Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CITROEN C8 2,2 HDI OBJAWY USZKODZENIA FILTRA FAP ?

02 Mar 2013 22:05 12645 10
  • Poziom 7  
    Witam zainteresowanych moim postem . Mam problem z zdiagnozowaniem citroena C8 . Samochód jest dość słaby przy obciążeniu powyżej 3500 OBR/MIN nie bardzo chce się rozpędzać i lekko szarpie dodam że najmniejsze spalanie według komputera pokładowego 13,7 L/100KM . Dwa razy pojawił się komunikat " RYZYKO ZAPCHANIA FILTRA FAP" ale po dłuższej jeździe komunikat się nie pojawia .
    Po dokonaniu diagnostyki komputerem odczytałem następujące błędy:

    P1442
    P1107
    P1451
    P1135
    P1448

    Napomnę że turbina ładuje i jest sprawna geometria łopatek działa, wtryski po sprawdzeniu na przelewy , korekcja wtrysku bardzo dobra wszystko w normie .

    Objaw trochę taki jak przy zatkanym katalizatorze w benzynie .
    Oto dane odczytane z kompa fap:

    DYSTANS OD OSTATNIEJ REGENERACJI - 72 KM
    DYSTANS DO NASTĘPNEJ REGENERACJI - 562 KM
    ILOŚĆ FLUIDU ( CHYBA CHODZI O ILOŚĆ ELYOSA) - 129G
    (OPIS Z KOMPA NIE BARDZO ZROZUMIAŁY) ZATRZYMANIE CYRKULACJI - 5% ( PODEJRZEWAM ŻE CHODZI O ZAPCHANIE FAP)

    Dodam że nie korzystam z LEXII tylkoz LAUNCH PROFESIONAL


    Dodam że mam małe doświadczenie z filtrami cząstek stałych .

    Z góry dziękuję za informacje jestem nowy więc liczę na wyrozumiałość
  • Poziom 35  
    Widać zachany bo regeneruje go co 630 km. Jakie zapełnienie??
  • Poziom 26  
    Sprawdź zapełnienie DPF i podaj.
  • Poziom 7  
    Ok. Muszę go w takim razie podłączyć u kogoś pod LEXIĘ bo na moim testerze nie ma możliwości sprawdzenia zapełnienia filtra.
    A co sądzicie o błędach w komputerze ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 7  
    Rzeczywiście słuszna uwaga już poprawiam błąd.

    P1442 Evaporative Emission Control System Leak Detected - (System kontroli emisji oparów
    Leak Detected)

    P1107 Dual Alternator Lower Circuit Malfunction/ Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Circuit Intermittent Low Voltage

    (P1107 Podwójny Alternator Dolna Circuit Malfunction / Manifold Absolute Pressure (MAP) obwodu Sensor Intermittent Low Voltage)

    P1451 Evap Emission Control Sys Vent Control Valve Circuit (Evap kontroli emisji Sys Vent Obwód sterowania zaworu)

    P1135 Pedal Position Sensor A Circuit Intermittent (Czujnik położenia pedału obwodu Intermittent)

    P1448 ELC System 2 Fault (Układ ELC 2 Fault)
  • Poziom 39  
    Chłopie, gdzieś ty takie opisy kodów wynalazł!?

    Daj to lepiej komuś kto to ogarnia, po co masz się męczyć i coś popsuć?
  • Poziom 7  
    To są opisy błędów z mojego testera . Ale jak masz lepsze to jak najbardziej możesz mi pomóc symbole podałem . A po to tu piszę bo właśnie potrzebują pomocy. A takie spostrzeżenie jak twoje trochę nie na miejscu.
  • Poziom 39  
    Z tego widać, że ten tester nie nadaje się do diagnozowania Twojego samochodu. Użyj Lexii.

    P1107: Usterka elektrozaworu SWIRL
    P1135: Usterka wyłączania 3-go tłoczka
    P1442: Usterka - ilość dodatku Eolys
    P1448: Uszkodzenie filtra cząstek (FAP)
    P1451: Błąd w obwodzie podgrzewania powietrza dolotowego

    Pełne rozwiniecie tych kodów (charakter usterki) znajdziesz w Lexii.
  • Poziom 7  
    Wielkie dzięki kybernetes widzisz i tu się pojawia odpowiedz " jak coś jest do wszystkiego to na ogół do niczego" to jest urok testerów uniwersalnych jeszcze może kts.

    To najwyraźniej trzeba będzie go usunąć i problem zniknie na amen z Eolysem i fapem .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    perfektpit napisał:
    A takie spostrzeżenie jak twoje trochę nie na miejscu


    Jak widzisz było bardzo na miejscu, powinieneś teraz przeprosić Kolegę kybernetes...

    perfektpit napisał:
    to najwyraźniej trzeba będzie go usunąć


    No tak, to może samochód sprzedaj i rowerem się przemieszczaj?

    Zamykam.