Witam wszystkich na forum. Dzisiaj wymieniłem łożyska w pralce Samsung F1045 AV. Jest to czynność dosyć skomplikowana ponieważ trzeba całą pralkę rozebrać, czyli zdemontować zbiornik z pralki i rozpołowić jego na 2 części aby dostać się do łożysk
Przed rozpoczęciem prac trzeba zaopatrzyć się w:
1. uszczelniacz o takim symbolu 25x50,55x10 12 dostępny tylko w sklepach internetowych i allegro. Koszt 27zł
2. łożysko 6204 podwójnie kryte najlepiej z gumową pokrywką nie metalową
3. łożysko 6203 też podwójnie kryte najlepiej z gumową pokrywką nie metalową
Łożyska w cenie od 5zł do15zł za sztukę w zależności od producenta i sklepu.
Wszystkie zdjęcia wykonane własnoręcznie, real foto.
Zaczynamy od zdemontowania pokrywy i odłączeniu przedniego panelu programatora
Następnie demontujemy wzmocnienie w którym znajdował się programator wraz z pojemnikiem na proszek. Należy też zdemontować górne betonowe obciążenie bębna aby łatwiej było wyjąć bęben z obudowy pralki
Odkręcamy przednią część pralki wraz z szklanymi drzwiczkami. Należy odkręcić opaskę na gumowym fartuchu na bębnie i zsunąć fartuch z bębna. Pamiętajmy o odłączeniu przewodów od blokady drzwi.
Odłączyć przewody od grzałki i termostatu. Odłączyć gumowy wężyk od czujnika poziomu wody.
Pozostaje odłączyć wąż spustowy i amortyzatory. Do amortyzatorów najlepiej nadaje się klucz nasadowy z przedłużką i przez otwory z przodu pralki dotrzeć do śrub amortyzatora.
Teraz mamy wszystko odłączone i można się zabrać za wyciągnięcie zbiornika. Przedtem trzeba odkręcić przymocowany przewód do zbiornika który idzie do zasilania silnika. Po odczepieniu ze sprężyn i wyciągnięciu do przodu należy rozłączyć połączenie z silnikiem. Mamy bęben na zewnątrz.
Dalej odkręcamy amortyzatory, betonowe obciążenie, silnik, koło pasowe.Odkręcając silnik dobrze jest zaznaczyć sobie na plastiku miejsce ustawienia silnika, znak należało by postawić przy podkładce śruby i w taki sam sposób przykręcić przez co nie będziemy musieli kombinować z naciągiem paska.
Zbiornik spięty jest sprężynami, używając większego wkrętaka zapieramy jego o wystające plastikowe krawędzie i zsuwamy je z mocowań.
Demontujemy dwie sprężynowe blaszki z krawędzi zbiornika i po tej czynności rozpoławiamy jego i wyciągamy bęben piorący.
Należy oczyścić ośkę bębna i wybić uszczelniacz i łożyska z zbiornika. Łożyska wybijamy na zewnątrz. Chcąc wybić zewnętrzne, wkładamy do środka zbiornika wybijak i uderzamy w łożysko. postępujemy podobnie z uszczelniaczem i łożyskiem wewnętrznym , czyli wybijamy je od zewnętrznej strony do środka. Czyścimy gniazda łożysk i zakładamy nowe, na zdjęci widać uszczelniacz przygotowany do zamontowania.
Montaż robimy w odwrotnej kolejności. Założenie sprężyn na zbiornik robimy troszeczkę inaczej, przez wkrętak nasuwam na zaczepy.
Blaszki sprężyste zbiornika montujemy przez włożenie w mały otwór kawałek pręta lub mały wkrętak i tą stronę co mamy wkrętak zaczepiamy o krawędź plastiku a śrubokręt pchamy w stronę blaszki aby ją nasunąć na drugą stronę zbiornika
Zakładając przednią część pralki (ja zrobiłem tak) wraz ze szklanymi drzwiami przykręciłem je tymczasowo na dwa górne wkręty a dół można sobie odchylić i zajrzeć do wewnątrz czy uszczelka została dobrze założona
Myślę że przyda się komuś taki opis wymiany.
Czekam na wszelkie pozytywne i negatywne opinie.
Życzę wszystkim owocnych napraw.

Przed rozpoczęciem prac trzeba zaopatrzyć się w:
1. uszczelniacz o takim symbolu 25x50,55x10 12 dostępny tylko w sklepach internetowych i allegro. Koszt 27zł
2. łożysko 6204 podwójnie kryte najlepiej z gumową pokrywką nie metalową
3. łożysko 6203 też podwójnie kryte najlepiej z gumową pokrywką nie metalową
Łożyska w cenie od 5zł do15zł za sztukę w zależności od producenta i sklepu.
Wszystkie zdjęcia wykonane własnoręcznie, real foto.



Zaczynamy od zdemontowania pokrywy i odłączeniu przedniego panelu programatora




Następnie demontujemy wzmocnienie w którym znajdował się programator wraz z pojemnikiem na proszek. Należy też zdemontować górne betonowe obciążenie bębna aby łatwiej było wyjąć bęben z obudowy pralki

Odkręcamy przednią część pralki wraz z szklanymi drzwiczkami. Należy odkręcić opaskę na gumowym fartuchu na bębnie i zsunąć fartuch z bębna. Pamiętajmy o odłączeniu przewodów od blokady drzwi.


Odłączyć przewody od grzałki i termostatu. Odłączyć gumowy wężyk od czujnika poziomu wody.



Pozostaje odłączyć wąż spustowy i amortyzatory. Do amortyzatorów najlepiej nadaje się klucz nasadowy z przedłużką i przez otwory z przodu pralki dotrzeć do śrub amortyzatora.



Teraz mamy wszystko odłączone i można się zabrać za wyciągnięcie zbiornika. Przedtem trzeba odkręcić przymocowany przewód do zbiornika który idzie do zasilania silnika. Po odczepieniu ze sprężyn i wyciągnięciu do przodu należy rozłączyć połączenie z silnikiem. Mamy bęben na zewnątrz.




Dalej odkręcamy amortyzatory, betonowe obciążenie, silnik, koło pasowe.Odkręcając silnik dobrze jest zaznaczyć sobie na plastiku miejsce ustawienia silnika, znak należało by postawić przy podkładce śruby i w taki sam sposób przykręcić przez co nie będziemy musieli kombinować z naciągiem paska.
Zbiornik spięty jest sprężynami, używając większego wkrętaka zapieramy jego o wystające plastikowe krawędzie i zsuwamy je z mocowań.


Demontujemy dwie sprężynowe blaszki z krawędzi zbiornika i po tej czynności rozpoławiamy jego i wyciągamy bęben piorący.


Należy oczyścić ośkę bębna i wybić uszczelniacz i łożyska z zbiornika. Łożyska wybijamy na zewnątrz. Chcąc wybić zewnętrzne, wkładamy do środka zbiornika wybijak i uderzamy w łożysko. postępujemy podobnie z uszczelniaczem i łożyskiem wewnętrznym , czyli wybijamy je od zewnętrznej strony do środka. Czyścimy gniazda łożysk i zakładamy nowe, na zdjęci widać uszczelniacz przygotowany do zamontowania.




Montaż robimy w odwrotnej kolejności. Założenie sprężyn na zbiornik robimy troszeczkę inaczej, przez wkrętak nasuwam na zaczepy.

Blaszki sprężyste zbiornika montujemy przez włożenie w mały otwór kawałek pręta lub mały wkrętak i tą stronę co mamy wkrętak zaczepiamy o krawędź plastiku a śrubokręt pchamy w stronę blaszki aby ją nasunąć na drugą stronę zbiornika

Zakładając przednią część pralki (ja zrobiłem tak) wraz ze szklanymi drzwiami przykręciłem je tymczasowo na dwa górne wkręty a dół można sobie odchylić i zajrzeć do wewnątrz czy uszczelka została dobrze założona


Myślę że przyda się komuś taki opis wymiany.
Czekam na wszelkie pozytywne i negatywne opinie.
Życzę wszystkim owocnych napraw.




