Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Galaxy mini - Samsung galaxy mini po zawilgoceniu nie włącza się

01 Mar 2013 16:11 6450 15
  • Poziom 19  
    Witam wszystkich!Jak widac,jestem tutaj nowy,telefonami zajmuje sie od około roku.Do rzeczy;kupilem na allegro uszkodzonego samsunga galaxy mini.Telefon jest po zawilgoceniu na co wskazuje różowy papierek lakmusowy.Telefon nie włącza się,nie daje najmniejszej oznaki życia,pod ładowarką rowniez.Telefon przeszedł 2 kąpiele w wanience ultradzwiekowej,została wygrzana płyta główna (temperatura 300) i zero poprawy.Co mnie zaniepokoiło,to procesor i uklad z boku jest lekko nadtopiony jakby hot-airem(bylo to juz przed moim wygrzewaniem).Moje pytanie tutaj to czy ten nadtopiony procesor(zdjęcie) moze byc przyczyna nie wlaczania sie telefonu?Jesli nie,to co w nim moze byc nie tak?Dodam,ze telefon nie ładuje baterii,po 2h ładowania naładowanie baterii na mierniku wykazuje 0,telefon pod zasilaczem nie odpala. Galaxy mini - Samsung galaxy mini po zawilgoceniu nie włącza się
  • Poziom 40  
    Nie jest to nadtopienie tylko oryginalny klej zabezpieczający.
  • Poziom 19  
    Zgadza się,teraz dopiero to sprawdziłem;) Więc jakies sugestie gdzie szukac przyczyny?Bardzo proszę o pomoc.
  • Poziom 19  
    Telefon pewnie leżał jakiś czas z włożoną bateria. Jeśli na baterii jest 0V to prawdopodobnie jest jakieś zwarcie na płycie głównej. Jaki jest pobór prądu po podłączeniu zasilania i przy próbie włączenia? Grzeje się jakiś element na płycie?
  • Poziom 19  
    Przy próbie włączenia na mierniku wskazówka przesuwa się na chwila z 0 na 0.1 i po chwili opada do 0.Nie zauważyłem zeby któryś układ na płycie sie grzał...
  • Poziom 19  
    Przy próbie włączenia na mierniku wskazówka przesuwa się na chwila z 0 na 0.1 i po chwili opada do 0.Nie zauważyłem zeby któryś układ na płycie sie grzał...
  • Poziom 19  
    Jest tu ktoś kto może dać mi chocby wskazówke gdzie mam szukac usterki?
  • Poziom 23  
    Na amperomierzu? 100mA to troche malawo jak na ten telefon.

    Zacznij od sprawdzenia czy na cewkach wokol PMU sa jakies napiecia. Jesli nie to dobry FLUX i reflow elementu.
  • Poziom 19  
    A możesz mi jakos zobrazowac ktorymi elementami mam sie zajac?Sorrki,ale w tym temacie jestem dosc swieży...
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Przydałby się dokładniejszy pomiar w mA. Wyczyść bardzo dokładnie a najlepiej wylutuj złącze USB i sprawdź czy bez niego się włączy. Przy tak małym prądzie może być jeszcze Boot uszkodzony. PMU - Układ zarządzania zasilaniem. Ściągnij z internetu Service Manual do tego telefonu i tam wszystko jest.
  • Poziom 19  
    Okej,dzięki;) Jutro wylutuje złącze USB i napisze co i jak.

    Dodano po 2 [godziny] 52 [minuty]:

    Po włożeniu naładowanej baterii w telefonie raz na jakis czas przy probie wlaczania mignie na chwile biały ekran,rowniez czasem tez sie tak dzieje odrazu po wlozeniu baterii.Jakies dodatkowe sugestie?Czy zajac sie jak wczesniej bylo powiedziane wylutowaniem złącza usb czy szukać gdzie indziej przyczyny?
  • Poziom 19  
    Witam ponownie.Wylutowałem właśnie złącze usb i bez zmian,telefon nadal nie reaguje.
  • Poziom 12  
    nie jestem mocno zaawansowany w tel. ale udało mi się ożywić 2 utopione mój sposób
    to czyszczenie denaturatem do miękim pędzelkiem by rozpuścić sole i inne osady powodujące zwarcia a później wydmuchanie gazem od zapalniczek intensywnie,suszenie i montarz
    Zdania zaczynamy wielką literą i kończymy kropką. Przed wysłaniem wiadomości użyj przycisku "Pisownia" i popraw błędy. Proszę niezwłocznie poprawić swoją wiadomość. jever 23
  • Poziom 19  
    Hmmm...Skoro wanienka ultradzwiekowa nie pomogła to wątpie żeby denaturat pomógł,ale spróbuje,co mi szkodzi;)Jak dokonam tej operacji to napisze czy są efekty...
  • Poziom 19  
    Niestety patent z czyszczeniem denaturatem i gazem się nie sprawdził(żadnych zmian).Tak jak wcześniej pisałem,wylutowałem złącze usb i tez nie było żadnych zmian wiec wlutowałem je z powrotem.Co do tego niskiego napięcia to sam już nie wiem,jestem świeży w temacie i możliwe,że coś źle Wam w tej kwestii podałem,bo podłączałem sprawny telefon pod ten miernik i jest tylko minimalnie większe to napięcie.Wklejam zdjęcie z miernika(mierzone przy wciśniętym włączniku telefonu).Proszę o dalsze sugestie i podpowiedzi. Aha,to zdjecie to z zasilacza,włączony w trybie "output display"Galaxy mini - Samsung galaxy mini po zawilgoceniu nie włącza się
    Przepraszam za fatalną jakość zdjęcia(robione nokią 6303).
  • Poziom 19  
    Dobra Panowie,telefon poszedł na allegro,nie ma sie co nad nim głowić.Zamykam temat i dziękuje wszystkim,którzy próbowali mi pomóc.