Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW golf 3 ABA - Czujnik prędkości obrotowej silnika-G 28 brak sygnału

24 Lut 2013 14:43 5475 22
  • Poziom 12  
    Witam.
    Trafił do mnie golf 3 2.0 ABA 97r. sprowadzony z Kanady w automacie który w czasie jazdy zgasł i po 10min zapalił przejechał 500m i znów zgasł. Podłączyłem vscan vag i pojawił mi się błąd o czujniku na wale korbowym. Podpiąłem Texę i to samo a w pomiarach parametrów bieżących sterownik widzi obroty silnika, sprawdziłem oporność czujnika ma 850ohm więc dobry(gdy kręce silnikiem przekażnik pompy i pompa włącza się). Zauważyłem że gdy wypinam i wpinam wtyczki od wtrysków to pstryka cewka wtryskiwacza(zamiast wtrysku podłączyłem żaróweczkę od podświetlania tabl. 1.2Watt to się słabo żarzy) więc wygląda na to że końcówka mocy na wtryski padła i dlatego czuć paliwo w oleju. Sprawdziłem zasilania, masy, możliwe przebicia między przewodowe od strony sterownika - wszystko gra. Dziwnie krótko załącza się pompa paliwa w zbiorniku na ok 1 sek. Odpiąłem prawie wszystkie podzespoły elektryczne silnika (przepływkę, czujnik wału,hala,stukowy,przepustnicy, cewkę, elektrozawór oparów paliwa, sonde lambda,alternator, elektromagnes klimy, czujnik linki gazu, a nie odłączyłem aby elektrozaworów sterujących podciśnienie) więc wykluczyłem zwarcia w podzespołach a wtryski dalej są pod napięciem.
    Bardzo proszę o pomoc i sensowne podpowiedzi.
  • MetalWork
  • Użytkownik usunął konto  
  • MetalWork
  • Poziom 16  
    Oporność czujnika wału nie świadczy że do sterownika dopływa dobry sygnał.Sprawdź kable lub podmień czujnik.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Zapomniałem dodać że już podkładałem drugi czujnik simensa za ponad 200zł czyli dobrej firmy, a i podmieniłem sterownik od 2.8 vr6 bo jest "podobny" i też jest ten błąd i też po skasowaniu go i ponownym włączeniu stacyjki też od razu jest ten błąd, wtryski też dostają napięcie, podmieniłem też aparat zapłonowy(ale podobno on nie ma nic nawet do iskry). I jeszcze jedno TEXA podczas kręcenia silnikiem pokazuje czas wtrysku 15- 17ms ale do końca to się nie przyglądałem tym czasom czy były krótsze(przy zimnym silniku to chyba normalne) ale to nie zmienia faktu że nie powinno być prądu na wtryskach po zapłonie. Według mnie to coś z instalacją jakieś małe przebicie. Muszę jeszcze raz przelecieć ledem po kablach.
  • Poziom 24  
    Jak pisał Motronic sprawdz rozrząd.
  • Poziom 12  
    Ale by była przecież iskra. Komputer pokazuje ale nie wykonuje lub coś go blokuje.
  • Poziom 24  
    A o braku iskry chyba nie pisałeś?
  • Poziom 12  
    przepraszam zapomniałem o takim "małym szczególe" :D
  • Poziom 24  
    I jeszcze jedno TEXA podczas kręcenia silnikiem pokazuje czas wtrysku 15- 17ms ale do końca to się nie przyglądałem tym czasom czy były krótsze(przy zimnym silniku to chyba normalne) ale to nie zmienia faktu że nie powinno być prądu na wtryskach po zapłonie.

    A tam plus na wtryskiwacze nie jest po przekazniku (po zapłonie) i sterowanie masą ze sterownika?
  • Poziom 43  
    laciaty1981 napisał:
    Zauważyłem że gdy wypinam i wpinam wtyczki od wtrysków to pstryka cewka wtryskiwacza(zamiast wtrysku podłączyłem żaróweczkę od podświetlania tabl. 1.2Watt to się słabo żarzy) więc wygląda na to że końcówka mocy na wtryski padła i dlatego czuć paliwo w oleju

    To w końcu masz ubity driver czy nie, ?
    laciaty1981 napisał:
    a i podmieniłem sterownik od 2.8 vr6 bo jest "podobny"

    W czym jest podobny w obudowie?

    Masz lpg? Przepływomierz działa?
  • Poziom 12  
    Znalazłem na tym forum http://forums.vwvortex.com/showthread.php?511...6-1999-OBDII-X-Flow-Motronic-5.9-ECU-pin-outs
    Ale tu jest najlepiej opisane: http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Campingart/jettatech/techset/index.htm

    Dodano po 9 [minuty]:

    Widzę że kolega wraca do tematu z ABA. Przepływka padła jakieś 3 miesiące temu wymieniłem na taką samą jaką chciał klient HART i do tej pory było ok. Gaz jest Bingo M ale odłączyłem emulator od niego i złączyłem ten przewód plusowy co idzie na wtryski(gdzie wpięte było bingo) Nie patrzyłem wartości na przepływce.
  • Poziom 43  
    Kolego masz autko jak na dłoni.
    Odłączasz pompe paliwa i palisz na lpg lub na odwrót.
    Jeśli iskra jest prawidłowa.
    Co do sterownika to pewno Mexico.
    Pozatym odpali bez halal.
  • Poziom 12  
    Problem w tym że nie ma w ogóle iskry :cry:
  • Poziom 12  
    Cewkę podmieniłem na nową a wtyczek nie zamieniłem bo się różnią kolorem, ta druga wtyczka to czujnik spalania stukowego.
  • Poziom 12  
    I właśnie zastanawia mnie dlaczego nie ma iskry i dlaczego są wtryski otwarte przy prawidłowych napięciach na podzespołach. Posprawdzam jeszcze raz w/g tego schematu połączeń. Nie mam twardych podstaw do wymiany kompa którego można kupić tylko na ebay-u.
  • Poziom 16  
    Motronic napisał:
    cardoctor napisał:
    Oporność czujnika wału nie świadczy że do sterownika dopływa dobry sygnał.

    Co ty bredzisz?

    Chodzi o to że prawidłowa oporność nie świadczy o tym że czujnik jest sprawny.
  • Poziom 12  
    Kolego cardoctor ja nawet wykręciłem ten czujnik i przytykałem go do silnika tak jakby się silnik kręcił i pompa się załącza. podmieniłem też jeszcze na nowy na który nie reagowała pompa. spróbuje zamówić jeszcze jeden czujnik i sprawdze instalacje. Skończyły mi się już pomysły. Pytanie: ile czasu po włączeniu zapłonu powinna pracować pompa paliwa?
  • Poziom 12  
    wychodzi na przewody bo nie sądzę że drugi komp uwalony bo jeździł kolega na nim i było ok. we wtorek pomierzę raz jeszcze.
  • Poziom 12  
    Nic jeszcze nie znalazłem. Ten schemat pinów jednak nie pasuje do tego samochodu, najbardziej podchodzi do niego od 2.8vr6. Jeszcze jutro się pomęczę i oddam go innemu fachowcowi może podejdzie do niego z innej strony której ja nie zauważyłem.