Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic Vgen 1.6 D16Y3 - Szarpie na LPG, nie przyśpiesza.

jakub298 22 Feb 2013 10:34 4230 20
  • #1
    jakub298
    Level 9  
    Witam. Posiadam Hondę Civic 1.6 z lpg 2 generacji z reduktorem OMVL i emulatorem wtrysku Stefanelli. Jest z tym problem gdyż autko szarpie, nie przyśpiesza i strzela z tłumika. Na benzynie wszystko jest dobrze. Byłem u kilku gazowników ale ich regulacje przynosiły efekty na maksymalnie 200km. Wczoraj zawitałem do mechanika/gazownika i powiedział że być może padł zawór krokowy. Zaproponował wymianę na register, a jak to nie pomoże to wymiana lub renowacja reduktora. Podobno sonda lambda też nie działa. Świece zostały wymienione tydzień temu.
    Spalanie lpg 9.60L na 100km cykl 40%miasto 60%trasa.
    Czy przy montażu registera trzeba zakręcić gaz w butli, bo chcę to zrobić sam? Czy jest sens to robić? Pozdrawiam
  • #2
    altair00
    Level 2  
    Witaj przy instalacji gaz. dobrze jest zawsze zakręcić gaz na butli,to jedna odpowiedź,druga to ile masz przejechane na instalacji km
  • #3
    jakub298
    Level 9  
    Trudno powiedzieć bo auto kupiłem niedawno, ale instalacja jest od 1999 roku, w 2009 miała przedłużaną homologację auto ma przebieg ponad 260tys. km. Dodam że filtr też wymieniłem od gazu ale bez żadnego efektu( może na kilkadziesiąt km pomogło).
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    CO z przewodami zapłonowymi (o ile istnieją w tym aucie)?
    Może być juz sztywna membrana w reduktorze i wszystkie regulacje pomogą tylko na chwilę.
  • #5
    jakub298
    Level 9  
    Co do przewodów to zauważyłem w nocy że jeden się "świecił" było widać jak przepływa przez niego prąd.
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    Uszkodzenie przewodów może być przyczyną.
    Silnik zasilany LPG jest bardziej czuły na usterki w układzie zapłonowym niż silnik zasilany PB.
  • #7
    jakub298
    Level 9  
    Założyłem register i samochód po przejściu na gaz natychmiast gaśnie.
  • #9
    jakub298
    Level 9  
    Założyłem i próbowałem regulować śrubą na registrze i tą przy reduktorze, ale bez żadnych efektów.
  • #10
    daimon2
    Level 10  
    spróbuj wymienić przewody i zmniejszyć przerwę na świecach do 0,7
  • #11
    kwiatkowski1979
    Level 11  
    Jedź do gazownika.Wsadź go do auta.Niech się przejedzie i poczuje co się dzieje.Spytaj czy podejmie się usunąć tę usterkę.Ustal wstępnie koszty.Zostaw kontakt do siebie.Wyznacz termin odbioru samochodu.Określ oczekiwania i sprawdź czy mechanior rozumie.Wiedz jedno:oni(spece)wiedzą tyle co ty i koledzy z forum, lepiej wiedzą tylko to po ile pieniążków rączke wyciągnąć.A na forum to dostaniesz rady w stylu "wymień silnik krokowy" nawet jak go nie masz.Trzymaj się.
  • #12
    rooter75
    Level 18  
    Jak chcesz być zadowolony z gazu to wywal tą 2gen a załóż tam sekwencje :)
  • #13
    jakub298
    Level 9  
    Będę próbował jakoś naprawić tą instalacją. Zrobię tak jak mówi @kwiatkowski1979. Zakładanie sekwencji to już większe koszty.
  • #14
    rooter75
    Level 18  
    Zgadza się większe koszta ale oszczędzisz na gazie to się zwróci. Widze że dużo pali Twoja honda, moja w trasie bierze 7l/100 a w mieście przy krótkich trasach 9, zimą do 10 max z tym że mam sekwencje.
  • #15
    jakub298
    Level 9  
    Do sekwencji wszystko trzeba wywalać, czy zostaną jakieś elementy? Zbiornik zostaje zapewne.

    A blos czy by coś zmienił?
  • #16
    rooter75
    Level 18  
    Zbiornik gazu zostaje natomiast z przodu trzeba wymienić
    parownik, koszt 150-200 za nowy
    listwa wtrysków 140-200
    elektronika, tu można wziąć używanego np. staga4 lub 300+
    łącznie wydasz około 600 a za blosa 300 lub więcej i dalej nie masz precyzyjnego dawkowania gazu.

    polecam poczytać http://www.civicklub.pl/forum/forumdisplay.php?66-Instalacje-LPG
  • #17
    jakub298
    Level 9  
    Czekając na wolny termin u gazownika. Postanowiłem wymienić reduktor na inny taki sam, zakupiłem od znajomego (zajmuje się sprzedażą używanych części) identyczny reduktro z małym przebiegiem 20tys km i po zmontowaniu efekt jest taki sam. Samochód nie pracuje na gazie. Co więcej przed zakręceniem butli miałem 1/2 baku, a po odkręceniu maksimum i tak już się utrzymuje ten poziom. Regulacja registera oraz parownika nic nie dają.
    Dokładna nazwa reduktora to OMVL R90/E
  • #18
    Matiasqx
    Level 2  
    kable zapłonowe to raz :) a kiedy ostatni raz miałeś luz zaworowy ustawiany ??
  • #19
    jakub298
    Level 9  
    Kable są już nowe i nadal problem występuje. Jeżeli chodzi o luz zaworowy to nie mam pojęcia, bo w styczniu kupiłem auto.
  • #20
    altair00
    Level 2  
    posprawdzaj jeszcze czy na ukł. dolotowym powietrza nie masz jakiejś nieszczelności,najlepiej to zrobić tak że zapalasz auto i spryskujesz kolektor najlepiej jakims zmywaczem do hamulców albo czymś co zawiera alkochol,jerzeli będzie jakaś nieszczelnośc to wzrosną ci obroty silnika.
  • #21
    jakub298
    Level 9  
    Witam. Problem dziś został rozwiązany, został założony nowy parownik, wymieniony jakiś zawór w butli. Gazownik zauważył że w świecach jest olej, więc zasugerował wymianę uszczelki. Wyrzucił krokowca bo był uszkodzony i zamontował znowu register. Auto teraz ładnie przyśpiesza i nie szarpie, więc jest już wszystko oki. Reduktor jak został założony to TOMASETTO ARTIC AT09