Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi Carisma 1.9DI-D - Głośne zawory

28 Lut 2013 22:44 2802 5
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie.
    Postaram się jak najkrócej opisać problem.
    Kupiłem auto,na drugi dzień podczas powrotu z pracy z tłumika biały dym jak z komina huty Katowice.
    Szybka diagnoza wskazała na uszczelniacz turbiny,olej szedł w tłumik i stąd dym.
    Kupiłem drugie turbo,wymieniłem filtry,olej (5W40),założyłem turbo i dym znikł,tylko że zapaliła mi się żółta lampka od silnika..
    Po jakimś czasie zaczeły odzywać się zawory,mianowicie wygląda to tak że silnik chodzi w miarę cicho ale np.przy ruszaniu odzywają się zawory,nie wygląda to tak jak np.zawory w starych mercedesach,po prostu zaczeły mi te zaworki głośniej pracować,jestem wyczulony na takie dźwięki dlatego proszę o pomoc tych którzy mieli do czynienia z tym silnikiem..

    Wydaje mi się że mogła paść pompa oleju lecz przed wymianą wolę o tym porozmawiać:)

    Dziękuje za przeczytanie.Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Pada pompa oleju ale napędowego, zwana pompą wtryskową.
  • Poziom 9  
    Dziękuje za szybką odpowiedź lecz muszę zadać kolejne pytanie:

    Co wspólnego ma pompa wtryskowa z głośno chodzącymi zaworami?
  • Poziom 33  
    Za wczesny kąt wtrysku objawia się detonacyjnym spalaniem, potocznie zwanym dzwonieniem zaworów. Przecież zawory nie są z ciasta z drożdżami, żeby zmieniał się luz. Chociaż raz widziałem silnik, który pracował prawie bez oleju i rzeczywiście stukały zawory, bo szklanki wyschły. Ale Ty chyba masz olej w silniku.
  • Poziom 9  
    Tak olej mam nawet nowy:) stan jest i nie ubywa..
    W następnym tygodniu pojadę do serwisu na komputer i się okaże co go boli,mimo wszystko dziękuje za odpowiedź.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam ponownie,hałasowanie zaworów było spowodowane tym iż podczas gdy turbina się popsuła olej który wracał do silnika miał o wiele za wysoką temperaturę i to spowodowało że w silniku pojawiły się jakieś dziwne kluchy które niestety nie wyleciały wraz z olejem podczas wymiany..wyżej wymienione kluchy zablokowały kanały olejowe które doprowadzają olej do głowicy stąd głośne zawory..dodatkowo pompa oleju do wymiany.

    Jeśli ktoś ma zamiar kupić coś z silnikiem DI-D lub Dci (silnik Renault)stanowczo odradzam...Jak dla mnie wkładanie tak awaryjnych silników do japońskich samochodów to nic innego jak porażka..

    Temat zamykam i dziękuje za odpowiedzi.
    Pozdrawiam