Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault laguna 1996 1,8 - Niewłaściwa praca układu chłodzenia.

26 Feb 2013 21:59 5142 12
  • Level 9  
    Witam wszystkich forumowiczów!
    Problem dotyczy samochodu Renault laguna 1 z 1996 roku 1,8 8v. Z nieustalonych przyczyn nie załączają się wentylatory chłodnicy na pierwszym biegu - nigdy, na drugim biegu - załączają się czasami. W aucie wymienione zostały: czujnik temperatury uruchamiający wentylatory, umieszczony w chłodnicy, wymieniany dwukrotnie, drugi sprawdzany w innym samochodzie działa prawidłowo, obydwa przekaźniki wentylatorów, termostat wymieniony i sprawdzony w innym aucie, bez termostatu sytuacja się nie zmienia, pompa wodna wymieniona pół roku temu, w tej chwili sprawdzona, zero luzów i wycieków, płynu chłodniczego nie ubywa, wentylatory załączają się po zwarciu pinów w kostce przypinanej do czujnika temperatury, załączają się również na pierwszy bieg, w czasie pracy klimatyzacji. Temperatura silnika zachowuje się prawidłowo w czasie jazdy, problem jest na postoju, w korku. Samochód jest zasilany LPG. Zarówno na benzynie jak i LPG sytuacja jest taka sama. Gdyby ktoś z państwa miał jakiej sugestie co do przyczyny wyżej opisanej sytuacji, to proszę o informację. Z góry dziękuję za pomoc.
  • Level 43  
    Czyli czujnik w chłodnicy zimny i nie załącza wentylatorów.
    Przy dziesiejszych temp. mało prawdopodobne załczenie wentylatora.
  • Level 8  
    witam , sprawdz przy jakiej temp powinny sie właczac wentylatory , moze jej nie osiaga teraz silnik , warto sprawdzic czy temp pokazywana przez zegar jest taka jak rzeczywista , czyli sprawdzic miernikiem z termometrem jak tam w zbiorniczku jest i ile pokazuje jednoczesnie na zegarze , moze poprostu on pokazuje wyzsza temp a na prawde wszystko jest ok .
  • Level 9  
    Problem trwa od wczesnej jesieni gdy na dworze było jeszcze ciepło . Brat tym samochodem praktycznie nie jeździ po mieście tylko na pewnej trasie,ale wiadomo czasami trzeba się zatrzymać i wtedy temperatura rośnie do granic niebezpiecznych dla silnika.Samochód był u mechanika na jesieni,wtedy były wymienione:przekaźniki,czujniki temperatury termostat,była wyjmowana i sprawdzana pompa,była sprawdzana drożność kanału dolotowego do pompy,czystość i drożność chłodnicy w okolicy gniazda czujnika temperatury.Mechanik mierzył temperatury :silnika i chłodnicy miernikiem zewnętrznym i stwierdził,że silnik się przegrzewa a chłodnica w tym czasie jest zbyt chłodna żeby załączyć wentylatory stwierdził też,że nie ma żadnych wycieków płynu,rozłożył ręce skasował tylko za części.Brat laguną jeździ już cztery lata w poprzednie zimy wszystko było ok,silnik nie bierze oleju ni grama,mieści się w 10 l gazu.Dodam,że latem 2012 zaciął się termostat niedługo po tym zdarzeniu pociekła pompa dlatego była wymieniana.Mniej więcej dwa miesiące po tym zdarzeniu zaczęły się problemy z temperaturą.
  • Level 43  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Czyli czujnik w chłodnicy zimny i nie załącza wentylatorów.

    leszek_1909 wrote:
    chłodnica w tym czasie jest zbyt chłodna żeby załączyć wentylatory

    Normalne, może podróbke pompy założyliście i na wolnych nie pompuje włąściwie.
    Gdyby nie pompowała wogóle /niedrożne kanały już dawno byś auto zajechał z przegrzania.

    Dodano po 5 [minuty]:

    A z której strony pasek idzie po kole pasowym pompy? Po górze czy od dołu?
  • Level 9  
    Pasek zamontowany prawidłowo.
  • Level 7  
    Witam, odświeżę temat.
    Mój problem wygląda następująco:
    Laguna 1.8 8v 96 r. LPG, z klimatronikiem.
    Nie włącza się wentylator chłodnicy.
    Wymieniłem czujnik przy chłodnicy. Problem pozostał.
    Płynu nie ubywa, układ jest szczelny ( przy odkręconych odpowietrznikach ( na chłodnicy i przy wężu na górze leci płyn bez bąbli).
    Płyn czysty, olej bez śladów osadu ( korek, bagnet), chłodnica gorąca, wąż górny od termostatu do chłodnicy również. Wąż miękki przy naciskaniu.
    Wykręcony czujnik od chłodnicy podgrzewany palniczkiem załącza wentylator, podczas włączonej klimatyzacji wentylator działa.
    Diagnoza warsztatu na Makuszyńskiego w Krakowie: uszkodzona uszczelka pod głowicą lub głowica.
    Łudzę się że to może jednak pompa wody i że obieg jest za słaby ( przytkana chłodnica ?), choć ogrzewanie działa dobrze, ciepłe powietrze leci.
    Podczas normalnej miejskiej jazdy temperatura rośnie nieco powyżej drugiej kreski( tej dłuższej), podczas jazdy w korkach dochodzi do trzeciej, czwartej ( ostatnio rozerwało nagrzewnicę ( przy czwartej kresce), stop się nie zapalił) a wentylator milczy. Poparzyło mi nogę ( miesiąc w klapkach chodziłem, dobrze że ciepło :) )
    Auto stare, zainwestowałem sporo kasy w różne naprawy ( progi, belka tylna amortyzatory, łożyska i inne pierdoły),żal sprzedawać lub złomować.
    Ktoś mi coś sensownego poradzi? albo poleci jakiś warsztat który to sprawdzi, może być garażowy( najlepiej jakiś pasjonat laguny :) ).
    Pompę wodna mogę wymienić sam, ale czy jest sens? Co myślicie?
    Pozdrawiam :) .
  • Level 7  
    Sprawdzę to dzisiaj, nie mam termometru co prawda ale, ale zwinę na chwilę z piekarnika:).
    Sprawdzę też czy rośnie ciśnienie na wężu podczas zwiększania o obrotów, bo szperam po różnych forach i to też gdzieś wyczytałem że jak wąż robi się twardy to pompa pracuje ( co prawda też wyczytałem że to objaw uszkodzonej głowicy...)
    Dziękuję za zainteresowanie moim problemem :).
    P.S.
    Jeszcze jedna obserwacja: podczas podgrzewania czujnika chłodnicy palnikiem, wentylator się włącza( zarówno stary jak i nowy, nowy szybciej), ale naprawdę muszę go mocno podgrzać.Trwa to przynajmniej minutę.

    Dodano po 1 [godziny] 55 [minuty]:

    Ok. Jak się tego spodziewałem termometr z piekarnika to średni pomysł. Pomocny okazał się termometr elektroniczny z czujnikiem który wetknąłem w chłodnicę o okolicy czujnika włączania wentylatora, problem w tym że jego wskazywanie kończy się na 70- ciu stopniach.
    Ale do rzeczy: Renault laguna 1996 1,8 - Niewłaściwa praca układu chłodzenia.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Przy drugiej kresce na wskaźniku :
    -termometr z piekarnika (1) -50 stopni.
    -termometr z czujnikiem(2) 60 stopni.

    Trzecia kreska:
    -termometr 1 - 60 stopni,
    -termometr 2 - 70 stopni.

    Między trzecią a czwartą kreską, wentylator milczy, wyłączam silnik. 10 Sekund po wyłączeniu silnika włącza się wentylator.

    Odpalam silnik po 5- ciu minutach. Po osiągnięciu temperatury między trzecią a czwartą kreską włącza się wentylator. ( pierwsze objawy szczęścia :) ).

    Czynność powtarzam, ponownie w tym samym momencie włącza się wentylator ( euforia ;) )

    Jeszcze raz czynność powtarzam. Wskazówka dochodzi do czwartej kreski , wentylator milczy ( :( ).
    Ruszam żeby poprawić obieg i żeby chłodnica się ochłodziła. Temperatura utrzymuje się nieco poniżej czwartej kreski i nie spada. Wentylator milczy.

    Dodam że twardość węża podczas zwiększania obrotów zwiększa się, ale delikatnie, na tyle że wąż cały czas pozostaje uciśnięty. Dodam także że zielony czujnik ( od temperatury na wskaźnik) na obudowie termostatu ( jak i ten obok, odpowiedzialny za ssanie są wymienione na nowe ).

    Koledzy, błagam, powiedzcie że to pompa ;).
    A tak na poważnie co sądzicie w tej kwestii ( komentarzy za mało profesjonalne badanie też chętnie wysłucham).
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
  • User removed account  
  • Level 7  
    Dziękuję za odpowiedź, ale widzę że popełniłem błąd wznawiając temat w założonym wątku zamiast dodać nowy temat. U mnie problem przy włączonej klimatyzacji nie występuje. Wentylator nie włącza się ( lub włącza bardzo rzadko dopiero przed czwartą kreską- zdjęcie powyżej), gdy klima jest wyłączona.