Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic Vgen 1.6 D16Y3 - Szarpie na LPG, nie przy¶piesza.

jakub298 22 Feb 2013 10:34 4164 20
  • #1
    jakub298
    Level 9  
    Witam. Posiadam Hondę Civic 1.6 z lpg 2 generacji z reduktorem OMVL i emulatorem wtrysku Stefanelli. Jest z tym problem gdyż autko szarpie, nie przy¶piesza i strzela z tłumika. Na benzynie wszystko jest dobrze. Byłem u kilku gazowników ale ich regulacje przynosiły efekty na maksymalnie 200km. Wczoraj zawitałem do mechanika/gazownika i powiedział że być może padł zawór krokowy. Zaproponował wymianę na register, a jak to nie pomoże to wymiana lub renowacja reduktora. Podobno sonda lambda też nie działa. ¦wiece zostały wymienione tydzień temu.
    Spalanie lpg 9.60L na 100km cykl 40%miasto 60%trasa.
    Czy przy montażu registera trzeba zakręcić gaz w butli, bo chcę to zrobić sam? Czy jest sens to robić? Pozdrawiam
  • #2
    altair00
    Level 2  
    Witaj przy instalacji gaz. dobrze jest zawsze zakręcić gaz na butli,to jedna odpowiedĽ,druga to ile masz przejechane na instalacji km
  • #3
    jakub298
    Level 9  
    Trudno powiedzieć bo auto kupiłem niedawno, ale instalacja jest od 1999 roku, w 2009 miała przedłużan± homologację auto ma przebieg ponad 260tys. km. Dodam że filtr też wymieniłem od gazu ale bez żadnego efektu( może na kilkadziesi±t km pomogło).
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    CO z przewodami zapłonowymi (o ile istniej± w tym aucie)?
    Może być juz sztywna membrana w reduktorze i wszystkie regulacje pomog± tylko na chwilę.
  • #5
    jakub298
    Level 9  
    Co do przewodów to zauważyłem w nocy że jeden się "¶wiecił" było widać jak przepływa przez niego pr±d.
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    Uszkodzenie przewodów może być przyczyn±.
    Silnik zasilany LPG jest bardziej czuły na usterki w układzie zapłonowym niż silnik zasilany PB.
  • #7
    jakub298
    Level 9  
    Założyłem register i samochód po przej¶ciu na gaz natychmiast ga¶nie.
  • #9
    jakub298
    Level 9  
    Założyłem i próbowałem regulować ¶rub± na registrze i t± przy reduktorze, ale bez żadnych efektów.
  • #10
    daimon2
    Level 10  
    spróbuj wymienić przewody i zmniejszyć przerwę na ¶wiecach do 0,7
  • #11
    kwiatkowski1979
    Level 11  
    JedĽ do gazownika.WsadĽ go do auta.Niech się przejedzie i poczuje co się dzieje.Spytaj czy podejmie się usun±ć tę usterkę.Ustal wstępnie koszty.Zostaw kontakt do siebie.Wyznacz termin odbioru samochodu.Okre¶l oczekiwania i sprawdĽ czy mechanior rozumie.Wiedz jedno:oni(spece)wiedz± tyle co ty i koledzy z forum, lepiej wiedz± tylko to po ile pieni±żków r±czke wyci±gn±ć.A na forum to dostaniesz rady w stylu "wymień silnik krokowy" nawet jak go nie masz.Trzymaj się.
  • #12
    rooter75
    Level 18  
    Jak chcesz być zadowolony z gazu to wywal t± 2gen a załóż tam sekwencje :)
  • #13
    jakub298
    Level 9  
    Będę próbował jako¶ naprawić t± instalacj±. Zrobię tak jak mówi @kwiatkowski1979. Zakładanie sekwencji to już większe koszty.
  • #14
    rooter75
    Level 18  
    Zgadza się większe koszta ale oszczędzisz na gazie to się zwróci. Widze że dużo pali Twoja honda, moja w trasie bierze 7l/100 a w mie¶cie przy krótkich trasach 9, zim± do 10 max z tym że mam sekwencje.
  • #15
    jakub298
    Level 9  
    Do sekwencji wszystko trzeba wywalać, czy zostan± jakie¶ elementy? Zbiornik zostaje zapewne.

    A blos czy by co¶ zmienił?
  • #16
    rooter75
    Level 18  
    Zbiornik gazu zostaje natomiast z przodu trzeba wymienić
    parownik, koszt 150-200 za nowy
    listwa wtrysków 140-200
    elektronika, tu można wzi±ć używanego np. staga4 lub 300+
    ł±cznie wydasz około 600 a za blosa 300 lub więcej i dalej nie masz precyzyjnego dawkowania gazu.

    polecam poczytać http://www.civicklub.pl/forum/forumdisplay.php?66-Instalacje-LPG
  • #17
    jakub298
    Level 9  
    Czekaj±c na wolny termin u gazownika. Postanowiłem wymienić reduktor na inny taki sam, zakupiłem od znajomego (zajmuje się sprzedaż± używanych czę¶ci) identyczny reduktro z małym przebiegiem 20tys km i po zmontowaniu efekt jest taki sam. Samochód nie pracuje na gazie. Co więcej przed zakręceniem butli miałem 1/2 baku, a po odkręceniu maksimum i tak już się utrzymuje ten poziom. Regulacja registera oraz parownika nic nie daj±.
    Dokładna nazwa reduktora to OMVL R90/E
  • #18
    Matiasqx
    Level 2  
    kable zapłonowe to raz :) a kiedy ostatni raz miałe¶ luz zaworowy ustawiany ??
  • #19
    jakub298
    Level 9  
    Kable s± już nowe i nadal problem występuje. Jeżeli chodzi o luz zaworowy to nie mam pojęcia, bo w styczniu kupiłem auto.
  • #20
    altair00
    Level 2  
    posprawdzaj jeszcze czy na ukł. dolotowym powietrza nie masz jakiej¶ nieszczelno¶ci,najlepiej to zrobić tak że zapalasz auto i spryskujesz kolektor najlepiej jakims zmywaczem do hamulców albo czym¶ co zawiera alkochol,jerzeli będzie jaka¶ nieszczelno¶c to wzrosn± ci obroty silnika.
  • #21
    jakub298
    Level 9  
    Witam. Problem dzi¶ został rozwi±zany, został założony nowy parownik, wymieniony jaki¶ zawór w butli. Gazownik zauważył że w ¶wiecach jest olej, więc zasugerował wymianę uszczelki. Wyrzucił krokowca bo był uszkodzony i zamontował znowu register. Auto teraz ładnie przy¶piesza i nie szarpie, więc jest już wszystko oki. Reduktor jak został założony to TOMASETTO ARTIC AT09