Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bremas, serie A1700 - Jak skręcik przełącznik - jakie ustawić pozycje, schemat

28 Lut 2013 15:36 5109 3
  • Poziom 15  
    Dzień dobry,
    Nie wiem czy dobry dział na to wybrałem. Nie znam się na automatyce. Mam przełącznik "rotary switch", który został otwarty, a mnie przypadł zaszczyt skręcenia go. Tylko że nie wiem jak to było wcześniej. Nie mogę znaleźć żadego schematu czy instrukcji do tego modelu, serii.
    Bremas, serie A1700 - Jak skręcik przełącznik - jakie ustawić pozycje, schemat
  • Poziom 15  
    Dostałem już ten schemat. Ale nie rozumiem go. Załączam zdjęcia oraz schemat. Jeśli ktoś mógłby rzucić okiem, byłbym wdzięczny.
    Bremas, serie A1700 - Jak skręcik przełącznik - jakie ustawić pozycje, schemat
    Bremas, serie A1700 - Jak skręcik przełącznik - jakie ustawić pozycje, schemat
    Bremas, serie A1700 - Jak skręcik przełącznik - jakie ustawić pozycje, schemat

    Są trzy moduły. Jeden jest pojedyńczy, a kolejne dwa są podwójne.
  • Poziom 12  
    To zwykły przełącznik ze zmianą kierunku obrotów przez zamianę dwóch faz z trzech. Ciężko to narysować, ale musisz go skręcić i zwyczajnie przemierzyć miernikiem.
    A w tym module pojedyńczym ktoś nie wymienił krzywki?!
    Ciężko tak opisać to, ale musisz się uzbroić w miernik i:
    W pozycji 0:
    - żeden zwora nie może zwierać styków.
    W pozycji 1: (lewo):
    - moduł pojedyńczy zwarty
    - a w module podwójnym zwarta jedna z par styków, przy czym w tym module, krzywki powinny być odwrócone względem siebie o 180°
  • Poziom 41  
    Pozwolę sobie zabrać głos w sprawie tego nieszczęsnego przełącznika.

    Zacznę od interpretacji schematu, który kolega Daniel-ex zamieścił w swoim wpisie:

    Schemat zawiera diagram połączeń (tabelka), jak i ustawienie krzywek dla pozycji „0” – wszystko wyłączone.
    Diagram połączeń pokazuje, które zaciski są z sobą połączone, przy danej pozycji przełącznika. Krzyżyk pokazuje, czy w danej pozycji przełącznika zaciski danej sekcji są połączone z sobą. Opisuję to bardziej szczegółowo poniżej.
    Tutaj mała uwaga – pozycje przełącznika w diagramie, niespecjalnie odpowiadają opisowi pozycji przełącznika przy rysunku krzywek – jest to mylące. Dlatego pozwolę sobie to ujednolicić:

    Pozycja Lewo = pozycja 1 (rys. krzywek) = pole 1 diagramu
    Pozycja Środek = pozycja 0 (rys. krzywek) = pole 2 diagramu
    Pozycja Prawo = pozycja 2 (rys. krzywek) = pole 3 diagramu

    Jak czytać diagram (tabelkę)

    Dla pozycji Lewo (pole 1) zaciski :
    1-2 – połączone’
    3-4 – nie wykorzystane – zakładam, że to sekcja tylko z jednym kontaktem.
    5-6 – brak połączenia (sekcja druga, zaciski pierwszego kontaktu))
    7-8 – połączone (sekcja druga, zaciski drugiego kontaktu)
    9-10 – połączone (sekcja trzecia – zaciski pierwszego kontaktu)
    11-12 – brak połączenia – (sekcja trzecia, zaciski drugiego kontaktu)

    Dalej nie będę opisywał tej tabelki, idea jest oczywista. Kolega Daniel-ex na pewno sobie poradzi z resztą tabelki.

    Opis krzywek:

    Krzywki pokazane są w pozycji środek. Obszary czarne (zacienione) pokazują miejsca, gdzie krzywka jest „wycięta”. Można zauważyć, że sekcje 2 i 3 (te z dwoma kontaktami) są odwrócone względem siebie o 180 stopni, jak zauważył to uprzednio kolega Crisdean.
    I tak jak są pokazane te krzywki, tak powinny były zostać złożone w jeden działający przełącznik. Dodatkowo potrzebne są dwa połączenia, aby ten przełącznik działał, jako „zmieniacz” obrotów silnika trójfazowego. Widać to na schemacie, widać je również na zdjęciach – założone są dwie zwory.


    Ale z tego co widzę na zdjęciach, coś jest nie tak. I tu kolega Daniel-ex może odpowie:

    1 – środ. zdjęcie – sekcja z jednym kontaktem – krzywka nie wygląda, jak ta na schemacie, czy ktoś to wymieniał? Kolega Crisdean też to wspomina.
    2 – dolne zdjęcie – sekcja podwójna – niepokoi mnie stan tych kontaktów –
    Górny kontakt – jeżeli krzywka wypycha popychacz kontaktu, powinien był być on otwarty. A jak widzę na zdjęciu, jest on zamknięty.
    Dolny kontakt – w tym położeniu krzywki (w jej braku) kontakt powinien był być zamknięty. A widać po zdjęciu, że jest otwarty.

    Sumując, jaka była przyczyna rozebrania tego przełącznika?
    Czy na pewno opłaca się jego skręcać? Wydaje się być uszkodzonym.
    Takie jest moje zdanie. Jeśli się mylę w mojej opinii to bardzo proszę o sprostowanie.

    Powodzenia :)