Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AVR - budowa przekaznika - ów programowalnego.

pawelo220v 01 Mar 2013 22:05 1299 6
  • #1 01 Mar 2013 22:05
    pawelo220v
    Poziom 11  

Witam, na wstepię powiem ze nie mam dużego doświadczenia.
    Potrzebuje zbudować układ na uC, kótry by pracował razem z wyświetlaczem i przyciskamy do programowania.
    Układ pracowała by jako 6 układów czasowych (4 przekaniki) nie zależne od siebie z czego dwa z nastawą czasu działania od 10 do 60sek a jedno wyjście z nich jako napięciowe 0-10v.

jaki najprostszy układ byście mi polecili myślałem nad atmel16 .
    Czy znajdę jakieś biblioteki z takimi rozwiązaniami układów.
    Pozdrawiam

Proszę poprawić treść wiadomości - 3.1.13 [zumek]

0 6
  • Relpol
  • #2 01 Mar 2013 22:09
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

A można po polsku?

Kto go z Tobą przyciska do programowania?

0
  • Relpol
  • #3 02 Mar 2013 06:23
    pawelo220v
    Poziom 11  

Sory może nie dokładnie opisałem :
    4 wyjścia przekaźnikowe - program 24 godziny wlącz/wyłacz.
    1 wyjście - przekaźnikowe 10-60 sek.
    1 wyjście napięciowe 0-10v.

Klawiaturę będę obsługiwał ja , wyświetlacz 2x16.
    Chcę zbudowac sam bo wiem ze wyjdzie taniej.
    Gotowe takie jak "ZEN " omrona są strasznie drogie a ja nie będę realizował wszystkich jego funkcji.
    Czy dobrze typuje almega16 ?
    Bo mam chęci zaprzyjaznic się dokładniej z programowaniem uC.

0
  • #4 02 Mar 2013 09:47
    tmf
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

Do tak prostego zadania każdy MCU się nada. Natomiast nie jestem pewien czy wyjdzie to taniej niż gotowce. Nawet zakładając, że twój czas jest darmowy. Niemniej dla początkującego niebanalne jest poprawne zaprojektowanie układu. Czym mają sterować te przekaźniki? Jeśli to są jakieś większe prądy to zakłócenia staną się problemem. Masz jakieś doświadczenie w programowaniu MCU?