Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Espace IV 2.2 DCI - Brak mocy, kontrolka silnika EKG

Winkler Wiktor 27 Lut 2013 02:09 8541 15
  • #1 27 Lut 2013 02:09
    Winkler Wiktor
    Poziom 9  

    Witam serdecznie.
    Może ktoś mi pomoże?
    Mam problem z moim Espace 2.2 DCI 2003. Autko zakupiłem 2 lata temu i w zeszłym roku złapał na panewce. Zrobiłem szlif, głowice, zregenerowałem Turbo - Wydałem dużo kasy ale autko miało jeździć jak marzenie. Od czasu odbioru auta z serwisu mam same problemy. Generalnie cały czas ten sam problem. Mechanik, który naprawiał auto cały czas coś próbuje naprawiać/ poprawiać, ale nie bardzo chyba wie, co może być zepsute. Wracając do tematu to od odbioru auta, mam problem z tzw kontrolką EKG - silnika. Zapalała się np. podczas jazdy i auto wchodziło w tryb awaryjny (brak mocy, obroty max 2000). Gasiłem auto odpalałem i było ok. czasami za chwilę zapalała się ponownie, a czasem za kilka dni. Wyskakiwały trzy błędy (zawsze takie same) obwód recyrkulacji spalin lub EGR, przepływomierz powietrza (mimo, iż był wymieniony), obwód świec żarowych (okres letni + 30°C). Mechanik naprawiał instalacje (piny przy komputerze) niby były luźne, ale nigdy nic nie pomogło. Przyszła zima. Autko odpala normalnie. Jedynie, co to kontrolka przestała zapalać się podczas jazdy (tylko sporadycznie), ale zapala się rano przy odpaleniu auta. Świeci się ok. 30s do minuty sama gaśnie i jadę dalej. Autko raz ma moc i wkręca się na obroty i wszystko jest ok. A raz nie wkręca się, nie ma mocy (moc od 2000 tys. obr.) i wówczas podczas jazdy przy zmianie biegów długo utrzymuje wysokie obroty (spokojnie zmienię bieg).

    2 15
  • #2 27 Lut 2013 10:12
    carrot
    Moderator Samochody

    Trzeba zrobić rzetelną diagnostykę i naprawić to co jest zepsute

    -1
  • #3 27 Lut 2013 10:24
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Diagnoza z podglądem parametrów w czasie jazdy i kumaty mechanik i po problemie.

    0
  • #4 28 Lut 2013 10:58
    Mateusz1560
    Poziom 15  

    Najlepiej podjedź do kogoś kto ma clipa i wie jak go używać.

    0
  • #5 19 Lis 2013 18:31
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Witam, mam podobny problem w takim samym aucie, tylko skrzynia automat, też błędy przepływomierza i egr, też raz jedzie dobrze a raz gorzej, jak zdejmę wtyczkę od przepływówki to auto jeździ ok,
    Zaczynam od przepływki, podmieniałem i to samo, z tego co zaobserwowałem to problem jest z jej zasilaniem bo clip mówi że ma od 1,5 do 2,7V, masa powietrza około 26kg/h jak zwiększam obroty to te wartości się zwiekszaja, dziwne to dla mnie.
    Wartość powietrza na jałowym z tego co się orientuję powinna być ok 58kg/h.
    I ty pytanie czy obie przepływki mogą być uszkodzone, przydał by się schemat, wiem że na zasilaniu powinno być 5V, jak odepnę przepływkę to oczywiście wartości są zerowe na clip, wtyczka sprawna, jakie mogą być słabe punkty w tym wozie :?:, wolę się zapytać niż ciąć kable by to pomierzyć, zapomniałem dodać że egr jest zaślepiony, choć go testowałem i niby jest ok.
    Proszę o wyrozumiałość bo dopiero raczkuję z clip.

    0
  • #6 19 Lis 2013 22:11
    jurekk55
    Poziom 34  

    SAWEK101 napisał:
    zapomniałem dodać że egr jest zaślepiony,


    Sam sobie narobiłeś kłopotów, wróć do stanu fabrycznego i zacznij naprawę

    -1
  • #7 20 Lis 2013 11:26
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Dzięki za radę, zdaję sobie sprawę że raczej bez błędów to ten nr, nie przejdzie, ale wszędzie radzą by zaślepiać i nawet serwis podobno zaślepia egr.
    Więc tak, dziś już jestem troszkę mądrzejszy :D, zdałem sobie sprawę że napięcie zasilania przepływomierza podawane przez clip to sygnał zwrotny, z niego obliczana jest masa powietrza (co za pacan tłumaczył clip).
    Ale dlaczego przy zaślepionym egr na zimnym podaje 58-60kg/h, a po rozgrzaniu ok 38kg/h skoro egr zaślepiony dziwy jakieś, przecież to diesel i przepustnica i egr nie działa, a obroty te same.
    Puki co złożyłem jeden na razie sprawny egr z dwóch :D, wykasowałem adaptację i się przyuczył, na razie po jeździe próbnej jest ok i błędów brak, jeszcze nie zdjąłem zaślepki, ale jak znów będzie fikał to w pierwszej kolejności ją zdemontuję.
    Pewnie dziwicie się dlaczego nie zaprowadzę auta do mechanika, otóż w mojej okolicy są sami wymieniacze i już nie raz zostałem naciągnięty i zostawiony z problemem, nawet aso olewa starsze samochody bo wie że nie naciągnie na dużą kasę, wolą klienta co z miejsca zostawi min 3000zł a np, nowy egr nie jest tani i puki nie przekonam się podczas pomiarów że jest złom nie kupię nowego (ok 500zł, bo nie kupuję podróbek części elektronicznych)

    Espace to jakieś dziwne auto jeśli chodzi o elektronikę, wczoraj odpiąłem aku na kilkanaście sek i sprawnie podpiąłem, by zmienić język deski (chore to jest), potem tak sypnęło błędami że w co drugim module coś się znalazło nie wiadomo z czego (co za pacan robił tą elektronikę).

    Dodano po 55 [minuty]:
    Więc ciąg dalszy nastąpił :cry:, odślepiłem egr i dalej to samo, jedyna zmiana to ta że łapie muła przy zmianie biegów (po zejściu z obrotów), na razie da się ruszać z miejsca, do tego średnie spalanie ok 10l przy jeździe poza miastem, ponadto z chwilowego spalania wychodzi że ma większy apetyt przy 100km/h niż 140km/h dziwy jakieś, sprawdzałem kilka razy.
    Do tego doszło dziwne zachowanie 2 ścieżki potencjometru pedału przyspieszenia, sygnał sam zanika i pojawia się, dzieje się to głównie w pozycji spoczynku lub lekko wciśniętym mimo że nie ruszam nogą, 1 ścieżka jest ok.

    Zobaczymy co dalej, teraz bawię się w rejestrację parametrów, a w niej zarówno przepływomierz i egr jak na razie wychodzą dobrze, pewnie dla tego że robię to na postoju (słaba bateria w lapku), trzeba będzie spróbować w boju.

    Tak przy okazji, może wiecie czy da się wyłączyć aut zamek centralny by sam nie zamykał drzwi po ruszeniu, bardzo mnie to denerwuję, ach to bezpieczeństwo renault, nie da się opisać, tyle zabezpieczeń pasażerów, a ku,,,,,a jak ruszasz z krzyżówki to jak mu odwali to auto ledwo wytoczy się na środek i tylko siedzisz i patrzysz z przerażeniem że cie tir zaraz pier........, sory ale brak słów by opisać kretynizmy zastosowane w espace, przecież barany mogli by zrobić kontrolkę, syrenę dźwiękową, ale co im przyszło do głowy by wyłączać silnik jak on może pracować i uratować życie.
    Już lepiej miałem w fordzie, zapalał się chek silnik słabł dopiero po 5sek., a tu siedzisz i nigdy nie wiesz czy ruszysz z miejsca.

    0
  • #8 20 Lis 2013 20:38
    jurekk55
    Poziom 34  

    Szukasz 1 usterki, skąd wiesz że masz tylko jedną ?

    Na przykład to:

    SAWEK101 napisał:
    Do tego doszło dziwne zachowanie 2 ścieżki potencjometru pedału przyspieszenia, sygnał sam zanika i pojawia się, dzieje się to głównie w pozycji spoczynku lub lekko wciśniętym mimo że nie ruszam nogą, 1 ścieżka jest ok.

    0
  • #9 20 Lis 2013 21:09
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Dzięki że próbujesz pomóc, z tym pedałem przyspieszenia to aż się boję co wyjdzie, bo jutro postaram się podmienić, dopiero się kapnąłem jak zrobiłem zapis parametrów, ale nie ciekawie to wygląda obym się mylił :|, mianowicie jak bawie się pedałem w pozycji zapłon to wszystko jest jak najbardziej ok, a jak zapalę auto to dopiero wychodzą jakieś cyrki, bo następuje cykliczny zanik co ok 2sek sygnału nawet jak nic nie ruszam nogą, a właściwie jak wcisnę trochę mocniej to przestaje fiksować, oby to nie ecu, pokazuje taki sam sygnał i w ddt i clip,
    Ale z tą masą powietrza na jałowym to coś nie tak, czasami na zimnym to i 60kg/h , a jak się nagrzeje to 38kg/h, przy zaślepce egr,(chyba że źle odczytuje bo nie pisze nic o powietrzu, tylko masa paliwa i kg/h), tak samo na dwóch przepływkach siemens, jak dotąd analizując rejestry egr działa jak należy mimo że wyskoczył błąd.
    Kurcze coś go dławi czy jak, szkoda że nie mam możliwości pożyczenia przepływki z auta które jeździ, w sceniku ii 1,9 pewnie jest inny.

    0
  • #10 21 Lis 2013 11:13
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Dziś, po jeździe takie cyrki, temperatura powietrza max 43st na postoju, ciśnienie atmosferyczne normalne, doładowania też, w błędzie który wyskoczył obroty silnika 1200, ciśnienie doładowania ok 1,1bar, atmosferyczne ok 0,99bar, napięcie przepływomierza 2,224V a masa paliwa ok 200kg/h, skąd to się mogło wziąć, jak on to przeliczył.
    Jak teraz przy sygnale przepływomierza 2,5V ma ok 58kg/h.
    Wtyczka z egr zdjęta i nadal bez zmian, czyli na ogół jeździ ok ale jak go najdzie to przez kilkanaście sek nie reaguje na gaz, ledwo da się utrzymać niewielką stałą prędkość, a jak go zaboli mocniej to nie idzie ruszyć z miejsca, potem mu przechodzi i jeździ prawie normalnie (wyczuwalny spadek mocy w niskim zakresie obrotowym).

    Po ponownym podpięciu aku samo się wszystko unormowało i już 700km jest ok i błędów brak, na razie odślepiony egr działa.

    0
  • #11 02 Lis 2014 23:52
    Winkler Wiktor
    Poziom 9  

    Witam
    Dawno mnie nie było ale walczyłem i ciągle walczę z moim Espacem,
    W miedzy czasie: wymieniłem EGR na Nowy, podmieniłem przepływomierz na inny, podmieniony zawór turbiny i nadal nic :-(

    Ale: pewnego dnia ominąłem zawór turbo i auto zaczęło się dziwnie zachowywać:
    tzn: jak go przeciągałem na biegach to nieraz zapalała się kontrolka silnika - BRAK MOCY i autko nie jedzie a nieraz zapalała się kontrolka ale Autko jechało dalej.
    Dało mi to do myślenia: wymieniłem wszystkie wężyki podciśnieniowe i nadal nic, jedyne co to Elektryk sprawdził mi podciśnienia i w pewnym momencie po prostu go nie ma ( za zaworem Turbo), ale Elektryk miał już dosyć i się poddał.

    Także szukam pomocy dalej,
    Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to będę bardzo wdzięczny,
    Obecnie czekam na na wizytę u Elektromechanika ( niby najlepszy w okolicy) ale na razie niby nie ma wolnych terminów albo nie chce tego robić.

    POMOCY.
    600-397-586

    0
  • #12 03 Lis 2014 16:06
    SAWEK101
    Poziom 30  

    U mnie było podobnie , błąd egr i głupie masy powietrza, choć wszyscy mówili wymień egr nie dałem się naciągnąć bo nie widziałem w nim nic złego, generalnie sprawę uleczyłem przez wymianę sterownika ecu i już rok mam spokój żadnych błędów w ecu, a kosztowało mnie to niecałe 200zł, myśle że teraz sam dał bym radę przelutować pamiątkę w ecu mam trochę więcej odwagi :D, niestety żaden magik w okolicy mnie nie słuchał i chcieli tylko mnie naciągnąć na kasę.
    Na klipie odczytasz okoliczności wystąpienia błędu np egr czy przepływomierza i z tych parametrów możesz dużo się dowiedzieć, podstawa to trafna diagnoza na clip nic na pałe, w moim przypadku masa powietrza zaprzeczała sygnałowi wychodzącemu z przepływki więc moja trafna diagnoza uwalone mapy ecu, być może pomogło by na nowo wgranie softu do ecu ale wolałem wymienić całe ecu, błąd pojawiał się tylko w trakcie nagrzewania silnika.
    Co do błędu świec żarowych to może nie łączyć kostka od tego modułu u mnie tak było, moduł jest koło pompy abs pod lewą podłużnicą.

    To przecież normalne że zawór podciśnienia cięgna kierownicy sprężarki utrzymuję parametry zadane przez ecu, raz będzie podciągał gruszkę a raz nie, on do tego jest przeznaczony, clip clip i jeszcze raz clip on tylko może ci pomóc.

    Jeśli mechanik nie chce zdiagnozować twojego auta w ciągu 1 do 3 dni znaczy że cię olał, nigdy niemów mechanikowi że walczysz z usterką 1rok czasu każdy cię oleje :D .

    0
  • #13 03 Lis 2014 16:46
    wartata
    Poziom 15  

    Winkler Wiktor napisał:
    jak go przeciągałem na biegach to nieraz zapalała się kontrolka silnika - BRAK MOCY i autko nie jedzie a nieraz zapalała się kontrolka ale Autko jechało dalej.
    Zrób zapis parametrów z jazdy

    0
  • #14 03 Lis 2014 20:23
    jurekk55
    Poziom 34  

    Winkler Wiktor napisał:

    Także szukam pomocy dalej,

    Może uzupełnisz o dane niepokornego motoru ?

    0
  • #15 04 Lis 2014 13:11
    Winkler Wiktor
    Poziom 9  

    Mam najlepszy możliwy Motor jaki był w Renaul: 2.2 dci 150KM, o to chodziło ( jurekk55)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Podasz mi jakiś Numer tel. do Ciebie. Może faktycznie masz rację ale ja sam aż tak daleko nie sięgam wiedzą.

    Dzieki

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przepraszam bo nie dopisałem, Pytanie o Numer tel było do SAWEK101.

    0
  • #16 04 Lis 2014 21:06
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Ten motor nie jest aż taki tragiczny, tragiczne są serwisy, aso włącznie, no i trzeba tym umieć jeździć i nie świrować.
    Od początku, egr masz nowy pierburg czy inny wariant.
    Zapewne nie masz pojęcia co mówiły błędy na clip?, tam jest cały opis błędu z parametrami :!: , to prawie jak krowie na rowie :idea: , to że elektryk ci powie że błąd egr to praktycznie nic nie znaczy, ważna jest sytuacja wystąpienia błędu i umiejętność kojarzenia co z czym.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo