Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bremas, serie A1700 - Jak skręcik przełącznik - jakie ustawić pozycje, schemat

28 Lut 2013 15:36 5109 3
  • Poziom 15  
    Dzień dobry,
    Nie wiem czy dobry dział na to wybrałem. Nie znam się na automatyce. Mam przełącznik "rotary switch", który został otwarty, a mnie przypadł zaszczyt skręcenia go. Tylko że nie wiem jak to było wcześniej. Nie mogę znaleźć żadego schematu czy instrukcji do tego modelu, serii.
  • Poziom 15  
    Dostałem już ten schemat. Ale nie rozumiem go. Załączam zdjęcia oraz schemat. Jeśli ktoś mógłby rzucić okiem, byłbym wdzięczny.

Są trzy moduły. Jeden jest pojedyńczy, a kolejne dwa są podwójne.
  • Poziom 12  
    To zwykły przełącznik ze zmianą kierunku obrotów przez zamianę dwóch faz z trzech. Ciężko to narysować, ale musisz go skręcić i zwyczajnie przemierzyć miernikiem.
    A w tym module pojedyńczym ktoś nie wymienił krzywki?!
    Ciężko tak opisać to, ale musisz się uzbroić w miernik i:
    W pozycji 0:
    - żeden zwora nie może zwierać styków.
    W pozycji 1: (lewo):
    - moduł pojedyńczy zwarty
    - a w module podwójnym zwarta jedna z par styków, przy czym w tym module, krzywki powinny być odwrócone względem siebie o 180°
  • Poziom 41  
    Pozwolę sobie zabrać głos w sprawie tego nieszczęsnego przełącznika.

Zacznę od interpretacji schematu, który kolega Daniel-ex zamieścił w swoim wpisie:

Schemat zawiera diagram połączeń (tabelka), jak i ustawienie krzywek dla pozycji „0” – wszystko wyłączone.
    Diagram połączeń pokazuje, które zaciski są z sobą połączone, przy danej pozycji przełącznika. Krzyżyk pokazuje, czy w danej pozycji przełącznika zaciski danej sekcji są połączone z sobą. Opisuję to bardziej szczegółowo poniżej.