Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Candy - Lodówka/chłodziarka szron na tylnej ściance

27 Lut 2013 00:03 7590 11
  • Poziom 12  
    Lodówka z ponad 10-letnim stażem 2 agregatowa.

    Agregat od chłodziarki praktycznie się nie wyłącza. Wewnątrz pojawia się szron na tylnej ściance. Temp. wew. jest ok, choć lekko za wysoka (około 8-10 stopni).
    Wymieniłem termostat, ale za wiele to nie pomogło (mogłem go dobrać niewłaściwie).

    Czy warto i można to naprawić, czy powoli rozglądać się za nową lodówką?
  • Poziom 15  
    Witam .
    Po 1 dokładny model urządzenia.
    Po 2 jak dobierałeś termostat na oko ?.
    po 3 jeśli się wcale nie wyłącza to agregat już parzy więc daj mu odpocząć .
  • Poziom 12  
    1) Candy Combi 2C
    W lodówce mam oryginalny kompresor+termosat dla zamrażalki i wymieniany kompresor+termostat w chłodziarce.
    2) Poprzednio miałem termostat A13 0630 też to juz nie był oryginał.
    Obecnie założyłem K59L020, ale tylko z powodu że w serwisie nie mieli innego w tej długości kapilary (w jego parametrach martwi mnie punkt załączania +4-6 stopnie). Pytanie czy on nadaje sie do chłodziarki?
    3) jest gorący, ale wyłączam go często manualnie na noc

    Wydaje mi się, że wymiana termostatu za wiele nie dała.
    Chciałbym lodówkę reanimować niż wymieniać ponieważ planuję przeprowadzkę.

    Czy warto sprawdzić/dobijać środek chłodzacy (wezwać fachowca) czy już mam się rozglądać za nową?
    Zamrażaka działa bez problemów, ale to osobny obwód.
  • Poziom 15  
    Witam .
    Rozumiem że kupiony termostat ma za krótką kapilarę ? jeśli różnica w długości starej a nowej różni się znacznie to termostat nie ma prawa działać poprawnie .
  • Poziom 12  
    Nie, długość kapilary termostatu jest ok.
    Wybrałem ten model termostatu aby miał odpowiednio długą kapilarę (160 cm) - jest nawet za długa o jakieś 10-20 cm.
  • Poziom 15  
    Witam .Po co te kombinacje z termostatem,piszesz że chłodziarka osiąga temperaturę 8-10 stopni I czasami pojawia się szron na tylnej ściance.Świadczy to o tym że jest częściowa blokada układu chłodniczego lub minimalny wyciek czynnika chłodzącego(w tym wieku chłodziarki to raczej normalne).Przez co nie może osiągnąć temperatury wyłączenia się i wymiana termostatu nic nie da.Bez obejrzenia sprzętu trudno podać rozwiązanie problemu.Na twoim miejscu wezwał bym serwisanta na sprawdzenie. Osobiście zastanowił bym się nad kupnem nowej lodówki ,bo jeśli jest wyciek czynnika (nie widać tłustych nacieków na rurkach co można naprawić )to naprawa jest nieopłacalna.
  • Poziom 20  
    dokładnie nowa lodówka i tak długo pracowała (10lat)
  • Poziom 12  
    Szron jest zawsze na górze tylnej ścianki (najwyższa półka). Teoretycznie uszczelki są ok.
    Termostat to było to, na co mnie stać samodzielnie i koszt jest niewielki - może to był błąd.
    Wydawało mi się, że objawy są typowe - lodówka to w sumie raczej prosty sprzęt. :-)

    Wymienić na nową to najprostsze rozwiązanie. Zdaję sobie sprawę, że korespondencyjnie trudno doradzać. 2 lata temu miałem magika od pralki, który stwierdził, że to złom, a ja to naprawiłem i chodzi już 2 rok. Owszem osobiście nie liczy się czasu poświęconego na naprawę.

    Obecnie zastanawiam się czy warto kogoś wezwać i np. dobijać ją gazem, czy to tylko będzie chwilowa poprawa.
  • Poziom 15  
    Szron jest jak piszesz zawsze bo chodzi na okrągło nie wyłącza się i przez to nie ma możliwości rozmrożenia go.Jeśli chcesz ją spróbować reanimować to musisz wezwać serwisanta.On po otwarciu i sprawdzeniu układu chłodzącego określi czy to jest ubytek czynnika czy tylko blokada i podejmiecie decyzję co z tym dalej działać.Tylko wezwij serwis a nie jakiegoś złotą rączkę ,może parę złotych wyjdzie drożej ale pewniejsza diagnoza (wykonana profesjonalnym sprzętem).A jeśli okaże się że to blokada to za jednym razem powinien ci wykonać naprawę przez co nie płacisz za sprawdzenie.(Ja tak robię).Sam nic nie zrobisz bo jak otworzysz układ to musisz wtedy mieć sprzęt do wykonania regeneracji(Lutowanie twarde,czyszczenie układu, wymiana odwadniacza,napełnienie a więc i odpowiedni czynnik chłodniczy który musi być odpowiednio dozowany do gramatury przewidzianej przez producenta)).Trochę się rozpisałem i nie po kolei ale chcę żebyś zrozumiał na czym to polega.Decyzja należy do Ciebie bo to też kosztuje .
  • Poziom 12  
    Rozmawiałem z 2 serwisantami (z listy autoryzowanych serwisów).
    Co proponuja przez tel.:

    1. Wymiana kompresora (koszt 400-500 zł).

    2. Montaż parownika wew. i podpięcie go do rurek z tyłu (koszt ok. 400+ zł); bez wymiany komplresora. W tym wariancie obawiam się, że padnie mi kompresor z czasem.

    Nie szukając długo w ncie znalazłem że parownik to koszt ok. 100 zł, środek do napełniania 100 zł, 200-300 zł za usługę to sporo, ale może się mylę.

    Dwie zupełnie inne diagnozy na tel. i zakładam że goście przyjadą i to zrobią. Nikt nie będzie się bawił w sprawdzanie czegokolwiek na miejscu skoro klient przyjmuje cenę usługi. :-)
    Cena spora i zastanawiam się czy warto inwestować czy nie.
  • Poziom 15  
    No właśnie czy to jest sens bawić się w regenerację.Ten od wymiany kompresora ma trochę racji bo nie wiadomo jak długo jeszcze wytrzyma sprężarka ale dolicz jeszcze parownik bo przecież może być nieszczelność (lub mała wydajność sprężarki).A ten od wymiany parownika też ma trochę racji bo nie chce ryzykować że parownik puści po niedługim czasie.No to policz sobie wymianę parownika i może po niedługim czasie wymianę sprężarki.A gwarancja to 3 miesiące na parownik i 12 miesięcy na sprężarkę ( napełnienie uzależnione od serwisanta ale przeważnie to 3 miesiące).Ceny to raczej normalne bo tak się kształtują i tyle się liczy za wymianę bo jest przy tym trochę pracy. Policz sobie koszty jednego i drugiego serwisanta czy Ci się opłaci naprawa czy wymiana na nową,zastanów się jeszcze że nie wiadomo jak długo wytrzyma drugi układ . Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Skończyło się na zamontowaniu nowego układu chłodniczego do chłodziarki. Zamontowany jest wew. lodówki (biała cienka płyta wielkości 40x40 cm), bo standardowy jest zamontowany za tylną ścianką. Układ jest podłączony do układu chłodzącego z tyłu (przecięte rurki).