Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum - ESP awaria

27 Lut 2013 15:30 2583 2
  • Poziom 8  
    Witam mam problem z Renią 2003r Etech 440 ostatnio wymienili mi końcówkę drążka kierowniczego dodam że w serwisie i teraz przy jeździe na wprost mam kierownicę skręconą pod kątem 45 stopni w prawo maja mi to zrobić jak wrócę. Ale problem jest tego typu że po wymianie tej końcówki przy jeździe w prawo na łuku ESP mnie dohamowuje nawet przy małej prędkości a przy jeździe w lewo wcale chodź bym jak szybko jechał. Dzwoniłem do tego serwisu i mówię co się dzieje i że to przez tą końcówkę bo z tego co wiem ESP kontroluje położenie kół kat ich skrętu a czujnik jest w kolumnie kierowniczej. A ten znachor z serwisu powiedział że to niema nic wspólnego z tym i przyczyna jest inna jeśli się mylę to mnie poprawcie bo jak wrócę to pojadę się kłócić z nim po prostu reklamacja. Przed wymianą było dobrze. Powiedzcie czy mam racje z tym ESP :|
  • Poziom 31  
    Witam.
    matbot napisał:
    Dzwoniłem do tego serwisu i mówię co się dzieje i że to przez tą końcówkę bo z tego co wiem ESP kontroluje położenie kół kat ich skrętu a czujnik jest w kolumnie kierowniczej.

    Masz rację.Tu cytat z Wikipedii :
    "Poślizg kół jest obliczany na podstawie prędkości obrotowych kół, czujnika przyspieszenia poprzecznego, czujnika przyspieszenia kątowego, czujnika skrętu kierownicy oraz ciśnienia w układzie hamulcowym. Na podstawie analizy danych z tych czujników system określa czy wystąpiła nadsterowność czy podsterowność i reaguje wyhamowaniem odpowiednich kół. Stabilizacja toru jazdy w pewnym stopniu zwiększa dopuszczalną prędkość początkową podczas wejścia w zakręt, dzięki optymalnemu wykorzystaniu przyczepności wszystkich kół. Dodatkowo do korygowania toru jazdy używane są hamulce, spowalniające pojazd w trakcie pokonywania zakrętu. Zmniejsza to prawdopodobieństwo wypadnięcia z zakrętu."
  • Poziom 12  
    Masz 100% racji jak jest ESP to muszą ustawić kierownicę do jazdy na wprost.
    Reguluje się tylko długością drążka, w żadnym przypadku nie ściągaj kierownicy!!!
    Jeśli ściągniesz to trzeba ponownie skalibrować ESP