Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

yamaha thundercat - jak obejść ten przekaźnik

23 Lut 2013 10:03 6273 13
  • Poziom 21  
    Witam.Mam problem z motocyklem yamaha thundercat z 98 roku. Motor przestał odpalać od momentu gdy próbowałem odpalić z podpiętym prostownikiem. Sprawdziłem już wszytko co można był sprawdzić i nadal nie ma iskry na świecach mimo iż rozrusznik kręci. Kupiłem nawet używany moduł zapłonowy jednak wymiana nie pomogła. Zastanawiam się jeszcze nad przekaźnikiem który steruje miedzy innymi pompą paliwową ale również innym osprzętem. Po jego odpięciu nie kręci rozrusznik (nic nie działa). Jest to przekaźnik u góry schematu pod nazwą Starting circuit cut off relay. Czy da się jakoś obejść ten przekaźnik spinając piny we wtyczce by sprawdzić czy bez niego będzie iskra na świecy?? potrzebuje tylko by kręcił rozrusznik i by puścił sygnał na cewkę.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Na początek sprawdź czy, po przekręceniu stacyjki, jest plus na bezpiecznikach (cztery obok siebie). Jeżeli nie będzie to sprawdź bezpiecznik przy przekaźniku rozrusznika. jeżeli wszystko będzie ok to...

    Ten przekaźnik (starting circuit cut off relay) o którym piszesz to jest "zabezpieczenie". musisz sprawdzić czujnik poziomu oleju- czyli czy dochodzi minus do modułu. guzik startu rozrusznika (prawa strona kierownicy)- czyli czy dochodzi minus. jeszcze do sprawdzenia czujnik w klamce sprzęgła, czujnik przy bocznej nóżce i czujnik poziomu paliwa- ogólnie to wszystko są minusy. plus dochodzi od bezpieczników które są oczywiście całe.

    Z modułu wychodzą dwa minusy. pierwszy idzie do przekaźnika rozrusznika a drugi minus do pompy paliwa.

    Sterowanie przekaźnikiem pompy paliwa:minus- moduł zapłonowy, plus- przełącznik z prawej strony kierownicy, i ten plus idzie też na cewki zapłonowe (iskra)

    Troszkę trudne na schemacie a w moto to pewnie już masakra. podsumowując sprawdź wszystkie czujniki i bezpieczniki, jeżeli to nie pomoże to podaj minus na sterowanie przekaźnika rozrusznika i minus na pompę paliwa. ALE robisz to na własną odpowiedzialność (czujniki nie są po to żeby je omijać)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    Właśnie problem z tym iż wszytko już sprawdziłem,kupiłem nawet 2 moduł (używany) i też nie działa.Myślałem właśnie o tym przekaźniku czy on czasami nie szwankuje gdyż on jest przed modułem i też daje jakiś sygnał do modułu.Chciałem go obejść by sprawdzić czy bez niego pojawi się iskra. Niżej schemat

    yamaha thundercat - jak obejść ten przekaźnik
  • Poziom 10  
    przeczytałem Twoje tematy i napisz proszę po kolei jak odpalasz moto.
    czy nóżka boczna wyciągnięta, wciśnięte sprzęgło, poziom oleju w silniku ok, poziom paliwa ok.

    pozostaje jeszcze sprawdzić podłączenie alarmu, jeżeli nie ma to zworki które go zastępują. oraz czujnik położenia wału i cewka ładująca moduł zapłonowy. na schemacie "pick up coil, throttle position sensor" (prawy dolny róg). te dwie rzeczy bezpośrednio odpowiadają za powstawanie iskry
  • Poziom 21  
    Odpalałem już na wszystkie możliwe sposoby.Zazwyczaj odpalam na otwartej nóżce i na luzie.Zielona kontrolka luzu świeci.Wcześniej tak odpalał.Sprawdzałem te dwa czujnik,jeden pick up coil jest sprawny bo już wcześniej go sprawdzałem wychodzi 200ohm czyli w normie.Ten drugi sprawdzałem dopiero dziś.Nie wiem jakie ma mieć prawidłowe wartości ale na kablu żółtym i czarnym jest opór 875ohm.Na żadnym innym kablu nie ma oporu tylko na tych dwóch.Nie wiem czy na tym niebieskim tez ma być czy nie.

    Ale jest jeszcze jedna sprawa.Znajomy powiedział mi że w stacyjce jest jakiś opornik który zmienia 12V na mniejsze prąd i puszcza na moduł by go wzbudzić.Nie wiem ale chyba tym kablem którym powinien iść ten sygnał jest kabel niebiesko czarny bo to on idzie od stacyjki do modułu.Jak sprawdzić ten opornik bo jak przykładam miernik do minusa i do tego kabla przy stacyjce nie ma żadnego napięcia.Zobacz na ten schemat bo u mnie ze stacyjki idą takie właśnie kable.Tamten jest jakiś schemat z alarmem.Ja alarmu nie mam.

    yamaha thundercat - jak obejść ten przekaźnik
  • Poziom 10  
    mam pytania:
    1-w pozycji OFF jeżeli podłączysz miernik pomiędzy masę a czerwony kabelek w stacyjce to jest napięcie?
    2- w pozycji ON jeżeli podłączysz miernik pomiędzy masę a brązowy, masę a niebiesko-żółty, masę a niebiesko-czarny jest napięcie?
    po wykonaniu pomiarów przy stacyjce, sprawdź jeszcze napięcie na zaciskach akumulatora. i napisz na forum.
    ze schematu nie wynika żeby był jakiś opornik pomiędzy stacyjką, a modułem zapłonowym
  • Poziom 21  
    W pozycji OFF między masą a czerwonym jest napięcie.
    w pozycji ON między masa a niebiesko żółtym brak napięcia.Między masą a niebiesko czarnym brak napięcia.Jeśli chodzi o ten brązowy to u mnie nie ma brązowego tylko brązowo niebieski.Między nim a masa jest napięcie.W ogóle ta stacyjka nie wiem jak jest podłączona gdyż wychodzą z niej 4 kable które idą do modułu,do świateł itp.Po odłączeniu tych kabli wszytko działa a nie powinno.
  • Poziom 10  
    patrząc na schemat to stacyjka w położeniu ON łączy wszystkie kable, i na wszystkich powinno być 12V. wygląda na to że winowajcą jest.... stacyjka.
    hudy8 napisał:
    Po odłączeniu tych kabli wszytko działa a nie powinno.

    w sumie nie powinno działać- dziwne.
  • Poziom 21  
    Byłem dziś na podmiance pod inny motor. Niestety nic się nie wyjaśniło. Oba moduły sprawne, przekaźnik ok,stacyjka ok. Kurcze jestem w kropce. Macie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić. Nie sprawdzałem cewek bo gościu miał cały motor złożony i nie chciałem wszystkiego odkręcać. Da się jakoś sprawdzić cewki bez wpinania w inny motor tzn czy dają iskrę? A te czujniki przy stopce,sprzęgle i biegach da się jakoś zmostkować by je obejść? Przesyłam jeszcze jeden schemat.
    yamaha thundercat - jak obejść ten przekaźnik
  • Poziom 21  
    właśnie wróciłem z garażu po ponownym prześledzeniu wszystkiego zgodnie z serwisówką.Wszystkie czujniki,kable bezpieczniki itd są ok ale jeszcze raz sprawdziłem cewki i jakieś dziwne rzeczy się pokazywały na mierniku.Może opisze co robiłem:
    Najpierw sprawdziłem "primary coil resistance" - na obu cewkach wyszło 02,9 przy mierniku ustawionym na 200 - mierzone na pinach cewki.
    Później sprawdziłem "secondary coil resistance" - nie wiem czy dobrze ale na schemacie z serwisówki pokazane było by sprawdzić na kablach z drugiej strony cewki więc wsadziłem miernik do kapturka a drugi koniec miernika do pina na cewce raz jeden raz drugi - zero reakcji,żadnego oporu.
    Druga dziwna rzecz:
    Napięcie na kablach idących do cewki pojawia się i na jednym i na drugim kablu gdy są wpięte w cewkę.Jak odepnę je od cewki to napięcie jest tylko na czerwono-czarnym.Czyli prąd płynie stałym czerwono-czarnym kablem do cewki,przechodzi przez nią i idzie do kabla szarego w jednej i pomarańczowego w drugiej.Czy tak powinno być?? Chyba nie bo po co 12V na 2 kablach??Między pinami cewki jest przejście.Czy to normalne??
  • Poziom 39  
    Kod: cfm
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Albo ja nie rozumiem przebiegu pomiaru, albo kolega niedobrze czyta schemat. Uzwojenie wtórne cewki to są wyjścia przewodów wysokiego napięcia. Jak widać uzwojenia cewki nie mają bezpośredniego połączenia z masą pojazdu. Trzeba wziąć pod uwagę, że pomiar w tzw fajce bez większego sensu ponieważ zapewne są tan zamontowane dodatkowe oporniki i pomiar będzie zniekształcony. Oczywiście pomiar oporności uzwojenia wtórnego nie może odbywać się na zakresie pomiarowym 200 jako, że należy się spodziewać oporności rzędu 10 kOhm ( nie znam danych dla tych cewek). Sprawa kolejna to napięcie na uzwojeniu pierwotnym. Z racji, że kluczowanie odbywa się masą nic dziwnego, że na obu przewodach jest 12 V. Tak więc trzeba będzie sprawdzić, czy układ otrzymuje impulsy wyzwalające zapłon. A tych chyba należy się spodziewać z cewki tutaj chyba nazwanej Pick up coil. Podsumowując należy sprawdzić, czy sterownik ma warunki do pracy w tym jak już wspomniano, czy nie blokuje jego czujnik ilości oleju.
  • Poziom 21  
    Przepraszam nie wiem czemu tak napisałem.Gdzieś mi się wkradł błąd.Oporność mierzyłem najpierw na pinach cewki - uzwojenie pierwotne - wyszło 02.9ohm przy mierniku ustawionym na 200.Uzwojenie wtórne mierzyłem po ściągnięciu kapturków
    na przewodach zapłonowych i wyszło 15 kiloomów czyli ok.
  • Poziom 12  
    Witam, miałem taki sam problem ale z CBR900RR spalona została mała diodka zenera która znajduje się w stacyjce i robi za wskaźnik przekręcenia kluczyka w stacyjce i jeżeli nie popłynie przez nią prąd to moduł nie da iskry. Może u ciebie jest podobnie
  • Poziom 21  
    U mnie nie ma tej diody.Zresztą całą stacyjkę przepiąłem do innego motoru i wszystko działa.