Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pierwszy samochód dla nowego kierowcy.

dper15 21 Lut 2013 20:36 3954 25
  • #1 21 Lut 2013 20:36
    dper15
    Poziom 17  

    Witam
    Chciałem się poradzic forumowiczów jakie autko wybrać.
    Aktualnie posiadam forda mondeo mk2 kombi 1.8 benzyna 116 KM.
    Lecz on dla mnie jak na początek jest za duży i za dużo pali.
    Myślałem o Golfie 4,ma on trochę elektroniki co lubię w autach, tylko nie wiem czy są one dobre i nie drogie w eksploatacji.
    Mam do wydania ok 6000 zł.
    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam

    0 25
  • #2 21 Lut 2013 20:59
    767667
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 21 Lut 2013 21:13
    TescoLover
    Poziom 9  

    Za 6000 to kup sobie pande albo lanosa od emeryta.Bo jak to ma być golf 4 to sory za te kase jakiś rzęch z 15 lat i awaria za awarią :D

    0
  • #4 21 Lut 2013 21:25
    dper15
    Poziom 17  

    Fakt nie jest to za duży budżet. A jak wygląda sytuacja z tą pandą. Nie jest awaryjna?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ile bym musiał na takiego lepszego Golfa 4 wydać? A Golf 3?

    0
  • #5 21 Lut 2013 21:37
    767667
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 21 Lut 2013 21:45
    dper15
    Poziom 17  

    A jak sprawdziłes ten oryginalny przebieg?

    0
  • #7 21 Lut 2013 21:48
    767667
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 21 Lut 2013 21:53
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Golf 4 pali około 10 litrów w mieście, nawet z silnikiem 1.4, bo to ciężkie auto z przeważnie słabymi silnikami benzynowymi. Te mocne, np. 1.8T, palą jeszcze więcej, zresztą za 6000 zł trudno będzie cokolwiek jeżdżącego prosto znaleźć.

    W Pandzie jeżeli cokolwiek się psuje, kosztuje 30 zł, bo to Fiat. Silnik 1.2 FIRE jest prosty w konstrukcji, nie najoszczędniejszy (w zimie po mieście na krótkich odcinkach może wziąć nawet 8 litrów), buda jest ocynkowana, rocznik, sprawa istotna dla świeżego kierowcy bez zniżek, też będzie dużo młodszy niż w Golfie 4 za te same pieniądze.
    Golf 3 jest koszmarnie brzydki, nie ocynkowany, silniki benzynowe tak samo beznadziejne jak w następcy. Są ludzie, którzy lubią nimi jeździć, przejedź się sam i przymierz.

    0
  • #10 21 Lut 2013 21:54
    dper15
    Poziom 17  

    No fakt te co ja znalazłem to są sprowadzane i nie zarejestrowane u nas wiec wątpię żeby w polskim spisie były, no i miały po 200 000 przebiegu i za ok 6000.

    0
  • #11 21 Lut 2013 21:54
    767667
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 21 Lut 2013 22:00
    wichurewicz
    Poziom 24  

    On ma 6000 zł, nie 60 000, jakie ESP?

    Przebieg wyświetlany na zegarach jest sprawą bardziej opcjonalną, niż kolor. Podjedź do byle jakiego warsztatu oferującego usługę "korekty liczników". Ustawią ci dowolny ciąg cyfr z przedziału 000 000 do 999 999.

    Liczy się stan techniczny przede wszystkim, potem wersja silnikowa (czy np. nie ma kosztownych wynalazków), wyposażenie (golasem smutniej się jeździ i potem trudniej sprzedać), potem rocznik, jeśli ktoś nie ma zniżek, a dopiero na końcu przebieg na zegarach, kolor i rodzaj choinki zapachowej na lusterku.

    0
  • #13 21 Lut 2013 22:03
    dper15
    Poziom 17  

    Właśnie słyszałem o tych silnikach golfa, że nie są zbyt ciekawe. Podobają mi się tez silniki forda bo to silnik bajka jak w moim aktualnym tylko ze ogromnym minusem jest spalanie, 8 litrów na 100 km.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeśli już to jedynie mnie stać na auto z ABS-em lub nawet i nie.

    0
  • #14 21 Lut 2013 22:14
    767667
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 21 Lut 2013 22:18
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Przecież nie mówię, że w ASO zmieniają. Ale niby dlaczego szukałeś niekręconego przebiegu pół roku? Sam szukałem auta trzy miesiące, dobrze wiem na co się można natknąć, szukając "okazji".

    0
  • #16 21 Lut 2013 22:19
    dper15
    Poziom 17  

    Podejrzewam ze za kasę się dałoby załatwić.

    0
  • #17 21 Lut 2013 22:24
    767667
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 21 Lut 2013 22:33
    dper15
    Poziom 17  

    A ten VIN jest ważny przy kupnie samochodu?

    0
  • #19 21 Lut 2013 22:42
    767667
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 21 Lut 2013 22:44
    dper15
    Poziom 17  

    A wiec dobrze byłoby znaleźć samochód z tym numerem.

    0
  • #21 21 Lut 2013 22:46
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Powiedzą, ale nie każdy producent oferuje taką usługę, nie każdy serwis autoryzowany będzie chciał udostępnić te informacje. Można znaleźć darmowe dekodery VINu danej marki w Internecie, daje to niewiele, ale można przykładowo sprawdzić, czy igiełka po dziadku w nadwoziu kombi i na ropę nie była w "poprzednim wcieleniu" sedanem z innego rocznika z silnikiem benzynowym.

    Każdy samochód ma numer VIN, sprzedawca nie ma żadnego interesu w ukrywaniu go. Zazwyczaj jest na którymś kielichu amortyzatora pod maską.

    0
  • #22 21 Lut 2013 23:28
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    dper15 napisał:
    Podobają mi się tez silniki forda bo to silnik bajka jak w moim aktualnym tylko ze ogromnym minusem jest spalanie, 8 litrów na 100 km.

    Jeśli takie spalanie jest dla Ciebie za duże...To kup sobie tego golfa za 2x wieksze pieniądze niż to mondeo, będzie sie jeździło tym 2x gorzej niż fordem i 4x szybciej Ci go ukradną...A golf 1,4 spali ci tyle samo z mocą śmiesznych 75 koni co mondeo 116KM.
    Pierwsze auto najlepiej kupić niezbyt młode i niewiele warte, bo i tak zaraz go poobcierasz, albo wyladujesz w rowie. Z niezbyt duża moca silnika, by za szybko nie włączył Ci się "Hołowczyc" na drodze.
    Mój typ - mazda demio, honda civic 1,4,mitsubishi space star 1,3. Każdym objedziesz golfa 1,4 , a spalanie będzie o 1 l/100km mniejsze. Uwaga na blachy w japończykach.
    Kto miał japońca wie czym różnią się "konie mechaniczne" w ich silnikach i w wiekszości europejskich z tamtych lat.

    0
  • #23 21 Lut 2013 23:41
    TescoLover
    Poziom 9  

    dper15 napisał:
    Fakt nie jest to za duży budżet. A jak wygląda sytuacja z tą pandą. Nie jest awaryjna?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ile bym musiał na takiego lepszego Golfa 4 wydać? A Golf 3?

    W pandzie się nie ma co psuć prosta konstrukcja.
    A gdzies widziałem jakiś artykuł panda najrzadziej holowanym autem miejsckim czy najmniej awaryjnym,dodajac do tego tanie czesci i stosunkowo młody rocznik wygląda ciekawie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Najbardziej oplacalne auto za małą kase to lanos,najgorsze golf 3,z tym że lanos to góra 2000rok czylo już nie młode,ale mozna szarpnąc w dobrym stanie,dużo emerytów tym jeździ,nie rdzewieje ,i dośc niezawodny,czesci tanie i dostepne

    Dodano po 1 [minuty]:

    golf 4 też ok jeździłem jakiś czas ,ale to już za 13-15 tysi nie warto brać

    0
  • #24 21 Lut 2013 23:51
    Stanisław T
    Poziom 10  

    Witam kolegów. Na wstępie warto odpowiedzieć sobie na podstawowe pytania. Jaki przebieg km/miesięcznie będziesz tym autem pokonywać ? Miasto czy trasa ? Sam czy z rodziną ? Do 1 tys./km, miasto, krótkie trasy ,do , 1-2 osoby śmiało wystarczy mały benzyniak [bez LPG] . Będziesz miał większe prawdopodobieństwo faktycznego przebiegu / łącznie z PANDAMI po leasingu/ W mieście wystarczy mały , być może ,,mułowaty'' silnik. Za 6 tys.zł wystrzegaj się diesli !!! nie ta ,,półka " Co do nowinek elektroniki rację ma kolega , polegaj głównie na swoich umiejętnościach. Nie słuchaj doradców typu ,,tylko Niemieckie'' . Przy odrobinie szczęścia można coś fajnego kupić ,, po mężu od wdowy '' Powodzenia.

    0
  • #25 22 Lut 2013 07:49
    wedsew
    Poziom 15  

    dper15 napisał:
    Witam
    Chciałem się poradzic forumowiczów jakie autko wybrać.
    Aktualnie posiadam forda mondeo mk2 kombi 1.8 benzyna 116 KM.
    Lecz on dla mnie jak na początek jest za duży i za dużo pali.
    Myślałem o Golfie 4,ma on trochę elektroniki co lubię w autach, tylko nie wiem czy są one dobre i nie drogie w eksploatacji.
    Mam do wydania ok 6000 zł.
    Proszę o pomoc.

    Masz Mondeo i chcesz zmienić na Golfa 4 żeby mniej palił? Dziwne... jeździłeś kiedykolwiek jakimś Golfem? Bo na 90% po tygodniu jeżdżenia G4 zatęsknisz za Mondeo. Już pomijając fakt, że G4 palący mniej niż Mondeo II 1.8 musi mieć 90-konnego 1.9 TDI, bo w innych wersjach różnica będzie żadna.

    Proponuję więc poważnie się zastanowić nad dwoma rzeczami:
    - czy w ogóle jest sens zmieniać przyzwoite auto na cokolwiek (zakładam, że jest przyzwoite, a nie że chcesz zmieniać równiez dlatego, że Ford ci się kończy, bo o tym nie napisałeś).
    - czy nie lepiej byłoby zagazować tego Mondeo. Znacznie taniej i nieporównywalnie lepiej niż zmiana na Golfa 4.

    0
  • #26 23 Lut 2013 17:58
    Marix
    Poziom 13  

    Mondeo to faktycznie wygodne, dobrze prowadzące się auto, ze słabą blacharką, zawieszeniem (choć dobrze trzymającym się drogi, ale sztywnym). 8 litrów przy silniku 1.8 to swietny wynik, również poszedłbym w zagazowanie. Warunek zdrowa blacha i zawieszenie. Jeśli do wymiany są wszystkie amortyzatory to trochę popłyniesz.

    Jeśli auto faktycznie jest za duże, w kombiku to faktycznie kawał auta, a oczekujesz spalania w okolicy pięciu-sześciu litrów w trybie mieszanym, to faktycznie wybór będzie trudny.

    Można pójść w małego tdika, ale kosztem komfortu. Można jeszcze kupić coś rozsądnego już zagazowanego. W większości przypadków będzie taniej.

    Może zapoluj na focusa z początku produkcji, tam tez masz jakość, dobre zawieszenie. Możesz postawić na silnik 1.8 endura de (bardzo stara jednostka pamiętająca sierrę) z tym, że trochę skomputeryzowana. Dalej jest to jednak silnik na zwykłej rzędowej pompie. Nic się przy nim nie robi, poza wymianą rozrządu który jest na pasku, a właściwie na dwóch, bo drugi napędza pompę wtryskową. średnie spalanie około 7 litrów, pojedzie na każdym paliwie. W wersji z pompą Lucasa raz na jakiś czas może być konieczna mała regeneracja. w trasie jest możliwe zejście nawet do 5,5 przy jednej osobie, w nocy. No albo focus z małą zagazowaną benzynką.

    Pamiętaj, że LPG zawsze równa się ukryte koszty, niestety często są też spore problemy. W końcowym rozrachunku przy niewielkich przebiegach diesel może wychodzić taniej.

    0