Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MEGANE I, 1.6, 8V 97r. - Immobilajzer - kontrolka nie świeci, auto nie pali

zbyfek 24 Feb 2013 16:47 9153 22
  • #1
    zbyfek
    Level 10  
    Witam.
    Przeczytałem chyba wszystkie posty ale podobnego problemu nie znalazłem.
    Mam MEGANE I 1.6 benzyna rok 1977r.
    Żona rano wybrała się na zakupy. Wróciła - autko jeździło bez problemu nic się nie działo.
    Wieczorem chce zrobić kurs, centralny nie otwiera drzwi, kontrolki nie świecą - ogólnie nie ma prądu.
    Akumulatora na początku nie podejrzewałem bo był w dobrej formie.
    Przeczyściłem klemy, masę, sprawdziłem bezpieczniki (są OK), także te pod maską.
    Czytałem też że są jakieś w "podszybiu" po stronie kierowcy ale nic tam nie znalazłem.
    W końcu naładowałem akumulator. Okazało się że żona zostawiła go na światłach. Po podłączeniu akumulatora świeciły się światła mijania.
    Auto stało tydzień bez prądu.
    Po podłączeniu AKU autko jednak dalej nie odpala.
    Wszystkie kontrolki na desce zachowują się prawidłowo oprócz kontrolki IMMOBILAJZERA, NIE DZIAŁA TEŻ RADIO i ZEGAR.
    KONTROLKA IMMOBILAJZERA W OGÓLE SIĘ NIE ZAPALA.
    Rozrusznik kręci, słychać pompkę paliwa i wszystko pracuje pod maską prawidłowo. Tylko że IMMO blokuje rozruch.
    Miał ktoś taki przypadek ??? Może coś doradzicie???
    Może przy sprawdzaniu bezpieczników coś rozłączyłem .... ale raczej byłem "delikatny"
    IMMO się pewnie rozkodowało po tygodniu bez prądu. Umie go zakodować od nowa, ale kontrolka się nie świeci i jest to niemożliwe....
    HELP !
  • Helpful post
    #2
    15darekvw
    Level 27  
    Sprawdź czy u Ciebie skrzyneczka tam gdzie są bezpieczniki jest sucha ,oraz sprawdź wszystkie bezpieczniki.Dioda immo powinna mrugać jeśli immo by było zablokowane.
  • #3
    zbyfek
    Level 10  
    Sprawdziłem... Bezpieczniki są ok. Skrzynka sucha ....
  • Helpful post
    #4
    15darekvw
    Level 27  
    Zasilanie do sterownika dochodzi ? Masz tam fenix5.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Piny:
    2 i 3 -masa
    32 +12V stałe
    24 +12V po właczeniu zapłonu
  • #5
    zbyfek
    Level 10  
    Dziś już nie dam rady sprawdzić .... Jutro postaram się zmierzyć
  • Helpful post
    #6
    bart.auto
    Level 21  
    Jeżeli nie działa radio i zegar no to mu brakuje zasilania ,musisz poszukać gdzie je wcięło
  • #7
    zbyfek
    Level 10  
    To może być wszędzie.... radio i immo mają inne bezpieczniki. Nie widzę tu żadnej zależności ...
  • Helpful post
    #8
    autoas
    Level 42  
    zbyfek wrote:
    KONTROLKA IMMOBILAJZERA W OGÓLE SIĘ NIE ZAPALA.

    Ten cytat to jest podpowiedź....

    Bez sprzętu nic nie zdziałasz, trzeba zmienić ustawienia...
  • Helpful post
    #9
    rico37p
    Level 28  
    Czy masz napięcie na bezpiecznikach od radia i zegara?

    Dodano po 32 [minuty]:

    Bezpiecznik F28 i F41
  • #10
    zbyfek
    Level 10  
    Nie sprawdzałem .... Jutro kolejny punkt do sprawdzenia.
  • #11
    zbyfek
    Level 10  
    Dopiero dziś udało mi się wcześniej wrócić z pracy i posprawdzać napięcia.
    - Przy sterowniku jest napięcie przy wyłączonym zapłaonie na pinie 32
    - Przy włączonym zapłonie jest napięcie 6 pinach, niestety nie wiem na których bo nie opisane są....

    Niestety nie wiem jak sprawdzić napięcie na bezpiecznikach :|
    Mam zwykły próbnik napięcia. Podłączyłem masę próbnika do ogranicznika drzwi, wyjołem bezpiecznik i wkładałem próbnik w miejsce bezpiecznika, ale próbnik nie świecił. (nawet w miejscach gdzie prąd jest np. klakson)
    Próbowałem taż wciskać miernik obok wsadzonego bezpiecznika i też nie świecił
    Coś nie tak pewnie robie. Gdzie podłączyć mase takiego próbnika ?
  • Helpful post
    #12
    15darekvw
    Level 27  
    Mase wez sobie np.z zapalniczki albo bezposrednio z akumuatora,i nie sprawdzaj zadnym miernikiem tylko zaróweczka 10W zeby było obciazenie bo miernik cie w maliny moze wpuscic kiedys ;-)
  • Helpful post
    #13
    rico37p
    Level 28  
    Jeżeli nie ma napięcia na tych bezpiecznikach(brak zasilania immo) ,to szukaj przerwy na dużych dużych bezpiecznikach pod maską.Powodzenia.
  • #14
    zbyfek
    Level 10  
    Witam
    Udało mi się sprawdzić (w końcu) napięcie na bezpiecznikach
    A więc:
    - na bezpieczniku 16 (zegar) nie ma prądu
    - na bezpieczniku 17 (zapalniczka) jest prąd

    A co ciekawe zegar nie wyświetla godziny, ale jego tło jest podświetlone.
    Po wyciągnięciu bezpiecznika od zapalniczki - 17, podświetlenie gaśnie


    Pod maską sprawdzałem bezpieczniki (te w plastikowej skrzynce po prawej) - są w porządku.
    Czytałem także gdzieś na forum o jakiś bezpiecznikach w podszybiu, ale u mnie takich nie ma. Po odkręceniu plastików podszybia jest tylko osłona która jak podejrzewam chroni instalację zegarów.

    Mam jeszcze pytanie jak ma się zachowywać bezpiecznik tzw. zderzeniowy ??
    Po ściągnięciu gumowej osłony reaguje jak sprężyna przy wciśnięciu. (wraca do pozycji przed wciśnięciem). Jest w porządku ?
  • Helpful post
    #15
    matimon22
    Level 25  
    zbyfek wrote:
    Witam
    Udało mi się sprawdzić (w końcu) napięcie na bezpiecznikach
    A więc:
    - na bezpieczniku 16 (zegar) nie ma prądu
    - na bezpieczniku 17 (zapalniczka) jest prąd

    A co ciekawe zegar nie wyświetla godziny, ale jego tło jest podświetlone.
    Po wyciągnięciu bezpiecznika od zapalniczki - 17, podświetlenie gaśnie


    Pod maską sprawdzałem bezpieczniki (te w plastikowej skrzynce po prawej) - są w porządku.
    Czytałem także gdzieś na forum o jakiś bezpiecznikach w podszybiu, ale u mnie takich nie ma. Po odkręceniu plastików podszybia jest tylko osłona która jak podejrzewam chroni instalację zegarów.

    Mam jeszcze pytanie jak ma się zachowywać bezpiecznik tzw. zderzeniowy ??
    Po ściągnięciu gumowej osłony reaguje jak sprężyna przy wciśnięciu. (wraca do pozycji przed wciśnięciem). Jest w porządku ?


    Są bezpieczniki na podszybiu koło akumulatora. Bardzo często gniją podstawy. Uderzeniówka tak ma działać(inaczej, gdy słychać charakterystyczny "klik").
  • #16
    15darekvw
    Level 27  
    bezpieczniki,kostki łaczeniowe i chyba jakis przekaznik tam tez jest sa w rejonie akumulatora wyciagnij aku a zobaczysz je ;-)
  • #17
    zbyfek
    Level 10  
    sprawdziłem bezpieczniki w podszybiu, są OK. przeczyściłem je, a także na ile mogłem ich podstawy. Nadal bez zmian.....
    Chyba poproszę o pomoc w jakimś warsztacie...
  • #18
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Coś mi się nie podoba ten Twój wyłącznik uderzeniowy. Do celów diagnostycznych możesz zewrzeć te dwa przewody od niego. Ale to nie jest problem z kontrolką immo. Ja sądzę, że pomyliłeś się przy wkładaniu bezpieczników. Teraz właściwe miejsce zionie pustką!
  • #19
    zbyfek
    Level 10  
    starałem się uniknąć takiej sytuacji ale wszystko jest możliwe :)
    dziś sprawdzę to jeszcze raz ...
  • #20
    15darekvw
    Level 27  
    Jak tam kolego poradziłęs sobie ja dzis przerabiałem taki sam przypadek jak twój ;-) problemem był uch,auto zrobione lata ;-)
  • #21
    zbyfek
    Level 10  
    Witam.
    Niestety nie. Zima opanowała podkarpacie a niestety nie mam garażu...
    Ale pogoda się polepsza więc znów przyklęknę przed mą Renatą ;)
    Dzięki 15darekvw za rady telefoniczne.
  • #22
    15darekvw
    Level 27  
    Zadzwon pomoge zeby autko jezdziło,bo klekanie tu niestety nie pomoze ;-)
  • #23
    GrzegorzWo
    Level 10  
    Odświeżę temat, bo problem chyba mam taki sam, jednak rozwiązanie problemu tutaj nie padło...
    Samochód: Renault Scenic 1 FL, rocznik 2000, 2.0 benzyna RXI. Kluczyk radiowy.

    Autko działało bez problemu, ale kiedy były mrozy wyjąłem mu akumulator - do naładowania i po prostu, żeby nie stał na mrozie. Dziś (po około tygodniu) założyłem akumulator i niestety auto nie odpala.
    W ogóle nie świeci się lampka immobilizera - ani nie mruga, ani nie świeci, cały czas jest zgaszona. Centralny zamek działa poprawnie z kluczyka - otwiera i zamyka auto (więc kluczyka komputer chyba nie zapomniał). Generalnie wszystko wydaje się, że działa jak należy, poza tym nieszczęsnym immobilizerem.
    Próbowałem sposobu z wciskaniem guzika od zamykania zamka, ale to nie działa, bo kontrolka immobilizera w ogóle nie świeci i nie wiadomo, czy miga szybko czy powoli..

    Proszę o pomoc, w pełni sprawne auto teraz stoi unieruchomione.