Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

duży samochód 18 tys z gazem - rocznik od 2000, silnik od 1.6 wzwyż.

dnfl 24 Lut 2013 18:46 3114 10
  • #1 24 Lut 2013 18:46
    dnfl
    Poziom 2  

    Witam,
    Szukam dużego samochodu, jakiegoś kombi, może być też coś w stylu VW Sharan, a jeżeli sedan to coś wielkości omegi.
    Samochód musi być z gazem, więc podajcie proszę takie auta, którym gaz nie jest strasznym wrogiem.
    Rocznik najlepiej od 2000.
    Silnik od 1.6 w górę, ale nie ukrywam, że wolałbym chociaż te 120 koni mieć pod machą ;p
    Podsumowując, chciałbym aby auto było w miarę oszczędne, komfortowe i przede wszystkim mało awaryjne.

    Przepraszam, jeżeli umieściłem temat w złym dziale, jestem pierwszy raz na forum.
    Pozdrawiam.

    0 10
  • #2 26 Lut 2013 00:58
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Evasion, 806, ulysse, zeta,optymalny silnik to 2,0 16V bardzo dobrze spisuje sie z lpg. Wiekszy do sharana w srodku, choć mniejszy na zewnątrz, lżejszy, ekonomiczniejszy. Mam evasiona 2,0 16v 136KM+LPG, prowadzi sie jak osobówka wyciszony, drzwi suwane z obu stron i nie szarpie po kieszeni w eksploatacji i zakupie , a co najwazniejsze nie gnije i działa w nim ogrzewanie w przeciwieństwie do sharana. 2002 rok kupisz z gazem za 12 tys.
    Spore kombi z dobra blachą to 406 z tym samym silnikiem lub 1,8 117KM. Ten 1,8 spala ok 9 l LPG.
    Mondeo kombi 1,8-2l zetec, galant 2,0 126KM,

    0
  • #3 26 Lut 2013 11:15
    Pawel1812
    Poziom 26  

    Czy brałeś pod uwagę Multiplę? Mieści 6 osób a po wyjęciu foteli cztery pełnowymiarowe pralki i trzy osoby.
    Z silnikiem 1.6 i fabryczną instalacją CNG spala 30 zł na mieście. Instalacja ta nie sprawia problemów gdyż jest montowana przez producenta, na taśmie, bez wpinania się w instalację i emulowania czegokolwiek. Wersja CNG nazywa się Bipower. Zasięg na CNG na trasie 450 km, w wersji Blupower 550 km - największy w tej klasie aut. Po 2004 roku auto nie ma już kontrowersyjnego przodu. Rocznik 2004 kosztuje ok 15 tys zł. Jeśli nie przeszkadza wygląd, który jest rzeczą gustu, starsze z lat (1999-2002), które technicznie nie różnią się prawie niczym kosztują kilka tys zł. Blachy są cynkowane także to auto nie ma problemów z korozją.
    Konkurencją dla Multipli Bipower jest Zafira CNG, ale ta nie ma tak dużych butli, co przy naszej sieci stacji raczej ją dyskwalifikuje.

    Nikt, kto jeździł tym autem nie narzekał na komfort, nawet ci, którzy je wyśmiali z zewnątrz. Auto jest szersze niż zwykłe, dlatego miejsca dla pasażerów jest pod dostatkiem.

    Jeśli masz w pobliżu stację tankowania CNG (mapa.cng.auto.pl)warto o tym choć przez chwilę pomyśleć jeśli pieniądze wydawane na paliwo przekładają się na stan Twojego portfela. Spalanie 10m3 gazu na 100 km w mieście przy cenie 3zł/m3 to niewiele jak na auto o masie prawie 1.5 tony i niemałej ładowności. Na trasie wychodzi ok 7m3.
    Jeśli czynnik ekonomiczny bierzesz pod uwagę to to auto nie ma sobie równych. Auto na LPG przy tej masie i ładowności w 10l LPG na mieście się na pewno nie zmieści.

    W jakim innym aucie wtryskiwacze gazu są zamontowane jak na poniższej fotografii, oczywiście w metalowym kolektorze:
    duży samochód 18 tys z gazem - rocznik od 2000, silnik od 1.6 wzwyż.

    0
  • #4 25 Mar 2013 12:27
    pbkat
    Poziom 14  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Evasion, 806, ulysse, zeta,optymalny silnik to 2,0 16V bardzo dobrze spisuje sie z lpg. Wiekszy do sharana w srodku, choć mniejszy na zewnątrz, lżejszy, ekonomiczniejszy. Mam evasiona 2,0 16v 136KM+LPG, prowadzi sie jak osobówka wyciszony, drzwi suwane z obu stron i nie szarpie po kieszeni w eksploatacji i zakupie , a co najwazniejsze nie gnije i działa w nim ogrzewanie w przeciwieństwie do sharana. 2002 rok kupisz z gazem za 12 tys.
    Spore kombi z dobra blachą to 406 z tym samym silnikiem lub 1,8 117KM. Ten 1,8 spala ok 9 l LPG.
    Mondeo kombi 1,8-2l zetec, galant 2,0 126KM,

    Kolega zapomniał o topowym silniku TURBO który jest bez problemu zagazowywany i ma moc 150KM, ale przy małym wirusie można mieć około 180-190KM!

    0
  • #5 25 Mar 2013 21:33
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Jaki on topowy, chyba przedpotopowy. 8 zaworowy stary silnik z turbiną pali ponad 15 LPG, więcej niż 210-konne V6.

    0
  • #6 26 Mar 2013 07:56
    pbkat
    Poziom 14  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Jaki on topowy, chyba przedpotopowy. 8 zaworowy stary silnik z turbiną pali ponad 15 LPG, więcej niż 210-konne V6.

    Kolego uroda tego rozwiązania jest w prostocie, spalanie gazu na poziomie 15litrów to wcale nie jest tak źle(około 40zł/100km) więc nie przesadzajmy. Co do największej zalety bo robiłem kiedyś sobie mały remoncik (pierścienie, tłoki, cylindry, panewki, uszczelki silnika, zawory z uszczelniaczami, rozrządem = koszt 820zł) za robociznę z regeneracją wału i głowicy zapłaciłem 800zł co razem daje razem 1620zł!. Ty mógłbyś kupić jakiegoś szrota v6 z przebiegiem 3000km za pewnie 3000zł i lałbyś olej 1:20 z gazem:). Chcesz doradzić to czytaj o co kolega pyta bo nie pisał nic o silnikach V6.

    0
  • #7 26 Mar 2013 09:35
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    To Ty zacząłeś o tym turbo, bo ja pisałem o silniku 2,0 16V który ma 11KM mniej od tego przestarzałego turbo i jest optymalny do auta które posiadam i wiem ile pali- 10,5-13,5 LPG.
    A Ty już wiesz, co ja moge kupić i za ile: :?:

    pbkat napisał:
    Ty mógłbyś kupić jakiegoś szrota v6 z przebiegiem 3000km za pewnie 3000zł i lałbyś olej 1:20 z gazem:). Chcesz doradzić to czytaj o co kolega pyta bo nie pisał nic o silnikach V6.

    O turbo tez nic pytający nie pisał, a jednak sie wyrwałeś i co?...
    O V6 napisałem tylko w kontekscie , ze pali mniej niż ten polecany przez Ciebie "topowy" turbo, w którym musiałeś robić remont...zresztą.
    Za 1400 zł kupuje cały silnik z pisemna gwarancją, ale nie ma takiej potrzeby, nawet małego remonciku...
    Nie bardzo rozumiem, czemuś się czepił Kolego?

    Dodano po 4 [minuty]:

    pbkat napisał:
    Chcesz doradzić to czytaj o co kolega pyta bo nie pisał nic o silnikach V6.

    Ja juz doradziłem i wymieniłem kilka modeli, a Ty jak na razie nic, tylko czepiłeś sie fragmentu mojej wypowiedzi.

    0
  • #8 26 Mar 2013 09:58
    pbkat
    Poziom 14  

    Nie czepiam się tylko bronię swojej wypowiedzi. Co do zakupu auta z padniętym silnikiem to było to celowe. Kupiłem 1998 rok w pełnej dostępnej wersji za 2300zł! Ludzie, którzy go sprzedali, gdy mnie zobaczyli, że nim śmigam na gazie (który sam już montowałem, bo im odradzano ze względu na turbinę) i poinformowałem ich, ile mnie wszystko wyniosło, chcieli odkupić swoje autko za 10000zł! Nie mam zdjęć, a byłoby się czym pochwalić, bo toroidalną butlę miałem zamontowaną pod spodem autka w miejscu koła zapasowego. Autko zamieniłem pół roku później z małą dopłatą na uszkodzoną Vitarę MK2.

    0
  • #9 26 Mar 2013 10:09
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Też mam butlę pod samochodem- gdzie indziej w vanie to absurd.

    0
  • #10 26 Mar 2013 10:25
    pbkat
    Poziom 14  

    W Vitarze trzeba wymontować zbiornik paliwa, w jego miejscu wchodzi butla 35l i jeszcze przykręcasz oryginalną osłonę zbiornika. Zbiornik paliwa robi się z kanistra 10l montując go na płask przy ramie. Pompka paliwa zewnętrzna (polonez truck) i gotowe!

    0
  • #11 04 Kwi 2013 22:31
    Pawel1812
    Poziom 26  

    Multipla Blupower wyszła z fabryki w ogóle bez zbiornika na benzynę i instalacji benzynowej - zasilanie tylko na CNG. Zafira Monovalent plus CNG ma benzyny 15l, w miejscu zbiornika ma butle.

    0