Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e46 318i - Stuki przedniego zawieszenia

weasel666 22 Lut 2013 15:10 7521 6
  • #1 22 Lut 2013 15:10
    weasel666
    Poziom 9  

    Witam. Od pewnego czasu mam mały problem, a mianowicie z przodu słychać głuche stuki przy pokonywaniu nawet niewielkich nierówności. Wymieniane miałem wachacze, drążki, łączniki stabilizatora. Byłem na diagnostyce i mam do wymiany amortyzatory bo jeden już jakiś czas temu popłynął. Już je zamówiłem i w następnym tygodniu wymienię, tyle że nie jestem pewien czy na pewno jest to przyczyna stukania, ponieważ są to dość mocno słyszalne odgłosy. Mam też lekki luz na maglownicy, ale nie cieknie ani nie odczuwa się nierówności na kierownicy, tyle że na postoju jedynie przy szybkich ruchach kierownicą z prawo i lewo słychać lekkie stuknięcie. Czy maglownica może być przyczyną głośnych stuków na nierównościach? Jeżeli nie to co może jeszcze powodować takie odgłosy?

    1 6
  • #2 22 Lut 2013 15:22
    swider0107
    Poziom 8  

    Zazwyczaj za stuki w zawieszeniu z przodu odpowiadają tuleje na wahaczach, jeśli zakładałeś jedne z tańszych wahaczy które można dostać na allegro to proponuję wymianę tulei na poliuretanowe (są praktycznie niezniszczalne ale drogie), a co do amortyzatorów też mogą być odpowiedzialne bo jak masz wylane to nie masz tam teraz żadnego tłumienia nic nie przytrzymuję i sprężyna będzie mogła też składać się do końca i będzie słychać uderzenia szczególnie jeśli masz sportowe zawieszenie.

    0
  • #3 22 Lut 2013 16:23
    weasel666
    Poziom 9  

    Aha. Czyli raczej maglownica nie ma większego znaczenia?

    0
  • #4 22 Lut 2013 17:30
    swider0107
    Poziom 8  

    Tak gdyby coś z maglownicą się działo to byś miał problemy ze wspomaganiem ewentualnie mogłaby ci się kierownica przycinać po prostu układ kierowniczy by ci mocno szwankował. Tutaj najbardziej prawdopodobne z tego co opisałeś są tulejki na wahaczach także jak będziesz wymieniał amorki to zmień tuleje przy okazji. Kup nawet zwykłe jakiś czas też pochodzą w zależności od stylu jazdy no i będą tanie.;)

    0
  • #5 22 Lut 2013 18:55
    weasel666
    Poziom 9  

    Dzięki wielkie za pomoc. Pozdrawiam.

    0
  • #6 25 Lut 2013 20:51
    autopoldi
    Poziom 23  

    swider0107 napisał:
    Tak gdyby coś z maglownicą się działo to byś miał problemy ze wspomaganiem ewentualnie mogłaby ci się kierownica przycinać po prostu układ kierowniczy by ci mocno szwankował. Tutaj najbardziej prawdopodobne z tego co opisałeś są tulejki na wahaczach także jak będziesz wymieniał amorki to zmień tuleje przy okazji. Kup nawet zwykłe jakiś czas też pochodzą w zależności od stylu jazdy no i będą tanie.;)
    Z tym bym się nie zgodził.
    Maglownica też może stukać. Jeżeli masz duże luzy na listwie to na wybojach może stukać, a poza tym działać będzie bez zarzutu.
    Jeżeli amortyzator nie ma oleju to bardzo prawdopodobne że stuka. Trzeba byłoby sprawdzić czy nie poluzował się łącznik stabilizatora ( czasem się zdarza).

    1
  • #7 08 Maj 2014 09:05
    weasel666
    Poziom 9  

    Przyczyną problemu stukania okazały się nie amortyzatory, a właśnie tuleje na wahaczach. Wymieniłem wahacze na Meyle z wymiennymi sworzniami i tuleje Lemfordera.

    Dziękuję wszystkim za pomoc.

    0