Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus c328 - remont sprzęgła i mostu

nosio2 23 Feb 2013 19:04 36828 20
  • #1
    nosio2
    Level 14  
    Witam wszystkich posiadam ciągnik rolniczy jak w temacie wymieniam sprzęgło czyli ciągnik na pół wymieniam sprzęgło ponieważ dostaje mi się olej do sprzęgła z silnika chce to jakoś zabezpieczyć aby ten olej się nie dostawał do sprzęgła. Mam parę pytań odnośnie sprzęgła oczywiście docisk sprzęgła jest na 3 łopatki starego typu jak wyregulować II stopień sprzęgła i jakieś rady na co zwrócić uwagę podczas naprawy sprzęgła i jakiej firmy sprzęgło byłoby w miarę dobrej jakości i jakiej firmy uszczelniacz założyć aby olej nie dostawał się do sprzęgła bo rok temu miałem taki sam przypadek. Drugie pytanie mój wałek przekaźnika mocy wytarł się w miejscu ułożyskowania doprowadzając do uszkodzenia uszczelniacza i w konsekwencji do wycieku oleju z mostu przez wałek jak najprościej wymienić ten wałek aby nie pchać się bardzo w rozkręcanie. Mam kolejne pytanie mianowicie czy rozrusznik z ursusa c330 pasowałby do mojego c328 jeśli nie to czy wymiana obudowy sprzęgła załatwiłaby sprawę czy jeszcze coś musiałbym wymienić, wiadome z c330 lepiej kręci w zimie. Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.
  • #2
    ftp.kowal
    Level 36  
    Drugi stopień o ile dobrze pamiętam ma mieć luzu 2 mm. Kurcze nie pamiętam dokładnie jak tam jest bo ostatnio 28 robiłem z 5 lat temu. Odkątrować śrubkę dokręcić do oporu i odkręcić półtora obrotu. będzie to mniej więcej dwa milimetry. Co do reszty szukaj na forum na pewno było.
  • #3
    stasiak64
    Level 14  
    Co do sprzęgła, to jak kolega wyżej, rozrusznik masz pewnie R-5 w jego miejsce nie włożysz R11-inne mocowanie oraz inne"uzębienie" bendixu i wieńca.Konieczna wymiana obudowy sprzęgła i koła zamachowego z wieńcem bądź samego wieńca ale tego nie wiem.Na allegro widziałem zamienniki R5 z reduktorem- 2,8 kW ,także wstawiasz i nie kombinujesz. Wałek generalnie wychodzi do przodu więc konieczność odjechania tylnym mostem. Można go wyjąć do tyłu tylko jest problem z zamontowaniem później tulei sprzęgającej. W nowszych ciągnikach jest pod spodem w tym miejscu okienko.
  • #4
    nosio2
    Level 14  
    też właśnie widziałem te zamienniki z reduktorem. a czy ktoś taki ma i może powiedzieć coś o jego wytrzymałości. Druga sprawa co do wałka to rozumiem muszę jeszcze odjechać skrzynią od tylnego mostu i dopiero wymienię wałek kurcze dużo roboty przy tym. Sprawa ze sprzęgłem to wyczytałem w poradniku że dokręcić wszystkie 6 nakrętek do oporu a następnie poluzować o 1,5 obrotu. dobrze wyczytałem? a mianowicie jakiej firmy polecacie uszczelniacze na wał korbowy i wałek sprzęgłowy , uszczelki to kupujecie czy robicie swoje ze specjalnego materiału bo ja jak kupiłem uszczelki do ciągnika gotowe to później cały czas z pod uszczelki sączył się olej.
  • #5
    nosio2
    Level 14  
    Witam wszystkich mam jedno pytanie czy w ursusie c328 powinien znajdować się odrzutnik oleju na wale korbowym od strony koła zamachowego? proszę o odp.
  • #6
    tomek130
    Level 22  
    Zależy czy pokrywę masz na odrzutnik czy zimmeting, więc jedno lub drugie.
  • #7
    nosio2
    Level 14  
    właśnie o to chodzi że jak rozkręciłem obudowę to zauważyłem że jest zimering i odrzutnik. Także nie wiem czyli co wywalić odrzutnik tak.
  • #8
    nosio2
    Level 14  
    witam ponownie podczas remontu ciągnika wpadłem na taki pomysł ale nie wiem czy można tak zrobić czy np nie spowoduje to zatarcia silnika czy coś takiego, Mianowicie chodzi mi o korek wlewowy oleju w c330 jest na pokrywie zaworów a w c328 przy pompie wtryskowej i tu moje pytanie czy dokupując pokrywę zaworów z tym korkiem i kupując klapkę tam gdzie był wcześniej korek wlewowy w c328 z c330 samą zatyczkę czy nic się nie stanie ciągnikowi ? robię taki myk ponieważ ten korek przy pompie zawsze przez niego sączy się olej i wiecznie silnik jest przez to w oleju. Także proszę o odp czy można tak zrobić?
  • #9
    jpna100
    Level 25  
    Pokrywę zaworów możesz zmienic bez problemu. Nic się nie stanie ciągnikowi. Przed ten korek w c330 czasami też się wydostaje delikatnie olej jak silnik dostanie po garach. Ja u siebie pod korek założyłem podkładkę filcową i silnik jest zawsze czysty :D
  • #10
    nosio2
    Level 14  
    Dzięki wielkie mam kolejne pytanie czy z pokrywy z c328 nadadzą się wszystkie elementy do pokrywy z c330 tzn ten mechanizm do podnoszenia zaworów bo gołą pokrywę można kupić za 35zł.
  • #11
    jpna100
    Level 25  
    Raczej cały odprężnik powinien pasowac.
  • #12
    nosio2
    Level 14  
    witam ponownie jestem w trakcie uruchamiania ciągnika mianowicie wymieniłem dwie tarcze sprzęgłowe i łapki sprzęgła i mam problem nie mogę w jednej łapce ustawić luzu miedzy łożyskiem wyciskowym a pierścieniem wyciskowym sprzęgła . Dwie łapki elegancko dają się ustawić na żądaną odległość 8mm a trzecia idzie do pewnego momentu a później już nie chce dalej iść stawia opór nakrętka regulacyjna tak jak by się skończył gwint. na początku myślałem że łapka jest skrzywiona to wymieniłem wszystkie łapki ze sprężynkami zmierzyłem też wysokość tych trójkącików pod łapkami i wszystkie są tej samej wysokości a tylko jedna łapka się nie daje regulować. Proszę o pomoc bo już nie wiem co robić. A i drugi stopień sprzęgła też nie działa po ustawieniu tak jak jest w instrukcji czyli do oporu a później półtora obrotu wstecz. Proszę o pomoc bo już cierpliwość mam na wykończeniu trzeci raz składałem ciągnik i dalej to samo.
  • #13
    jpna100
    Level 25  
    Śrub odciągających tarczę dociskową nie wymieniałeś? Może są one wytarte, nowe tarcze= większa odległość od docisku i może tu tkwi problem.
  • #14
    tomek130
    Level 22  
    Pokręć taką nakrętką przy cięgle sprzęgła. 8mm to od czego mierzysz ??
  • #15
    nosio2
    Level 14  
    mierze od pierścienia co łączy wszystkie trzy łapki po którym łożysko wyciskowe trze po naciśnięciu pedału sprzęgła czyli od łożyska wyciskowego do tego pierścienia. Nie tych trzech śrub nie wymieniałem.Może i kolega ma racje bo jedna śruba odciągająca podczas czyszczenia docisku sama wypadła a dwie pozostałe ciasno siedziały.
  • #16
    nosio2
    Level 14  
    witam ponownie wciąż walczę z tym sprzęgłem dzisiaj będę rozpoławiał ciągnik i tak się zastanawiam czy sprężyny pierwszego stopnia są takie same jak drugiego? Czy jest miedzy nimi jakaś różnica może to jest przyczyna że nie ma drugiego stopnia sprzęgła a pierwszy stopień bardzo ciężko się załącza? i ile powinno być sprężyn wszystkich bo u mnie jest włożone 18 sprężyn po dwie dane na sześciu śrubach które się wkręca kluczem i sześć na osłonę sprzęgła. Nie za dużo ?
  • #17
    jpna100
    Level 25  
    Zwróc uwagę jak zakładasz tarcze sprzęgłowe. Tarcza I stopnia (od jazdy ciągnikiem) ma byc większą stroną piasty w stronę koła zamachowego. Natomiast II stopnia(WOM) ma byc dłuższą częścią piasty w stronę skrzyni. Tu masz schemat. Ursus c328 - remont sprzęgła i mostu
  • #18
    Anonymous
    Anonymous  
  • #19
    nosio2
    Level 14  
    dzięki wielkie za ten schemat właśnie go szukałem
  • #20
    Anonymous
    Anonymous  
  • #21
    jpna100
    Level 25  
    Katalog części wraz z suplementem (wydanie 1986r) - Kołowy Ciągnik Rolniczy Ursus C-330