Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter Motomar Radi HL50QT-35 4T - nowy gaznik, nie odpala

patrykdymerski14 28 Feb 2013 15:22 16341 33
  • #1
    patrykdymerski14
    Level 9  
    Witam i od razu proszę o nie usuwanie przez Admina tego tematu.

    Posiadam Skuter był rozebrany znaczy bardziej niekompletny, mianowicie wymieniłem:
    -moduł
    -cewkę
    -akumulator
    -gaźnik
    -filtr paliwa oraz powietrza
    -kranik
    -przewody paliwowe
    -świece

    i nie chce odpalić kreci rozrusznikiem ale zero jakiejkolwiek reakcji wiem że iskra jest paliwo leci lecz dziwne ponieważ tak jak by nie było podciśnienia w kraniku
    lecz nie wiem czy to jest tego wina proszę o pomoc.
  • #3
    patrykdymerski14
    Level 9  
    Silnik jest nowy więc ... gaźnik też nowy to już napisałem lecz nie wiem szczerze jak wyregulować ... aż mi wstyd: D dzięki za odp.
  • #4
    marekchyla1994
    Level 19  
    niewiem dokładnie jaki masz skuter ,ale na pewno jest śrubka ze sprężynką wręc ją do końca ,sprawdz czy odpali(niekoniecznie za pierwszym razem ,czasem potrzeba 10 razy kopnąć) ,jak nie odpali pół obrotu wykręć,itd.tak ja rególowałem zawsze i wychodziło
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    patrykdymerski14
    Level 9  
    Wstrzykiwałem lecz nic z tego ...
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    patrykdymerski14
    Level 9  
    Silnik jest nowy ... więc wszystko ok zalałem olej tylko mianowicie jest nowy lecz stał 2 lata wcześniejszy został zatarty nek kupiony okazyjnie ze sklepu zamontowany lecz bez tych rzeczy co wypisałem w temacie zamontowałem je lecz właśnie zero reakcji tak jak by nie było w gaźniku paliwa próbowałem tez bezpośrednio z baku podłączyć paliwo do gaźnika pomijając kranik... też nic z tego.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    patrykdymerski14
    Level 9  
    napisałem wcześniejszy został zatarty ten jest całkowicie nowy tyle że ma 2 lata ale jest nowy; )
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    patrykdymerski14
    Level 9  
    Ok sprawdzę lecz mysle ze lepiej zaczac od podawania paliwa do gaźnika?
    bo nie mam pojęcia dlaczego nie wchodzi paliwo do gaźnika ? A to wiem na pewno ponieważ świeca jest sucha
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    patrykdymerski14
    Level 9  
    Rozumiem idę pogrzebać napisze później co i jak z tego wyszło dzięki

    Dodano po 2 [godziny] 57 [minuty]:

    Nadal nic z tego gaźnik nie wiem czemu nie podaje mieszanki..;/
  • #15
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego nowy silnik, to znaczy sklepowy, czy nieznana używka, bo to różnica, nawet jeśli chodzi o szukanie usterki. Jeśli silnik ma "bogatą" iskrę, to wlej do cylindra ok. 2 cm3 benzyny i próbuj uruchomić silnik, który powinien zaskoczyć na moment. W przypadku braku reakcji silnika, usterki szukałbym w elektronice (moduł), uszkodzony impulsator, świeca, cewka WN, fajka świecy. Jeśli jest to silnik używka to, należy sprawdzić luzy zaworowe, ustawienie zapłonu i czy klin nie został ścięty na kole magnesowym. Odnośnie braku paliwa w gaźniku, to musisz sprawdzić prawidłowość dokręcenia gaźnika, podłączenie wężyków paliwowych, prawidłowość działania kranika w zbiorniku i filtra paliwa oraz odpowietrzenie zbiornika paliwa. Gaźnik w dolnej części posiada wkręt, po odkręceniu którego o kilka obrotów można ustalić, czy paliwo dochodzi do gaźnika.
    Powodzenia.
  • #16
    patrykdymerski14
    Level 9  
    dziękuje za wyczerpującą poradę co do silnika można powiedzieć,
    ze jest on nowy bo był uruchomiony i miał zrobione może z 500km
    potem został zdjęty gaźnik w celu przełożenia do innego
    skutera i tak już pozostał bez złożenia aż do dziś kupiłem
    wszystko to co wymieniłem iskra jest wszystko w jak najlepszej
    formie lecz nie wiem nie odpala wstrzyknąłem mu dziś ze 2 razy
    paliwo do cylindra około 5-10 ml lecz nic się zbytnio nie działo kompresja jest
    zawory dobrze otwierają świeca w odpowiedniej chwili daje iskrę nie mam
    pojęcia a co do gaźnika podłączyłem przewód dolotu pozostałe 2 nie podłączyłem
    do niczego tak radził mechanik... może tu coś zje****
  • #17
    rou123
    Level 14  
    Ale skoro podlewasz go bezpośrednio to powinien lapnąć na chwilkę, a skoro nie łapie to iskra cos nie tak. Spróbuj zmienić świecę. Jeszcze mam coś na myśli ale nie wiem czy mam racje. Po takim długim przestoju mogą zawory sie nie domykać prawidłowo, lub mogą być zapieczone pierścienie ale to tylko takie moje przypuszczenia, mogę sie mylić.
    Pozdrawiam.
  • #18
    patrykdymerski14
    Level 9  
    rozumiem ale zdemontowałem dziś pokrywę zaworów i chodzą dobrze dobrze otwierają dobrze zamykają ... masz racje powinien załapać lecz nie łapie ... powoli sie już poddaje;/
    jeszcze jedną rzecz wyczytałem zeby wlać paliwo bezpośrednio do gaźnika tylko nie wiem w jaki sposób i ile wiem tylko że odkręcić górną pokrywkę uważać na sprężynkę i co wlać tam w tą dziurkę ? ile i czy na coś uważać ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    dodam że świeca daje iskrę jak szalona ...
  • #19
    rou123
    Level 14  
    Nie ma znaczenia czy lejesz przez otwór swiecy czy do gaznika chodzi o zalanie tłoka benzyną. Na twoim mijescu sprwdził bym cisnienei na tłoku. Bo moze faktycznie nie ma kompresji prawidłowej, a moze któras usczelka puszcza pod cylindrem. Wiesz to trzeba by widziec, tak na odległosc mozna sie tylko domyslać.
  • #20
    patrykdymerski14
    Level 9  
    rozumiem cię najgorsze że nie mam czym sprawdzić ciśnienia ...najwyżej zaprowadze go do serwisu u mnie w mieście lecz już przeraża mnie cena bo pewnie mała nie będzie co?
  • #21
    rou123
    Level 14  
    Bo wiesz aby silnik benzynowy pracował potrzebne sa trzy rzeczy paliwo iskra i kompresja chyba wiesz o tym no iw tym przypadku jest czegos za duzo, za mało albo nie ma wogóle. A co do iskry to moze ma przebicie. A moze byc tak ze po wkreceniu do cylindra nie ma iskry np zagiecie kablaWN powoduje rozłaczenie przepływu, a moze fajka siwecy wtedy nie lączy. W takim przypadku jak twój moze byc duzo niewiadomych.
  • #22
    patrykdymerski14
    Level 9  
    jutro przychodzi do mnie znajomy dobry mechanik zobaczymy koleś zna sie na rzeczy napisze co i jak a Tobie dzięki bardzo; )
  • #23
    rou123
    Level 14  
    Ja obstawiał bym brak szcelnmosci komory spalania jezeli jest iskra i benzyna to tylko to. Ale wszytko moze być.
    Pozdrawiam.
  • #24
    patrykdymerski14
    Level 9  
    Dziś to sprawdzę powiem ci że może masz racje mimo że to nowy silnik ale wczoraj ściągnąłem pokrywę zaworów i okazało się, że pod nią jest rozerwana i niekompletna brak około 1 cm uszczelki ...
  • #25
    rou123
    Level 14  
    Witaj.
    Jeżeli mówisz o uszczelce pod pokrywą zaworów, tej nad głowicą, to ona raczej nie ma znaczenia dla kompresji. Natomiast kluczowe znaczenie ma uszczelka pod głowicą, to ona ustala stopień sprężania dla silnika i przede wszystkim utrzymuje kompresje wewnątrz komory.
    Pozdrawiam.
  • #26
    patrykdymerski14
    Level 9  
    Dziś zobaczyliśmy ze znajomym coś dziwnego
    mianowicie iskra jest ale daje bardzo słabą
    i częstą iskrę zrobiłem stary eksperyment wziąłem
    kawałek szmaty polałem benzyną i strzelałem na to
    iskrą ze świecy prawidłowo powinno sie podpalić lecz
    nic z tego nie wiem wiec czemu jest taka iskra? dodam
    że akumulator naładowany i jest cały układ zapł wymieniony mianowicie
    -świeca
    -cewka z fajką
    -moduł zapłonowy
    więc w czym jest wina ?
  • #27
    KuReK93
    Level 17  
    1.Sprawdź połączenia może słabo styka
    2. Wymień pierścienie (tak dla zasady) i zobacz stan cylindra i tłoka, z chińczykami różnie bywa mógł i po 500km skończyć swe życie, a wymiana pierścieni to 30 minut roboty jak się ma wprawę.
    3.Przy okazji wymiany pierścieni wymień i uszczelki między kraterem a cylindrem i cylindrem a głowicą mały koszt.
    4. Zalej świeże paliwo i nowy olej
    5. Odpalaj aby jak najmniej zmęczyć silnik, najlepiej z "kopniaka", naładuj akumulator, dobrze jakbyś odpalał go w ciepłym miejscu, podlej trochę benzynki bezpośrednio do cylindra( chińskie benzyniaki na mrozie palą niestety jak zajechane diesle).
    Wtedy musi odpalić nie ma rady.
  • #28
    rou123
    Level 14  
    Witaj.
    Zacznij od najprostszych rzeczy. Załóż nową świece. Sprawdź kabel (może ma przebicie). Posprawdzaj wszystko aby nie wydawać kasy na darmo.
    Pozdrawiam
  • #29
    patrykdymerski14
    Level 9  
    świeca jest nowa ma 2 dni ; Dale może jakaś wadliwa ...
    spróbuje wymienić te pierścienie ... zobaczymy jak bd ...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Rou123
    wiem tylko problem jest raczej taki że świeca daje zbyt wiele iskry zamiast jednej
    ona po prostu tak strzela jak odpalasz zapalniczkę to jest 1 iskra nie ? a świeca w to miejsce daje małe ale ze 4; /
  • #30
    rou123
    Level 14  
    To ja już głupi jestem. Iskra jest albo nie ma. Weź inna świece i porównaj iskrę. Wiadomo że iskra jest bardzo ważna. Iskra może skakać po elektrodzie świecy. Może być wtedy ta iskra nieprecyzyjna i zapłon może nie być idealny ale działać będzie, to takie moje zdanie ale mogę się mylić.