Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW B5 FL 1.9 TDI - zbyt niskie obroty, silnik gaśnie

22 Lut 2013 20:29 3540 4
  • Poziom 8  
    Witam. Posiadam VW B5 Fl 1.9 TDI 130 KM 2002r. Problem polega na tym iż w czasie jazdy po wciśnięciu sprzęgła spadają obroty do takiego stanu że silnik ledwo pracuje ( po 1-3 sek obr wracają do normy) nieraz tak obr spadają że silnik po prostu gaśnie. Nie raz po wciśnięciu sprzęgła i hamulca w czasie jazdy obroty spadną i utrzymują się do momentu puszczenia hamulca, wtedy znowu powracają do normy. Pasek był u mechanika, po podłączeniu VAG nie pokazało żadnych błędów. Po rozmowie z paroma mechanikami każdy ma swoją teorię, od czujnika położenia wału i jakiejś tam zębatki w kształcie półksiężyca czy coś w tym stylu aż po całą prawie elektronikę i inne części mechaniczne (za dużo rzeczy aby wymieniać które mi wymienili. A nie dość że ma problem z tymi obrotami to jeszcze pedał gazu reaguje w stopniu zamulającym. Ale raczej to chyba niema nic ze sobą wspólnego. Jeśli miał ktoś taki podobny przypadek i go rozwiązał będę wdzięczny za pomoc.
    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Fachowiec Vaga podłączał ,ale żeby podejrzeć parametry i układ wtryskowy nie przyszło mu do głowy?
  • Admin grupy Samochody
    djflex20 napisał:
    to jeszcze pedał gazu reaguje w stopniu zamulającym.
    Możesz jaśniej.
  • Moderator Samochody
    Możliwych przyczyn jest dużo, od pompy paliwa w baku, filtr paliwa, tandem pompę, pompowtryski, dalej układ dolotowy, egr, klapa dławiąca jej sterowanie, przepływomierz, nie drożny układ wydechowy, źle ustawiony rozrząd....

    Potrzeba nam logów, które powinieneś wykonać podczas jazdy w momencie jak silnik ma ciężko.

    Wykonaj logi kanałów 001, 003, 011 oraz 013 i 023 na początek.

    Na postoju 001, 003, 004.

    Wrzuć na forum, rozjaśni nam to nieco sytuacje.
  • Poziom 8  
    sorki że nie odpisałem. paskiem byłem u mechanika i po podłączeniu kompa okazało się że 1 i 4 wtrysk daje za dużo paliwa i mówi że na niskich obrotach silnik nie daje rady przepalić i gaśnie. w środe prowadze go na naprawę. po naprawie napisze czy to to czy nie.
    pozdrawiam