Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat 125p blacharka i tuning

dakus 17 Lut 2005 21:00 18025 24
  • #1
    dakus
    Poziom 13  
    witam!!!!!
    ma ktoś może schemat blacharki do fiata,chodzi mi o coś takiego by cały samochód był rozstrzelony na poszczególne części,i może ma ktoś artykuły lub linki do stron o tuningu takiego samochodu krok po kroku jak to się robi,z góry dziękuję i pozdrawiam
  • #2
    michow
    Poziom 15  
    schemat blacharki no blacharka jaka jest kazdy widzi jak cos zgnilo to idziesz do sklepu z blachami i w zaleznosci maska drzwi nadkole blotnik kupujesz do tego chyba schematu nie trzeba tuning krok po kroku czego tuning sluzy wyroznieniu sie z tlumu takich samych pojazdow wiec niema opisow tuningu po calosci jak ja bym mial kanta to bym go przerobil na driftowoz silnik 2,0 litra zaspawany most dobra felga poszerzone nadkola i gleba dobry lakier ewentualnie przyciemka ale to juz wiocha zajezdza trzymalbym sie klasycznego wygladu z dodatkiami w stylu poszerzenia obnizenie zadnych plastikow w stylu spojlery szpachlexy klamexy migajace spryski czy inne wiejskie akcesoria ale tuning kazdy ma jaki lubi :)
  • #3
    bb
    Poziom 20  
    Wstaw kozackie chromowane oldskulowe zderzaki.
    pozdr
  • #4
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Schemat blacharki znajdziesz w książce Naprawa Samochodu Fiat 126p. Jest tak stara (ale dobrze opracowana), ze mozesz sobie ja wypożyczyc w bibliotece (moze beda te strony które cie interesuja :) ), napewno znajdzie sie w jakiejś szkółce samochodówce lub polibudzie. Zapytaj znajomych pewnie kiedyś mieli malca i ta książka sie gdzieś u nich poniewiera. Ewentualnie możesz nabyć na Allegro.
    W miare mądry i ciekawy opis tuningu (m.in. zawieszenia i blacharki) znajdziesz na forum www.ktp.pl

    Pozdrawiam
  • #5
    michow
    Poziom 15  
    w ksiazce od 126p znajdziesz opisy 125p ty widziales kiedys ten samochod czy tak sobie bezwiednie posty nabijasz ?? i znajomi co mieli malca jak mieli malca to na kancie tez sie znaja w koncu to identyczne samochody no nie ?? az mi chwilami rece opadaja od takich postow... :/
  • #6
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Michow: nie zabijaj! Się człowiekowi, mam nadzieję, cyferki pomyliły. A jeśli nie, to zabij... :D
    A ksiażka, to choćby: FSO - 125 P budowa eksploatacja naprawa, mgr inż. J. Kowal, WKŁ 1984.
    Dane te znajdziesz we wszystkich "manualach" dotyczących danej marki samochodu. Najprościej przespacerować się do biblioteki do technikum lub do najbliższej polibudy.
  • #7
    michow
    Poziom 15  
    Blazej no na bank sie nie pomylily jak by czytal moja odpowiedz to by skumal ze mu sie pomylily bo pisze tam ze mozna za 125 zrobic fajny driftowoz wiec jak by sie nie mylil to i tak by sie mylil :)
  • #8
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    No to ustalone. Zabijaj! :D
    Z konia, kloca, hebla, czy jak tam zwał sto dwudziestkę piątkę można zrobic fajne autko. Najlepiej wychodzi z pickupa ale to już teraz rarytas.
    Osobiście jestem przeciwnikiem wszelkich ozdób, chromówgdziesięda, spoilerów i innych dupereli. moim zdaniem najładniej wygląda takie autko "ogolone" ze wszystkich dodatków i pomalowane na jakiś ciemny kolor. Kiedyś widziałem takiego fiaciora: obdarty ze wszystkich zbędznych listew, napisów, cały pomalowany na czarno, taki "agresiv". W ereflektorach miał wkłady od starego bmw (rozmiarem pasują). Jedynie grill był zmieniony.
    I zgadzam się z którymś z przedmówców, ze zderzak starego typu (z rogami) to fajna sprawa. Dobre też były maskownice reflektorów w starym typie, te w paski zgadzające się z atrapą.
    Silnik można wepchnąć i dwa zero z dwoma wałkami (chyba fiat 132 - jak się mylę poprawić, nie zabijać :D ), tylko nie wiem czy nie trzeba wtedy maski przerobić (do poldożera się mieści).
    Ps. Co miałeś na myśli pisząc "zaspawany most"?
  • #9
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Wielkie SORKI. Ale popełniłem wielki błąd! wprowadzając was w błąd i za razem sam siebie :(

    Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam za błąd, ale co do tego, co napisałem to jak najbardziej prawda :)

    Sadek

    P.S.
    Na samochodach to się trochę znam :) bo cały serwis Citroena mam nad głową :)
    I prowadze stacje diagnostyczną, oraz małe tuningi.
    Niestety nie doczytałem (ależ gapa ze mnie)
  • #10
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Sady: "cały serwis citroena masz nad głową"... Znaczy się mieszkasz w kanale najazdowym? :D (sorki, nie mogłem się powstrzymać)
    Błędów nie robi ten co nic nie robi...
  • #11
    dakus
    Poziom 13  
    w książce od fiata 125p nie ma schematu blacharskiego takiego konkretnego,chodzi mi o dokładne szczegóły ,i jakim cudam jak to napisał Michow znajde w książce od malucha co kolwiek dotyczącego 125p
  • #12
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    To w takim razie czego szukasz? Bo w książce znajdziesz wszystkie wymiary, przekroje i złożenia ważniejszych węzłów karoserii, kształty profili... Bo w tej chwili nie rozumiem już co masz na myśli pisząc "schemat blacharski".
  • #13
    dakus
    Poziom 13  
    konkretnie chodzi mi o wszystkie elementy blacharki jakie posiada fiat przedstawione na wzór jak w programie serwisowym np.opla(epc),niestety nie posiadam takiego programu do fiata i nie spotkałem się z nim
  • #14
    cjr
    Poziom 20  
    Idź do jakiegoś sklepu z częściami do polskich samochodów albo do warsztatu blacharskiego i zrób xero z katalogu elementów blacharskich. Muszą to mieć. Jeżeli nic nie znajdziesz to daj znać, coś się załatwi.
    Jeśli będziesz miał jakieś ciekawe pomysły to też się odezwij. Sam szukam pick-upa do przeróbek.
  • #15
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Obawiam się, że z komputerowym katalogiem części składowych blacharki fiata może byc trudno. w czasch gdzy powstawało to auto, o komputerach w polsce to można było przeczytac w powieściach science fiction. I wszystkie rysunki były robione ręcznie. Tak więc pozostają ci ksiązki, tabele wymiarów i katalogi cześci zamiennych. A swoją drogą po co ci to? Chyba nie chcesz klepać tych wszystkich profili własnoręcznie. A do nawet gruntownego remontu blacharki, o ile nie jest po zderzeniu czołowym z walcem drogowym, nie będziesz potrzebował całej dokumentacji.
  • #16
    michow
    Poziom 15  
    nie rozumiem tego problemu jaki schetam blacharski po co to kumu potrzebne kant jaki jest kazdy widzi i jak juz pisalem to co zgnije sie kupuje i spawa :) blazej co do zaspawania mostu mam na mysli zablokowanie dyferencjalu osobicie tego nie spawalem wiec mowie tyle ile wiem jak ktos chce znac szczegoly to rozbierze i zrozumie zasade dzialania ja sam 125 nie posiadam :)
  • #17
    dasko
    Poziom 20  
    Na blacharce sie nie znam ale jesli chodzi o tuning to proponuje zeszlifowac glowice ile bedzie mozna efekt niesamowity autko zyskuje spokojnie ponad 10 KM :)
  • #18
    Bzzz
    Poziom 17  
    Z głowicy nie można zedrzeć ile się da bo będzie to szybka śmierć silnika.Można także przeszlifować (od wewnątrz)kolektor wydechowy do szybszego wydalania spalin.Tłumik sportowy.Wygląd zewnętrzny to wedle upodobania już różne dziwactwa widziałem jedne fajne drughie mniej.Zajrzyj na www.fsoautoklub.pl
  • #19
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Panowie! Kłania się książka: "Poprawa ekonomicznosci i dynamiki samochodów osobowych" autorstwa J. Januły, J. i S. Szczecińskich, z wydawnictwa WKŁ. Cała jest poświęcona udoskonalaniu samochodów polski fiat 125 i 126 oraz polonez. Są rozważania teoretyczne i część praktyczna. Jak zarobię na skaner (kochane pieniążki), to będę wysyłał.
    A co ma dać zablokowanie tylnego mostu? Bo według mnie da szybkie starcie opon, okrutne prowadzenie na zakrętach i ukręcone półosie.
  • #20
    michow
    Poziom 15  
    blazej ja pisalem o przygotowaniu samochodu pod drift i z tym wiaze temat z mostem
  • #21
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    no to czegoś tam nie doczytałem, sorki. Chociaż dalej podtrzymuje te ukręcone półosie. A że tydzień chyli sie ku końcowi, pora niewczesna, a i dzień miałem okrutny, to myslenie mi ciężko idzie i zapytam: drift - was ist das?
  • #22
    michow
    Poziom 15  
    podejzewalem ze niewiesz a w branzy tuningu trzeba byc na biezaca ;)
    DRIFTING
    Ta dyscyplina powoli przywędrowała do Polski.
    Zapoczątkowano ją w Japoni.
    Na początku "ślizgano" się na krętych, górskich drogach, później przeniesiono się na tory, gdzie organizowane są zawody.
    W ten sposób drifting stał się także popularny w Stanach Zjednoczonych, tam gdzie odbywa się słynny D1 Grand Prix. Jest to jeden z najbardziej widowiskowych sportów samochodowych. Tutaj nie liczy się czas przejazdu. Chodzi głównie o dobrą zabawę, pokazanie umiejętności i stylu. Upraszczając drifting można nazwać jazdą bokiem. Owszem, ale kontrolowaną. Sztuka driftingu polega na umiejętnym kierowaniu samochodem w zakręcie podczas wielkiego, pięknego poślizgu.
    W tej dyscyplinie prym wiodą głównie auta z napędem na tylną oś, gdyż właśnie te wykazują największą nadsterowność oraz chęć do poślizgu.
    W autach przednionapędowych poślizgi ograniczają się do zarzucania hamulcem ręcznym czy stawianiu samochodu bokiem przez hamowanie lewą nogą. Samochody z napędem na wszystkie koła potrafią jeździć dynamiczniej i efektowniej od przednionapędowych, lecz wymaga to sporego zapasu mocy i umiejętności. Po wiecej szczegolow odnosze na strone jednego z pierwszysch polskich drifterow Macieja Polodego z ktrego to strony zaczerpnelem powyzszy text :) na nowy sezon powstaje driftowoz zbudowany na bazie fiata 125p pick-up (ze wzgledu na jego lekki tyl)
  • #23
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    no i w stanach na zawodach driftingowych rozgrywany jest między innymi wyścig w parach i i jeszcze jakieś widowiskowe przejazdy. A auta mają w stylu szybkich i wściekłych. Wiem, co to, tylko zmęczenie wzięło górę :(
    Ja ostatnio wpadłem na inny pomysł. Wytrzasnąć skądeś warczyburga, bo to auto na ramie i kaorserię można sobie przerabiać bez ryzyka. Wywalić pierdopęda z przodu i centralnie zamontować silnik z napędem na tył. Wtedy bedzie dopiero zarzucać :) :) :)
  • #24
    michow
    Poziom 15  
    taki projekt to na trabancie kombi by sie sprawdzil sciana grodziowa i silnik z tylu. Nie tylko w stanach w polsce tez juz sa takie zawody :)
  • #25
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Tylko trampek, to samonośki i razej mało sztywna konstrukcja. Ja przerobiłbym cos solidniejszego. Pomyslę o takiej wydumce, bo czasem dewastuje różne auta (mam prace związaną ze złomem :) )