Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel corsa 1.0 12v '01 - brak iskry

03 Mar 2013 10:45 7152 9
  • Level 2  
    witam. mam opla corse 1.0 12v rok 2001brak iskry mam pytanie we wtyce 5pinowej mam mase i zasilanie stałe a w 3 pozostałych pinach brak sterowania jak sprawdzałem iskre to przez chwile na pierwszej swiecy była i zgineła czy to czujnik obr. Wału?
  • Level 41  
    W tych autach z tym silnikiem częsta usterka.
  • Level 2  
    a wiesz jako opornosc ma czujnik obrotu wału
  • User removed account  
  • Level 41  
    Oporność może mieć dobrą, trzeba podstawiać inny.
  • Level 2  
    liczyłem sie z tym ze nie bedzie łatwo równo dobrze moze byc sterownik ciezko o dobro djagnostyke w moich okolicach wiec chce to sprawdzic na piechote
  • Level 12  
    a macie oscyloskop? to wystarczy do sprawdzenia
  • Level 2  
    Witam!
    Dla potomnych brak iskry w corsie 1.0, usunięcie usterki wymiana czujnika położenia wału, z pierwszym razem dostałem używkę od kolegi mechanika, oporność sprawdzona ok 800-900 om, po przejechaniu 10 km auto zdechło, po ostygnięciu odpalił - czujnik po rozgrzaniu silnika stracił oporność przerwa w cewce, zakup nowego czujnika rozwiązał problem. Kolejna usterka auto żarzy wszystkimi lampkami, gaśnie nie odpala - rozwiązanie problemu w moim przypadku wymian pękniętego kabla masy z klemy minusowej do karoserii auta w przegrodzie akumulatora.
  • Level 8  
    Podepnę się pod temat. Corsa B 1.0 2000 r.auto nie odpala brak iskry, na kostce do cewki na 2 pinie od szyby jest prąd reszta nic, pytanie czy sterownik walnięty czy cewka ? Bądź może jak kolega wspomina czujnik położenia wału ? Nie mam oscyloskopu żeby sprawdzić, dodam jeszcze że od jakiegoś czasu pali się kontrolka silnika na jałowym biegu przy większych obrotach kontrolka gaśnie.
  • Level 2  
    Witam!
    Tak jak pisałem w pierwszej kolejności sprawdź czujnik położenia wału, nie jestem mechanikiem ale tak zrobiłem. Też nie miałem iskry. Musisz dostać się pod auto za kołem przednim od strony pasażera masz nad lub w misce, już nie pamiętam wtyczkę. Rozpinasz wykręcasz czujnik i robisz pomiar. Czujnik wyposażony w dwa piny mierzysz omomierzem jak masz przerwę do wymiany czujnik. Proponuję przed pomiarami i demontażem czujnika zdjęcie klemy z aka. Zawsze tak robię jak grzebie przy elektryce w aucie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam jeszcze koszt nowego czujnika od 100 zł. Pozdrawiam,
    Powodzenia