Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Santa Fe 2.0CRDi - Ciągle gaśnie

ninnuam 23 Lut 2013 21:15 15690 12
  • #1 23 Lut 2013 21:15
    ninnuam
    Poziom 7  

    Mimo przeczytania wszystkich tematów na forum związanych ze sprawą, mam problem z Santa Fe 2002r 2.0CRDi

    Samochód gaśnie po około 30 km. Po odczekaniu kilku minut odpala i przejeżdża tak po kilka kilometrów.

    Regeneracja pompy CR nie przyniosła efektu.
    Wymiana czujnika na listwie nie pomogła, oczywiście wymiana czujnika na wałku (pierwszy błąd)
    Przedmuchanie listwy, czujnika i regulatora dawało pojeździć 30km
    Po wymianie regulatora udało się przejechać 200km
    Samochód poszedł na autoryzowany warsztat bosha który sprawdził wtryski i elektrykę i wszystko okey
    Stwierdziliśmy że syf z baku dociera na listwę
    Bak wypłukany wyprostowany(miał wgniot), układ paliwowy przepłukany a niestety samochód zgasł znowu po 25km

    Zastanawiam się nad zrobieniem testu przepływowego i sprawdzeniem czy wężykiem nie łapie lewego powietrza układ. Co jeszcze mogło być przyczyną ?

    Zapomniałem dodać że egr zaślepiony

    0 12
  • #3 23 Lut 2013 21:34
    ninnuam
    Poziom 7  

    Niskie ciśnienie na magistrali

    2
  • #5 23 Lut 2013 22:04
    ninnuam
    Poziom 7  

    T5 napisał:
    Wtryskiwacz któryś pada.Za dużo idzie na przelew.


    Wg Bosha wtryski sprawne :/
    Czy w Santa Fe koniecne jest programowanie ECU po zaślepieniu EGR ? Jeszcze muszę sprawdzić czy ojciec zaślepił dobrze.
    Znalazłem coś takiego: http://www.myhyundaiforums.com/TSB/xml/06-36-006.swf

    1
  • #6 23 Lut 2013 22:18
    Doktorr
    Poziom 34  

    jakie ciśnienie daje pompa elektryczna w zbiorniku paliwa. Najlepiej podepnij manometr i zobacz co się dzieje z tym ciśnieniem gdy samochód gaśnie.

    2
  • #7 23 Lut 2013 22:22
    ninnuam
    Poziom 7  

    Doktorr napisał:
    jakie ciśnienie daje pompa elektryczna w zbiorniku paliwa. Najlepiej podepnij manometr i zobacz co się dzieje z tym ciśnieniem gdy samochód gaśnie.

    A jakie ciśnienie powinno być? Może być to ciężkie bo gaśnie w trakcie jazdy :/

    0
  • #8 19 Mar 2013 16:27
    januszpat
    Poziom 2  

    Sprawdż czy układ wlewu paliwa, zbiornik nie jest zapowietrzony, tzn. czy zbiornik odpowietrza się samoczynnie w czasie jazdy. Zwykle otwory odpowietrzające znajdują się w korku wlewowym i trzeba je przeczyścic.
    Powodzenia.

    2
  • #9 19 Mar 2013 17:08
    ninnuam
    Poziom 7  

    Dzięki za informację, szczerze zapomniałem napisać informację dla kolejnych użytkowników Santa Fe. Po zwiedzeniu 4 warsztatów specjalistycznych auto trafiło do przysłowiowego "pana Henia zza płotu" i okazuje się że przyczyną awarii była rozwalona obudowa filtra paliwa (poszły uszczelki) i paliwo nie było filtrowane i zapychało regulator, a dalszą część historii znacie :)

    Sprawa zakończyła się wymianą obudowy.

    (łączny koszt naprawy - regulator - 700, regeneracja pompy CR - 300, Czujnik ciśnienia na listwie - 100, czujnik położenia wału - 150, diagnozy itp - 500, mycie i demontaż baku - 200, obudowa filtra paliwa - 50 co daje ponad 2000 :/ )

    1
  • #10 14 Wrz 2013 23:37
    awitek5
    Poziom 1  

    Witam. Mam KIA sportage 2.0 CRDI 113KM i od 2 tygodni w najmniej oczekiwanym momencie gasł mi silnik, najczęściej po zdjęciu nogi z gazu czyli podczas hamowania silnikiem. Czego nie sprawdzałem trudno by opisać, aż wreszcie zlokalizowałem usterkę - zawór paliwa na szynie CR. Wyskakiwały błędy P1187, a gdy wyłączałem zapłon gasząc, silnik jeszcze krótką chwilę pracował i wtedy wyskakiwał błąd P1184. Zawór przy małym obciążeniu trzymał zbyt wysokie ciśnienie paliwa na szynie CR. Mam nadzieję, że mój opis tego defektu może komuś się przyda. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów :D

    0
  • #11 13 Paź 2013 00:04
    majeran33
    Poziom 9  

    Miałem taki sam przypadek.co ty cały czas regulator ciśnienia na listwie wtryskowej się zapychał.gas raz po 5km a raz po 300km odplał jak chciał .okazało sie ze to pompa wysokiego ciśnienia a dokładnie tulejka na wałku byla pokryta jakąś taśmą smarującą i ta taśma zaczęła sie wykruszać i zapychała regulator cisnienia na listwie wtryskowej.kolor szary na sitku.kupiłem uzywaną pompę wysokiego ciśnienia i problem ustał jeżdżę już drugi rok

    0
  • #12 17 Paź 2013 14:25
    posrednikJ
    Poziom 8  

    Witam
    mam podobne objawy auto gaśnie jak się nagrzeje, ale tylko przy obciążeniu podczas jazdy na biegu jałowy jest ok. Dodatkowo powiązane jest to ze stukami w silniku stuki metaliczne jakby ktoś wrzucił kilka nakrętek do silnika - oczywiście dzieje się to po nagrzanym silniku.
    Komputer pokazuje błąd zasilania paliwa, wszystko w układzie paliwowym wymienione, wtryski, obie pompy, cała listwa z czujnikami. Dodatkowo turbo.

    7
  • #13 13 Kwi 2016 08:37
    flower1976
    Poziom 9  

    Witam. Mam podobny problem. Samochód gasł po zatankowaniu. Okazało się że w zbiorniku były paprochy z odpadającej farby - zapychały sitko smoka. Wymieniłem zbiornik na niemalowany w środku, filtr paliwa i teraz problemem jest przejechanie kilkuset metrów - gaśnie i pojawia sie kontrolka check. Poczytałem trochę postów i dziś zobaczę w jakim stanie jest regulator ciśnienia. Co do szarej taśmy i jej resztek to są to resztki farby (w konsystencji siwa maź która upieprza wszystko). Mi pomagało wlanie do baku środka do czyszczenia wtrysków - podejrzewam że część syfu rozpuszczał i silniczek to przepalał. Dlatego u siebie obstawiam zanieczyszczenie układu (po czyszczeniu zbiornika i smoka przed wymianą potrafił przejechać bez usterki 10kkm). Jak by miał ktoś inne pomysły proszę dać znać. Pozatym samochodzik jest super i łatwo sie nie poddam (czyli go nie pozbędę się).

    Dodano po 2 [minuty]:

    A co do stuków w silniku - objawiają się tylko jak jest zapalona kontrolka check? Może to po prostu wtryskiwacze pracują na pół sucho z powodu niskiego ciśnienia paliwka...

    1