Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motocykl SAM z silnikem z malucha...

Pfemek 06 Kwi 2009 00:35 291702 291
  • #241
    szypowski1
    Poziom 15  
    silnik jest z taunusa na stronie 3 jest motor z takim silnikiem tylko nie widac jak rozwiazany jest naped ...pojemnosc 2 litry niecałe 100 koników niezniszczalna konstrukcja
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • #242
    dziki126
    Poziom 12  
    eh... to i tak kolo 150 kilo wazy jak nie wiecej, ale blok masz alu czy zeliwo? jak alu to kolo 120 bedzie, mozna by jakiegos potwora zlozyc :P tak mi sie zdaje ze silnik moglby siedziec nawet w jakis strasznie twardych poduszkach, bo ma 6 garow i nieduza pojemnosc, a V6 to juz bardzo rowno chodzi, i nie trzepie na wysokich obrotach, a to bardzo wazne, no i nie jest taki strzasznie dlugi, zdaje mi sie ze jak by sie postaral to nawet w troszke wydluzona rame od dniepra wsadzil, ale musial by jakies mniejsze kolo tylne wsadzic bo skrzynia od wieprza jest przystosowana do stosunkowo niskich obrotwo, a w tym taunusie to masz uklad korbowy leciutki to pewnie kreci sie nawet w 8 tys, ale nie wiem co bys chcial zmontowac, czy jakas traje, motor, czy moze buggy, z takim silnikiem mozna kombinowac, tylko okresl sie co chcesz, pozdro
  • #243
    szypowski1
    Poziom 15  
    silnik wykonany z żeliwa cieżki jest jak hole....
    puki co jest w fazie przegladu..czyszczenia i jakis tam kosmetycznych sprawach
    najbardziej interesije mnie z niego zrobic jakąś trajke ktorą bede mogł zarejestrowac
  • #244
    dziki126
    Poziom 12  
    hmmm.... jak nie jestes technikiem konstrukcji stalowych to ciezko bedzie, potrzebna bedzie ocena jakiegos rzeczoznawcy czy cos, zdaje mi sie ze taniej by bylo kupic rame z atestem, dasz za nia ok 2000zl, ale masz ja zrobiona pod silnik ze skrzynia biegow taka jak chcesz, no chyba ze chcesz sie sam pobawic (ja bym to zrobil sam, bo wtedy zabawa jest o wiele wieksza no i masz ta satysfakcje ze sam cos zrobiles od podstaw)to najlepiej sam spod zrobic z dwoch profili zimnogietych (kwadraciakow) a reszta moze byc z rur nawet jakis calowek do prowadzenia wodnego takiego jak w domu, (metr kosztuje ok 20zl a potrzebowal bys nie wiecej niz 10m max) i musisz to pozadnie pospawac, jedni mowia ze rama powinna bys spawana w oslonie gazowej a inni mowia ze poradna spawarka elektrodowa, jezeli umisz dobrze spawac elektroda (tzn nie zostawiajac tego zazuzlenia z spawach pomiedzy dwoma materialami spawanymi, poniewaz to bardzo oslabia spaw) wedlog mnie to nie ma roznicy, zalezy jak kto umie spawac, i najwazniejsza kwestia jest przygotowanie materialu do spawania, nie moze byc na nim ani grama farby, ani rdzy, poniewaz znacznie oslabia to spaw, no i jak cos to elektody musza byc dobrze dobrane do rodzaju spawanego materialu, to sa elektrody rutylowo-celulozowe ale rdzen ma byc taki jak rodzaj stali na ramie, bo sa takrze np elekrody z wieksza zawartoscia chromu, do spawania kwasiaka, poprostu musisz dobrac niemalze idealne warunki spawania bo takie zeczy wymagaja juz tego, i rame mozesz zrobic jak najbardziej na sztywno, tylko oponki a wiekszym balonem zalozyc (profilem) i bedzie sie bujac na dziurach, a z przodu mozesz zrobic jakis trapezik czy cos, to juz zalezy od ciebie, i jak nie masz pomyslu co z napedem to ja jednak obstawal bym przy tej skodzie bo to bardzo proste i niezawodne rozwiazanie, tylko zbierznosc ustawic jak trzeba i mozna smigac, pozdro
  • #245
    szypowski1
    Poziom 15  
    rame chciałęm sam wykonać w ostatecznosci kupic jak nie wyjdzie :D
    martwi mnie jednak problem przeniesienia napedu i dopasowania skrzyni do tego silnika ....
    most tylny jakis tam mam z omegi to jak by mozna go wykorzystac to było by dobrze bo i tal mi do niczego sie nie przyda
    posiadam cały okład zawieszenia z opelka łącznie z piastami zaciskami itp
  • #246
    dziki126
    Poziom 12  
    no nie wiem, jak bys wsadzil skrzynie od skody to silnik masz z tylu, cala masa na tyle, przod lekki, latwo sie skreca, no ale przyczepnosc slaba z przodu, ale mozna by jeszcze wrzucic silnik pod dupe, tzn pod bak, a siedzenie zrobic gdzies na skrzyni, a tak apropo to do tych starszych fordow pasowaly skrzynie od fiatow i poldkow, wtedy z przodu masz przyczepnosc, ale ciezej sie skreca, no i jak bys rozwiazal problem z napedem, albo gumowy lacznik odrazu ze skrzyni na most albo jakis maly wal napedowy, ale musisz pamietac ze jak przegoby krzyzakowe to musza byc dwa i widelki zawsze ustawione tak samo, tzn >----<, poniewarz przegoby krzyzakowe sa nierwnobiezne, tzn przyspieszaja i zwalniaja pod roznymi kontami, i zawsze musza byc dwa, wiec jak myslisz, ja bym to zrobil na skrzyni od skody, latwiej, szybciej, i niezawodnie, (tak mi sie zdaje), ale jak uwazasz... osobiscie uwazam ze most od omegi jest za szeroki do trajki, ale kombinuj, pozdro
  • #247
    szypowski1
    Poziom 15  
    Chciał bym by napęd był na tylną oś, a silnik umieszczony gdzieś z tyłu albo z przodu. Co do tylnego mostu z Omegi to można zmniejszyć jego szerokość skracając półośki. Ciekawe czy istnieje możliwość założyć automatyczną skrzynie. Jest o wiele wygodniejsza.
  • #248
    dziki126
    Poziom 12  
    prawde mowiac nie mam pojecia jak masz zamiar skrocic polosie, one sa z pewnoscia hartowane i powierzchniowo naweglane w niektorych miejscach, nie wiem jak bys potem nacial frezy na tych wszystkich walkach, ja bym tam wolal jednak skrzynie od jakiegos takiego wynalazku jak skoda czy garbus. i tak... nie powiem, automat jest o wiele wygodniejszy, ale musisz kombinowac skrzynie do automata, i to cos na wal od strony kola zamachowego (nie wiem jak to sie nazywa ale domyslam sie ze to jest urzadzenie wytwarzajace cisnienie oleju), wedlug mnie za duzo roboty i kombinowania, bo pewnie potrzebne beda jakies dokladne stopnie podcisnienia pobierane z kolektora ssacego, no i nie pozmieniasz sobie biegow, jak dla mnie to minus, ja wlasnie tez skladam sobie powolutku trajke na podzespolach skody 105l, i wyciagnolem z niej caly uklad napedowy, tzn silnik, skrzynia, polosie, kola, i belki mocujace, to jest tak prosty uklad ze tam starczy przykrecic dwa profile o przekroju kwadratowym, i pospawac jakis prosty przod, moze byc nawet z wsk bo silnik jest na samym koncu wiec przod sie odciaza, ale potem wamputuje tam jeszcze akumulator, chlodnice i takie tam bajery wiec przod bedzie sie trzymac, a jak ty bys wsadzil silnik do przodu to nie dalo by sie skrecac bo on jest zaje.... ciezki, taki silnik to juz musi byc z tylu, albo... chyba ze bys wyczail jaks skrzynie z przednionapedowki, wtedy silnik bylby dokladnie na tylnej osi, masa silnika byla by na tyle a calej reszty na przodzie, wiec tez by sie dobrze trzymal, ale sam musisz zdecydowac co chesz, bo nie mam pomysly co by ci tu doradzic, porobie jakies zdjecia tego uklady napedowego ze skody i wrzuce je tu to moze spodobaja ci sie te rozwiazania konstrukcyjne bo sa naprawde proste i dosc fajnie to wyglada, pozdro
  • #249
    szypowski1
    Poziom 15  
    no zrób foty to może cos mi sie rozjaśni jak zobaczę ten most ze skody
    jeśli będę miał więcej czasu to oglądnę most z omegi i go pomierzę jaki ma rozstaw



    W jakim języku kolega pisze? Proszę to poprawić.
    (joy_pl)
  • #250
    dziki126
    Poziom 12  
    sory ze tak dlugo ale dopiero dzis zrobilem fotki, ten uklad od skody jest bardzo prosty, tj tylna belka, przednia belka, i polosie, wszystkie te czesci sa umocowane do profilu stalowego 60x60mm, belka przednia i tylna sa przespawane, a polosie sa przykrecone (w profilach wyciete sa okienka 30x120mm)do profilu oblozonego gumami zeby nie przenosilo bicia na rame z polosi, tyl nawet bez amortyzatorow dobrze sie "buja" bo balony opon sa dosc wysokie i jakos to dziala

    Motocykl SAM z silnikem z malucha...

    ja mam rame zrobiona tak dosc masywnie i troche niezgrabnie, wiem ze rama do traji powinna wygladac inaczej, tzn taka jak do motoru, np podwojna kolyska, ale wolalem zrobic taka bo prawde mowiac troche sie obawiam ze zbyt czesto bedzie stawac deba :P, i ze przod nie bedzie sie trzymac tak jak trzeba,

    Motocykl SAM z silnikem z malucha...

    przod to jest jawa ts 350, tyl to skoda 105l a reszta to moje wymysly, pozdro

    Motocykl SAM z silnikem z malucha...

    i tak prawde mowiac to jak bys dobrze sprzedal ten most od omegi to kupil bys jakas stara skode za 200zl, bo nie wiem czy cos wyjdze z tego mostu, on jest chyba za szeroki, bo omega to dosc duze auto, a skoda ma rozstaw taki w sam raz, tak mysle ze mogl by byc jeszcze troszke mniejszy, no ale nie jest tak zle. Ale.... to juz od ciebie zalezy z czego bedziesz skladac swoj pojazd, a moze akurat spodoba ci sie to rozwiazanie konstrukcyjne skody, i jeszcze tylko powiem ci ze silnik w skodzie jest dosc daleko wysuniety do tylu, wiec przod jest bardzo lekki, latwo sie skreca, ale przyczepnosc jest troszke mniejsza, pozdro




    Post pod postem, źle zamieszczone zdjęcia; następnym razem będzie ostrzeżenie. Poprawiłem.
    (joy_pl)
  • #251
    szypowski1
    Poziom 15  
    a jak masz zamiar połączyć silnik z chłodnicą??
  • #252
    dziki126
    Poziom 12  
    Tak samo jak bylo w skodzie (w skodzie silnik jest z tylu a chlodnica z przodu), stalowe giete rury do prowadzenia wodnego, tylko same koncowki sa gumowe. Wybierak bo biegow bedzie polaczony ze skrzynia gietym pretem, poniewaz wybierak ma dosc duzy ruch i posuwisty i obrotowy wiec nie jest to tak bardzo dokladny mechanizm, sprzeglo bedzie tak jak w skodzie chydrauliczne z pompa przy pedale, hamulce tez beda chydrauliczne, a pompa bedzie takze przy pedale.
    Wedlug mnie uklad napedowy ze skody jest bardzo prosty, i dobrze nadaje sie do takich wynalazkow, i do tego to jest uklad niezawodny tani w utrzymaniu, a takrze latwy i tani do ewentulanej naprawy, a jakby ktos jeszcze chcial to bardzo latwo sie go tuninguje, sam mam calkowicie przerobiony silnik, tzn mam tam glowice obnizona o prawie 4mm, walek rozrzadu od faworitki 136 tej silniejszej, i aparat zaplonowy od niej, kolo zamachowe stoczone do granic mozliwosci i zwiekszony docisk sprzegla, do tego gaznik nie jest od skody tylko od poloneza co znacznie zmniejszylo zuzycie paliwa, i oczywiscie zwiekszylo moc i maxymalne obroty silnika, wiec zrobisz jak bedzies uwazac, ja ci goraco polecam taki uklad napedowy, a nawet jak nie chcial bys traji to w skodzie przednie zawieszenie jest tak skonstruowane ze po odkreceniu 4 srob i po popuszczeniu kolejnych 4 wychodzi caly przod, z kolami, ukladem kierowniczym i ukladem zawieszenia, i mozna zrobic jakies buggy czy cos, wiec zrobisz jak bedziesz uwazac, pozdro
  • #254
    dziki126
    Poziom 12  
    szczerze wątpię w to czy to zarejestruje, raczej nie, za dużo roboty i użerania się z tymi urzędnikami, bo do tego potrzebna jest opinia rzeczoznawczy o jakości wykonanych spawów, i materiałów zużytych na budowę tego pojazdu, ja jestem w dość dobrej sytuacji bo nie mieszkam w jakimś większym mieście, a ten sprzęt złożyłem tylko po to żeby co jakiś czas pojechać z dziewczyna nad wodę, a prawie wszystkie drogi wokół mojej miejscowości to drogi leśne, wiec nie widzę potrzeby rejestracji trajki, a taka głupia opinia i testy kosztowały by pewnie tyle ze głowa boli, a mi się nie przelewa, wiec zostanę jednak przy takim sprzęcie kaskaderskim, pozdro
  • #255
    dziki126
    Poziom 12  
    problem chlodenia rozwiazalem tak jak w skodzie, tzn wsadzilem te same rury od prowadzenia wodnego, do trajki, i nie narzekam na to rozwiazanie, wrecz przeciwnie, dziala bardzo dobrze, nie przegrzewa sie, wiem bo robilem juz testy:P mialem male problemy co do silnika i jego zawieszenia, bo cala traja jest na sztywno, a silnik jest na poduszkach, i jak ona wpadnie w taki trans to strasznie zaczyna skakac, bo silnik popycha rame a rama odbija sie na balonach kol, (mialem tak za 2-3 razy w ciagu dnia), ale uwarzam ze jak polacze silnik z rama amortyzatorami takimi jak do zwyklego zawieszenia w samochodzie to bedzie ok, co do przyspieszenia to jest ok:P nawet bardzo ok, nie nadazam biegow zmieniac, (faza testow skonczyla sie jak policja przyszla do mnie do domu bo tez nie mogla nadazyc), ale przyspieszenie jest naprawde niesamowite, na odcinku ok200m wyciaga z setke, i nie staje deba tak jak przypuszczalem, jak jade pod lekka gorke, na dwojce i jak wcisne gaz do konca to stanie, ale tak po porstej to nie, i bardzo dobrze pokonuje sie tym rozne wzniesienia, tam gdzie skoda 105 (standard) ledwo szla na dwojce tam traja idzie na na 4 i jeszcze sie rozpedza, a co do predkosci maksymalnej to nie wiem, ale wyprzedalem dzis kolege ktory jechal 110 escortem, wyprzedzilem go na 3 z lekkim zapasem obrotow, wiec jak dla mnie to bardzo dobrze, i z przyczepnosci nie jest tak zle, fakt ze cala masa wisi na tyle, ale traja dobrze trzyma sie w zakretach, (oczywiscie pod warunkiem ze nie cisne gazu na zakretach, bo jak pocisne to przod odfruwa), jak dla mnie to jest bomba, silnik (wedlug moich obliczen) jest podkrecony do ponad 90 koni z 40 paru, i ze spalaniem jest ok, bo pali bardzo malutko, stopien sprezania nadrabia moca zauzycie paliwa, tzn im silnik bedzie bardziej wydajniejszy tym mniejsze bedzie jego spalanie, jak dla mnie duzy stopien sprezania (glowica obnizona o prawie 4mm) i gaznik od poloneza to super polaczenie, no i oczywiscie moc i maksymalne obroty o wiele wieksze, tylko ze wyjaralo mi uszczelke pod glowica bo poszedlem na latwizne i zalozylem stara:P, ale zalozyc nowa uszczelke to godzinka roboty, pozdro


    Motocykl SAM z silnikem z malucha... Motocykl SAM z silnikem z malucha...
  • #256
    śrubunek
    Poziom 1  
    Przeczytałem cały temat i nikt nie zaproponował takiego rozwiązania by wykorzystać na przykład skrzynkę od PF125 czy FSO 1500 po okrojeniu z obudowy sprzęgła i innych duprerli to ma nawet przyzwoitą szerokość.
    Na wałku sprzęgłowym dajemy jakąś małą podtrzymkę (piastę) by wałek nie latał i montujemy koło pasowe czy też zębate i łączymy z silnikiem z drugiej strony zębatka zdawcza... zapomniałem o sprzęgle można wykorzystać to co jest tylko w tedy ta piasta musiała by być dość porządna by wytrzymać pracę sprzęgła.

    Ciekawe rozwiązania daje np skrzynka od trabanta czy podobna z przednio napędowca. Blokujemy jedną półośkę a drugą podpieramy łożyskiem i montujemy zębatkę zdawczą.

    Najgorszym mankamentem w tym by była zmiana biegów, trzeba by było wyprowadzać dźwignie tak jak w przedwojennych motocyklach. Ale przy prędkościach do 120 km/h to by było jeszcze znośne.
  • #257
    dziki126
    Poziom 12  
    tez myslalem cos nad FSO 1500, ale zupelnie inaczej, zostawic caly naped z fiata (albo polda) i tylko wywalic z niego wal napedowy i polaczyc skrzynie bezposrednio z mostem, silnik bylby bardziej z przodu, dalej skrzynia, i most, mi sie zdaje ze dawalo by rady, proste i niezawodne, nawet jak by chcial to mozna wcisnac tam jakis krotki wal napedowy i zrobic zawieszenie z tylu pozdro
  • #258
    Vein
    Poziom 22  
    dziki126 - marzysz z tymi 90 km, sorry ale tyle to byś nawet z turbiną nie wyciągnął
  • #259
    dziki126
    Poziom 12  
    ta moc nie byla sprawdzana na hamowni, ale mowie o tym co mi wyszlo z obliczen, konie mechaniczne oblicza sie wzorem: max obr.*cisnienie sprezania*poj. skokowa/30*liczb suwow(4 dla czerosuwa i 2 dla dwusuwa)(nie pamietam dokladnie tego wzoru ale to bylo cos kolo tego), wiem ze to teoria ale po obliczeniu konikow dla zwyklego silnika skody 105 wychodzi ok 45KM, a mi po tuningu wyszlo ponad 90KM, ja mialem w skodzie ponad 12atm sprezania, silnik kreci sie do ponad 8tys obr(prawie 9) poniewaz caly uklad korbowy jest odciazony, tloki sa wydrazone od srodka, odciazone glowki korbowodow, lby korbowodow, swoznie przetoczone od srodka, stoczone przeciwmasy na wale korbowym, kolo zamachowe odciazone do granic mozliwosci oczywiscie wszystko wyrownowazone, glowica splanowana prawie 4mm, powiekszone przeloty kanalow ssacych i wydechowych, walek rozrzodu od faworitki (tej 68konnej) (na kole rozrzodu wydlutowalem nowy rowek na wpust tak aby rozrzad byl troszke bardziej opozniony niz w standardzie) do silnika dorzucilem także aparat z faworitki (z czujnikiem magnetoindukcyjnym) i gaznik z poloneza, pozom paliwa w gazniku jest ustawiony tak jak w poldku, dysze kompensacyjne sa takie same, dysze powietrza tez sa takie same (220 na pierwszej gardzieli i 230 na drogiej) dysza glowna paliwa pierwszej gardzieli jest taka sama czyli 125, a drogiej jest troszke wieksza, zmieniona ze 155 na 180, poniewaz skodzie brakowalo troszke momentu na wyzszych obrotach, caly silnik chodzi dosc dobrze i nie ma takiego duzego spalania (w skodzie palil ok 7-8 litrow), i wiem ze te 90konikow to tylko teoria ale napisalem to co mi wyszlo z obliczen, a tak prawde mowiac skoda niezle dawala rady na tym silniku:P pozdro
  • #261
    dziki126
    Poziom 12  
    juz raczej nie sprawdze, bo jak jezdzilem, to (w trakcie jazdy) wywalilo mi uszczelniacz z tylu na wale, a nie mialem kontrolek ladowania ani cisnienia oleju, olej uciekl i zorientowalem sie dopiero wtedy jak zaczely mi skrzypiec panewki, silnik prawie sie zatarl, ale nie bede go robic, wyciagam i wsadzam od skody 120, aha, a to takie "bujanie" co wczesniej opisywalem, bylo spowodowane tym ze silnik byl na gumach i bujal sie na dziurach a tym bujaniem wprawial w ruch rame, trzeba bylo wmontowac z prawej i lewej strony amortyzatory, moga byc takie zwykle samochodowe, albo takie jak w pralce :P, pozdro

    Dodano po 2 [minuty]:

    te amortyzatory lacza oczywiscie silnik z rama, pozdro
  • #262
    browarhehe
    Poziom 15  
    siema !! też tak myślałem nad tym motorkiem z malucha, ale najgorszy problem to zmiana biegów, ale zastosować te elektromagnesy można jakoś :)
    Mój tata zawsze był przeciwko temu, abym posiadał motor... no, ale samochód to mogę, chociaż i składam własny ciągnik z malucha na własne potrzeby.
    Tak się składa pięknie, że niedaleko otworzyli złom, a i mam silnik od malucha, wystarczy złożyć bo gdy go dostałem był u starszego pana w szopie i dostały się tam małe świństwa do środka, ale wszystko jest ok .
    Złożę go i zrobię tak jak kolega, który przerobił tę żółtą ETZ czy co to było
    normalnie super. Myślałem, że sprzęgło malucha będzie za bardzo w bok wystawało, ale widzę że jest spoko Zrobię też łańcuch i skrzynię z malucha, będzie najlepiej
    Wykorzystam wszystkie części samochodowe które mam, ramę sobie sam pospawam.
    Myślę także nad tylnym wahaczem, który będzie z jednej strony, tzn. z jednej strony koło trzymał, jak już ktoś obrazek wrzucił z tym malutkim silnikiem.
    Co o tym sądzicie?
  • #263
    dziki126
    Poziom 12  
    ja nie jestem przekonany do wahaczy jednoramiennych, jak masz silnik z malucha to masz juz troszke wiecej mocy, i nie jestem pewnien czy jedno ramie utrzyma, a tak to zawsze ciezar i sila ciagu rozlozona jest na dwa ramiona, ale zrobisz jak bedziesz uwazac, a z tymi biegami, to ja myslalem nad przerobieniemtego normalnego wybieraka do biegow na cos takiego zeby kazdy wodzik mial osobne ciegno, a biegi tak jak w sokole, dwie (albo trzy jak by sie chcialo tez wsteczny) wajchy do zmiany biegow przy baku:P ale musial by dobrze pokombinowac i porobic takie otwory na ciegna do wodzikow, a z tym zawieszeniem tylnym to pomysl cos zeby bylo jak najprostsze, wtedy bedzie niezawodne, ja bym zrobil na twoim miejscy na sztywno, jak zalozysz kolo z duzym balonem (profilem opony) to bedzie ci to dosc dobrze amortyzowac, wiem bo sam mam na sztywno w ty moto z silnikiem malca, i jezdzi sie bardzo dobrze, nawet jak jest nabite ponad 2,5atm, wedlog mnie jest dobrze, nawet bardzo dobrze, i to jest rozwiazanie doslownie bezawaryjne, alewybor nalezy do ciebie, pozdro
  • #264
    browarhehe
    Poziom 15  
    no , to chyba narazie zrobię na sztywno a potem sięcoś wymyśli
    choć najpierw , trzeba skompletować to wszystko, i ułożyć mniej więcej jak to będzie wyglądało
    czeka mnie ciekawa wyprawa na złom :D
  • #265
    dziki126
    Poziom 12  
    taka sztywna rama to dobry sprzet, i jak masz kapec z dosc duzym balonem to nie trzeba nic przerabiac, aha.... jak bedziesz projektowac rame to dąż do tego zeby przypominala ona jak najbardziej trójkąt (prostokatny) i najlepiej jakby to byla jeszcze dworamowka, jednak ramy trojkatne sa najwytrzymalsze, a jak ja jeszcze dobrze pospawasz, to jest niezniszczalna, sam w mojej konstrukcji dazylem do tego zeby rama skladala sie z samych trojkatwo poniewaz z ktorej strony nie nacisniesz trojkat to on sie tak jakby klinuje na pozostalych dwoch ramionach, moja rama jak do teraz sie trzyma dobrze, spawy nie pekaja a juz troche lasow zjezdzilem, wiec polecam, a rury jakie mozesz uzyc to cos kolo 5/4 cala gruboscienne, wystarcza w zupelnosci, pozdro

    aha, 30-31.05.2009 w Ząbkowicach śl. jest zlocik motocykli, wszyscy zmotoryzawani motórani sa mile widziani, impreza zaczyna sie o 13, http://www.potwornyzlot.pl/zlot.html pozdro
  • #266
    browarhehe
    Poziom 15  
    rur nie mam , myślę nad takimi.. kwadracikami 4x4 , zapomniałem jak się to nazywa zawsze mi sie myli :) mam po robocie jakiejś , więc tego użyję .
    dodam zdjęcia z remontu silnika malcza , może sie komuś spodobają , jak kupię części i zacznę składać.
    to sztywne zawieszenie to nie wiem czy będzie dla mnie dobre , bo chce trochę jeździć po terenie , bo po głównej drodze będzie strach , choć i tak bym jeździł :D
  • #267
    dziki126
    Poziom 12  
    to sie nazywaja profile, i prawde mowiac starczyly by ci takie 2x3 ale gruboscienne, one kosztuja ok 4,50zl za metr, i on ma chyba 3mm grubosci. A ta rame jak zrobisz na sztywno to naprawde i tak bedzie amortyzowac na balonie, nawet na takich drogach szutrowych z dziurami, tylko musisz zrobic wyzej rame niz ja, bo bedziesz wszedzie przecierac, pozdro
  • #268
    browarhehe
    Poziom 15  
    mam takiego profila 4x4 , bo były barierki robione .
    będzie wyżej , i może z tyłu będzie koło , nie wiem to chyba 14 albo 15 .
    ale duże bardzo , od BMW
    bardzo fajne te koła :)
  • #269
    dziki126
    Poziom 12  
    nie wsadzaj do tylu zbyt szerokiego kola, no chyba ze bedzie to promieniowa, to wtedy jak najszerszą, ale jak zwykly samochodowy "wafel" to jak wsadzisz powyzej 175 to nie bedzie sie dalo wykladac i bedzie cie wywalacz zakretow, bo opona bedzie ciagnac do rownego "styku" (przylegania) z asfaltem a ty bedziesz chcial sie wylozyc a nie bedzie sie dalo, jednym slowet motor bedzie chcial caly czas jechac na wprost :P wiedz jezeli nie bedziesz mial opony promieniowej to nie wsadzaj zbyt szerokiego wafla




    Serdecznie zapraszamy na III Zlot Urodzinowy który odbędzie sie 12-14.06.2009 w Ludwikowicach Kłodzkich. Wlot na zlot 50 pln, Amazonka 25 pln, plecak 10 pln (w tym śniedanie w niedzielę), powyżej 55 lat wlot za frii. W cenie: koszulka, blacha, zwiedzanie Twierdzy Kłodzko, konkurencje zlotowe, ciekawe nagrody, dobra zabawa, w piątek 2 koncerty, w sobotę 3 koncerty, pokaz jazdy ekstremalnej w wykonaniu RAPTOWNEGO, w niedzielę śniadanie na dozobaczenia. serdecznie zapraszamy czacha 696853193, siwy 665234116, mateusz 509603815


    po zlocie w zabkowicach wrazenia super :P hehe, polecam wszystkim na nastepny rok i zapraszam na czachowisko pod klodzko, pozdro
  • #270
    dziki126
    Poziom 12  
    ostatnio mialem proche problemow z tylna oska, jednym slowem gielo mi ja i wyrywalo, zrobilem to tak ze ze starego komara wycialem wahacz i zrobilem dodatkowe podparcia oski, teraz jezdzi bardzo dobrze i nie wygina jej, przerobile tez troche mechanizm zmiany biegow, tzn przerobilem go na krzyzaki, i dziela super, biegi wchodza o wiele latwiej niz w maluchu, i jeszcze jedna zecza ktora przerobilem jest przednie zawieszenie, poniewaz zawieszenie od wsk bylo zbyt miekkie wsadzilem dodatkowo tylne amortyzatory od jawy ts 350, jest bardzo dobrze, na dizurach troche trzesie ale motor jest wyzej zawieszony i mozna lepiej sie wykladac, lepiej sie jezdzi, aha i nie zwracajcie uwagi na to jak on wyglada :P narazie jest faza testwo, potem bede bral sie za gladzenie spawow, szpachlowanie, malowanie itd pozdro