Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Atos Prime 1.0 58KM - Iskry między fajkami cewki zapłonowej - wilgoć

trumanek1 27 Lut 2013 09:10 2520 2
  • #1 27 Lut 2013 09:10
    trumanek1
    Poziom 9  

    Witam.

    Mam problem z układem zapłonowym. Od pewnego czasu jak jest wilgoć (odwilż) wszystko pod maską jest wilgotne i jak rano zapalę samochód, to na cewce zapłonowej podczas dodawania gazu, między fajkami cewek widać mocne iskry. W tym aucie są dwie cewki po dwie fajki każda. Jak auto się zagrzeje i wszystko wyschnie, to jedzie super bez żadnych problemów. W związku z powyższym podczas przyspieszania na benzynie autem szarpie i przerywa a na LPG nie da się w ogóle jechać jak jest zimny. Rzeczy, które wymieniłem:

    - pod koniec zeszłego roku czujnik temperatury silnika (na oryginalny HMC)
    - miesiąc temu przewody WN (NGK)
    - rok temu świece zapłonowe (NGK)
    - wczoraj obie cewki zapłonowe (oryginalne HMC)

    Dzisiaj zapalam rano auto i znowu to samo: wilgoć i mocne iskry między fajkami, ale i tak na nowych cewkach jest lepiej, bo auto przestało przerywać i szarpać na benzynie jak jest zimne i można normalnie jechać, ale na LPG niestety dalej nie można jechać, bo ciągle strzela w dolot. Wykluczam winę cewki i kabli WN, bo raczej jest niemożliwe, żeby wszystkie 4 kable WN były uszkodzone i miały przebicia, tym bardziej, że iskry pojawiają się tylko między fajkami cewek a dokładniej między wtyczkami z kabli WN. Co jeszcze może być przyczyną takiej sytuacji?

    1 2
  • #2 27 Lut 2013 10:53
    emeryt2
    Poziom 42  

    Kiedyś jak tylko były małe fiaty , duże i syrenki , to takie zjawisko eliminowało się , po wysuszeniu przewodów i cewek oraz zmniejszeniu przerwy na elektrodach świec , lakierem do włosów. Dzisiaj są inne środki. Lecz w twoim przypadku pierwsze sprawdziłbym świece - elektrody.

    1
  • #3 27 Lut 2013 12:24
    trumanek1
    Poziom 9  

    Wykręcę dzisiaj świece i zobaczę w jakim są stanie, ewentualnie skoryguję przerwy. Zastanawia mnie tylko dlaczego te iskry pojawiają się między wszystkimi czterema fajkami cewek, przecież wszystkie świece na raz się nie uszkodziły ani wszystkie przewody WN się nie uszkodziły, ani wszystkie cewki na raz nie są uszkodzone. Kupiłem w sklepie motoryzacyjnym środek w sprayu do ochrony elementów elektrycznych od wilgoci w tym szczególnie cewek zapłonowych, podobno skuteczny w takich sytuacjach i spróbuję, może to pomoże przynajmniej w okresie wzmożonej wilgotności powietrza. Na razie dziękuję za podpowiedź.

    0