Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 2000r 1.6 16v - Szarpanie przy przyśpieszaniu i ruszaniu.

DJ SNap 27 Cze 2013 07:00 66975 36
  • #31
    tatachomioka
    Poziom 2  
    Witam wszystkich

    W moim przypadku wina leżała po stronie EGR-a. Mechanicznie był sprawny, jednak od strony elektrycznej robił problemy. EGR wymieniony i Viki jak nowa.

    Mechanik jeszcze zasugerował użycie środka typu:
    Liqui Moly Ventil Sauber
    Podobno te silniki mają tendencje do zawieszania się zaworów w wyniku osadzania się nagaru na trzonkach zaworów.

    Mam nadzieję, że komuś te informacje pomogą!
    Pozdrawiam
  • Osprzęt kablowy
  • #32
    DJ SNap
    Poziom 15  
    Ja wam powiem że coś się u mnie ruszyło jeżeli chodzi o to szarpanie - otóż wyczyściłem... przepustnicę. Była cała uwalona z zewnątrz a w środku to już w ogóle. Dziś zrobiłem parę kilometrów i było ok. Dam znać za jakiś czas czy faktycznie pomogło czy przypadek.
  • Osprzęt kablowy
  • #33
    chris01
    Poziom 10  
    Rozwiązałeś problem? Znalazłeś przyczynę szarpania?
  • #34
    DJ SNap
    Poziom 15  
    chris01 napisał:
    Rozwiązałeś problem? Znalazłeś przyczynę szarpania?


    Napisałem ci PW.

    Do wszystkich: sprawę szarpania załatwił komplet świec NGK v23. Poszukam dokładnego modelu i Wam wrzucę.
  • #35
    speedfan
    Poziom 8  
    Witam. Podepne się do tematu i odświeże gdyż też mam problem z szarpaniem w swojej Viki B CD 1998r 1.6ben gaz. Tyle że u mnie wine ponosi raczej strona mechaniczna. Otóż gdy odpale silnik na gazie bo na benzynie nie jeździ to przez chwile utrzymuje wysokie obroty w granicy 2000tyś co raczej spowodowane jest właśnie odpalaniem na gazie, ale do rzeczy po odpaleniu silnika gdy obroty się ustabilizują silnik pracuje ale nim poszarpuje w przód i tył, bez wzgledu na to czy dopiero ruszam czy jade 2h i stane silnik szarpie jednakowo. Obstawiałem sprzęgło gdyż troche wysoko bierze jednak do wolnych obrotów nic one nie ma a auto rusza płynnie czy to na 1 czy wstecznym i przyspiesza dobrze na każdym biegu tylko to szarpanie. Dodam również że biegi w górnej pozycji lewarka R,1,3,5 wchodzą z takim jakby to nazwać miękkim oporem, czasem tak sie działo w nexi na wstecznym gdy mieszek podszedł pod wybierak R. Biegi wchodzą ale nie czuć ze dany bieg jest włączony. Na 2 i 4 jest ok i slychać charakterystyczny dzwięk wbijanego biegu na zgaszonym silniku. Dodam też podczas ruszania z 1 gdy trzymam ręke na lewarku to pcha go w strone luzu jakby chciał on wyskoczyć. Czasem też wyskakuje 5 bieg. Czy to może być uszkodzona poduszka pod skrzynią?? Bo tylko z tym kojarzy mi się to szarpanie podobne do gaszenia TDI z uszkodzoną poduszką, gdyż silnik pracuje płynnie a szarpie. Prosiłbym o odpowiedź i ewentualne sugestie co to może być.
  • #36
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    A zerknąć pod auto i sprawdzić, łyżeczka w dłoń. Wróżek tu brak.
  • #37
    speedfan
    Poziom 8  
    Pawel wawa napisał:
    A zerknąć pod auto i sprawdzić, łyżeczka w dłoń. Wróżek tu brak.

    tak właśnie mam zamiar zrobić:) niestety obecnie auto stoi u gaziarza i nie mam jak tego sprawdzić aczkolwiek chciałem najpierw zapytać bo niewiele mam czasu na dłubanine przy Viki więc chciałem wiedzieć od czego zacząć by nie marnować cennego czasu na szukanie w ciemno. Ale dziękuje za cenną rade