Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fritz!Box Warunki GWARANCJI a zakup sprzętu (gdziekolwiek)

freetz_master 01 Mar 2013 21:53 1266 0
  • #1 01 Mar 2013 21:53
    freetz_master
    Poziom 30  

    Dzisiaj otrzymałem maila od kolegi

    robertjj napisał:

    Witam
    Widzę, że dobrze się orientujesz w temacie Fritz Boxów, mam pytanie co do reklamacji w AVM, ostatnio wysłałem do reklamacji 7390 1&1 z dowodem zakupu od firmy XY w odpowiedzi dostałem informację, iż firma ta nie mogła mi go sprzedać i powinienem wysłać inny dowód zakupu od 1&1. Dziwne to trochę bo ok roku wcześniej reklamowałem dwa razy różne 7270 1&1 również od tej firmy XY i nie było problemu. Czy AVM zmienił jakieś warunki gwarancji ostatnio? czy może Fritz 7390 był zbyt nowy B 473...... reklamowałem w styczniu 2013r.
    Proszę o jakąś podpowiedz o co może chodzić.
    Pozdrawiam


    Ponieważ od dawna prowadzone były dyskusje i utarczki na ten temat, postaram się wyjaśnić, jak to jest z tą gwarancją od AVM.

    Zacząć trzeba od tego, co mówi AVM

    http://www.avm.de/de/Unternehmen/Divers/Garantiebedingungen.html

    Firma oferująca w Polsce ich produkty, powinna przynajmniej dać na piwo tłumaczowi, aby i oni mogli klientom wytłumczyć, jak to funkcjonuje

    [tłumaczenie własne, nie ponoszę konekwencji za błędy w tłumaczeniu ani za błędną interpretację. Tłumaczenie ma wyłącznie charakter informacyjny]

    Cytat:


    Warunki gwarancjji
    Wskazówki dotyczące gwarancji producenta

    Okres gwarancji każdego produktu określony jest w podręczniku załączonym do produktu.

    W przypadku trudności w obsłudze urządzenia lub w przypadku podejrzenia awarii technicznej prosimy o zwrócenie się do działu wsparcia klienta [support].

    W żadnym wypadku nie należy odsyłać urządzeń do firmy AVM bez uzgodnienia. Dostarczone bez uzgodnienia paczki nie mogą być ani załatwiane, ani odsyłane. Nasz dział wsparcia klienta [support] udzieli pomocy i dokładnie poinformuje o procedurach.

    W sytuacji, gdy dział wsparcia zdiagnozuje defekt, wystawia tzw. "numer-RMA", który uprawnia do dokonania wysyłki.

    Numer RMA musi być w sposób widoczny i czytelny umieszczony na paczce (najlepiej litery drukowane). Wysyłka musi być odpowiednio opłacona przez reklamującego.

    Paczka powinna dotrzeć w przeciągu 14 dni od wystawienia numeru RMA. Wysyłka powinna zostać starannie zapakowana i nie powinna zawierać orginalnego opakowania ani wyposażenia dodatkowego [przypisek tłum: kabli, przejściówek]
    Za wszelakie szkody zwiazane z transportem firma AVM nie odpowiada. Z A W S Z E należy dołączyć dowód zakupu [niem. Kaufbeleg] urządzenia.

    AVM ponosi koszty wysyłki naprawionego lub zamiennego urządzenia.


    Paczki bez numeru RMA, wysłane za pobraniem lub bez dowodu zakupu zostaną odesłane do reklamującego za pobraniem!






    O ile uszkodzenie powstało z winy klienta (złamanie anteny, efekt wyładowania atmosferycznego [piorun], wygięte gniazdka itd) firma AVM zasterzega sobie prawo do rezygnacji z naprawy, odesłania urządzenia i naliczenia opłaty stałej w wysokości 35 Euro.


    Teraz trochę wyjaśnień praktycznych.

    Od dawna wiadomo też na forach niemieckich, że AVM musiało trochę rygorystyczniej podejść do sprawy, bo byli specjaliści na niemieckim ebayu, którzy skupywali złom i domagali sie wymiany [ludzie sa wszędzie tacy samy, nie tylko w Polsce się kręci ;-) ]
    Dlatego trzeba mieć "dowód zakupu" (niem. Kaufbeleg).
    I to nie byle jaki. Ponieważ gwarancja jest dobrowolna, AVM może ustalac jej warunki.

    Uznawane dowody zakupu to

    - dowód zakupu od autoryzowanego przedstawiciela (czyli przy zakupie urządzenia nowiutkiego, zapakowanego) - czyli gdy jesteśmy PIERWSZYM klientem detalicznym, i od tego momentu liczy się 5 lat


    - dowód dostarczenia Fritza od operatora (np. 1&1 ale nie tylko, są tez inni) - dostaje sie przy zawieraniu umowy na internet


    A teraz jak sie to ma do kolorów Fritzów?

    - CZERWONE są albo od przedstawicieli handlowych (większość) albo od operatorów (np. O2)

    - CZARNE są wyłącznie od operatorów


    Konstelacje nabycia sprzętu i praw do gwarancji:

    - masz umowe z 1&1 i dostajesz sprzęt (czarny) + dowód zakupu [umowy i Fritza]

    - masz umowę z Deutsche Telekom i nie chcesz ich kichawego speedporta, idziesz do sklepu i kupujesz czerwonego fritza - masz dowód zakupu

    - masz umowę z 1&1, dali ci czarnego 7320 + dowód zakupu = masz gwarancję na czarnego 7320, ale chcesz 7390, idziesz do sklepu, kupujesz czerwonego 7390 masz dowód zakupu, czyli gwarancję


    To rynek "pierwotny". Ale jak wiadomo, w Polsce nie ma 1&1 i tylko niewielu przedstawicieli AVM (1? 2? 3?) Ilu kleintów w Polsce da za 7390 800zł? 200€ dla Niemca to trochę co innego.

    Dlatego więc w Polsce króluje obrót wtórny (starsze, używane modele). Ale nawet i w obrocie wtórnym (na niemieckim ebayu) można wyłowić Fritzki, które ludzie sprzedają z rachunkami (z owym "Kaufbelegiem"). Takowe są trochę droższe. Ale i Niemcy gubią te dowody, po 2 latach i tak dostajesz za darmo nowego Fritza, a stary na złom, na ebay albo do Polski ;-) -> a bez dowodu zakupu nie ma reklamacji.

    Tak więc te wszystkie pseudo firmy na aledrogo oferujące "gwarancję producenta" opowiadają poprostu bajki, i tabliczka o niczym nie świadczy ;-)

    A rachunek handlarza z Polski oferującego fritza w obrocie wtórnym można sobie w toalecia powiesić.

    Inne skrajne przypadki:

    - na aledrogo są zaklinacze od pokazywania tabliczek, sorry, bez 1 rachunku detalicznego nie ma gwarancji

    - kupiłeś wczoraj w niemieckim saturnie czerwonego Fritza 7390 i zgubiłeś rachunek, nie masz gwarancji

    - kupiłeś na ebayu/aledrogo Fritza z rachunkiem handlowca z Niemiec lub dokumentem od 1&1 (np. używany 2 lata), to masz gwarancję 3 lata

    - WSZYSTKIE starsze modele (7141, 7140 i powoli 7170) nie mówiąc juz o złomie typu 7050, SL i ata nawet z rachunkami utraciły już gwarancję, bo od 2007-2008 nie ma ich ani w sprzedaży ani nie są oferowane przez operatorów.

    Teraz zobaczcie sobie na aledrogo, co tam jest wypisywane ;-)
    Niektórzy wypisują o gwarancji producenta dla 7141 (ha ha ha)

    Niektórzy są nawet tacy fenomenalni, że udzielają licencji na "polskie wersje oprogramowania" - przetłumaczonej wersji html starych firmwarów AVM. Myślę tylko, że AVM wie, że nic od nich nie można na drodze prawnej wydębić, bo jakby było co, to by popłynęli aż miło.

    KAŻDY Fritz kupiony z drugiej ręki, obojętnie od kogo, bez rachunku niemieckiego, ma taką sama gwarancję: żadną.

    I jak się komus coś sprzedaje, to fair byłoby o tym powiedzieć. Fritze to bardzo dobre urządzenia i stosunkowo niewiele sie psują, ale jeżeli już, to ryzyko po waszej stronie.

    tak więc odpowiedź na pytanie

    Cytat:

    ostatnio wysłałem do reklamacji 7390 1&1 z dowodem zakupu od firmy XY w odpowiedzi dostałem informację, iż firma ta nie mogła mi go sprzedać i powinienem wysłać inny dowód zakupu od 1&1.

    jest jasna? Nie mogli ci sprzedać, potrzebny jest dowód zakupu od 1&1 pierwszego właściciela. Jeżeli już, tylko czerwony ci mogli sprzedać.

    Proszę o dopisywanie historii innych, to będziemy wiedzieli, jak to jest. Nie dawajcie się nabierać ;-)

    Moje Fritze też są bez gwarancji, ale chodzą ;-)

    Jeżeli wydałeś 800zl to ci pozostaje albo kulancja firmy XY albo kodeks cywilny.

    0 0