Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PCB goldpin - Metalizacja a średnica otworów pod goldpiny

jabu74 - ekspert 23 Lut 2013 20:23 4719 8
  • #1 23 Lut 2013 20:23
    jabu74 - ekspert
    Poziom 19  

    Witam

    Styk goldpin ma wymiary 0.64x0.64mm (przekrój kwadratowy). Średnica koła opisanego na tym kwadracie to 0.9mm. Czy otwór w płytce poddanej później metalizacji otworów musi mieć średnicę 1mm czy można zrobić 0.9mm. Ostatnio zleciłem wykonanie testowej płytki - otwory dla goldpinów 1mm. Nie wiem z jakim dociskiem wszedłby taki goldpin w otwór 0.9mm (po metalizacji zrobiłoby się podobno 0.8mm). Ponadto czy cyna przeszłaby bez problemu na drugą stronę płytki. Mam zamiar zamówić ponad 20 szt płytek i boję się żeby czegoś nie zawalić.

    Jak ma się średnica otworów przed i po metalizacji czy zawsze bez względu na średnice jest te 0.1mm różnicy ?

    0 8
  • #2 23 Lut 2013 20:33
    yogi009
    Poziom 42  

    Na stronach firm wykonujących płytki znajdziesz wartość, o jaką należy zwiększyć średnicę otworów zaplanowanych do metalizowania.

    0
  • #3 23 Lut 2013 21:17
    MCB
    Poziom 27  

    Poważne firmy wykonujące PCB nie mają z tym problemu.
    Otwory w gotowym PCB mają takie średnice, jak zadeklarowane w pliku *.drl
    Dotyczy to otworów z metalizacją i bez metalizacji...

    pozdrawiam

    0
  • #4 24 Lut 2013 02:35
    Płytkarz
    Poziom 11  

    Witam,

    Otwory w gotowym PCB, w przypadku Kolegi po metalizacji, pod goldpin powinny mieć średnicę 1 mm. Jak wspomniał Kolega MCB, PCB wykonane przez dobrą firmę ma otwory po metalizacji zgodne z plikiem wierceń. Należy jednak pamiętać, że i piny i otwory wykonane są z pewną tolerancją dlatego nie można mieć pewności że goldpin uda się spasować z otworem 0,9 mm. Z obliczeń matematycznych wynika, że długość przekątnej przekroju poprzecznego pinu, z dokładnością do 0,01 mm wynosi 0,91 mm. Stąd przygotowanie projektu PCB bez miejsca na tolerancję wymiarów może nastręczać poważnych trudności w trakcie montażu.

    Pozdrawiam, Płytkarz

    -1
  • #5 24 Lut 2013 13:08
    yogi009
    Poziom 42  

    Rozpatrując w ten sposób temat można śmiało powiedzieć, że rozmaici producenci gold-pin'ów też mają swoją tolerancję produkcyjną :-)

    0
  • #6 24 Lut 2013 13:58
    MCB
    Poziom 27  

    W technice, każdy wymiar podajemy z tolerancją.
    Mając dobrze wykonany rysunek nie trzeba już o nic pytać.

    pozdrawiam

    0
  • #7 06 Maj 2013 17:26
    jabu74 - ekspert
    Poziom 19  

    Witam

    Zaryzykowałem i zleciłem w ciemno otwory na 0.9mm na gotowo po metalizacji (dokładnie 36mil w wygenerowanym pliku wiercenia). W ciągu tych paru miesięcy zleciłem wykonanie kilka razy takich otworów i wg mnie jest OK. Może ktoś inny uznałby, że są za zbyt pasowne ale dla mnie są b.dobre przynajmniej jednorzędowe goldpiny nie przechylają się na boki przy lutowaniu. Bez najmniejszego problemu delikatnienie wciskają się także dwurzędowe.

    Ale sprawdzę i zlecę wykonanie otworów 1mm zobaczę które lepsze.

    0
  • #8 08 Maj 2013 21:42
    105-N
    Poziom 13  

    Odkąd tylko pamiętam zawsze było tak że jak w gerberze wysyłasz że otwór ma mieć jakąś średnice to firma produkująca martwiła się o to aby tak było.

    0
  • #9 30 Maj 2013 00:19
    atom1477
    Poziom 43  

    Są firmy co tak nie robią.
    I jeszcze potem mają pretensje jak się im zwróci uwagę:
    "Wykonujemy płytki dla wielu poważnych klientów i jakoś każdy samodzielnie powiększał otwory.".
    A na stronie oczywiście brak informacji.
    Puki co nie powiem co to za firma żeby nie było że antyreklama.

    0
  Szukaj w 5mln produktów