Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MEGANE I, 1.6, 8V 97r. - Immobilajzer - kontrolka nie świeci, auto nie pali

zbyfek 24 Lut 2013 16:47 6417 21
  • #1 24 Lut 2013 16:47
    zbyfek
    Poziom 9  

    Witam.
    Przeczytałem chyba wszystkie posty ale podobnego problemu nie znalazłem.
    Mam MEGANE I 1.6 benzyna rok 1977r.
    Żona rano wybrała się na zakupy. Wróciła - autko jeździło bez problemu nic się nie działo.
    Wieczorem chce zrobić kurs, centralny nie otwiera drzwi, kontrolki nie świecą - ogólnie nie ma prądu.
    Akumulatora na początku nie podejrzewałem bo był w dobrej formie.
    Przeczyściłem klemy, masę, sprawdziłem bezpieczniki (są OK), także te pod maską.
    Czytałem też że są jakieś w "podszybiu" po stronie kierowcy ale nic tam nie znalazłem.
    W końcu naładowałem akumulator. Okazało się że żona zostawiła go na światłach. Po podłączeniu akumulatora świeciły się światła mijania.
    Auto stało tydzień bez prądu.
    Po podłączeniu AKU autko jednak dalej nie odpala.
    Wszystkie kontrolki na desce zachowują się prawidłowo oprócz kontrolki IMMOBILAJZERA, NIE DZIAŁA TEŻ RADIO i ZEGAR.
    KONTROLKA IMMOBILAJZERA W OGÓLE SIĘ NIE ZAPALA.
    Rozrusznik kręci, słychać pompkę paliwa i wszystko pracuje pod maską prawidłowo. Tylko że IMMO blokuje rozruch.
    Miał ktoś taki przypadek ??? Może coś doradzicie???
    Może przy sprawdzaniu bezpieczników coś rozłączyłem .... ale raczej byłem "delikatny"
    IMMO się pewnie rozkodowało po tygodniu bez prądu. Umie go zakodować od nowa, ale kontrolka się nie świeci i jest to niemożliwe....
    HELP !

    0 21
  • Pomocny post
    #2 24 Lut 2013 17:08
    15darekvw
    Poziom 27  

    Sprawdź czy u Ciebie skrzyneczka tam gdzie są bezpieczniki jest sucha ,oraz sprawdź wszystkie bezpieczniki.Dioda immo powinna mrugać jeśli immo by było zablokowane.

    1
  • #3 24 Lut 2013 17:18
    zbyfek
    Poziom 9  

    Sprawdziłem... Bezpieczniki są ok. Skrzynka sucha ....

    0
  • Pomocny post
    #4 24 Lut 2013 17:38
    15darekvw
    Poziom 27  

    Zasilanie do sterownika dochodzi ? Masz tam fenix5.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Piny:
    2 i 3 -masa
    32 +12V stałe
    24 +12V po właczeniu zapłonu

    1
  • #5 24 Lut 2013 18:06
    zbyfek
    Poziom 9  

    Dziś już nie dam rady sprawdzić .... Jutro postaram się zmierzyć

    0
  • Pomocny post
    #6 24 Lut 2013 18:20
    bart.auto
    Poziom 20  

    Jeżeli nie działa radio i zegar no to mu brakuje zasilania ,musisz poszukać gdzie je wcięło

    0
  • #7 24 Lut 2013 18:52
    zbyfek
    Poziom 9  

    To może być wszędzie.... radio i immo mają inne bezpieczniki. Nie widzę tu żadnej zależności ...

    0
  • Pomocny post
    #8 24 Lut 2013 19:03
    autoas
    Poziom 42  

    zbyfek napisał:
    KONTROLKA IMMOBILAJZERA W OGÓLE SIĘ NIE ZAPALA.

    Ten cytat to jest podpowiedź....

    Bez sprzętu nic nie zdziałasz, trzeba zmienić ustawienia...

    1
  • Pomocny post
    #9 24 Lut 2013 20:29
    rico37p
    Poziom 28  

    Czy masz napięcie na bezpiecznikach od radia i zegara?

    Dodano po 32 [minuty]:

    Bezpiecznik F28 i F41

    1
  • #10 24 Lut 2013 20:30
    zbyfek
    Poziom 9  

    Nie sprawdzałem .... Jutro kolejny punkt do sprawdzenia.

    0
  • #11 27 Lut 2013 21:00
    zbyfek
    Poziom 9  

    Dopiero dziś udało mi się wcześniej wrócić z pracy i posprawdzać napięcia.
    - Przy sterowniku jest napięcie przy wyłączonym zapłaonie na pinie 32
    - Przy włączonym zapłonie jest napięcie 6 pinach, niestety nie wiem na których bo nie opisane są....

    Niestety nie wiem jak sprawdzić napięcie na bezpiecznikach :|
    Mam zwykły próbnik napięcia. Podłączyłem masę próbnika do ogranicznika drzwi, wyjołem bezpiecznik i wkładałem próbnik w miejsce bezpiecznika, ale próbnik nie świecił. (nawet w miejscach gdzie prąd jest np. klakson)
    Próbowałem taż wciskać miernik obok wsadzonego bezpiecznika i też nie świecił
    Coś nie tak pewnie robie. Gdzie podłączyć mase takiego próbnika ?

    0
  • Pomocny post
    #12 27 Lut 2013 22:09
    15darekvw
    Poziom 27  

    Mase wez sobie np.z zapalniczki albo bezposrednio z akumuatora,i nie sprawdzaj zadnym miernikiem tylko zaróweczka 10W zeby było obciazenie bo miernik cie w maliny moze wpuscic kiedys ;-)

    0
  • Pomocny post
    #13 28 Lut 2013 20:17
    rico37p
    Poziom 28  

    Jeżeli nie ma napięcia na tych bezpiecznikach(brak zasilania immo) ,to szukaj przerwy na dużych dużych bezpiecznikach pod maską.Powodzenia.

    1
  • #14 01 Mar 2013 10:02
    zbyfek
    Poziom 9  

    Witam
    Udało mi się sprawdzić (w końcu) napięcie na bezpiecznikach
    A więc:
    - na bezpieczniku 16 (zegar) nie ma prądu
    - na bezpieczniku 17 (zapalniczka) jest prąd

    A co ciekawe zegar nie wyświetla godziny, ale jego tło jest podświetlone.
    Po wyciągnięciu bezpiecznika od zapalniczki - 17, podświetlenie gaśnie


    Pod maską sprawdzałem bezpieczniki (te w plastikowej skrzynce po prawej) - są w porządku.
    Czytałem także gdzieś na forum o jakiś bezpiecznikach w podszybiu, ale u mnie takich nie ma. Po odkręceniu plastików podszybia jest tylko osłona która jak podejrzewam chroni instalację zegarów.

    Mam jeszcze pytanie jak ma się zachowywać bezpiecznik tzw. zderzeniowy ??
    Po ściągnięciu gumowej osłony reaguje jak sprężyna przy wciśnięciu. (wraca do pozycji przed wciśnięciem). Jest w porządku ?

    0
  • Pomocny post
    #15 01 Mar 2013 11:13
    matimon22
    Poziom 25  

    zbyfek napisał:
    Witam
    Udało mi się sprawdzić (w końcu) napięcie na bezpiecznikach
    A więc:
    - na bezpieczniku 16 (zegar) nie ma prądu
    - na bezpieczniku 17 (zapalniczka) jest prąd

    A co ciekawe zegar nie wyświetla godziny, ale jego tło jest podświetlone.
    Po wyciągnięciu bezpiecznika od zapalniczki - 17, podświetlenie gaśnie


    Pod maską sprawdzałem bezpieczniki (te w plastikowej skrzynce po prawej) - są w porządku.
    Czytałem także gdzieś na forum o jakiś bezpiecznikach w podszybiu, ale u mnie takich nie ma. Po odkręceniu plastików podszybia jest tylko osłona która jak podejrzewam chroni instalację zegarów.

    Mam jeszcze pytanie jak ma się zachowywać bezpiecznik tzw. zderzeniowy ??
    Po ściągnięciu gumowej osłony reaguje jak sprężyna przy wciśnięciu. (wraca do pozycji przed wciśnięciem). Jest w porządku ?


    Są bezpieczniki na podszybiu koło akumulatora. Bardzo często gniją podstawy. Uderzeniówka tak ma działać(inaczej, gdy słychać charakterystyczny "klik").

    0
  • #16 01 Mar 2013 21:31
    15darekvw
    Poziom 27  

    bezpieczniki,kostki łaczeniowe i chyba jakis przekaznik tam tez jest sa w rejonie akumulatora wyciagnij aku a zobaczysz je ;-)

    0
  • #17 04 Mar 2013 15:53
    zbyfek
    Poziom 9  

    sprawdziłem bezpieczniki w podszybiu, są OK. przeczyściłem je, a także na ile mogłem ich podstawy. Nadal bez zmian.....
    Chyba poproszę o pomoc w jakimś warsztacie...

    1
  • #18 04 Mar 2013 15:59
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Coś mi się nie podoba ten Twój wyłącznik uderzeniowy. Do celów diagnostycznych możesz zewrzeć te dwa przewody od niego. Ale to nie jest problem z kontrolką immo. Ja sądzę, że pomyliłeś się przy wkładaniu bezpieczników. Teraz właściwe miejsce zionie pustką!

    0
  • #19 05 Mar 2013 09:37
    zbyfek
    Poziom 9  

    starałem się uniknąć takiej sytuacji ale wszystko jest możliwe :)
    dziś sprawdzę to jeszcze raz ...

    0
  • #20 20 Mar 2013 18:41
    15darekvw
    Poziom 27  

    Jak tam kolego poradziłęs sobie ja dzis przerabiałem taki sam przypadek jak twój ;-) problemem był uch,auto zrobione lata ;-)

    3
  • #21 21 Mar 2013 08:04
    zbyfek
    Poziom 9  

    Witam.
    Niestety nie. Zima opanowała podkarpacie a niestety nie mam garażu...
    Ale pogoda się polepsza więc znów przyklęknę przed mą Renatą ;)
    Dzięki 15darekvw za rady telefoniczne.

    0
  • #22 21 Mar 2013 09:16
    15darekvw
    Poziom 27  

    Zadzwon pomoge zeby autko jezdziło,bo klekanie tu niestety nie pomoze ;-)

    2