Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic 1.4IS. Po puszczeniu gazu obroty falują.

pstrans 18 Feb 2005 12:56 23965 9
  • #1
    pstrans
    Level 11  
    Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem, że auto stojąc (gdy się rozgrzeje) utrzymuje obroty silnika w granicach ok.800 obr/min, ale w przypadku rozpędzenia samochodu i jazdy na "luzie" obroty pozostają jak na ok. 1500 obr/min. Dodam jeszcze, że puszczając gaz, obroty falują. Za wszystkie sugestie wielkie dzięki.
  • #2
    czapajew
    Level 22  
    Spróbuj przeczyscić silniczek krokowy
  • #3
    pstrans
    Level 11  
    Dzięki za szybką odpowiedź, ale przypuszczam, że nie ma tam takowego, a sterowanie jest tam rozwiązane w inny sposób - przepraszam za może laickie stwierdzenie i ewentualne naprowadzenie mojej niewiedzy na właściwe tory.
  • #4
    zielony skorpion
    Level 12  
    Sprwdź czujnik położenia przepustnicy i czujnik przepływu powietrza.
    ( do moderatora to był przypadek z tym h)
  • #5
    GofNet
    Level 15  
    Objawy takie są zazwyczaj spowodowane trzema przypadkami:
    1. Uszkodzony przepływomierz (zazwyczaj powodem jest instalacja gazowa, lecz nie zawsze - wiek auta również się do tego przyczynia).
    2. "Lewe powietrze" od filtra powietrza do INJECTION (wtrysku), bo takowy chyba posiadasz (ale ten objaw tyczy się również i wersji gaźnikowej, bo nie chodzi o sposób zasilania silnika w paliwo, lecz o "lewe powietrze" w układzie doprowadzania powietrza pod ciśnieniem).
    3. Zbyt mało płynu chłodzącego w układzie chłodzenia. Nie tylko trzeba sprawdzić i dolać do zbiorniczka wyrównawczego, ale przede wszystkim należy zbadać poziom płynu w chłodnicy. Jeśli było go znacząco za mało, należy odpowietrzyć po dolaniu układ. Od tej właśnie potencjalnej usterki bym zaczął poszukiwania. Pewnym dodatkowym objawem z zapowietrzonym układem lub/i zbyt małą ilością cieczy chłodzącej jest słabe ogrzewanie w kabinie auta. Wtedy może być uszkodzony termostat (tania sprawa) lub właśnie brak cieczy lub zapowietrzony układ.

    Więcej o w/w usterce możesz znaleźć tutaj:
    Ogrzewania, odpowietrzanie, termostat, itp.

    Więcej na temat Twojego silnika znajdziesz:
    http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/HONDA_778.html
  • #6
    pstrans
    Level 11  
    Dzięki za zaiteresowanie tematem. Sprawdzę to jak sugerujecie - i stawiam na zapowietrzony układ chłodzenia, gdyż dość długo się rozgrzewa silnik. Ale o wynikach poinformuję.
  • #7
    pstrans
    Level 11  
    Witam. Układ chłodzenia nie był zapowietrzony. Sterowanie ilością powietrza odbywa się tutaj poprzez zawór obejściowy i rezystancja tego zaworu (silniczka) jest inna niż podają tablice dot. tego typu silnika. Trochę posiedziałem przy tym i nie mogę ustawić niższych obrotów poprzez regulację dyszą powietrzną wolnych obrotów. Prawdopodobnie tu jest przyczyna niesprawności. Ale mam jeszcze jedną uwagę - lamka wywołania kodów migowych, przy próbie ich wywołania świeci cały czas. Co można z tym zrobić, może ktoś miał takowy przypadek. Za wszystkie sugestie z góry dzięki.
  • #8
    dave2
    Level 11  
    Witam!!!

    Ciągłe świecenie kontrolki silnika po zmostkowaniu wtyczki to normalny objaw braku kodów usterek w pamięci urządzenia sterującego.

    Pozdrawiam!!
  • #9
    DJCHUCKY
    Level 19  
    Witam.

    Gdzie mogę znaleźć dokłądne informacje na temat sprawdzania kodów usterek w hondzie civic?

    Rok chyba z 1996 silnik 1,4 lub 1,6

    Dodano po 45 [sekundy]:

    Witam.

    Gdzie mogę znaleźć dokłądne informacje na temat sprawdzania kodów usterek w hondzie civic?

    Rok chyba z 1996 silnik 1,4 lub 1,6

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Witam.

    Gdzie mogę znaleźć dokłądne informacje na temat sprawdzania kodów usterek w hondzie civic?

    Rok chyba z 1996 silnik 1,4 lub 1,6
  • #10
    skorpio33
    Level 14  
    Hej

    Znajdziesz na www.hondapl.org/samodiagnostyka/samodiagnostyka.html