Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Bravo 1.4 12 V - Wysokie spalanie gazu

janek223 24 Feb 2013 15:29 8190 17
  • #1
    janek223
    Level 9  
    Witam wszystkich. Z wracam się do was z problemem którym jest wysokie spalanie gazu, dokładnie zawsze jak przejadę na pełnym baku gazu 100 km tankuje by sprawdzić spalanie za każdym razem wychodzi między 12 a 14 litrów gazu. Dajcie jakieś cenne wskazówki mogące obniżyć spalanie.
    Wymienię co już wymieniłem:
    1.Reduktor gazu Lovato rge 92. regeneracja (int. Lovato). nic to nie dało jedynie nie przydusza już na drugim biegu.
    2.Filtr powietrza nic to nie dało
    3.Olej i filtr oleju nic to nie dało
    4.Termostat dał ale tylko tyle że już nie pali 17, bo tyle palił wcześniej. I uważam że 12 - 14 litrów gazu to i tak za dużo.( przed wymianą termostatu palił 17)
    5.Magnetyzery założyłem :) niestety nic to nie dało a miałem wrażenie jak by znów wzrosło spalanie:) i je wyrzuciłem.
    6.Podpięcie do komputera brak błędów.
    7.Wymiana paska rozrządu.
    Wszystko to zrobione było w ciągu miesiąca.
    I mam teraz pytanie co można zrobić żeby tyle nie palił. Normy spalania gazu dla tego auta to max 11 litrów gazu.
    Jeśli jest ktoś z Tarnowa lub okolic to chętnie podjadę żeby coś zdziałać.
    Co dwie głowy to nie jedna. Piszcie co mogę jeszcze zdziałać ? Robię miesięcznie po 2000 tyś km. i to jest bardzo odczuwalne na kieszeni.
  • #2
    darmodziej
    Level 11  
    Napisz więcej o tej instalacji, którą masz założoną, parownik, to trochę za mało.
  • #3
    janek223
    Level 9  
    Więc tak: Instalacja Lovato z butla w kole. Jedno punktowy wtrysk paliwa. Tzw. Jednopunkt. Zapomniałem wspomnieć że filtr gazu tez był zmieniany.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Instalacja ma 5 lat. A spalanie benzyny to do 8-9 litrów. Poprzedni właściciel też skarżył się na wysokie spalanie gazu. I tyle co z dało mi efekt 12- 14 to wymiana termostatu. (przed wymianą do 17 l. gazu). Jeśli chodzi o silnik to jeszcze jest w miarę dobrej kondycji.
  • #4
    sztywny13
    Level 21  
    Może mikser źle dobrany.
  • #5
    janek223
    Level 9  
    Mikser? to jest to co przykręcone do kolektora na wtrysku? czy chodzi ci o mikser w sensie reduktor?
    Czytałem że usuniecie silniczka krokowego na wężu od gazu i przerobienie na tylko śrubę może zmniejszyć spalanie:)
    Aha jeszcze lepsze kiedyś gadałem z poprzednim właścicielem:) powiedział mi że tą instalacje zakładał na promocji. Trochę to może wyjaśniać to kosmiczne spalanie. To teraz gdzie szukać przyczyn:) ?
    Butla na pewno nie, przewody miedziane też nie:) przełącznik gazu też chyba nie wiec teraz zaczyna się dylemat... Czy te auto tak ma czy coś jest źle dobrane w instalacji:) Czy założenie filtra stożkowego coś da?
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    sztywny13
    Level 21  
    janek223 wrote:
    Mikser? to jest to co przykręcone do kolektora na wtrysku? czy chodzi ci o mikser w sensie reduktor?
    Czytałem że usuniecie silniczka krokowego na wężu od gazu i przerobienie na tylko śrubę może zmniejszyć spalanie:)
    Aha jeszcze lepsze kiedyś gadałem z poprzednim właścicielem:) powiedział mi że tą instalacje zakładał na promocji. Trochę to może wyjaśniać to kosmiczne spalanie. To teraz gdzie szukać przyczyn:) ?
    Butla na pewno nie, przewody miedziane też nie:) przełącznik gazu też chyba nie wiec teraz zaczyna się dylemat... Czy te auto tak ma czy coś jest źle dobrane w instalacji:) Czy założenie filtra stożkowego coś da?


    Quote:
    Mikser? to jest to co przykręcone do kolektora na wtrysku?
    Tak.

    Usunięcie silnika krokowego to nie jest dobry pomysł, bo nie będzie mieszanki stechiometrycznej. Montaż stożka to też kiepski pomysł. Sprawdź czy masz podkładkę nr 3 z rysunku, jeśli jest to powinna być zamontowana na mikserze. Gdy będzie pod mikserem to wtryskiwacz zbyt głęboko wchodzi w mikser i przysłania przelot.

    Fiat Bravo 1.4 12 V - Wysokie spalanie gazu
  • #8
    janek223
    Level 9  
    Sztywny13 myślisz że to da coś? Rano sprawdzę jak jest. A najlepsze kable są w miarę nowe ale jeden jak podniosłem maskę to świecił. Musze najpierw tą usterkę naprawić. To auto mnie do nerwicy doprowadzi... i bankructwa:)
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    janek223 wrote:
    spalanie benzyny to do 8-9 litrów. Poprzedni właściciel też skarżył się na wysokie spalanie gazu. I tyle co z dało mi efekt 12- 14 to wymiana termostatu.
    Skoro benzyny pali 8-9l/100km to przy prawidłowo wyregulowanej instalacji mieszalnikowej gazu powinien palić 11-12l/100km. Zależy jak dokładnie liczysz spalanie i jak dokładny jest licznik na dystrybutorze LPG, nie szukał bym dziury w całym.
  • #10
    janek223
    Level 9  
    Ok 11 litrów w mieście zgodzę się. Chciał bym żeby tyle palił. Ale mi na mieście pali ok 14. To polonezy palą mniej gazu. Ciekawy czy te przewody coś zmienią.
  • #11
    sztywny13
    Level 21  
    janek223 wrote:
    Sztywny13 myślisz że to da coś? Rano sprawdzę jak jest. A najlepsze kable są w miarę nowe ale jeden jak podniosłem maskę to świecił. Musze najpierw tą usterkę naprawić. To auto mnie do nerwicy doprowadzi... i bankructwa:)


    Quote:
    Sztywny13 myślisz że to da coś?


    Jest to istotne i zacząłbym od tego.
  • #12
    sandamiano
    Level 30  
    Dokładna regulacja instalacji gazowej . Masz II generację więc komputerem zapewne idzie się wpiąć do sterownika LPG. Ale dokładna jak napisałem a nie szablonowa jak to robią instalatorzy - jeden i zaraz następny czeka na montaż to trzeba się spieszyć. Mam inne auto ale sam ustawiam . Dużo czasu potrzeba by zweryfikować nastawy . Nawet kilka kroków silniczka krokowego robi różnicę.
  • #13
    janek223
    Level 9  
    Uszczelka jest nad mikserem nowe przewody byłem jeszcze raz wyregulować gaz i nic bez zmian dziś wyszło 13.6 litra a miałem trasę mieszaną. Myślę często nad zamianką na megankę z gazem.
  • #14
    janek223
    Level 9  
    Mam jeszcze takie zapytanie. Dolot ciepłego powietrza. Może usunąć rurkę od korektora aluminiową? Bo raz jak grzebałem przy filtrze powietrza tzn. Nie miałem kasy i zabawiłem się w czyszczenie filtra:) (wiem żal). I po takiej operacji auto mi potrafiło mi spalić wtedy 10 litrów a na trasie pamiętam jak dziś 7.9 gazu. I po miesiącu kupiłem nowy filtr (filtrona) i fatum wysokiego spalania wróciło tak jak teraz. Podkreślę że, podpiołem wszystko dobrze. I dlatego co wy sądzicie o takiej sytuacji?
  • #15
    darmodziej
    Level 11  
    Pobieranie ciepłego powietrza do dolotu ma uzasadnienie tylko wtedy, gdy jest zimno, silnik jest zimny i zasilany jest benzyną. Ciepłe powietrze powoduje szybsze odparowanie kropelek benzyny, leprze wymieszanie paliwa z powietrzem i poprawienie warunków spalania. Przy zasilaniu silnika gazem, który z cieczy został wcześniej odparowany w parowniku nie ma to uzasadnienia. Ciepłe powietrze ma większą objętość, czyli tym samym mniej mieszanki zmieści się w cylindrze, a mniejsze napełnienie cylindra, to mniejsza moc silnika.
  • #16
    piotrekspiotrek
    Level 1  
    Witam.mam ten sam problem moje bravo 1.4 12v pali 17 litow gazu i to w trasie...ma ktos rozwiazanie na ten problem????????????????????
  • #17
    Kubas15
    Level 2  
    Witam , też posiadam fiata bravo 1.4 12v 98r, otóż spalanie gazu u mnie to 9,5-10 litrów, dużo się namęczyłem zanim zacząłem osiągać ten wynik, przy ostatniej wizycie u gazownika gdy samochód palił 12 litrów gazownik powiedział że nic nie da się już zrobić, wiec postanowiłem sam zadziałać, zamiast krokowca wsadzilem śrube która sam ustawiłem. Rurke od kolektora o której mowa też wyciągnolem ... , także podziałaj coś z tym krokowcem:-) a i dużo też zależy na jakiej stacji tankujesz gaz i benzyne
  • #18
    Krzysiek27
    Level 13  
    Witam. Mam fiata 1,4 12v 96r. Lpg
    Spalanie wynosi tak jak kolega wczesniej napisal 9.5-10 lpg / 100km w mieszanym trybie, na autostradzie udalo mi sie zejsc na 8,4. Mialem moment kiedy palil w trybie mieszanym 12l ,ale udalo mi sie szybko zlokalizowac przyczyne. :)

    Pewnego razu uprzejmie odkrecajac plastikowy kurek gazu obsludze , zapomnialem zakrecic , oczywiscie z obslugi pan nie mogl zauwazyc malutkiego kurka lezacego na tylnej wycieraczce.
    Brak plastikowego korka tankowania , moze sie to wydawac smieszne ale jednak prawdziwe.
    Mozliwe ze gaz moze wydostawac sie podczas jazdy tym oto zaworkiem ;)