Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 2000r 1.6 16v - Szarpanie przy przyśpieszaniu i ruszaniu.

02 Mar 2013 11:55 67386 36
  • Poziom 15  
    Witam,

    Posiadam Vectrę B z 2000r z silnikiem 1.6 16v 100KM. Otóż mam problem z przyśpieszaniem i ruszaniem. Problem objawia się następująco:

    Podczas ruszania silnik tak jakby nie miał mocy (bardzo ciężko mi to opisać - trzeba by było to "poczuć" choć ten problem może wynikać z moich błędów podczas ruszania). Czasem trzeba wcisnąć sprzęgło i spróbować jeszcze raz.

    Podczas przyśpieszania w zakresie obrotów od 1 do 2,5 tysięcy silnik szarpie/przerywa (przy przyśpieszaniu na 2, 3, 4, 5 biegu). Ilość paliwa w baku nie ma wpływu. Czy jest mało czy dużo problem występuje. Świece zostały wymienione jakieś 3-4 tysięcy km temu na Bosch-a. Nie wymiona została cewka zapłonowa, choć nie pojawiają się żadne komunikaty (w sensie kontrolek na zegarach). Wymiana świec w przeszłości pomogła lecz problem powrócił jakieś 1-1,5 tysiąca km temu.

    Gdzie szukać problemu?

    Olej: 5w-40 wymiony z 7 tysięcy km temu, rozrząd razem z olejem + pompa wody.
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Coś z tym silnikiem jest nie tak. Kontrolki nie wszystko pokażą. Podjedź na badanie komputerowe .
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Cytat:
    Przewody WN zmieniałeś


    A czy ten model posiada przewody , czy listwę?
  • Poziom 15  
    Jak już miałbym jechać to co miałbym powiedzieć? Silnik szarpie, podłączcie pod komputer i sprawdźcie?

    Co do WM to szczerze powiem że nie wiem. Jest taka jakby listwa z której wychodzą 4 (nie wiem jak to określić– palce?) i lłączą się ze świecami.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    witam
    Skoro ostatnio pomogła wymiana świec a był taki sam objaw to zmień świece to nie majątek
    a 3-4 tysiące to nie tak mało a to że bosch to nie znaczy że każda świeca wytrzyma 15 tys
    Najlepiej najpierw wykręcić świece ,sprawdzić kompresje ,wizualnie obejrzeć świece jak wyglądają może już się powypalały,
    Wody w zbiorniczku nie ubyło?
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Na postoju , bez ruszania , wchodzi swobodnie na obroty? Wciskaj b. powoli pedał gazu.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    na biegu jałowym tz. na wolnych obrotach, płynnie pracuje? obroty nie falują?
  • Poziom 15  
    @osmaster81: Wykręcę świece i sprawdzę je. Jeżeli będą już zużyte to coś musiało doprowadzić do takiego stanu rzeczy. Kompresja była sprawdzana razem z wymianą świec (te 3-4 tys km temu). Nie podam wyników ale wg osoby, która testowała kompresję było ok. Podaj proszę jakie powinny być wartości dla mojego silnika (czy też w instrukcji auta będzie podane? Wydaje mi się że tak).
    Wody nie ubyło... Zaraz. Jakie WODY?? Masz na myśli płyn chłodniczy (tak jestem trochę nie ogarnięty w temacie)?

    @emeryt2: Na postuju nie mam problemów. Jutro zweryfikuję i podam pewną informację.

    @wrMarcin: Pracuje płynnie. Obroty falują w minimalnym stopniu (ledwo to można zauważyć). Silnikiem czasem (oczywiście na jałowym) trochę szarpie. Zdarza się to rzadko i raczej na zimno.


    Ogólnie to mam wrażenie że szarpanie objawia się dopiero gdy silnik nabierze temperatury. Na zimno jest ok (też to jeszcze sprawdzę).
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    zapytałem o ubytki cieczy bo właśnie ona mogla by wyrządzić jakieś szkody
    ciśnienie powinno być jednakowe na każdym cylindrze i oscylować w przedziale 10 -12 bar
    Ale jak pisałem wcześniej świece nie kosztują majątku
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Za głęboko sięgacie panowie.
    świece + moduł zapłonu , i to tyle.
  • Poziom 15  
    Moduł zapłonu? Czyli co - cewka? Przy okazji chciałbym się spytać o chłodziwo. Było tu o nim mowa. Kolor płynu jest zielony (nie wiem jakie to ma znaczenie). Temperatura silnika jest ok (choć nie dochodzi do 90 stopni. Zawsze jest 85). Jaki tam dolewać płyn chłodniczy? Dobierać kolorem czy jak? Nie mam zielonego pojęcia jaki jest poprzedni (tyle tylko jest do -30) bo lał go poprzedni właściciel pojazdu.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Co do płynu ,to wróżką nie jestem.
    DJ SNap napisał:
    Moduł zapłonu? Czyli co - cewka?

    Tak, to cewka.Podczas uszkodzenia świecy zapłonowej,jest sporo szans ,że przebija się i cewka.Jeżeli podczas delikatnego dodania gazu wszystko jest OK,a przy gwałtownym naciśnięciu szarpie ,to jest to .Cewka zapłonowa nie przetrzyma napięcia powyżej 25kV,a podczas uszkodzenia świecy napięcie jest "odrobinkę " wyższe.
  • Poziom 15  
    Opel Vectra B 2000r 1.6 16v - Szarpanie przy przyśpieszaniu i ruszaniu. Opel Vectra B 2000r 1.6 16v - Szarpanie przy przyśpieszaniu i ruszaniu. Opel Vectra B 2000r 1.6 16v - Szarpanie przy przyśpieszaniu i ruszaniu.
    Wykręciłem świece. Wstawiam fotki. Z tego co wiem jedna jest już "przebita" - obstawiam że właśnie przez cewkę. Na razie wymienię tą jedną.

    Oglądałem też cewkę (w sensie to moją, obecnie zamontowaną) i tam żadnego zużycia nie widać choć pewnie to co może się w niej zużyć jest w środku i jest nie widoczne.

    Przy okazji znalazłem wyniki test kompresji (jeszcze jutro sprawdzę jednostkę bo coś mi się te MegaPascal-e nie podobają):

    1. cylinder - 14 MPa
    2. cylinder - 14 MPa
    3. cylinder - 13 MPa
    4. cylinder - 13 MPa .
  • Poziom 15  
    Jestem świeżo po wizycie w serwisie. Panowie podłączyli swój sprzęt do OBD i stwierdzili że cewka jest ok (na każdej "fajce?" jest po bodaj 2 Hz lub 2 kHz). Dodatkowo stwierdzili że zapłon w 4tym cylindrze jest opóźniony o 4 stopnie. Powiedzieli że przewody podciśnieniowe (jakieś gumowe wężyki) nadają się do wymiany. Dodatkowo stwierdzą że problem może leżeć po stronie czujnika położenia wałka rozrządu. Mowa też była o źle ustawionym rozrządzie ale to jako mało prawdopodobna przyczyna. Ich super nowoczesny diagozłom nie mógł się połączyć z silnikiem (ABS i reszta ok) - w sensie takim że nie udało się odczytać błędów lecz gdy już połączenie się udało pokazywał ich 0.
  • Poziom 25  
    Co to za serwis?!
    Jak oni sprawdzali ten moduł zapłonu ,że wyszło im 20 kV?
    Opóźnienie zapłonu o 4 stopnie to żadna tragedia.Norma..
    Zapytam jeszcze raz... jak wciskasz powoli pedał gazu to wszystko jest OK?
    a jak szybko przyłożysz do dechy to przebiera?....
  • Poziom 15  
    Serwis to Norauto Gdańsk. Najlepsze jest to że 4ech chłopa było potrzeba żeby postawić jakąś diagnozę. Choć dla mnie jest to diagnoza typu: szukaj a będzie ci dane. Jak trafisz to wygrywasz. Czyli wymieniamy co się da i sprawdzamy czy pomogło.

    Jak wciskam powoli jest ok. Jak depnę do trzepie (TYLKO podczas jazdy i nasila się jak silnik jest ciepły - około 88 stopni Celsjusza). Ja może opiszę przebieg zdarzenia żeby wyjaśnić wszystkie wątpliwości:

    Jadę sobie powiedzmy na 3 biegu, jest 1500 obrotów. Naciskam pedał powiedzmy na 50% i w tym momencie wszystko się trzęsie (chyba że zmniejszę nacisk na pedał). Dojdzie powiedzmy do 1700 i mija jak ręką odjął. Tak jest na 2; 3; 4. i 5. biegu. Na jedynce jest tak jakby silnik nie miał mocy. Teraz po wymianie świecy (i zrobieniu paru km) sytuacja w miarę się ustabilizowała. Chłopaki stwierdzili że 4 świeca jest wypalona (a to że żółty/pomarańczowy nalot to wynik z tego że dostała się tam woda (że co????).

    Jutro widzę się z osobą, która posiada OP COM-a. Sprawdzimy jeszcze raz co jest nie tak. Włącznie z cewką - jeszcze raz sprawdzę i ZAPISZĘ wyniki pomiarów).
  • Poziom 25  
    Nie bedzie żadnych usterek zapisanych w silniku.Ten nalot był na elektrodach świecy?
    DJ SNap napisał:
    Teraz po wymianie świecy (i zrobieniu paru km) sytuacja w miarę się ustabilizowała.
    czyli CO????
  • Poziom 15  
    Jeżeli chodzi o świece to zerknij proszę na zdjęcie nr 3 z postu #14.

    Co do ustabilizowania się sytuacji chodzi mi o to że nie zdarza się to (szarpanie) tak często jak do niedawna. W sensie takim że szarpanie miało miejsce w sporej większości przypadków - teraz występuje rzadziej - lecz problem nadal występuje oraz to że objawy będą się nasilać bo tak było przy poprzedniej wymianie świec (pomogło na krótko).

    Bardzo ciężko mi to opisać więc proszę o wyrozumiałość - trzeba by było się przejechać moją Vectrą żeby dokładnie zrozumieć. Poobserwuję jutro obroty silnika i spróbuję nagrać jakiś filmik (oczywiście z zachowaniem bezpieczeństwa czyli przy pomocy osób 3cich) co się dzieje podczas szarpania.
  • Poziom 25  
    A Ja nadal obstawiam cewke ..
    Miałem bardzo dużo przypadków z uszkodzeniem DIS-a(cewki).
    cewka DELFI załatwi sprawe.Nie pakuj sie w żadne NO NAME lub ITALY-wytrzymają co najwyżej pare miesiecy.
  • Poziom 15  
    Jak mam być szczery to też mi się tak wydaje. Z kolei nie ma żadnego sposobu, by sprawdzić tą cewkę. Zgadza się?

    Jak już będę kupował tą cewkę to na pewno nie kupię żadnego no-name.
  • Poziom 15  
    Jestem po spotkaniu Vectry z OP Com-em. Diagnoza: spalanie stukowe. Mogę wrzucić plik z OP Com-u (w formacie .CSV) i wskazać dane, dzięki którym właściciel diagoskopu stwierdził spalanie stukowe.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Proszę wrzuć ,bo chciałbym zobaczyć ,co Op-com-er zobaczył !!
  • Poziom 9  
    Wymieniałeś może w ostatnim czasie rozrząd jeżeli tak to może być przestawiony o 1-den ząbek na pasku.Ja ostatnio u siebie wymieniałem i mam ten sam efekt ciężko się zbiera na obroty i szarpie przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu,a jak schodzi z wysokich obrotów strzeli.
  • Admin grupy Samochody
    Wyczyść porządnie zawór egr. I wydmuchaj powietrzem z kolektora.
  • Poziom 2  
    Mam identyczne objawy w tym samym silniku. Wymiana czujnika polozenia walka rozrzadu nie pomogla. Napizz prosze co u ciebie pomoglo.
  • Poziom 2  
    Witam
    Mam ten sam problem. Moja Viki (Vectra B 2000r 1.6 16v Pb/LPG) na zimnym silniku ma kłopot z wkręceniem się na obroty, przy jednostajnej jeździe tak około 2000 3000 obr/min poszarpuje. Jak odejmę gazu to ustaje. Dzieje się tak zarówno na Pb jak i na LPG. Wykonałem diagnostykę komputerową i padło na cewkę i/lub czujnik wałka rozrządu.
    Wymieniłem cewkę i świece, niestety żaden z objawów nie ustąpił. Teraz pora na czujnik - i zobaczymy.
  • Poziom 2  
    witaj, ja już wymieniłem

    - świece
    - kable
    - cewkę
    - EGR
    - czujnik położenia wałka rozrządu
    - lambdę

    i nic

    w poniedziałek rozkręcam silnik i patrzę do rozrządu, myślę, że jest przestawiony, bo z tego co pamiętam to 2 lata temu po zmianie rozrządu mechanik mówił mi, że auto jakoś zamula i już wtedy szukał przyczyny, a że było to w zaufanym serwisie, to uznałem, że to nie może być przecież rozrząd.

    napisz kolego co pomogło jeśli znajdziesz przyczynę.