Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault laguna 1996 1,8 - Niewłaściwa praca układu chłodzenia.

leszek_1909 26 Lut 2013 21:59 3723 12
  • #1 26 Lut 2013 21:59
    leszek_1909
    Poziom 7  

    Witam wszystkich forumowiczów!
    Problem dotyczy samochodu Renault laguna 1 z 1996 roku 1,8 8v. Z nieustalonych przyczyn nie załączają się wentylatory chłodnicy na pierwszym biegu - nigdy, na drugim biegu - załączają się czasami. W aucie wymienione zostały: czujnik temperatury uruchamiający wentylatory, umieszczony w chłodnicy, wymieniany dwukrotnie, drugi sprawdzany w innym samochodzie działa prawidłowo, obydwa przekaźniki wentylatorów, termostat wymieniony i sprawdzony w innym aucie, bez termostatu sytuacja się nie zmienia, pompa wodna wymieniona pół roku temu, w tej chwili sprawdzona, zero luzów i wycieków, płynu chłodniczego nie ubywa, wentylatory załączają się po zwarciu pinów w kostce przypinanej do czujnika temperatury, załączają się również na pierwszy bieg, w czasie pracy klimatyzacji. Temperatura silnika zachowuje się prawidłowo w czasie jazdy, problem jest na postoju, w korku. Samochód jest zasilany LPG. Zarówno na benzynie jak i LPG sytuacja jest taka sama. Gdyby ktoś z państwa miał jakiej sugestie co do przyczyny wyżej opisanej sytuacji, to proszę o informację. Z góry dziękuję za pomoc.

  • Fibaro
  • #2 26 Lut 2013 22:06
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Czyli czujnik w chłodnicy zimny i nie załącza wentylatorów.
    Przy dziesiejszych temp. mało prawdopodobne załczenie wentylatora.

  • Fibaro
  • #3 26 Lut 2013 22:23
    lukaszpisar
    Poziom 6  

    witam , sprawdz przy jakiej temp powinny sie właczac wentylatory , moze jej nie osiaga teraz silnik , warto sprawdzic czy temp pokazywana przez zegar jest taka jak rzeczywista , czyli sprawdzic miernikiem z termometrem jak tam w zbiorniczku jest i ile pokazuje jednoczesnie na zegarze , moze poprostu on pokazuje wyzsza temp a na prawde wszystko jest ok .

  • #4 26 Lut 2013 23:23
    leszek_1909
    Poziom 7  

    Problem trwa od wczesnej jesieni gdy na dworze było jeszcze ciepło . Brat tym samochodem praktycznie nie jeździ po mieście tylko na pewnej trasie,ale wiadomo czasami trzeba się zatrzymać i wtedy temperatura rośnie do granic niebezpiecznych dla silnika.Samochód był u mechanika na jesieni,wtedy były wymienione:przekaźniki,czujniki temperatury termostat,była wyjmowana i sprawdzana pompa,była sprawdzana drożność kanału dolotowego do pompy,czystość i drożność chłodnicy w okolicy gniazda czujnika temperatury.Mechanik mierzył temperatury :silnika i chłodnicy miernikiem zewnętrznym i stwierdził,że silnik się przegrzewa a chłodnica w tym czasie jest zbyt chłodna żeby załączyć wentylatory stwierdził też,że nie ma żadnych wycieków płynu,rozłożył ręce skasował tylko za części.Brat laguną jeździ już cztery lata w poprzednie zimy wszystko było ok,silnik nie bierze oleju ni grama,mieści się w 10 l gazu.Dodam,że latem 2012 zaciął się termostat niedługo po tym zdarzeniu pociekła pompa dlatego była wymieniana.Mniej więcej dwa miesiące po tym zdarzeniu zaczęły się problemy z temperaturą.

  • #5 27 Lut 2013 06:49
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Czyli czujnik w chłodnicy zimny i nie załącza wentylatorów.

    leszek_1909 napisał:
    chłodnica w tym czasie jest zbyt chłodna żeby załączyć wentylatory

    Normalne, może podróbke pompy założyliście i na wolnych nie pompuje włąściwie.
    Gdyby nie pompowała wogóle /niedrożne kanały już dawno byś auto zajechał z przegrzania.

    Dodano po 5 [minuty]:

    A z której strony pasek idzie po kole pasowym pompy? Po górze czy od dołu?

  • #6 03 Mar 2013 16:11
    leszek_1909
    Poziom 7  

    Pasek zamontowany prawidłowo.

  • Fibaro
  • #7 25 Lip 2015 00:37
    msko966
    Poziom 2  

    Witam, odświeżę temat.
    Mój problem wygląda następująco:
    Laguna 1.8 8v 96 r. LPG, z klimatronikiem.
    Nie włącza się wentylator chłodnicy.
    Wymieniłem czujnik przy chłodnicy. Problem pozostał.
    Płynu nie ubywa, układ jest szczelny ( przy odkręconych odpowietrznikach ( na chłodnicy i przy wężu na górze leci płyn bez bąbli).
    Płyn czysty, olej bez śladów osadu ( korek, bagnet), chłodnica gorąca, wąż górny od termostatu do chłodnicy również. Wąż miękki przy naciskaniu.
    Wykręcony czujnik od chłodnicy podgrzewany palniczkiem załącza wentylator, podczas włączonej klimatyzacji wentylator działa.
    Diagnoza warsztatu na Makuszyńskiego w Krakowie: uszkodzona uszczelka pod głowicą lub głowica.
    Łudzę się że to może jednak pompa wody i że obieg jest za słaby ( przytkana chłodnica ?), choć ogrzewanie działa dobrze, ciepłe powietrze leci.
    Podczas normalnej miejskiej jazdy temperatura rośnie nieco powyżej drugiej kreski( tej dłuższej), podczas jazdy w korkach dochodzi do trzeciej, czwartej ( ostatnio rozerwało nagrzewnicę ( przy czwartej kresce), stop się nie zapalił) a wentylator milczy. Poparzyło mi nogę ( miesiąc w klapkach chodziłem, dobrze że ciepło :) )
    Auto stare, zainwestowałem sporo kasy w różne naprawy ( progi, belka tylna amortyzatory, łożyska i inne pierdoły),żal sprzedawać lub złomować.
    Ktoś mi coś sensownego poradzi? albo poleci jakiś warsztat który to sprawdzi, może być garażowy( najlepiej jakiś pasjonat laguny :) ).
    Pompę wodna mogę wymienić sam, ale czy jest sens? Co myślicie?
    Pozdrawiam :) .

  • #8 25 Lip 2015 09:01
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    msko966 napisał:
    Nie włącza się wentylator chłodnicy.

    NIe podałeś jaką temeperature ma chłodnica.

  • #9 25 Lip 2015 15:41
    msko966
    Poziom 2  

    Sprawdzę to dzisiaj, nie mam termometru co prawda ale, ale zwinę na chwilę z piekarnika:).
    Sprawdzę też czy rośnie ciśnienie na wężu podczas zwiększania o obrotów, bo szperam po różnych forach i to też gdzieś wyczytałem że jak wąż robi się twardy to pompa pracuje ( co prawda też wyczytałem że to objaw uszkodzonej głowicy...)
    Dziękuję za zainteresowanie moim problemem :).
    P.S.
    Jeszcze jedna obserwacja: podczas podgrzewania czujnika chłodnicy palnikiem, wentylator się włącza( zarówno stary jak i nowy, nowy szybciej), ale naprawdę muszę go mocno podgrzać.Trwa to przynajmniej minutę.

    Dodano po 1 [godziny] 55 [minuty]:

    Ok. Jak się tego spodziewałem termometr z piekarnika to średni pomysł. Pomocny okazał się termometr elektroniczny z czujnikiem który wetknąłem w chłodnicę o okolicy czujnika włączania wentylatora, problem w tym że jego wskazywanie kończy się na 70- ciu stopniach.
    Ale do rzeczy: Renault laguna 1996 1,8 - Niewłaściwa praca układu chłodzenia.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Przy drugiej kresce na wskaźniku :
    -termometr z piekarnika (1) -50 stopni.
    -termometr z czujnikiem(2) 60 stopni.

    Trzecia kreska:
    -termometr 1 - 60 stopni,
    -termometr 2 - 70 stopni.

    Między trzecią a czwartą kreską, wentylator milczy, wyłączam silnik. 10 Sekund po wyłączeniu silnika włącza się wentylator.

    Odpalam silnik po 5- ciu minutach. Po osiągnięciu temperatury między trzecią a czwartą kreską włącza się wentylator. ( pierwsze objawy szczęścia :) ).

    Czynność powtarzam, ponownie w tym samym momencie włącza się wentylator ( euforia ;) )

    Jeszcze raz czynność powtarzam. Wskazówka dochodzi do czwartej kreski , wentylator milczy ( :( ).
    Ruszam żeby poprawić obieg i żeby chłodnica się ochłodziła. Temperatura utrzymuje się nieco poniżej czwartej kreski i nie spada. Wentylator milczy.

    Dodam że twardość węża podczas zwiększania obrotów zwiększa się, ale delikatnie, na tyle że wąż cały czas pozostaje uciśnięty. Dodam także że zielony czujnik ( od temperatury na wskaźnik) na obudowie termostatu ( jak i ten obok, odpowiedzialny za ssanie są wymienione na nowe ).

    Koledzy, błagam, powiedzcie że to pompa ;).
    A tak na poważnie co sądzicie w tej kwestii ( komentarzy za mało profesjonalne badanie też chętnie wysłucham).
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

  • #10 25 Lip 2015 18:29
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    To se wepnij kontrolke w obwód czujnika temperatury.

  • #12 25 Lip 2015 21:36
    1879006
    Usunięty  
  • #13 25 Lip 2015 22:19
    msko966
    Poziom 2  

    Dziękuję za odpowiedź, ale widzę że popełniłem błąd wznawiając temat w założonym wątku zamiast dodać nowy temat. U mnie problem przy włączonej klimatyzacji nie występuje. Wentylator nie włącza się ( lub włącza bardzo rzadko dopiero przed czwartą kreską- zdjęcie powyżej), gdy klima jest wyłączona.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo