Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault/Master/Tuner list - Oryginalne radio z wyświetlaczem wbudowanym i pilot.

marko5000 28 Lut 2013 20:09 5394 11
  • #1 28 Lut 2013 20:09
    marko5000
    Poziom 9  

    Witam kolegów. Szukałem podobnego przypadku w sieci ale jakoś nie odnalazłem więc proszę o pomoc.
    Na początku stycznia kupiłem Renault Master z 2005 roku. Autko nie miało w środku oryginalnego radyjka tylko jakieś inne włożone "na sztukę" a miejsce gdzie zwykle jest wyświetlacz było puste (podobno był tam zamontowany tachograf). Przy kierownicy jest pilot sterowania a wsród wtyczek instalacji radiowej jest żółta wtyczka "mini iso" ponoć do wspomnianego pilota. Kupiłem na allegro oryginalny radioodtwarzacz z wbudowanym wyświetlaczem do renault "tuner list" - wpiąłem, wszystko chodzi ale nie pilot. Wykręciłem pilota z obudowy kierownicy, rozebrałem, wyczyściłem, podpiąłem spowrotem - nie działa dalej.
    Sprzedający mi to radyjko poradził że może to być już instalacja do wersji "update list" i wysłał mi taki drugi egzemplarz. Podpiąłem wiec ten nowszy model ale też nie działa pilot.
    Zależy mi na tym sterowaniu w kierownicy więc proszę o pomoc. Podobno można samemu zrobić taki kabelek na 6 przewodów z mini iso z jednej strony a z drugiej podpiąć wtyczkę do pilota i ma hulać ale nie mogę nigdzie znaleźć takiego "łopatologicznego schematu połączeń". Czy ktoś miał podobny przypadek i wybrnął z tego z pełnym sukcesem ?

    Pozdrawiam Marek

    2 11
  • #2 28 Lut 2013 20:13
    btomko
    Poziom 34  

    U góry w tym dziale jest taki temat. Zanim zapytasz jak podłączyć radio lub opis styków radia... tam jest rozrysowany pilot do Renault

    0
  • #3 28 Lut 2013 20:33
    marko5000
    Poziom 9  

    Możesz podać mi linka bo jakoś nie mogę znaleźć. Dzięki za zainteresowanie.

    0
  • #5 01 Mar 2013 08:24
    marko5000
    Poziom 9  

    Z tego co wyczytałaem na tym forum i stronie http://djlj24.fm.interia.pl/ wychodzi na to że pilot jest podłączany wyświetlacza (którego u mnie nie ma i nigdy nie było) a dopiero wyświetlacz do radia żółtą kostką mini iso (ta jest). Wtyczka przy pilocie i mini iso przy radiu mają różne kolory przewodów więc według reguły powinienem mieć jeszcze dwie wtyczki w instalacji które normalnie wpinane są do wyświetlacza (pilot-wysietlacz, wyświetlacz-radio) ale przekopałem wszystkie zakamarki w desce i nie ma tam już żadnego złącza. W grę więc wchodzi tylko samodzielne dorobienie takiego kabelka i podłączenie bezpośrednie pilota z radiem. Tylko czy to bedzie działać przy takim sztywnym podłączeniu, czy moze trzeba jeszcze coś dodatkowo wpinać w obwód. Na w/w stronie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi stąd moja prośba o pomoc

    Pozdrawiam Marek

    0
  • Pomocny post
    #6 01 Mar 2013 12:14
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    Jeśli w żółtej kostce mini iso masz wykorzystane wszystkie piny to przewód idzie bezpośrednio do pilota - NIE MA RÓZNICY W PILOCIE TO TUNER LIST I DO UPDATE LIST.

    Jeśli w żółtej kostce mini iso masz jeden pin nie podłączony wtedy przewód idzie do wyświetlacza i dalej do pilota.

    0
  • #7 01 Mar 2013 18:44
    marko5000
    Poziom 9  

    Rozgrzebałem to wszystko od nowa w aucie i rzeczywiście mam w zółtej kostce jeden pin niepodłączony więc wychodzi na to że auto miało kiedyś wyświetlacz. Rozkręciłem całą deskę rozdzielczą i znalazłem taką dużą czerwoną wtyczkę dwurzędową - z tego co czytam to zapewne od wyświetlacza. Co można zrobić teraz aby nie montować jednak tego lcd-ka (raz że go nie mam a dwa to już w tym miejscu"siedzi" cb radio) bo przecież jest w radiu ale żeby chodziło sterowanie w kierownicy ??

    0
  • Pomocny post
    #8 01 Mar 2013 19:30
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    Da radę podłączyć -poszukaj schematu od megane 2 do 2005r ( czerwona kostka ) + twingo po 2000 r ( żólte mini iso ) .

    Będzie dużo zmian magane - twingo ale kumaty elektryk podłączy .

    0
  • #9 01 Mar 2013 19:56
    marko5000
    Poziom 9  

    U nas cienko z kumatymi elektrykami a jak już są to nie interesują ich jakieś "sterowania przy kierownicy" tylko grube sprawy. Muszę zrobić to sam własnymi siłami więc jeśli możesz mi podać jeszcze jakieś bliższe wskazówki to będę bardzo wdzięczny. We wtyczce pilota jest 6 pinów , w radiu (w mini iso) też 6 - jak mi ktoś podpowie który do którego aby nie spalić radia to te 6 kabelków sam podłączę nasuwając osobno wsuwki - czy dobrze rozumuję ???

    0
  • #10 01 Mar 2013 20:39
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    Kolory przewodów są inne - za duzo do tłumaczenia - poszukaj w gogle visu megane 2 i visu twingo - porównaj schematy i jeśli coś kumasz z elektryki to będziesz wiedział.

    0
  • #11 01 Mar 2013 21:22
    marko5000
    Poziom 9  

    A co myślisz o takim rozumowaniu : w tym pilocie jest 5 przycisków a kabelków 6 - ten szósty to zapewne masa. Jak ją poprawnie zlokalizuje (a ze zwykłym omomierzem to chyba nie będzie trudne) to pozostałe bedą odpowiadać z poszczególne funkcje. Kiedy podepnę poszczególne (po jednym) i będe włączał funkcje pilota to może tą metodą namierzę właściwe styki we wtyczkach nie uszkadzając odbiornika. To tylko 25 możliwości - trochę mniej niż w totolotku.

    1
  • #12 01 Mar 2013 22:37
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    SZYMON BYDGOSZCZ napisał:
    Kolory przewodów są inne - za duzo do tłumaczenia - poszukaj w gogle visu megane 2 i visu twingo - porównaj schematy i jeśli coś kumasz z elektryki to będziesz wiedział.




    A co myślisz o takim rozumowaniu : w tym pilocie jest 5 przycisków a kabelków 6 - ten szósty to zapewne masa. Jak ją poprawnie zlokalizuje (a ze zwykłym omomierzem to chyba nie będzie trudne) to pozostałe bedą odpowiadać z poszczególne funkcje. Kiedy podepnę poszczególne (po jednym) i będe włączał funkcje pilota to może tą metodą namierzę właściwe styki we wtyczkach nie uszkadzając odbiornika. To tylko 25 możliwości - trochę mniej niż w totolotku.

    Tak nie dasz rady .

    Jedż do elektryka - nie powinien skaować cię więcej niż 250 zł - i masz po problemie.

    -1