Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault, scenic 1,9dti - nie zapala częściowo ostygnięty

Marko979 27 Lut 2013 06:47 2589 4
  • #1 27 Lut 2013 06:47
    Marko979
    Poziom 11  

    Witam
    Mam problem ze scenikiem 1,9 dti z 1998 r. Sprawa wygląda tak, że od jakiegoś miesiąca samochód zimny odpala bez problemów (nie ważne ile stoi), jak jest gorący to też w miarę ok (odpalenie krótko po zgaszeniu), problem zaczyna się gdy postoi troszkę dłużej i trochę ostygnie, wówczas nie ma mocnych by zapalił (kręci kręci i nic jakby brakowało paliwa). Jak postoi jeszcze dłużej i ostygnie znowu odpala i można jechać. A dodam jeszcze, że zdarzyło się, iż stojąc na biegu jałowym samochód zgasł i nie można go było uruchomić do momentu ostygnięcia. Auto było już u kilku mechaników i brak efektów. Kluczyk na podczerwień działa i otwiera c.z. W wyniku tych wizyt warsztatowych wymieniłem najpierw filtr paliwa, następnie czujnik temp. płynu ten do sterownika (3 pinowy), później wymieniony został czujnik wału "bo stary był popękany". Ponadto w międzyczasie auto było podłączone do kompa i też nic się nie dowiedziałem - niby były jakieś błędy które usunięto, ale żadnych szczegółów. Efektu nadal brak, a kasa leci. U ostatniego mechanika stwierdzili jakiś problem z podawaniem paliwa, a właściwie z jego odcinaniem i że to może byś wina sterownika. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem. Proszę o pomoc i z góry dziekuję

    0 4
  • #2 27 Lut 2013 14:11
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Skoro można wywołać brak zapłonu, to powinno się dać łatwo zdiagnozować. Zgaduję, że skoro zobaczyli, że sterownik nie podaje paliwa i brak błędów, to immo blokuje.

    0
  • #3 28 Lut 2013 07:05
    Marko979
    Poziom 11  

    Ok. Ja tez tak podejrzewałem, tylko jak się ma temperatura silnika do działania immo, a tym samym do odcinania dopływu paliwa. Ponadto tą kwestię konsultowałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem, który praktycznie wykluczył taką możliwość.

    0
  • #4 28 Lut 2013 10:31
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Podobny temat
    Niezbadane są ścieżki którymi krążą elektrony w UCH.

    0
  • #5 23 Kwi 2013 09:13
    wczymzecz
    Poziom 1  

    Marko979
    a nie zauważyłeś kłopotów z zapłonem zimą przy ujemnych temperaturach? Może to jakiś zbieg okoliczności i na ile moja odpowiedź ma sens, ale miałem dokładnie tak jak Ty. Rozgrzany silnik czasami nie pozwalał zapalić. Po schłodzeniu zapalał. Wymieniałem czujnik wału, przez moment wydawało mi się że jest dobrze, ale chyba nie było.
    Zdarzyło mi się, że zajechałem do człowieka po coś i okazało się, że czeka mnie przymusowa przerwa w podróży. Złomek nie zapalał. Facet zaproponował że zapalimy z jego akumulatora, bo gdzieś już taki numer widział. No sceptycznie pozwoliłem podłączyć kabelki i... zapalił za pierwszym razem. Konsekwencję była wymiana akumulatora, niemniej nic to nie zmieniło. W międzyczasie zmieniłem świece żarowe, bez wpływu na zapłon. A moje kłopoty skończyły się po regeneracji rozrusznika (koszt 70 PLN). Tłumaczenie było takie, że w nagrzanym coś się tam rozszerza i zmieniają się opory kręcenia... może piszę głupoty. W moim rozumieniu coś wtedy jest za ciasne i za bardzo ociera, powodując problem z kręceniem. Po regeneracji problem ustał.
    Daj proszę znać, czy coś zrobiłeś - może komuś innemu się jeszcze przyda ;)
    Szerokiej drogi

    0
  Szukaj w 5mln produktów