Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 - Diesel czy Benzyna a może Benzyna + LPG?

karl44 24 Lut 2013 19:02 19155 35
  • #1 24 Lut 2013 19:02
    karl44
    Poziom 9  

    Drogą eliminacji wybrałem Audi A3 rocznik 19999/2000 jako następce golfa mkII.

    Nie wiem jaki silnik wybrać. Codziennie jeżdze maks 30km(w obie strony) przy czym raz na ruski rok wybiore sie na wypad 100-150km.
    Śilnika sa pewnie bardziej wyżyłowane i naprawa jest drozsza ale za to mniej palą.
    A silniki na benzyne sa niby tansze w naprawie ale za to wiecej pała.
    Moze kupić Benzyniaka i zamontować LPG czy moze lepiej kupić z zamontowanym LPG.
    Jaki silnik najlepiej wybrać?

    0 29
  • #2 24 Lut 2013 19:13
    bart.auto
    Poziom 20  

    Jeżeli Audi to ja wybrałbym TDI

    0
  • #3 24 Lut 2013 19:42
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    Przy takich przebiegach tylko benzyna :D

    3
  • #5 24 Lut 2013 21:04
    karl44
    Poziom 9  

    Czemu nie benzyna z gazem? Silniki diesla w audicach są mocno wyrobione. A jak wygląda spalanie w benzyniakach?

    1
  • #6 24 Lut 2013 21:09
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    karl44 napisał:
    Czemu nie benzyna z gazem? Silniki diesla w audicach są mocno wyrobione. A jak wygląda spalanie w benzyniakach?


    Przy takich przebiegach ledwo sie silnik zagrzeje i przełączy na gaz już trzeba wysiadać :D
    Droższe przeglądy wszelkie naprawy :cry:

    0
  • #7 24 Lut 2013 21:21
    ssb.mixer
    Poziom 17  

    karl44 napisał:

    Śilnika sa pewnie bardziej wyżyłowane i naprawa jest drozsza ale za to mniej palą.
    A silniki na benzyne sa niby tansze w naprawie ale za to wiecej pała.
    Moze kupić Benzyniaka i zamontować LPG czy moze lepiej kupić z zamontowanym LPG.
    Jaki silnik najlepiej wybrać?



    Zapomnij o dieslu, taki auto ma na przebieg minimum 250-280 tyś.km NIEZALEŻNIE od wskazania na liczniku, a to oznacza bardzo kosztowne naprawy: koło dwumasowe, filtr cząstek stałych, układ wtryskujący, pompa paliwa, turbina -- to są naprawy od kilkuset do kilku tysięcy - włożysz połowę ceny auta. Te auta są po prostu pozarzynane i nikt nie sprzedaje działającego TDI bez potrzeby drogich napraw. Same auta Audi są w Polsce przewartościowane ludziom się wydaje że 10 letni rzęch to "prestiż" :) Małe trasy tylko benzynka, inaczej zimą będziesz jeździł w kożuchu albo i częściej autobusem bo diesel nie odpali na mrozie. Diesel jest dobry jak jest nowy i najlepiej służbowy, a 12 letni diesel to najgorszy możliwy wybór.

    0
  • #8 24 Lut 2013 21:26
    bart.auto
    Poziom 20  

    Zapomnij o dieslu, taki auto ma na przebieg minimum 250-280 tyś.km NIEZALEŻNIE od wskazania na liczniku, a to oznacza bardzo kosztowne naprawy: koło dwumasowe, filtr cząstek stałych, układ wtryskujący, pompa paliwa, turbina -- to są naprawy od kilkuset do kilku tysięcy - włożysz połowę ceny auta. Te auta są po prostu pozarzynane i nikt nie sprzedaje działającego TDI bez potrzeby drogich napraw. Same auta Audi są w Polsce przewartościowane ludziom się wydaje że 10 letni rzęch to "prestiż" Smile Małe trasy tylko benzynka, inaczej zimą będziesz jeździł w kożuchu albo i częściej autobusem bo diesel nie odpali na mrozie. Diesel jest dobry jak jest nowy i najlepiej służbowy, a 12 letni diesel to najgorszy możliwy wybór.

    Zgłoś do moderatora +3pkt

    Znajdź mi w A 3 2000 r DPF a dam ci milion

    1
  • #9 24 Lut 2013 21:42
    Macosmail
    Poziom 33  

    250-280kkm to normalny przebieg i drugie tyle przejeździ tylko trzeba umieć jeździć i nie oszczędzać na olejach, a koło dwumasowe, turbosprężarka to normalna sprawa to nie jest nowy samochód. Jak w zimę nie odpali to znaczy, że trzeba go naprawić.

    0
  • #10 24 Lut 2013 21:44
    Adas220
    Poziom 12  

    Racja,ktoś kto pisze o TDI że tylko kasę się ładuje to chyba w życiu diesla nie miał albo jakąś odraze ma do nich,skoro tyle awari wymyśla,no ale faktycznie jeśli autor tematu ma zamiar tylko takie dystanse przejeżdzaćto tylko benzynka,szybko w autku ciepło się robi i dużej różnicy w paliwie nie odczuje przy pokonywaniu tak małych dystansów.

    0
  • #11 25 Lut 2013 14:47
    matieus
    Poziom 10  

    przy obecnych cenach paliw to ładowanie się diesla to głupota. Gazować benzyniaka i wtedy jest przebitka.

    0
  • #12 25 Lut 2013 14:49
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    matieus napisał:
    przy obecnych cenach paliw to ładowanie się diesla to głupota. Gazować benzyniaka i wtedy jest przebitka.



    Taaaaa a policz ile kosztuje instalacja i po jakim przebiegu zwróci sie koledze ? :D

    0
  • #13 25 Lut 2013 15:51
    matieus
    Poziom 10  

    no ale chyba nie kupuje auta na rok. Założenie instalacji sekwencyjnej to koszt ~2200zł.

    0
  • #14 25 Lut 2013 15:58
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    No to policz kolego po jakim czasie się zwróci przy takich przebiegach ?

    1
  • #15 25 Lut 2013 16:47
    krocze
    Poziom 25  

    Kup Diesla i zagazuj - to nie żart.

    2
  • #16 25 Lut 2013 17:16
    ssb.mixer
    Poziom 17  

    krocze napisał:
    Kup Diesla i zagazuj - to nie żart.



    Albo kup rower - to też nie jest żart.

    1
  • #17 25 Lut 2013 20:06
    karl44
    Poziom 9  

    Widze ze temat przeniósł sie na wysoki poziom. Ale dostałem odpowiedzi ktorych oczekiwałem w pierwszych postach.

    0
  • #18 25 Lut 2013 20:56
    b2r
    Poziom 16  

    technikabasenowa napisał:
    karl44 napisał:
    Czemu nie benzyna z gazem? Silniki diesla w audicach są mocno wyrobione. A jak wygląda spalanie w benzyniakach?


    Przy takich przebiegach ledwo sie silnik zagrzeje i przełączy na gaz już trzeba wysiadać :D
    Droższe przeglądy wszelkie naprawy :cry:


    Jeśli ma podwórko i garaż, to może nie zdążyć wyjechać za bramę i komputer przełączy na gaz. Oczywiście wyjazd z garażu, zamknięcie, brama tak samo. A jeśli rusza spod firmy to 1km, 1,5km przy mrozach i też przełączone na gaz.

    Można zawsze poszukać auta z instalacją już zamontowaną.

    I tak szybko: 30km x 20 dni = 600 km
    6 x 7l x 5,5zl = 231zł (1.6 silnik tyle gdzieś pali)
    6 x 9l LPG x 2,75zł = 148,50 zł

    Różnica 82,50zł. Zakładając, że nabywca założy nową sekwencję za 2200zł zwróci się po 27 miesiącach. Dlatego lepiej szukać auta z LPG. Albo zamontować używaną instalację, za około 1000zł już z montażem.

    0
  • #19 25 Lut 2013 21:51
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    technikabasenowa napisał:
    Przy takich przebiegach ledwo sie silnik zagrzeje i przełączy na gaz już trzeba wysiadać :D
    Droższe przeglądy wszelkie naprawy :cry:


    Typowa opina posiadaczy przestarzałych silników benzynowych koncernu vw/audi.

    Mam "francuski złom" 2,0 16v i w na gazie jedzie już po 0,8-1 km przy temp 0do -5 st, bez szarpnięć i większych problemów. W zime na bardzo krótkich odcinkach benzyny wypaliłem za 60 zł na miesiąc , reszta to LPG. W lato tankuje benzynę za 50-60zł zł co 2 miesiące, albo i rzadziej. Przebieg roczny ok 15-20 kkm.


    karl44 napisał:
    Drogą eliminacji wybrałem Audi A3 rocznik 19999/2000 jako następce golfa mkII.

    Nie wiem jaki silnik wybrać


    Droga eliminacji odrzuciłeś dużo lepsze , tańsze i wygodniejsze auta, a wybrałeś Twoim zdaniem najlepsze, tylko nie wiesz z jakim silnikiem???. Brawo!
    Dam Ci przykład. Kup tańszego peugeota 406 np. z silnikiem 1,8 16V 117KM z dobrze założonym gazem , najdroższego jaki stoi na aukcjach i zobaczysz, że i tak bedziesz miał tańsze auto w zakupie i eksploatacji niż to tłukowate audi TDI , młodsze, i wygodniejsze i lepiej wyposażone, a buda w mocnym ocynku, jeszcze wiele lat pojeździ...

    0
  • #20 26 Lut 2013 13:31
    karl44
    Poziom 9  

    W gre wchodzi tylko i wyłacznie Hatchback. Nie chce sedana ani kombi. Francuza nie chce tak samo jakiegoś japonca. Niemieckie Auta śa najlepsze w tym przedziale cenowym, silnik nie do zdarcia. W rodzinie byl peugeot 308 a teraz jest 5008 z 2010r. i oba sie psują co chwila a jak widze cene czesci to mi szczeka opada. Golf II byl dobry na początek zeby sie nauczyc jezdzic, a teraz chce cos nowszego co nie bedzie stukac pukac szurac i nie bede sie musial martwic ze zachwile sie rozleci jak moj golf z 86roku.

    0
  • #21 26 Lut 2013 17:41
    ssb.mixer
    Poziom 17  

    karl44 napisał:
    Niemieckie Auta śa najlepsze w tym przedziale cenowym, silnik nie do zdarcia.


    Ponieważ tak myśli większość początkujących w samochodach, to ceny tych aut są zawyżone w stosunku do stanu technicznego i wyposażenia.
    Napisałeś tutaj chyba tylko po to, aby wszyscy pochwalili Cię za wybór 12 letniego Audi, więc w takim razie jeśli chcesz to usłyszeć to proszę bardzo: kup Audi to świetny wybór. :)

    0
  • #22 26 Lut 2013 18:43
    cefaloid
    Poziom 30  

    No to po kolei:

    karl44 napisał:
    Francuza nie chce tak samo jakiegoś japonca.

    Kwestia gustu - jeśli po prostu Ci się podobają to jest to bardzo ważny argument. To Ty masz się dobrze czuć w swoim samochodzie a nie my.

    karl44 napisał:
    Niemieckie Auta śa najlepsze w tym przedziale cenowym, silnik nie do zdarcia.

    Są na pewno dobre. Ale opatrz na statystyki awaryjności ADAC czy DEKRA. Są owszem bezawaryjne niemiecke auta w czołówce ale sporo więcej jest japońskich właśnie.

    karl44 napisał:
    W rodzinie byl peugeot 308 a teraz jest 5008 z 2010r. i oba sie psują co chwila a jak widze cene czesci to mi szczeka opada.

    No to kup najnowszego VW a zobaczysz czy się nie psują co chwila a jak zobaczysz ile kosztują części to dopiero ci szczęka opadnie :D Dziś żyjemy w epoce globalizacji i auta projektują ekonomiści.

    karl44 napisał:
    Golf II byl dobry na początek zeby sie nauczyc jezdzic, a teraz chce cos nowszego co nie bedzie stukac pukac szurac i nie bede sie musial martwic ze zachwile sie rozleci jak moj golf z 86roku.

    Golf II był jak na swoje czasy naprawdę świetnym udanym autem. Tylko że tamte czasy minęły i grupa VAG już nie robi takich aut "nie do zdarcia" jak Golf II czy Audi 80.

    Ale wróćmy do sedna sprawy. Piszesz "chce cos nowszego co nie bedzie stukac pukac szurac i nie bede sie musial martwic ze zachwile sie rozleci jak moj golf z 86roku" a chcesz dokładnie coś takiego kupić! Czyli 13 letnie auto które z racji wieku i przebiegu będzie stukać pukać i szurać.

    Za 13 letnie A3 z 2000r musisz dać ze 13 tys. Gdybym tak mało jeździł i to głównie sam, to za tyle ja osobiście rozejrzał bym się za autem o połowę młodszyk typu Mitsubishi Colt / Citroen C3 / Renault Clio itp. Pół młodsze = "nie bedzie stukac pukac szurac i nie bede sie musial martwic ze zachwile sie rozleci".

    Ale ja to nie Ty, więc jesli Audi Ci się podoba (i uważam że to ważne co się komu podoba), kup takie które będzie w mozliwie najlepszym stanie technicznym. Przy Twoich przebiegach typ silnika jest naprawdę drugorzędną kwestią. Przyznasz mi rację jak zaczniesz tego Audi szukać i zobaczysz jak cięzko jest znaleźć coś innego niż kompletny parch. Tych aut jest duzo ale amatorów sporo więcej więc są to głównie auta ostro poprzebierane. Niestety może się tak zdarzyć, że nie będziesz miał za bardzo komfortu wybrania sobie silnika, wezmiesz jakikolwiek jak trafisz na niezajeżdżone ;)

    0
  • #23 26 Lut 2013 19:05
    wedsew
    Poziom 15  

    karl44 napisał:
    Niemieckie Auta śa najlepsze w tym przedziale cenowym, silnik nie do zdarcia.


    Tak, niewątpliwie masz rację. Ale nie wziąłeś pod uwagę, że samochód składa się nie tylko z silnika.

    0
  • #24 26 Lut 2013 19:10
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    karl44 napisał:
    . Francuza nie chce tak samo jakiegoś japonca. Niemieckie Auta śa najlepsze w tym przedziale cenowym, silnik nie do zdarcia.

    Mówisz jak wielu ludzi, co w zimę od zawsze jeździli na letnich oponach i dawał sobie radę dopóki nie założył zimowych...Znajdź mi takiego , co powie, że nie było warto zakładać zimówek!
    Nie patrz na firme, tylko na KONKRETNY model, bo sa nieudane japońce i francuzy i niemce tez... Tu liczy sie stosunek jakości do ceny, co przy A3 jest bardzo mizerny jak i obiektywne odczucia z jazdy tym wehikułem. Przejedź sie 406-ką, galantem, acordem, a zmienisz zdanie, zwłaszcza , że za mniejszą kasę kupujesz auto o 2 klasy wyżej .
    Co do silników to zobacz/posłuchaj jak pracuje 20 letni silnik hondy, toyoty ( 16V) i niemiecki z tamtych lat 16V. Tego niemieckiego nie znajdziesz , bo już dawno sie rozsypał, a próbę czasu przetrzymały tylko przestarzałe silniki 8 zaworowe.

    0
  • #25 26 Lut 2013 19:12
    karl44
    Poziom 9  

    Mądrze gadasz, Audi wybrałem z tego względu że Ojciec oraz znajomy mechanik sie znają na niemieckich autach i zawsze to koszty naprawy były by tańsze i łatwiejsze. Z tych co podałeś zadne auto mi sie nie podoba. Może zaproponujesz cos innego, chetnie rozpatrze wszelkie propozycje. Te auta co podales są wysokie albo na takie wyglądają, A3 jest fajnie wyprofilowane i jest nizsze.

    0
  • #26 26 Lut 2013 19:29
    cefaloid
    Poziom 30  

    karl44 napisał:
    oraz znajomy mechanik sie znają na niemieckich autach
    No to kolego najpierw uderzaj do niego z takimi pytaniami o silnik. Opinia kogoś kto się tym zajmuje zawodowo będzie więcej warta jak wszystkie nasze wypowiedzi ;)

    0
  • #27 26 Lut 2013 19:44
    karl44
    Poziom 9  

    nie powiedzialem ze jest zawodowym mechanikiem:D Tak jak mój ojciec który rozbebeszył nie jedno auto, oboje robią przy tych samych autach WV i Audi. Póki co kolega dwa posty wyzej uświadomił mi ze Audi nie jest najlepszym wyborem wiec oczekuje na jakieś propozycje aut w granicach 10-12 tys. Może seat(praktycznie to samo co WV/Audi) będzie dobrym rozwiązaniem.

    -1
  • #28 26 Lut 2013 20:12
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Galant jest wysoki? To jedno z ładniejszych i najbardziej niezawodnych aut sprzed 10 lat. Widziałes Ty kiedyś to auto np. w wersji avance?
    Jest piękny i oryginalny peugeot 406 coupe... A takich audi ile jeździ - mnóstwo.

    0
  • #29 26 Lut 2013 20:41
    ssb.mixer
    Poziom 17  

    karl44 napisał:
    nie powiedzialem ze jest zawodowym mechanikiem:D Tak jak mój ojciec który rozbebeszył nie jedno auto, oboje robią przy tych samych autach WV i Audi. Póki co kolega dwa posty wyzej uświadomił mi ze Audi nie jest najlepszym wyborem wiec oczekuje na jakieś propozycje aut w granicach 10-12 tys. Może seat(praktycznie to samo co WV/Audi) będzie dobrym rozwiązaniem.


    Nie kupuj Toyot z silnikami VVTi przed 2004 rokiem (czyli E11 po lifcie i E12) mają wadę silnika i ciągną olej litrami.

    0
  • #30 26 Lut 2013 22:48
    karl44
    Poziom 9  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Galant jest wysoki? To jedno z ładniejszych i najbardziej niezawodnych aut sprzed 10 lat. Widziałes Ty kiedyś to auto np. w wersji avance?
    Jest piękny i oryginalny peugeot 406 coupe... A takich audi ile jeździ - mnóstwo.


    Napisałem że nie chce sedanów ani kombiaków.

    0