Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Expert 2.0 HDI - Drzenie kierownicy i pedalu hamulca przy hamowaniu

mathiasso007 27 Lut 2013 20:07 2688 11
  • #1 27 Lut 2013 20:07
    mathiasso007
    Poziom 7  

    Witam,
    problem jak w temacie; drzenie kierownicy i pedalu hamulca podczas hamowania. Peugeot Expert 2.0 HDI r.2005/2006.
    Klocki sa ok, tarcze wygladaja na dobre, wiec juz nie wiem co to moze byc;/

    Co to moze byc?

    Z gory dzieki za odpowiedzi:)

    Pozdrawiam!

    0 11
  • #2 27 Lut 2013 20:11
    voitek1
    Poziom 39  

    Tarcze niestety muszą iść pod nóż... (jeśli ich grubość na to pozwala)

    0
  • #3 27 Lut 2013 20:12
    operatoronwy
    Poziom 17  

    Mogą być:-krzywe felgi,luzy w układzie kierowniczym.luz na łożyskach piast,albo sworzeń wahacza.....i to raczej ten sworzeń sprawdź.

    0
  • #4 27 Lut 2013 20:17
    mathiasso007
    Poziom 7  

    Jutro sprawdze i wszystko zobacze:) dzieki za podpowiedzi, jutro jak dojde do tego co to bylo to napisze czy zlokalizowalem usterke czy nie:)

    0
  • #5 27 Lut 2013 20:39
    markslew
    Poziom 27  

    Tarcze hamulcowe krzywe. Na oko nie poznasz. Czujnik zegarowy wykaże bicie.

    0
  • #6 27 Lut 2013 21:25
    mathiasso007
    Poziom 7  

    Dzieki bardzo:) Jutro jeszcze wjade na warsztat i poprobuje, moze jednak cos zauwaze konkretnego a jak nie to zrobie cos z tymi tarczami:)
    dzieki bardzo:)

    Jutro powinienem napisac Wam co i jak!

    0
  • #7 27 Lut 2013 23:41
    MartBan
    Poziom 21  

    Nic nie zrobisz, tylko wymienisz. Tarcz już się nie toczy, bo nowe zazwyczaj nie biją, a stare nie spełnią grubości minimalnej. Czujnik też niewiele pokaże, jeśli będzie różnica w grubości na obwodzie, tylko ktoś bardzo wprawny to by wychwycił przy czasochłonnych pomiarach. Po montażu nowych skontrolować bicie i nie zawracać sobie gitary zawieszeniem i ukł. kierowniczym bo to nie ta przyczyna.

    0
  • #8 28 Lut 2013 00:38
    josephmike
    Poziom 15  

    MartBan napisał:
    Nic nie zrobisz, tylko wymienisz. Tarcz już się nie toczy


    Jeśli wymiana tarcz, to i klocków przy okazji- zapomniałeś dodać. A jeśli tarcz jest jeszcze dużo, to można toczyć, jeśli klient ma płytkie kieszenie.

    0
  • #9 28 Lut 2013 00:46
    mkunecki
    Poziom 2  

    Czujnik zegarowy pokaże czy są tarcze krzywe. Jeśli po wymianie tarcz na nowe dalej będzie bicie to do wymiany piasta (przed wymiana tarcz można ją sprawdzić).

    0
  • #10 28 Lut 2013 00:56
    josephmike
    Poziom 15  

    Nie przeczę, ale razem z wymianą tarcz wiąże się wymiana klocków, bo klocki docierają się do tarczy.

    0
  • #11 28 Lut 2013 07:55
    toku74
    Poziom 31  

    MartBan napisał:
    ... i nie zawracać sobie gitary zawieszeniem i ukł. kierowniczym bo to nie ta przyczyna.

    I w tym momencie kolega się bardzo może mylić.

    0
  • #12 28 Lut 2013 09:20
    MartBan
    Poziom 21  

    Rytmiczne drżenie hamulca i kierownicy od zawieszenia i ukł. kierowniczego? Ciekawe...

    Już tłumaczę dla czego nie powinno się toczyć tarcz hamulcowych: zużycie tarczy to około 2 mm grubości (w tym aucie grubość nowe/dopuszczalne to: 26/24.2 lub 28/26) co statystycznie starcza na 2 kpl. klocków, zabielenie tarcz to przy dobrych wiatrach zebranie 0,5 na całej grubości więc tarcze musiałyby być mało zużyte, na jakieś 25% żeby dopuścić się tego zabiegu i żeby starczyło do przebiegu jak ktoś słusznie wcześniej zauważył nowych klocków nie wykraczając poniżej grubości minimalnej tarczy. Tarcze to już nie są jakieś drogie rzeczy, nowe starczają na ca. 100.000 km, a usługa toczenia też kosztuje. Nie będę się dodatkowo zagłębiał w budowę tarczy i skrawanie wyboczonych włókien materiału, narusza to jej strukturę i nie daje żadnej gwarancji na dalsze nieodkształcanie, o nawęglonych innej twardości bijących powierzchniach od klocka hamulcowego nie wspominając.

    0