Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skrzynia z bezpiecznikami - brzęczy w godzinach wieczornych

28 Lut 2013 01:47 5856 3
  • Poziom 2  
    Witam!

Mam problem z elektryką w mieszkaniu w bloku. Zacznę jednak od tego, że jestem kompletnie zielony w tym temacie. Zwracam się o pomoc, ponieważ problem jest niepokojący. Otóż wczoraj (wtorek, 26.02) ok. godziny 23 zaczęła brzęczeć skrzynia z bezpiecznikami, żarówka w lodówce zaczęła mrugać, a na kineskopowym telewizorze zaczęły pojawiać się poziome, czarne paski. Trwało to chwilę. W tym czasie włączony pod zasilacz laptop wyłączył się, podobnie jak telewizor. Po paru minutach sytuacja się powtórzyła. Wszystko trwało około 20 minut, po czym wróciło do normy.

Byłem w mieszkaniu przez całe popołudnie, na chodzie była lodówka, telewizor, włączone było jedno światło oraz laptop i żaden taki problem nie miał miejsca. Dopiero wieczorem.

Problem powtórzył się dzisiaj (środa) - o tej samej porze, trwał mniej więcej tyle samo. Po jakimś czasie na parę minut włączyłem wszystkie sprzęty elektryczne w domu i światła, myśląc że może problem powstaje w wyniku przeciążenia sieci, ale nic się nie stało. Mieszkam w dość starym bloku. Instalacja była rutynowo sprawdzana około miesiąc temu, panowie nie znaleźli żadnych problemów poza niedziałającym uziemieniem w łazience (kontakt używany wyłącznie do podłączenia raz na jakiś czas pralki i suszarki do włosów).

Proszę o pomoc i radę - co się może dziać? Co powinienem zrobić?
  • Poziom 19  
    Prawdopodobnie masz luzy na złączach przewodów i dlatego ci przerywa, iskrzy i pewnie się grzeje przy zwiększonym obciążeniu (wieczorem). Usterka nie jest skomplikowana, wystarczy obejrzeć instalację w skrzynce, ale jak piszesz jesteś "zielony w temacie" to najlepiej będzie jak zaprosisz fachowca do tej usterki.
  • Poziom 17