Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motocykl SAM z silnikem z malucha...

Pfemek 10 Lip 2009 20:55 293760 291
  • #271
    ma3-4ysz
    Poziom 24  
    Pytanie i prośba do dziki126: jesteś w stanie określić / oszacować ile waży Twoja maszynka do śmigania gotowa do jazdy ? Wstawiaj zdjęcia normalnie a nie jako załączniki.
  • TermopastyTermopasty
  • #272
    dziki126
    Poziom 12  
    dokladnie ile to nie wiem, ale mysle ze tak ok 250-270kg, silnik ze skrzynia wazy rowne 100kg, a reszta to mysle ze 150-170kg, bo te rury maja 6cm srednicy ale nie maja strasznie grubych scianek, ze mna wazy ok 330-350kg, (jak H-D FAT-BOY :P ) nie wiem dokladnie ale zwaze go jeszcze i napisze, jak dla mnie to jezdzi sie super, motor powyrzej 50km/h jedzie sam na przod, (ostatnio zalozylem sie z kolega ze na prostej drodze przy ok 80km/h stane na siodelko i poszcze kierownice, i jednak kolega przegral :P ) a w zakretach jedzie sam jak sie odpowiednio wylozy, przod jest bardzo ciezki wiec tez kreci sie ciezko kierownica, ale przy szerszej kierownicy nie bylo by takiego problemu, mi jest troche trudno bo kierownica jest taka jak na zdjeciach, ale tak jak wspominalem, w zakretach ja sie tylko wykladam, on sam skreca tyle ile chce, hehe,
    i sory z tymi zdjeciami ale prawde mowiac nie wiem dokladnie jak je dodawac inaczej niz jako zalacznik, jak by mi ktos to wytlumaczyl to bylbym bardzo wdzieczny :P
    pozdro

    Dodano po 2 [minuty]:

    aha i musze jeszcze dodac ze rozstaw osi w tym motorze to jest 195cm, to jest dosc duzo jak na motor, ale jak na taka wielkosc to nie wazy bardzo duzo
  • #273
    ma3-4ysz
    Poziom 24  
    Dodaje się zdjęcia prosto: pod oknem edycji tekstu jest zielone "Dodaj obrazek" i dalej intuicyjnie.Kopiujesz link i wklejasz w okienko. Liczę na wyrozumiałość modów.
    Motocykl SAM z silnikem z malucha...

    Mówisz, że silnik ze skrzynią 100kg, to już wiem czemu mnie łupie w .. po przytaszczeniu go z szopy na warsztat :)
  • #275
    dziki126
    Poziom 12  
    dzieki, Ja mam nawieksze problemy z osia kola, krzywi mi ja non stop, musialem porobic takie jakby wahacze pomocnicze (to nie sa wahacze tylko dodatkowe podpory osi) zrobilem je ze strych wahaczy od rometa, wyglada to mniej wiecej tak jak na schemacie,
    Motocykl SAM z silnikem z malucha...

    P.S poszukuje pokrywy silnika do junaka m-10 gg-12299881
  • TermopastyTermopasty
  • #276
    ma3-4ysz
    Poziom 24  
    Z czego masz tą oś zrobioną? Ja zamierzam dać tylną piastę od 126 na jednoramiennym wahaczu i też mam obawy czy się nie złoży.
  • #277
    dziki126
    Poziom 12  
    os jaka tam wsadzilem to jest pret gwintowany utwardzany M20, ale jest za slaba, (wygina sie bo os teoretycznie ma 20mm, ale we wrebie z 17 albo mniej) jak by to byl pret 20mm, i tylko gwinotwany na koncach, wtedy mial by odpowiedna wytrzymalosc, a kolo umocowalem takrze na piascie malucha, (przedniej), tylko ze przerobionej, musialem dotoczyc taka tuleje stalowa (piaste zebatki) cala piasta jest zrobiona bardzo dobrze i precyzyjnie, kolo toczy sie bez oporow, nie ma bic ani promieniowych ani osiowych, zebatka jest zablokowana klinem 10mmX10mm, wszystko bylo by super gdyby nie ta os
    Motocykl SAM z silnikem z malucha...

    polecam takie rozwiazanie, tylko ze trzeba by to dopracowac, (ta oska) pozdro

    zapraszam wszystkich genialnych konstruktorow ( :P ) na festiwal techniki do dzierżoniowa a przy okazji na 2 zlot motocykli,

    http://ddz.doba.pl/index.php?s=subsite&id=9853&mod=46&comment=113566#113566

    pozdro
  • #278
    Lopek
    Poziom 2  
    Witam.
    Pomysl ze skrecaniem ramy jest troche nieodpowiedni bo trzebaby duzej precyzji noi ogrom czasu na pomiary no chyba ze ktos posiada cala game przyzadow mierniczych to zycze powodzenia, jezeli ktos jednak zrobi skrecana to sroby mozna poprostu kopic jezeli ktos niewie skad wziasc .Co do spawania to jakosc spawu niezalezy od metody ale od umiejetnosci spawacza wiec jezeli ktos mowi ze trzeba spawac w oslonie gazowej to niech dokonczy z czego bedzie ta rama zrobiona ,dobrze jest spawac migomatem (chyba o to chodzilo) bo latwiej niz zwykla spawarka transformatorowa czy wirowa.
    Wiele konstrokcji jest spawanych przewaznie spawarkami z elektroda otulona np:elementy nosne hal produkcyjnych,kadluby statkow itd.noi wytrzymoja wiec chyba rama pospawana zwykla spawarka moze tez wytrzymac kilkaset kilo.
    Jezeli chodzi o sama konstrukcje ramy to moze konstruktorami sa inzynierowie ale na pewno nie u pospolitego budowniczego ,mozna sie posluzyc programem komputerowym ktory kosztuje ponad 40000zl i do obslugi treba wiedziec prawie tyle co inzynier mechanik.(wiem bo sie bawilem sie takim programem)Powodzenia dla takich pomyslow:)
    Jezeli budujacy ramy robi komercyjnie to zwykle ma gotowe rysunki z danymi


    Osobiscie zbudowalem draga z silnikiem hondy cbr 1000f (130KM).Rama zostala pospawana spawarka transformatorowa natomiast zabudowa bak,blotniki itd. migomatem chamulce wlasnej konstrukcji przod dwie tarcze 296mm zaciski twotloczkowe ,tyl 230 mm zacisk jednotloczkowy
    Moim zdaniem jezeli ktos mowi ze zwykla spawarka sie nieda to znaczy ze poprostu niema pojecia o spawani a pisze na forum to co wyczytal z ksiazki. Jakims cudem moj motor jezdzi i nic nieodpadlo...
    Mialem etke przez cztery lata silnik byl przykrezony na zwykle nakretki z podkladkami sprezynowymi i sie trzymal
    Jezeli ktos chce nadspawac to niech nadspawa tylko co zrobi jak bedzie musial odkrecic je w trasie.Jezeli ktoras sie odkreca od wibracji to polecam klej do gwintow zrywalny mechanicznie Loctitle a nie spawarke(utrzymuje sroby i nakretki bez problemu przy odkrecaniu sam go stosuje
  • #279
    ma3-4ysz
    Poziom 24  
    Cytat:
    Jezeli ktoras sie odkreca od wibracji to polecam klej do gwintow zrywalny mechanicznie Loctitle a nie spawarke(utrzymuje sroby i nakretki bez problemu przy odkrecaniu sam go stosuje


    Czy ten klej do gwintów, którego używasz to LOCTITE 243 10ML http://www.loctite.rufus.pl/?produkty-loctite,21

    Czy są może jakieś tańsze odpowiedniki innych marek ?

    Potrzebuję tego niewielką ilość do zabezpieczenia nakrętek w główkach korbowodów.
  • #280
    Lopek
    Poziom 2  
    Odnosnie kleju locktite to zalezy od tego jak duze sily nastepuja na srobe lub nakretke.
    Osobiscie niestosuje zamiennilow ale kompel zastosowal jakis zamiennik firmy Henkel poskladal kape od sprzegla oraz sprzeglo przy harisie noi trzyma..sam silnik ma dosyc duze wibracje

    Ale jezeli chodzi o korbowody to przy odpowiednio mocnym dokreceniu nakretki powinny sie trzymac bez obawy ze sie odkreca....
    Przy cbr odkrecilem bo wymienialem panewki a potem dokrecilem poprostu z wyczuciem(bez klucza dynamometrycznego) i sie nieodkrecily.. no ale kropla kleju niezaszkodzi....
  • #281
    buryzenek
    Poziom 9  
    nie myślałeś żeby wsadzić skrzynie od malucha zaspawać jej mechanizm różnicowy wypościć wałek na łożyskach i zamontować na niego zębatkę ?? doszło by parę kilogramów trzeba by też przerobić ramę ale skrzynie nie do zdarcia i pozostało by oryginalne sprzęgło no i oczywiście wsteczny ale do tego raczej nie potrzebny motorek fajny ciekawy pomysł
  • #282
    ma3-4ysz
    Poziom 24  
    Cytat:
    nie myślałeś żeby wsadzić skrzynie od malucha zaspawać jej mechanizm różnicowy wypościć wałek na łożyskach i zamontować na niego zębatkę ?? doszło by parę kilogramów trzeba by też przerobić ramę ale skrzynie nie do zdarcia i pozostało by oryginalne sprzęgło no i oczywiście wsteczny ale do tego raczej nie potrzebny motorek fajny ciekawy pomysł

    Do kogo to pytanie? Czy ono ma na celu podrzucenie pomysłu (ogólnego zamysłu konstrukcji)? Jeśli tak, to raczej buryzenek nie czytałeś całego tematu.
    Już na bodajże 6 stronie pojawia się takowy zamysł.
    strona 8 tematu: https://obrazki.elektroda.pl/67_1233332369.jpg konstrukcja by
    dziki126
  • #283
    dziki126
    Poziom 12  
    jeszcze raz to wytlumacze, zrobilem to tak:
    wyciagnolem skrzynie z malucha, rozkrecilem ja (tylko pokrywe dyferencjalu) rozkrecilem caly dyfer, wybebeszylem wszystko ze srodka, zamiast satelit i kol koronowych wsadzilem walek zdawczy (ma on 32mm sr. i przeprowadzilem go przez caly dyfer i z jednej strony jest wypuszczony ok 7cm, do tego musialem dotoczyc dwie tuleje ktore beda go ustalac w jednym miejscu, osadzone one sa: na poczatku walka zdawczego i w srodku a strona zewnetrzna jest osadzona miejscach w ktorych slizgowane byly kola koronowe polosi nap.) skrecilem caly dyfer i pozniej przewircilem otwor (w miejscu gdzie znajdowala sie os satelitow) przez walek sdawczy o wielkosci 15mm i zablokowalem go sworzniem zwrotnicy od malucha (wzmacnianym) nastepnie zlozylem wszystko razem (dyfer byl zalozony kolem talezowym na odwrot zeby jezdzl "do tylu" poniewarz silnik w malcu byl odwrotnie niz moim moto) (bylo tez pare malych problemow, trzeba bylo zrobic troche miejsca na kolo talezowe z lewej strony, przecinaczkiem i mlotkiem, a przegob centrujacy walka sprzeglowego musialem troszeczke oszlifowac z jednej strony) wbrew opini innych dyfer jest cichutki, sprzeglo normalnie dziala poniewarz zostalo normalne od malucha, biegi wchodza plynnie i cicho chodza, i wsteczny tez jest, najsmieszniejsza jest reakcja innych ludzi jak widza motor jadocy do tylu pod gorke:P hehe, pozdro szerokiej
  • #284
    talkor13
    Poziom 9  
    Bardzo prosze!!! Wymiar silnika 126p ile ma od miski olejowej do kolanka kolektora ssacego czyli jaka ma wysokosc????
  • #285
    dziki126
    Poziom 12  
    od miski do gornej plaszczyzny glowicy jest 45cm (do kolanka wydechowego jest mniej wiecej tyle samo), a do kroćca ssacego (samej gory) jest 60cm, pozdro szerokiej
  • #286
    dziki126
    Poziom 12  
    temat juz chyba umarl, ale mam moze cos smiesznego co zacheci was do napisania jakiegos posta, ostatnio zaczalem budowac kolejny sprzet, moze wam sie spodoba moze nie, ale kazdy przyzna ze wzbudzi zainteresowanie w kazdym, jednostke napedowa jaka tam zastosowalem to V6 3.0-OHV, kawalek poloneza, kawalek skody i sladowe ilosci innych smiesznych samochodow, to co mam na mysli z tego zrobic to cos w tym stylu: http://www.blueovalranch.com/Quickstart/ImageLib/1124389009946_DSCN1777.jpg
    jub http://www.old99.org/30_Cars/1930_Ford_Rat_Rod/2007-04-09_1930_Roadster_DSCN0324__Large_.jpg

    auto i tak zrobie po swojemu, chcem zeby wogladalo jak dopiero co wykopane z pod ziemi albo z okopu:P, ze jak wyjade na ulice to ludzie beda sie chowac po katach hahahhaha :P
    narazie jestem na takim etapie:
    Motocykl SAM z silnikem z malucha...
    zapraszam do pisania
  • #287
    damian17210
    Poziom 9  
    Proponuje zamontować w tym motocyklu jakiś wentylator elektryczny z czujnikiem temperatury. Tak aby po przekroczeniu optymalnej temperatury pracy silnika sam się włączał. Bardzo istotne by to było gdy silnik pracuje na biegu jałowym i podczas powolnej jazdy. Wiecie o co mi chodzi. Sam zamierzam coś podobnego zbudować. Pozdrawiam.:D
  • #288
    luksky
    Poziom 15  
    W moim pojezdzie jest silnik (aktualnie) 600 z fiata 126p.

    ŻADEN wentylator nie da względnego chłodzenia bez zbytniego obiciążania akumulatora czy układu ładowania. Co z tego, że bedzie dmuchało cokolwiek jak bedzie zbyt mocno obciążony układ ładowania, alternator, itp????? Bilans energetyczny tego silnika to wyważenie korzyści i wad kazdego rozwiązania, ale cokolwiek co bedzie pożerac prąd odpada z góry, poza tym ostatnimi czasy mam duże koło alternatora, ktore ma przełożenie 1:1 i wcale nie pogorszyło sie chłodzenie, wrecz jest lepiej. Tak wiec nie ma sensu cokolwiek dokładać, itp. Pojazd przeleciał 17tys km i ma sie doskonale.....

    W innych silnikach chłodzonych powietrzem jest podobnie, wentylator elektryczny za mało da względem tego co pobierze.....
  • #289
    ma3-4ysz
    Poziom 24  
    Co prawda to prawda. Tak szacując moc mechaniczną wentylatora seryjnego 126p (biorąc pod uwagę spręż i przełyk) to ma on przynajmniej z kilowat mocy. Więc montowanie kulera elektrycznego rzędu 100 czy 200W owszem poprawi ale nie gwarantuje schłodzenia silnika kiedy będzie tego najbardziej potrzebował.
    No można jeszcze w szacunkach ując, bo seryjny wentylator ma też obsługiwać ogrzewanie czyli przetłoczyć powietrze przez kanał i nawiewy. Tak więc coś sensownego elektrycznego musiało by mieć ze 400W. Tak mnie to na oko wygląda.
  • #290
    mieszko1986
    Poziom 1  
    a może by tak rozłączyc tłumik na dwa cylindry osobno?
  • #291
    luksky
    Poziom 15  
    Nie poprawiam czegos co jest dobre :) Dla innego rodzaju wrażeń powstaje nowa na 2.4dieslu w automacie :)
  • #292
    telemah
    Poziom 27  
    Powiem Wam, że fajne macie pomysły i podoba mi się konstruowanie takich ciekawych pojazdów, ale niestety zauważyłem że większość z Was ma spor problem z estetyką i ogólną "zwięzłością" konstrukcji , wygląda większosć Waszych "wynalazków" jak takie jeżdżące potworki poskładane " ze wszystkiego" . Widziałem motocykle z silnikiem od kaszlaka , WV garbusa , trabanta, wartburga,zaporożca
    ale wyglądały super i były b.dopracowane- co nie znaczy że ich właściciele stracili fortunę na kosmicznej jakości części czy też tysiące złotych utopili w chromie.Po prostu trzeba mieć taki dar składania całości w ten sposób żeby miało to ręce i nogi i wyglądało jakoś.Nie jest wielką sztuką zespawać parę rur czy kształtowników i połączyć sprzęgło ze skrzynią niedopasowaną oryginalnie do pojazdu i wrzucić to "bezładnie" w rame ! Sztuką jest zrobić to i uzyskać dobry efekt wizualny , uzyskać zwarty i przemyślany pojazd.

    Co do pojazdu z 1-szego postu wystarczyło zespawać migomatem puszkę z odp. grubej blachy z deklem , dać obsadzenia łożysk i tulejek i przełożyć SAMĄ skrzynię z silnika wsk był by to krótki zwarty podzespół motocykl byłby krótszy i bardziej zwarty. Wiele innych spraw można by było zrobić inaczej.

    Ps.To nie tak że się wymądrzam a sam nie buduję czegoś takiego - nie buduję
    bo mi to nie potrzebne i nie chce mi się tyle przy tym siedzieć , a zmajtsrowanie
    "byle czego" co finalnie wygląda jak zlepek części pozostałych po sprzątaniu stodoły nie zadowala mnie.Ktoś tam ubolewał że tak trudno SAM-a zarejestrować, ja się trochę nie dziwie bo ja nie zarejestrowałbym żadnego z tych pojazdów z przyczyn oczywistych.Niestety na razie większość z prezentujących swe konstrukcje jest na poziomie ciągnika "esioka" składanego
    jeszcze za prl-u gdy przysłowiową śrubkę dobrej jakości było ciężko zdobyć :|