Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic 1.4IS. Po puszczeniu gazu obroty falują.

pstrans 18 Feb 2005 12:56 23668 9
  • #1
    pstrans
    Level 11  
    Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem, że auto stojąc (gdy się rozgrzeje) utrzymuje obroty silnika w granicach ok.800 obr/min, ale w przypadku rozpędzenia samochodu i jazdy na "luzie" obroty pozostają jak na ok. 1500 obr/min. Dodam jeszcze, że puszczając gaz, obroty falują. Za wszystkie sugestie wielkie dzięki.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    czapajew
    Level 22  
    Spróbuj przeczyscić silniczek krokowy
  • #3
    pstrans
    Level 11  
    Dzięki za szybką odpowiedź, ale przypuszczam, że nie ma tam takowego, a sterowanie jest tam rozwiązane w inny sposób - przepraszam za może laickie stwierdzenie i ewentualne naprowadzenie mojej niewiedzy na właściwe tory.
  • #4
    zielony skorpion
    Level 12  
    Sprwdź czujnik położenia przepustnicy i czujnik przepływu powietrza.
    ( do moderatora to był przypadek z tym h)
  • #5
    GofNet
    Level 15  
    Objawy takie są zazwyczaj spowodowane trzema przypadkami:
    1. Uszkodzony przepływomierz (zazwyczaj powodem jest instalacja gazowa, lecz nie zawsze - wiek auta również się do tego przyczynia).
    2. "Lewe powietrze" od filtra powietrza do INJECTION (wtrysku), bo takowy chyba posiadasz (ale ten objaw tyczy się również i wersji gaźnikowej, bo nie chodzi o sposób zasilania silnika w paliwo, lecz o "lewe powietrze" w układzie doprowadzania powietrza pod ciśnieniem).
    3. Zbyt mało płynu chłodzącego w układzie chłodzenia. Nie tylko trzeba sprawdzić i dolać do zbiorniczka wyrównawczego, ale przede wszystkim należy zbadać poziom płynu w chłodnicy. Jeśli było go znacząco za mało, należy odpowietrzyć po dolaniu układ. Od tej właśnie potencjalnej usterki bym zaczął poszukiwania. Pewnym dodatkowym objawem z zapowietrzonym układem lub/i zbyt małą ilością cieczy chłodzącej jest słabe ogrzewanie w kabinie auta. Wtedy może być uszkodzony termostat (tania sprawa) lub właśnie brak cieczy lub zapowietrzony układ.

    Więcej o w/w usterce możesz znaleźć tutaj:
    Ogrzewania, odpowietrzanie, termostat, itp.

    Więcej na temat Twojego silnika znajdziesz:
    http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/HONDA_778.html
  • #6
    pstrans
    Level 11  
    Dzięki za zaiteresowanie tematem. Sprawdzę to jak sugerujecie - i stawiam na zapowietrzony układ chłodzenia, gdyż dość długo się rozgrzewa silnik. Ale o wynikach poinformuję.
  • #7
    pstrans
    Level 11  
    Witam. Układ chłodzenia nie był zapowietrzony. Sterowanie ilością powietrza odbywa się tutaj poprzez zawór obejściowy i rezystancja tego zaworu (silniczka) jest inna niż podają tablice dot. tego typu silnika. Trochę posiedziałem przy tym i nie mogę ustawić niższych obrotów poprzez regulację dyszą powietrzną wolnych obrotów. Prawdopodobnie tu jest przyczyna niesprawności. Ale mam jeszcze jedną uwagę - lamka wywołania kodów migowych, przy próbie ich wywołania świeci cały czas. Co można z tym zrobić, może ktoś miał takowy przypadek. Za wszystkie sugestie z góry dzięki.
  • #8
    dave2
    Level 11  
    Witam!!!

    Ciągłe świecenie kontrolki silnika po zmostkowaniu wtyczki to normalny objaw braku kodów usterek w pamięci urządzenia sterującego.

    Pozdrawiam!!
  • #9
    DJCHUCKY
    Level 19  
    Witam.

    Gdzie mogę znaleźć dokłądne informacje na temat sprawdzania kodów usterek w hondzie civic?

    Rok chyba z 1996 silnik 1,4 lub 1,6

    Dodano po 45 [sekundy]:

    Witam.

    Gdzie mogę znaleźć dokłądne informacje na temat sprawdzania kodów usterek w hondzie civic?

    Rok chyba z 1996 silnik 1,4 lub 1,6

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Witam.

    Gdzie mogę znaleźć dokłądne informacje na temat sprawdzania kodów usterek w hondzie civic?

    Rok chyba z 1996 silnik 1,4 lub 1,6