Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagrywanie audycji Behringer Xenyx 502 USB i Behringer C-3

Maxisho 01 Mar 2013 10:39 6843 16
  • #1 01 Mar 2013 10:39
    Maxisho
    Poziom 8  

    Mam pytanie jak najlepiej podłączyć mikser Behringer Xenyx 502 z interfejsem USB do komputera, żeby nagrywać audycję i jednocześnie mieć odsłuch na słuchawkach?
    Moje obecne ustawienie to podłączenie komputera pod mikser do wejścia, a wyjście idzie przez USB i nagrywam Audacity. Odsłuch podłączony do słuchawek na mikserze. To rozwiązanie jest jak na razie w porządku, ale w przyszłości planuję nadawać na żywo z wykorzystaniem np. SAM Broadcaster'a i nie wiem jak sobie poradzić z tym, żeby muzyka była odpalana z poziomu programu, do niego mikrofon i odsłuch na słuchawkach bez opóźnień, bo z opóźnieniami to się nie da.

    0 16
  • Pomocny post
    #2 01 Mar 2013 11:22
    adambyw
    Moderator Akustyka

    Obawiam się że na tym mikserze nie będzie możliwe takie rozwiązanie. Musisz z programu (z komputera) wprowadzić muzykę do miksera, tak żeby sygnał nie był kierowany na przetwornik (USB), a był kierowany na słuchawki.
    Masz wejście CD/Tape to phones, ale ono odcina sygnał w słuchawkach z main mix.
    Możliwa by była przeróbka przez zwarcie styków przełącznika, tak by sygnał z main mix zawsze szedł na słuchawki. Ale zadziała to tylko pod warunkiem że między szyną main mix a przełącznikiem jest bufor, w przeciwnym wypadku, sygnał z CD/tape będzie zawsze szedł na main mix i będzie powstawać sprzężenie zwrotne.

    0
  • #3 01 Mar 2013 11:23
    Maxisho
    Poziom 8  

    A jaki tani mikser pozwala na takie rozwiązanie?

    0
  • #4 01 Mar 2013 11:28
    adambyw
    Moderator Akustyka

    Czekaj jeszcze. Nie ma na sieci schematu blokowego miksera. Czy jak puścisz dźwięk, z komputera przez USB na mikser to słychać go w słuchawkach? Czy jak słyszysz w słuchawkach to wraca on przez USB do komputera?

    Maxisho napisał:
    A jaki tani mikser pozwala na takie rozwiązanie?

    Większy, który ma np grupy, lub możliwość odsłuchu AUX. Ale w twoim przypadku zdecydowanie lepiej sprawdzi się interfejs audio, który pozwala jednocześnie na odsłuch mikrofonu jak i sygnału z przetwornika (USB).

    0
  • #5 01 Mar 2013 11:32
    Maxisho
    Poziom 8  

    Przez USB do komputera wraca tylko to co idzie na Main. A dźwięk z komputera przez USB na mikser słyszę tylko jak wcisnę przełącznik żeby dało dźwięk na słuchawki, ale to odcina mi odsłucha Maina na słuchawkach.

    Z tego co widziałem to droższe są takie interfejsy audio. Ewentualnie co byś proponował z jednym wejściem oraz z dwoma wejściami XLR?

    EDIT:
    Tam są dwa przełączniki USB/2-TRACK i mogę to wysłać -> TO PHONES i TO MAIN MIX
    Także jak coś wysyłam z komputera do miksera po USB to mam mozliwość puszczenia albo na słuchawkach albo na mainie albo i tu i tu.
    Może to wracać po USB z powrotem do komputera w zależności od ustawień.

    0
  • #6 01 Mar 2013 16:42
    adambyw
    Moderator Akustyka

    Jak masz kogoś ze smykałką do lutownicy możesz się pokusić o przeróbkę, jak pisałem wcześniej.

    Takie interfejsy zaczynają się w okolicy 300zł, np M-Audio FastTrack mk2 - bo potrzebujesz Phantom. Ma jednego XLR, z dwoma masz np tascam 122, albo alesis IO2 - ok 410zł.

    0
  • #7 01 Mar 2013 16:44
    Maxisho
    Poziom 8  

    Chyba jednak nie będę ryzykował.
    Na razie będę korzystał tak jak do tej pory, ewentualnie później w miarę potrzeb zamienię na coś bardziej odpowiedniego.

    0
  • #8 08 Mar 2013 15:23
    Andek82
    Poziom 11  

    Witam serdecznie

    Kupiłem sobie mixer jak w temacie Behringer xenyx 502 usb, głównie do nagrań gitary i mikrofonu w sumie to już drugi egzemplarz ponieważ pierwszy był niestety zepsuty i z tym chyba też mam problem lecz nie jestem pewien a więc tak nagrywam w cubase mixer podłączony przez usb do kompa monitory do wyjścia słuchawkowego gitara pod linie i generalnie tak wszystko gra, problem zaczyna się kiedy monitory podłączę do wyjść main out tak jak powinno być, w cubase ustawiam sobie ścieżkę z jakąś symulacją wzmacniacza i po wciśnięciu przycisku’’to main mix’’ i wciśnięciu przycisku głośniczka na ścieżce w cubase żeby słyszeć co gram i słyszeć podkład, wszystko zaczyna sprzęgać i piszczeć, gdy głośniczek nie jest wciśnięty na ścieżce, podkład słychać, czy tak powinno być? czy przycisk to main mix służy tylko do odsłuchu? bo odsłuch tego co nagrałem i podkładu po wciśnięciu main mix jest.

    Z góry dzięki za odpowiedź

    0
  • #10 08 Mar 2013 17:22
    Andek82
    Poziom 11  

    Dzięki za tak szybką odpowiedź, to sprzężenie pisk trzask jest nawet przy minimalnie odkręconym potencjometrze main mix, myślałem że odsłuchy podepnę pod wejścia main out i chyba tak powinno być? tylko wtedy nie mogę gitary ustawić na ścieżce ani mikrofonu, czyli generalnie do czego służy ten przycisk’’ to main mix’’? tylko do odsłuchu nagranego materiału?

    0
  • #11 20 Mar 2013 07:03
    QszR
    Poziom 10  

    Witam, podłącze się pod temat bo rozważam kupno tego mixerka Behringer Q502 USB.

    Czy jest możliwość w nim aby z komputera wysłać na mixer podkład muzyczny do odsłuchu na słuchawkach przy pomocy USB, dodać do niego wokal, ale żeby na komputerze rejestrował się sam wokal bez podkładu ?
    czy są odseparowane ścieżki do wysyłania czy leci wszystko wokal+podklad ?

    0
  • #12 05 Cze 2013 23:37
    berko
    Poziom 10  

    @Andek82

    Też chcę sobie go kupić do nagrywania gitary przez USB oraz podłaczenia monitorów analogowo.

    Mixer ma wejście opisane jaki mic czy podłaczenie bezpośrednio gitary ( czystej ) i granie na "zywo" w np: Cubase Guitar Rig dziala poprawnie ? Jak ksztaltuja sie opoznienia ?

    Dzieki.

    0
  • #13 06 Cze 2013 13:13
    adambyw
    Moderator Akustyka

    Jeżeli masz gitarę pasywną dobrze zapiąć dodatkowy transformator impedancji stosowany do reampingu, przykładowo superlux CP838, lub jakiś preamp gitarowy. Nie mniej gitara wpięta w line in bez problemu powinna się odezwać.
    Opóźnienia będą raczej na dokuczliwym poziomie.

    0
  • #14 06 Cze 2013 13:35
    berko
    Poziom 10  

    adambyw napisał:
    Jeżeli masz gitarę pasywną dobrze zapiąć dodatkowy transformator impedancji stosowany do reampingu, przykładowo superlux CP838, lub jakiś preamp gitarowy. Nie mniej gitara wpięta w line in bez problemu powinna się odezwać.
    Opóźnienia będą raczej na dokuczliwym poziomie.


    Mówiąc Line In masz na myśli to wejście w sekcji mic ?
    Jeśli chodzi o latencje to biorąc pod uwagę, że do tego dają stery ASIO spodziewałbym się opóźnień do max 14ms, co jest na pograniczu odczuwania, o takich mówisz ?

    0
  • #15 06 Cze 2013 13:55
    adambyw
    Moderator Akustyka

    Tak. Złącze Jack pod złączem XLR, z opisem line in.
    OK 14ms plus opóźnienie algorytmu programu procesora. Bo każdy algorytm (nawet najprostszy cyfrowy gain) zawsze dokłada jakieś opóźnienie.
    Mnie takie opóźnienie dokucza. Każde opóźnienie utrudnia równą grę.

    0
  • #16 06 Cze 2013 13:56
    berko
    Poziom 10  

    adambyw napisał:
    Tak. Złącze Jack pod złączem XLR, z opisem line in.
    OK 14ms plus opóźnienie algorytmu programu procesora. Bo każdy algorytm (nawet najprostszy cyfrowy gain) zawsze dokłada jakieś opóźnienie.
    Mnie takie opóźnienie dokucza. Każde opóźnienie utrudnia równą grę.


    Ale ogólnie do nagrywania wiosełka przez Guitar Rig w dobrej jakości się nadaję bardzo dobrze ? :)

    0
  • #17 06 Cze 2013 14:14
    adambyw
    Moderator Akustyka

    Hm, wolał bym użyć określenia dobrze, w przyzwoitej jakości. Toć to ma tylko 16 bit i 48kHz, czyli właściwie minimum żeby mówić o rozsądnym nagraniu, no i nie ma wejścia instrumentalnego Hi-Z dla gitary, co może skutkować tłumieniem sygnału i zmianą barwy instrumentu, głównie w górnym zakresie pasma.
    Działać - tak będzie, rezultat nagrań będzie w przyzwoitej jakości, może nieco szumieć.

    0