Cześć!
Wiele razy mi pomogliście mam nadzieje, ze i tym razem uda się coś wymyślić.
Mianowicie, kupiłem taki oto prosty Tracker (Lokalizator) GPS
http://detektywistyczny.sklep.pl/opis/2092947/lokalizator-gps--podsluch-tk102.html
Chce go zamontować, w aucie prywatnym, na wypadek kradzieży, żeby go zlokalizowac. Wiem że złodziej może użyć zagłuszacza sygnału GPS, ale zawsze może go nie użyć. Może wjechać do garażu itp. itd. dlatego właśnie wybrałem model z baterią i funkcją zapamiętania ostatniej pozycji przed utraceniem sygnału...
Bo wersja bez baterii przestanie niestety chodzić jak odepnie akumulator i d...a.
Wszystko fajnie, ładnie ale coś tą baterie musi ładować, zasilacz/ładowarka 12V jest dołączona do zestawu.
Tylko taka ładowarka może zżerać nawet 700mA podczas ładowania, a nawet jak nie ładuje to coś pobiera.
i boję się tutaj, że jak auto będzie stało 2 dni bez odpalania to może rozładować akumulator.
Dlatego pomyślałem o zainstalowaniu na plusowym kablu przekaźnika który załączał by zasilacz tylko gdy samochód jest uruchomiony.
Do tego wystarczy zwykły przekaźnik ale jeśli będę jeździł po mieście to to nie wystarczy na naładowanie baterii.
Na pierwszą myśl przyszedł mi jakiś kondensator, ale musiał by on utrzymać napięcie przynajmniej z 30 minut bym był pewny, że bateria się naładuje w pełni.
1. Ale czy istniej taki kondensator ?
2. Jeśli tak to jaki model ?
3. Może jakieś inne rozwiązanie (prosty układ, mikroprocesor) ?
4. Pomyślałem też o małym akumulatorze 12V 1.3Ah zamiast przekaźnika
http://sklep.avt.pl/p/pl/4823671/akumulator+zelowy+12v+1-3ah.html
Tylko jak go podłączyć pod instalację samochodową aby był ładowany z alternatora i nie zakucał tego procesu ani nie wywalał błędów pod komputerem?
Auto to BMW e90 2005 rok.
Czekam na odpowiedzi
kubuswujo
Wiele razy mi pomogliście mam nadzieje, ze i tym razem uda się coś wymyślić.
Mianowicie, kupiłem taki oto prosty Tracker (Lokalizator) GPS
http://detektywistyczny.sklep.pl/opis/2092947/lokalizator-gps--podsluch-tk102.html
Chce go zamontować, w aucie prywatnym, na wypadek kradzieży, żeby go zlokalizowac. Wiem że złodziej może użyć zagłuszacza sygnału GPS, ale zawsze może go nie użyć. Może wjechać do garażu itp. itd. dlatego właśnie wybrałem model z baterią i funkcją zapamiętania ostatniej pozycji przed utraceniem sygnału...
Bo wersja bez baterii przestanie niestety chodzić jak odepnie akumulator i d...a.
Wszystko fajnie, ładnie ale coś tą baterie musi ładować, zasilacz/ładowarka 12V jest dołączona do zestawu.
Tylko taka ładowarka może zżerać nawet 700mA podczas ładowania, a nawet jak nie ładuje to coś pobiera.
i boję się tutaj, że jak auto będzie stało 2 dni bez odpalania to może rozładować akumulator.
Dlatego pomyślałem o zainstalowaniu na plusowym kablu przekaźnika który załączał by zasilacz tylko gdy samochód jest uruchomiony.
Do tego wystarczy zwykły przekaźnik ale jeśli będę jeździł po mieście to to nie wystarczy na naładowanie baterii.
Na pierwszą myśl przyszedł mi jakiś kondensator, ale musiał by on utrzymać napięcie przynajmniej z 30 minut bym był pewny, że bateria się naładuje w pełni.
1. Ale czy istniej taki kondensator ?
2. Jeśli tak to jaki model ?
3. Może jakieś inne rozwiązanie (prosty układ, mikroprocesor) ?
4. Pomyślałem też o małym akumulatorze 12V 1.3Ah zamiast przekaźnika
http://sklep.avt.pl/p/pl/4823671/akumulator+zelowy+12v+1-3ah.html
Tylko jak go podłączyć pod instalację samochodową aby był ładowany z alternatora i nie zakucał tego procesu ani nie wywalał błędów pod komputerem?
Auto to BMW e90 2005 rok.
Czekam na odpowiedzi
kubuswujo