Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai Santa Fe 2.0CRDi - Ciągle gaśnie

ninnuam 23 Feb 2013 21:15 21180 12
  • #1
    ninnuam
    Level 9  
    Mimo przeczytania wszystkich tematów na forum związanych ze sprawą, mam problem z Santa Fe 2002r 2.0CRDi

    Samochód gaśnie po około 30 km. Po odczekaniu kilku minut odpala i przejeżdża tak po kilka kilometrów.

    Regeneracja pompy CR nie przyniosła efektu.
    Wymiana czujnika na listwie nie pomogła, oczywiście wymiana czujnika na wałku (pierwszy błąd)
    Przedmuchanie listwy, czujnika i regulatora dawało pojeździć 30km
    Po wymianie regulatora udało się przejechać 200km
    Samochód poszedł na autoryzowany warsztat bosha który sprawdził wtryski i elektrykę i wszystko okey
    Stwierdziliśmy że syf z baku dociera na listwę
    Bak wypłukany wyprostowany(miał wgniot), układ paliwowy przepłukany a niestety samochód zgasł znowu po 25km

    Zastanawiam się nad zrobieniem testu przepływowego i sprawdzeniem czy wężykiem nie łapie lewego powietrza układ. Co jeszcze mogło być przyczyną ?

    Zapomniałem dodać że egr zaślepiony
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    ninnuam
    Level 9  
    Niskie ciśnienie na magistrali
  • #5
    ninnuam
    Level 9  
    T5 wrote:
    Wtryskiwacz któryś pada.Za dużo idzie na przelew.


    Wg Bosha wtryski sprawne :/
    Czy w Santa Fe koniecne jest programowanie ECU po zaślepieniu EGR ? Jeszcze muszę sprawdzić czy ojciec zaślepił dobrze.
    Znalazłem coś takiego: http://www.myhyundaiforums.com/TSB/xml/06-36-006.swf
  • #6
    Doktorr
    Level 35  
    jakie ciśnienie daje pompa elektryczna w zbiorniku paliwa. Najlepiej podepnij manometr i zobacz co się dzieje z tym ciśnieniem gdy samochód gaśnie.
  • #7
    ninnuam
    Level 9  
    Doktorr wrote:
    jakie ciśnienie daje pompa elektryczna w zbiorniku paliwa. Najlepiej podepnij manometr i zobacz co się dzieje z tym ciśnieniem gdy samochód gaśnie.

    A jakie ciśnienie powinno być? Może być to ciężkie bo gaśnie w trakcie jazdy :/
  • #8
    januszpat
    Level 2  
    Sprawdż czy układ wlewu paliwa, zbiornik nie jest zapowietrzony, tzn. czy zbiornik odpowietrza się samoczynnie w czasie jazdy. Zwykle otwory odpowietrzające znajdują się w korku wlewowym i trzeba je przeczyścic.
    Powodzenia.
  • #9
    ninnuam
    Level 9  
    Dzięki za informację, szczerze zapomniałem napisać informację dla kolejnych użytkowników Santa Fe. Po zwiedzeniu 4 warsztatów specjalistycznych auto trafiło do przysłowiowego "pana Henia zza płotu" i okazuje się że przyczyną awarii była rozwalona obudowa filtra paliwa (poszły uszczelki) i paliwo nie było filtrowane i zapychało regulator, a dalszą część historii znacie :)

    Sprawa zakończyła się wymianą obudowy.

    (łączny koszt naprawy - regulator - 700, regeneracja pompy CR - 300, Czujnik ciśnienia na listwie - 100, czujnik położenia wału - 150, diagnozy itp - 500, mycie i demontaż baku - 200, obudowa filtra paliwa - 50 co daje ponad 2000 :/ )
  • #10
    awitek5
    Level 1  
    Witam. Mam KIA sportage 2.0 CRDI 113KM i od 2 tygodni w najmniej oczekiwanym momencie gasł mi silnik, najczęściej po zdjęciu nogi z gazu czyli podczas hamowania silnikiem. Czego nie sprawdzałem trudno by opisać, aż wreszcie zlokalizowałem usterkę - zawór paliwa na szynie CR. Wyskakiwały błędy P1187, a gdy wyłączałem zapłon gasząc, silnik jeszcze krótką chwilę pracował i wtedy wyskakiwał błąd P1184. Zawór przy małym obciążeniu trzymał zbyt wysokie ciśnienie paliwa na szynie CR. Mam nadzieję, że mój opis tego defektu może komuś się przyda. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów :D
  • #11
    majeran33
    Level 10  
    Miałem taki sam przypadek.co ty cały czas regulator ciśnienia na listwie wtryskowej się zapychał.gas raz po 5km a raz po 300km odplał jak chciał .okazało sie ze to pompa wysokiego ciśnienia a dokładnie tulejka na wałku byla pokryta jakąś taśmą smarującą i ta taśma zaczęła sie wykruszać i zapychała regulator cisnienia na listwie wtryskowej.kolor szary na sitku.kupiłem uzywaną pompę wysokiego ciśnienia i problem ustał jeżdżę już drugi rok
  • #12
    posrednikJ
    Level 9  
    Witam
    mam podobne objawy auto gaśnie jak się nagrzeje, ale tylko przy obciążeniu podczas jazdy na biegu jałowy jest ok. Dodatkowo powiązane jest to ze stukami w silniku stuki metaliczne jakby ktoś wrzucił kilka nakrętek do silnika - oczywiście dzieje się to po nagrzanym silniku.
    Komputer pokazuje błąd zasilania paliwa, wszystko w układzie paliwowym wymienione, wtryski, obie pompy, cała listwa z czujnikami. Dodatkowo turbo.
  • #13
    flower1976
    Level 10  
    Witam. Mam podobny problem. Samochód gasł po zatankowaniu. Okazało się że w zbiorniku były paprochy z odpadającej farby - zapychały sitko smoka. Wymieniłem zbiornik na niemalowany w środku, filtr paliwa i teraz problemem jest przejechanie kilkuset metrów - gaśnie i pojawia sie kontrolka check. Poczytałem trochę postów i dziś zobaczę w jakim stanie jest regulator ciśnienia. Co do szarej taśmy i jej resztek to są to resztki farby (w konsystencji siwa maź która upieprza wszystko). Mi pomagało wlanie do baku środka do czyszczenia wtrysków - podejrzewam że część syfu rozpuszczał i silniczek to przepalał. Dlatego u siebie obstawiam zanieczyszczenie układu (po czyszczeniu zbiornika i smoka przed wymianą potrafił przejechać bez usterki 10kkm). Jak by miał ktoś inne pomysły proszę dać znać. Pozatym samochodzik jest super i łatwo sie nie poddam (czyli go nie pozbędę się).

    Dodano po 2 [minuty]:

    A co do stuków w silniku - objawiają się tylko jak jest zapalona kontrolka check? Może to po prostu wtryskiwacze pracują na pół sucho z powodu niskiego ciśnienia paliwka...