Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Magnum - ESP awaria

matbot 27 Feb 2013 15:30 3684 2
  • #1
    matbot
    Level 9  
    Witam mam problem z Renią 2003r Etech 440 ostatnio wymienili mi końcówkę drążka kierowniczego dodam że w serwisie i teraz przy jeździe na wprost mam kierownicę skręconą pod kątem 45 stopni w prawo maja mi to zrobić jak wrócę. Ale problem jest tego typu że po wymianie tej końcówki przy jeździe w prawo na łuku ESP mnie dohamowuje nawet przy małej prędkości a przy jeździe w lewo wcale chodź bym jak szybko jechał. Dzwoniłem do tego serwisu i mówię co się dzieje i że to przez tą końcówkę bo z tego co wiem ESP kontroluje położenie kół kat ich skrętu a czujnik jest w kolumnie kierowniczej. A ten znachor z serwisu powiedział że to niema nic wspólnego z tym i przyczyna jest inna jeśli się mylę to mnie poprawcie bo jak wrócę to pojadę się kłócić z nim po prostu reklamacja. Przed wymianą było dobrze. Powiedzcie czy mam racje z tym ESP :|
  • #2
    daro111
    Level 31  
    Witam.
    matbot wrote:
    Dzwoniłem do tego serwisu i mówię co się dzieje i że to przez tą końcówkę bo z tego co wiem ESP kontroluje położenie kół kat ich skrętu a czujnik jest w kolumnie kierowniczej.

    Masz rację.Tu cytat z Wikipedii :
    "Poślizg kół jest obliczany na podstawie prędkości obrotowych kół, czujnika przyspieszenia poprzecznego, czujnika przyspieszenia kątowego, czujnika skrętu kierownicy oraz ciśnienia w układzie hamulcowym. Na podstawie analizy danych z tych czujników system określa czy wystąpiła nadsterowność czy podsterowność i reaguje wyhamowaniem odpowiednich kół. Stabilizacja toru jazdy w pewnym stopniu zwiększa dopuszczalną prędkość początkową podczas wejścia w zakręt, dzięki optymalnemu wykorzystaniu przyczepności wszystkich kół. Dodatkowo do korygowania toru jazdy używane są hamulce, spowalniające pojazd w trakcie pokonywania zakrętu. Zmniejsza to prawdopodobieństwo wypadnięcia z zakrętu."
  • #3
    RYSIU PASIKUROWICE
    Level 13  
    Masz 100% racji jak jest ESP to muszą ustawić kierownicę do jazdy na wprost.
    Reguluje się tylko długością drążka, w żadnym przypadku nie ściągaj kierownicy!!!
    Jeśli ściągniesz to trzeba ponownie skalibrować ESP