Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2002r 90 KM - Nie dogrzewa silnik

albin1albin 03 Mar 2013 19:36 9051 10
  • #1
    albin1albin
    Level 8  
    Witam. Problem mam z silnikiem w wyżej wymienionym modelu, mianowicie, dogrzewa do oczekiwanej temp (tzn dwie kreski na wyświetlaczu), ale trochę trzeba na to poczekać. Po około 10 kilometrach dogrzewa. Dodam że mam zaślepioną pleksą otwory zderzaka i dodam że mechanik stwierdził że termostat działa prawidłowo. Czy to normalne? Czy też ktoś miał podobny problem ?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    andseg
    Level 20  
    Na 99 % masz walnięty termostat. Jak mechanik go sprawdzał ?
    Sam sprawdź, jak uruchomisz zimny silnik, czy ciepła woda płynie przewodem do chłodnicy. Ta rura powinna być dłuższy czas zimna.
  • #3
    decybel91
    Level 41  
    Wymień termostat tak asekuracyjnie i sprawdź czy pomoże.
  • #4
    Wasyl_1
    Level 10  
    Jeśli wcześniej silnik nagrzewał się szybciej a termostat jest sprawny sprawdź czy twój silnik nie jest przypadkiem wyposażony w grzałki nurkowe i czy są sprawne - (nie mylić z świecami żarowymi) to system dogrzewania elektrycznego układu chłodzenia w celu szybszego uzyskania właściwej temperatury pracy silnika i ogrzania wnętrza samochodu. Przy poprawnie działającym - chwilę po uruchomieniu silnika do uzyskania ok 3/4 optymalnej temperatury jednostka sterująca włącza powyższe grzałki i automatycznie podnosi obroty o ok. 150 vs obroty na biegu jałowym ciepłego silnika w celu zapewnienia dodatkowego prądu - brak odpowiedniego prądu również może powodować nie uruchamianie się dogrzewania

    Pozdrawiam
  • #5
    albin1albin
    Level 8  
    Wasyl, a jak sprawdzić czy mój silnik jest wyposażony w takie grzałki, i jak sprawdzić czy one działaja. Nie wiem jak wcześniej się silnik nagrzewał bo mam go niecałe pół roku, i od początku tak jest. A czy dwie kreski na wyświetlaczu to norma czy za mało? Pozdrawiam.
  • #6
    Wasyl_1
    Level 10  
    Witam. Mała poprawka właściwie wszystkie silniki na ON mają takie dogrzewanie wynika to ze sprawności cieplnej tych jednostek i ekonomi nie nagrzany silnik spali więcej paliwa niż dogrzany nawet uwzględniając dodatkowy pobór prądu na dogrzanie.
    Nie znam twojego silnika, raczej element powinien być widoczny a grzałki te konstrukcyjnie zbliżone są do świec żarowych choć zwykle mają 13 V a nie 12 V (pracują na uruchomionym silniku) więc jeśli mechanik wie jak sprawdzić świece żarowe z tymi też sobie poradzi.
    Pamiętaj że jeśli nie domaga ładowanie, akumulator, itp. dogrzewanie też nie ruszy.

    Jeśli jednak potrzebujesz 10 km z zasłoniętym silnikiem też odstawiał bym na początek termostat. Elektryczne dogrzewanie wspiera silnik na początku pracy głównie w mieście, korkach bo w takich warunkach diesel sam się nie dogrzewa

    Pozdrawiam
    Moderated By serwisantscani1:

    Usunąłem link do allegro.
    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).

  • #7
    albin1albin
    Level 8  
    Witam. Dziekuję za pomoc. Dziś po pracy zamówie termostat. A czy orientujecie sie może Panowie jak to u mnie z termostatem jest? gdzieś czytałem ze powinien byc osadzony którąś specjajna strona w kierunku silnika i powienien mieć jakis wywiercony otwór odpowietrzający ( nowy nie ma), możliwe to?
  • #8
    andseg
    Level 20  
    Nic w termostacie nie wierć - zainstaluj tak jak go kupiłeś - przy demontażu starego zwróć uwagę którą stroną do silnika - i tak samo załóż nowy.
  • #9
    albin1albin
    Level 8  
    Termostat wymieniony. ale jakos nie widze poprawy. Do czasu osiągnięcia odpowiedniej tem na wyświetlaczu oba węże zimne. A pytałem mechanika o grzałki i nic nie słyszał, na forach też nie wiele o tym. Są może jakieś inne pomysły?
  • #10
    gilus1
    Level 28  
    Grzałka to jest, ale w nagrzewnicy, tzn mój model z 2007 roku ją ma. Aby to sprawdzić, trzeba uruchomić zimny samochód i włączyć gorący nawiew. Jeśli po 20 sekundach od uruchomienia nie poleci strumień ciepłego powietrza, to grzałka jest niesprawna lub samochód nie jest w nią wyposażony. Mój też (1,6 HDI 92KM) nagrzewa się do optymalnej temperatury po ok 9 km i termostat mam sprawny. Te typy tak mają - samochód ma opływowy kształt, więc mało spala i słabo się nagrzewa. Jak podczepisz go do przyczepki lub lawety i będziesz jechał z ładunkiem to zobaczysz, że po 4 km będzie już nagrzany. Ja w swoim też sprawdzałem temperaturę węży i po kilku kilometrach są zimne.
  • #11
    kybernetes
    Level 39  
    Gilus1, Ty masz nową Xsarę, tam jest inaczej.

    Albin1albin, wsadź głowę pod maskę to ją (nagrzewnicę płynu) zobaczysz na przewodach małego obiegu. Sterownik do niej to czarna puszka wielkości może 2 pudełek papierosów obok komputera.