Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Mildum DCI - Błąd tachografu

03 Mar 2013 12:00 5157 7
  • Level 8  
    Witam.

    Mój tachograf to Siemens 1324 (szuflada), zamontowany w Renault Midlum z 2004 roku.

    Ostatnio wyskoczył mi na tachografie błąd A822, informujący o sobie głównie poprzez rysowanie tegoż błędu podczas kreślenia pauzy (jazda jest rysowana normalnie) oraz oczywiście wykrzyknikiem na tachografie i informacją na komputerze. Byłem z tym w serwisie tacho, skasowali mi ten błąd komputerem.

    Wczoraj, niestety, ale błąd wyskoczył ponownie. Jestem pewny, że było to spowodowane omyłkowym wypięciem bezpiecznika od tachografu (szukałem innego bezpiecznika). Nie jestem natomiast pewny, czy miało jakiś wpływ na ten błąd wcześniejsze odpięcie akumulatorów.

    Oczywiście jutro mogę jechać znowu skasować do serwisu ten błąd za stosowną sumę. Tylko wolałbym wiedzieć, dlaczego ten błąd pojawia się podczas wyciągania bezpiecznika. I czy jest możliwość skasowania go w "domowych warunkach", czyli bez grzebania w bebechach tachografu, co jest zabronione?

    Pozdrawiam.
  • Level 19  
    Kolego dosłowne tłumaczenie tego błędu to A822 -Błąd w kluczu nadajnika/numerze seryjnym/sygnale.Te awarie MTCO zaznacza na tarczce.Kasowanie błędu nic nie da ,przerwane przewody ,uszkodzony nadajnik.Błąd ten morze być też spowodowany używaniem śpiocha .Aby skasować wyjmij obie tarczki zasuń szufladę ,tacho powinno się ustawić i trójkąt zginąć.
  • Level 8  
    Dzięki za odpowiedź.

    "Śpioch" nie jest używany. Z tym, że samochód to stosunkowo nowy zakup, więc co robił poprzedni właściciel - nie wiem.

    Tłumaczenie błędu znalazłem już wcześniej w internecie. Błąd normalnie nie występował, tylko po ostatnich "akcjach" typu wyciągnięcie bezpiecznika, więc nie wiem czy tacho wariuje, czy pokazuje faktyczną usterkę.

    Próbowałem wyciągać obie tarczki, nawet przestawiać zegar, wyjmować tarczki i zasuwać pustą szufladę. O ile migającą godzinę możemy w ten sposób skasować, ten błąd nie chce zniknąć. Próbowałem wsadzić też nowe tarczki i niestety, też nie rozwiązało to problemu.

    Dlatego, jeśli ktoś ma dalsze podpowiedzi - chętnie poczytam ;)

    EDIT:
    Mogę jeszcze dodać, że jeżeli na przekręconym zapłonie wyciągnę bezpiecznik od tachografu, to komputer samochodu wyrzuca defect 200. Kiedy bezpiecznik jest włożony - błędu nie ma.
  • Level 13  
    Defekt 200 to właściwa reakcja na wyciąganie bezpiecznika z tacho musisz jechać do naprawy.
  • Level 21  
    Witam,
    Jeżeli serwis błąd wykasował, a nadal się pojawia-nic Ci kolego więcej nie będą w stanie pomóc, jeśli nie wymienią przewodu łączącego tachograf z nadajnikiem na skrzyni biegów. Błąd ten mówi o przerwie (błąd spójności danych) nadajnika, co może być spowodowane przerwą na przewodzie.
    Musisz jechać na naprawę do serwisu tacho
  • Level 8  
    Witam.

    @RYSIU PASIKUROWICE - ok, dobrze wiedzieć, że defect 200 powinien się pojawić przy wyciągnięciu bezpiecznika.

    @apollo229 - niby tak, ale gdyby przerwa była na przewodzie, to ten błąd pojawiałby się zaraz po wykasowaniu - przynajmniej tak sądzę. A on pojawia się tylko po wyciągnięciu bezpiecznika od tacho. Nie powinno tak być, nawet w instrukcji samochodu jest napisane, że w przypadku dłuższego postoju samochodu, należy wyciągnąć bezpiecznik od tacho, żeby nie rozładować baterii.

    Nie zamierzam sam grzebać przy tachografie, ale chce mniej więcej określić przyczynę problemu, w tym wyeliminować problemy z instalacją samochodu. Jeśli problem jest w instalacji od tacho - niech zajmie się tym serwis tacho.
  • Level 21  
    Tachograf nie rozładuje Ci baterii (bierze na postoju w okolicach 80 do 100 mA), czyli jeśli auto stało by rok to nie powinno rozładować akumulatorów.
    Ja nadal stawiam na awarię przewodu, albo uszkodzenie płyty głównej (dosyć częsta usterka w RVI - nie mam pojęci dlaczego)
  • Level 8  
    Ok, nie zamierzam się sprzeczać, bo nawet nie wiem ile prądu bierze tachograf.
    Tutaj są wymienione dwie sytuacje, w których można/powinno się wyjąć bezpiecznik F25, czyli od tacho. To IMO potwierdza, że błąd, który wyrzuca mój tachograf, to objaw "jakiejś" usterki, gdyż normalnie taki błąd nie powinien się pojawiać.
    Renault Mildum DCI - Błąd tachografu

    Płytę główną czego miałeś na myśli?
    Póki co sprawa została załatwiona połowicznie (błąd został usunięty), a w późniejszym terminie ma zostać usunięta przyczyna takiej sytuacji.