Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW LT Karmann - Dobór akumulatora

raf0 25 Feb 2013 12:59 1458 3
  • #1
    raf0
    Level 2  
    Witam,
    jestem "zielony" jeśli chodzi o kwestie elektryki, niedawno kupiłem samochód - kamper VW LT 31 Karmann H z 1989 r, silnik 2,4 D. W samochodzie jest wstawiony niesprawny akumulator obsługujący zabudowę, w związku z czym muszę kupić nowy i tu pojawia się pytanie - jakiej pojemności?
    Oczywiście im większy tym lepiej bo przez dłuzszy czas jestem niezależny, z drugiej jednak strony musi to być taki akumulator, z którego ładowaniem w czasie jazdy poradzi sobie alternator, biorąc pod uwagę, że oprócz ładowania akumulatora podstawowego(rozruchowego), zasilania urządzeń samochodu (światła, dmuchawa itp) jest jeszcze lodówka, która przy zasilaniu 12V podczas jazdy ma moc ok. 100W. Niestety nie mam pojęcia jaki alternator jest tam zamontowany(pewne jest to, że silnik jest fabrycznie zamontowany w tym aucie i raczej nic nie było przy nim zmieniane poza sprawami czysto eksploatacyjnymi).
    Upatrzyłem sobie akumulator Centra Heavy o pojemności 120 Ah i pytanie czy mogą się pojawić problemy z naładowaniem go w czasie jazdy czy raczej alternator sobie poradzi?
    Z góry dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam
  • #2
    gimak
    Level 40  
    raf0 wrote:
    W samochodzie jest wstawiony niesprawny akumulator obsługujący zabudowę,

    Ja bym się kierował tym, jaka jest pojemność obecnego akumulatora i ewentualnie tym jaki gabarytowo akumulator się zmieści.
    raf0 wrote:
    z drugiej jednak strony musi to być taki akumulator, z którego ładowaniem w czasie jazdy poradzi sobie alternator,

    To zależy od tego ile będzie jazdy, a ile postojów.
    Obawiam się, że z tym mogą być kłopoty i raczej trzeba się nastawić na konieczność podłączania na postojach pod obce źródło prądu do zasilenia pokładu i doładowania akumulatora. Przypuszczam, że jest tam takie rozwiązanie, że po podłączeniu pod sieć ~230V równocześnie rozpoczyna się ładowanie akumulatora. Zainteresowałbym się również tym czy jest zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora, a jeżeli nie ma, to stworzyłbym to lub szukałbym akumulatora, w którym można sprawdzać poziom elektrolitu w celach z możliwością uzupełnienia ewentualnych ubytków wody.
  • #3
    raf0
    Level 2  
    NIestety obecnie zainstalowany akumulator - to w zasadzie tylko "sztuka" żeby klemy nie powiewały sobie luźno podczas jazdy. Jego pojemnością nie ma się co kierować, oświetlenie w zabudowie jest na diodach LED, dość dużym odbiornikiem jest wentylator ogrzewania- o ile się nie mylę to ma on ok. 100 W. Po podłączeniu do sieci 230V jest ładowany akumlator zarówno pokładowy jak i rozruchowy. Zastanawiam się, czy ktoś ma dostęp do informacji jaki alternator jest zainstalowany w tym samochodzie, to z pewnością pomogłoby w wyborze akumulatora.
  • #4
    mechanik33
    Level 16  
    Dobrze byłoby wiedzieć jaki tam jest ten alternator...i akumulator ten podstawowy.
    Niestety nie posiadam danych Twojego auta,ale wiem że w tych silnikach montowane były alternatory o mocy 65 lub 90A.
    Akumulatory zaś od 70 do 100Ah.

    Dodano po 21 [minuty]:

    Ściągnij to ''wieko'' z nad silnika i spróbuj się doczytać co tam masz