Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa małej sieci LAN. Proszę o pomoc w konfiguracji LiveBoxa oraz routera.

03 Mar 2013 09:34 1836 3
  • Poziom 23  
    Witam. W łączności jestem laikiem i prosił bym o łopatologiczne wyjaśnienie jak co zrobić.

Posiadam internet z Neostrady oraz FunPack'a. W salonie stoi TV z Dekoderem orange, Livebox, telefon i laptop. Piętro wyżej, mam dwa PC'Ty, drukarkę i brak zasięgu z Livebox'a - co prawda jest, ale uwierzcie mi, internet 128kb/s był szybszy.

Przygotowałem dziury w ścianach, kable, zaciskarkę do kabli oraz routery d-Linka. Czemu dwa? Bo mam dwa które zostały mi po starym internecie i muszę sobie wybrać lepszy. Pierwszy to D-Link DIR 300 a drugi starszy D-Link Dl-524.

Chcę zmontować sieć LAN w taki sposób, aby:

Na dole, stał Livebox + Dekoder + Telefon. Kolejnie z LiveBoxa chcę poprowadzić kabel do któregoś z routerów (wybór należy do Was) przez sufit i parę ścian do pokoju z dwoma PC'tami. Od Routera poprowadzić kable do PC'tów. Drukarka podłączona jest do jednego z nich.

Chcę, żebym z laptopa mógł drukować za pośrednictwem WiFI (do liveboxa itd) - podejrzewam, że wtedy musiał by być włączony PC't do którego ta drukarka jest podłączona - więc całe zamieszanie z drukarką jest opcjonalne.

Po za tym nie chcę biegać po domu z pendrivem więc udostępnianie plików też było by super. Oczywiście chciał bym mieć wygodę również w tym, by np. grając w jakąś grę, dzieciaki mogły grać miedzy sobą na pc'tach i nie musiały bawić się hamachi itp.

I tu pytania do Was:
    Który router?
    Jak skonfigurowac LiveBoxa (2.0)
    i co ustawić w routerze? (Podejrzewam, że kabel z Liveboxa musi wchodzić do gniazda LAN (nie wlan) i muszę włączyć serwer DHCP ?
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • Specjalista Sieci, Internet
    polaklbn napisał: