Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5 III 2009 2.0HDI ciężko odpala gaśnie

djpeterv 26 Lut 2013 23:00 4914 4
  • #1 26 Lut 2013 23:00
    djpeterv
    Poziom 1  

    Witam
    Od 8 miesięcy jestem posiadaczem Citroena C5 2009 kombi 2.0 HDI z skrzynią automatyczną. Samochód ma przejechane 158000km. Od 3 miesięcy zaczęły się moje kłopoty z Cytryną. Na początku grudnia 2012 samochód zaczął ciężko odpalać i nie równo pracował na wolnych obrotach. Przed świętami nie odpalił na mrozie. W ASO stwierdzono, że wtryskiwacze są do wymiany. Po kilku godzinach samochód odpalił w ciepłym warsztacie. Na drugi dzień sytuacja powtórzyła się. Znowu u mechanika (w nieautoryzowanym serwisie) wymieniono filtr paliwa. Na święta rzucił palenie na dobre i 200km przejechał na lawecie do mechanika, który już znał jego historię choroby. Po wyczyszczeniu wtryskiwaczy oraz regeneracji jednej sztuki samochód dalej nie chciał zagadać. Okazało się, że uszkodzony był EGR. Po jego wymianie samochód ożył. Niestety długo nie pocieszyłem się normalną eksploatacją C5tki. Samochód od czasu do czasu na rozgrzanym silniku gasł na wolnych obrotach, najczęściej dojeżdżając do przejścia na czerwonym świetle. Jego obroty również falowały od czasu do czasu na wolnych obrotach. Po badaniu komputerowym okazało się, że nadal problemem są wtryskiwacze, ponieważ na wolnych obrotach ich wskazany parametr na komputerze diagnostycznym był różny (prawidłowy to identyczne wskazania każdego z wtryskiwaczy). Mechanik wyciągnął wtryskiwacze oraz pompę wtryskową, które zawiozłem z powrotem do firmy, która regenerowała mi jeden wtrysk i czyściła kpl. Tam stwierdzono, że końcówki wtryskiwaczy są do wymiany. Pompa też została zregenerowana. Po zapłaceniu niemałego rachunku odebrałem samochód, który na pierwszych światłach zgasł. W tej chwili czasami zadławi się na wolnych obrotach i ciężko odpala. Zazwyczaj po 2 lub 3 razie C5tka z bólem odpali. Czy ktoś ma jakiś pomysł na tą bolączkę lub też spotkał się z podobnymi usterkami?

    0 4
  • #2 26 Lut 2013 23:21
    cybkryst
    Poziom 19  

    A zawór regulacji ciśnienia paliwa został wymieniony na nowy przy regeneracji pompy? A w jakim stanie jest pompa niskiego ciśnienia w zbiorniku?

    0
  • #3 26 Lut 2013 23:29
    josephmike
    Poziom 15  

    djpeterv napisał:
    Po badaniu komputerowym okazało się, że nadal problemem są wtryskiwacze, ponieważ na wolnych obrotach ich wskazany parametr na komputerze diagnostycznym był różny (prawidłowy to identyczne wskazania każdego z wtryskiwaczy).

    Niekoniecznie, korekta wtryskiwaczy może się różnić w odpowiednim zakresie, a szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze nigdy, żeby była identyczna na wszystkich.
    Potrzebna porządna diagnostyka z podglądem parametrów rzeczywistych: ciśnienie na szynie zadane i zmierzone, praca regulatora ciśnienia.

    0
  • #4 27 Lut 2013 07:06
    T5
    Moderator Samochody

    djpeterv napisał:
    Po zapłaceniu niemałego rachunku odebrałem samochód, który na pierwszych światłach zgasł.
    djpeterv napisał:
    Czy ktoś ma jakiś pomysł na tą bolączkę lub też spotkał się z podobnymi usterkami?
    A kolega wie co to jest reklamacja na usługę?
    Mechanik postawił diagnozę - za co powinien skasować- i co?Chybił trafił?Teraz chybił następnym razem może trafi.Poszukać warsztatu który zajmuję się autami francuskimi i zlecić diagnozę.

    0
  • #5 26 Gru 2013 21:25
    AUTOSTAN
    Poziom 14  

    A czy wtryskiwacze po sprawdzeniu trafiły w te same miejsca. Czy przypadkiem nie są kodowane a "mechanik" wstawił je na chybił-trafił i bez wkodowania będą się parametry rozjeżdżały!! No i sprawdzenie parametrów układu paliwowego pod obciążeniem dużo może podpowiedzieć co do poprawnej (lub nie) pracy podzespołow

    2