Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki GSX-R - Amortyzator skrętu

23 Lut 2013 17:46 1857 2
  • Poziom 9  
    Witam szanownych forumowiczów. Proszę o poradę bardziej doświadczonych elektroników w sprawie problemu jaki mam z amortyzatorem skrętu. Otóż w zależności od prędkości maszyny amortyzator skrętu zostaje automatycznie utwardzany.
    Podczas jazd sportowych np. po torze w specjalną wtyczkę wpina się mostek rezystancyjny, który podaje odpowiedni sygnał i oszukuje komputer. Firma japońska kayaba i dynotech robi te elementy ale nie są dostępne od ręki. Dziś odizolowałem swój fabryczny i moim oczom ukazał się widok 8 sztuk rezystorów 100 om połączonych równolegle. Każdy o mocy 2 W. W sumie rezystancja zastępcza to 12,8 om, co przy napięciu 12V daje prąd poniżej 1 A.
    Tu mam pytanie, jaki sens jest tych 8 rezystorów i czy nie mógłbym tych 8 zastąpić dobranym jednym, który wyposażyłbym jeszcze w radiator? Jeśli tak to proszę o informację, co bardziej doświadczeni polecają. Suzuki GSX-R - Amortyzator skrętu
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Motronic napisał:
    Ale rzeźba! Jedyne co mi przychodzi do głowy to zamysł był taki, że jak by był jeden rezystor i dostał rozwarcia to jest wyłączony cały układ; przy takim rozwiązaniu rozwarcie jednego, dwu czy nawet trzech nie powinno spowodować jakichś większych anomalii.


    Zapomniałem dodać, ze głównym zadaniem tego mostka jest oszukanie komputera po to aby nie walił kodu błędu. Może ma sens wlutowanie rezystora 13 om jak poniżej
    http://allegro.pl/rezystor-15w-10r-11r-12r-13r-opornik-prw-15w-i3043371159.html
    Może ktoś ma jeszcze inne pomysły???