Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 1.2 8V 2004 r - Wlanie oleju mineralnego przy 119 tys.km.

alojzy7719 25 Lut 2013 07:48 15867 39
  • #31
    kamil907
    Poziom 28  
    Lekko licząc już z 5 razy otrzymałeś konkretną odpowiedź, że TAK, MOŻESZ.
  • #32
    alojzy7719
    Poziom 35  
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Okazało się, że cena Seleni 20K 10W40 jest dość wysoka (2L - 72 zł, 1 L - 38 zł). Zastanawiam się nad VALVOLINE MAX LIFE 10w40 (do silnika benzynowego). 5L kosztuje 95 zł, przy następnej wymianie wystarczy kupić 1L. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z w/w olejem?
  • #33
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #34
    wedsew
    Poziom 15  
    mn997 napisał:
    Kup Lotosa 10w40 , będzie klasy API Sl i aż za dobry do tego silnika .

    Jak czytam takie ludowe mądrości, to się zastanawiam, czy się śmiać, czy raczej ubolewać?
  • #35
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #36
    alojzy7719
    Poziom 35  
    Napisałem dzisiaj maila do serwisu, w którym wymieniany był olej. Otrzymałem odpowiedź:

    "W nawiązaniu do Pańskiego zapytania dotyczącego wymiany oleju w ww. aucie pragnę poinformować, że olej mineralny (15W40) mógł zostać wlany ponieważ tak sobie życzył właściciel lub silnik wcześniej był zalany olejem o takich parametrach".

    Reasumując, zdecydowałem się na olej Valvoline Max Life 10W40. Czy był to dobry wybór, okaże się w eksploatacji.
  • #37
    wedsew
    Poziom 15  
    tomo1885 napisał:
    Zamiast ubolewać lepiej porównaj mechanicznie ten silnik do innych silników z lat 80-tych i porównaj jego parametry z normalnymi jednostkami.
    Może wtedy bardziej się zdystansujesz do tej złotej myśli:

    Zamiast pisać co ci ślina na klawiaturę przyniesie, warto byłoby sprawdzić o jakim silniku mowa i kiedy został wprowadzony na rynek. A potem zastanowić się, czy kiedykolwiek wlanie lepszego oleju może silnikowi zaszkodzić.
  • #38
    cefaloid
    Poziom 31  
    wedsew napisał:
    A potem zastanowić się, czy kiedykolwiek wlanie lepszego oleju może silnikowi zaszkodzić.

    Nie był bym tego taki do końca pewny. Nie wiem czy taka sytuacja może nastąpić z olejem silnikowym więc nie będę Cie tu krytykował, ale np. do skrzyń biegów przystosowanych do oleju klasy GL4 nie wolno wlewać _lepszego_ oleju klasy GL5. Cóż z tego, że to jest lepszy olej kiedy posiada kwaśne dodatki które co prawda poprawiają jego parametry ale jednoczesnie żrą elementy skrzyń do niego nieprzystosowanych. Chyba że taki olej spełnia wymogi klasy GL4/GL5 na raz - a to bardzo rzadko jest prawdą. A takie pomyłki ludzie popełniają własnie obecnie, kiedy sporo jest olejów i skrzyń obu klas.

    O proszę, oto dokument o badaniu kompatybilności olejów i uszczelek silnikowych. to oczywiście nie dotyczy Punto, ale wcale bym się nie zdziwił jak by wlanie super hiper nowoczesnego syntetyka do Fiata 125p jednak zaszkodziło i spowodowało rozpuszczenie tychże uszczelek, bo nikt w tamtych czasach ich nie projektował do pracy z takim olejem. Nie mylić tu rozpuszczania uszczelek z "legendą miejską" jak to olej syntetyczny rozpuszcza cudowne uszczelnienie zwane nagarem i powoduje wycieki. Pewno 95% takich przypadków z lat 80 to było właśnie wlanie _za_dobrego_ oleju_ nowej generacji i w efekcie rozpuszczanie uszczelnień.

    No ale myslę że czas zakończyć niepotrzebną dyskusję, bo autor tematu dawno zdecydował że nie chce oleju mineralnego, a wybrany olej półsyntetyczny jest bardzo rozsądnym kompromisem cena / jakość dla tego silnika.
  • #39
    alojzy7719
    Poziom 35  
    cefaloid napisał:
    Myslę że czas zakończyć niepotrzebną dyskusję, bo autor tematu dawno zdecydował że nie chce oleju mineralnego, a wybrany olej półsyntetyczny jest bardzo rozsądnym kompromisem cena / jakość dla tego silnika.


    Tak właśnie zdecydowałem (po przeanalizowaniu wszystkich wypowiedzi) i mam nadzieję, że nie będzie problemów, mimo że samochód przejechał ponad 25 tys.km (jak nie więcej) na oleju mineralnym. Wybór padł na Valvoline Max Life 10W40 (5L za 95 zł, przy następnej wymianie wystarczy dokupić 1L).
    P.S. Tłumaczenie serwisu uważam za śmieszne - wlaliśmy, to co klient sobie zażyczył (przyjechała kobieta, która jest typowym użytkownikiem i nie zna się na sprawach technicznych). A jakby kazała wlać olej jadalny z marketu...?
    Bez komentarza pozostawię sprzedanie 3.74L oleju, gdzie do Punto wchodzi 2,8L.
  • #40
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto