Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza IV 2003 1.9 TDI - Ibiza - brak wspomagania, brak ładowania, kontrolki

Dawid Waszak 03 Mar 2013 19:40 10977 9
  • #1
    Dawid Waszak
    Level 2  
    Witam !

    Mam problem ze swoją ibizą - 2003r 1.9 TDI.

    Moja sytuacja wyglądała następująco:

    Rano odpaliłem samochód, zapaliła sie kontrolka od wspomagania (kierowica z wykrzyknikiem) po ujechaniu kilku kilometrów, nagle wyłączyło się radio, nastepnie straciłem ogrzewanie, oświetlenie w aucie, kierunki, wspomaganie. totalnie nic. Wszystkie kontrolki zaczęły wariowac, czerwone i zóte zapaliły się na raz + trzykrotny sygnał. po chwili auto po prostu zgasło. nie mogę odpalic, wygląda na akumulotar, ponieważ w ogole nie kręci. kierunki i światła wróciły, podświetlenie zegrów także. Sprawdzałem przed tą całą akcje akumulator miernikiem, ponieważ dzien wczesniej musiałem odpalic ibize na kable. napięcie 12,5 . Po 15 minutach pracy silnika wzroslo na 13. ładowanie niby było. Dzisiaj na tą chwile auto stoi, aku nie kręci. Prosze o pomoc, cóż to mogło się wydarzyc. Najbardziej martwi mnie utrata wspomagania i te wszystkie kontrolki. Pozdrawiam i proszę o pomoc
  • #2
    żałosna udręka
    Level 34  
    Naładuj akumulator, napraw alternator i po krzyku.
  • #3
    cebula1972
    Level 10  
    Chyba że zalało elektronike wspomagania
  • #4
    apcgassystem
    Level 15  
    Nie panikuj :)
    Po pierwsze: naladuj akumulator jak kolega wyzej juz napisal i sprawdz czy po wlaczeniu zaplonu masz kontrolke od ladowania na desce.
    Pozdr.
  • #5
    rszwarnog
    Level 9  
    Albo skończył sie pasek klinowy tez tak mialem raz
  • #6
    Remi80
    Level 11  
    Sprawdź czy po włączeniu zapłonu zaświeca się kontrolka ładowania na liczniku,jeśli się nie zaświeca to ładowanie masz tylko w granicach 13V a to nie wystarczy do prawidłowego ładowania,powodem jest przerwany cienki przewód przy alternatorze,o ile pamiętam to brązowy,typowa usterka w 6L
  • #7
    mariuszek1978
    Level 14  
    do sprawdzenia wiązka pod obudową filtra powietrza - często się przeciera.
    Te objawy, to brak ładowania. Alternator ma sygnał dfm, który "mówi" sterownikowi silnika, że się obraca, jeśli jest uszkodzony, nie wzbudzi się na wolnych obrotach. Sprawdź czy masz ładowanie po odpaleniu auta bez dodawania gazu, a następnie dodaj i powinno być.
    To że zginęło wspomaganie oświetlenie - to takie zabezpieczenie, sterownik odłącza odbiorniki prądu stopniowo, aż do unieruchomienia silnika.
    pozdrawiam i powodzenia

    Dodano po 1 [minuty]:

    do sprawdzenia wiązka pod obudową filtra powietrza - często się przeciera.
    Te objawy, to brak ładowania. Alternator ma sygnał dfm, który "mówi" sterownikowi silnika, że się obraca, jeśli jest uszkodzony, nie wzbudzi się na wolnych obrotach. Sprawdź czy masz ładowanie po odpaleniu auta bez dodawania gazu, a następnie dodaj i powinno być.
    To że zginęło wspomaganie oświetlenie - to takie zabezpieczenie, sterownik odłącza odbiorniki prądu stopniowo, aż do unieruchomienia silnika.
    pozdrawiam i powodzenia
  • #8
    robson1920
    Level 1  
    alternator do wymiany
  • #9
    adriankawalec9
    Level 1  
    Panowie mam to samo lecz naładowałem akumulator zregenerowany alternator i problem ten sam.
    Dziękuję za jakieś uwagi
  • #10
    sigwa18
    Level 39  
    Często urywa się przewód od alternatora na złączy pod rozrusznikiem. Są to dwa przewody jeden to wzbudzenie alternatora (+12 V po stacyjce) a drugi sygnał obciążenia alternatora. Ładowanie (14 V) pojawia się się dopiero jak przekroczymy obroty samowzbudzenia alternatora. Przeważnie jest to jednokrotne przekroczenie obrotów silnika powyżej 3000 RPM i utrzymuje do zgaszenia silnika (jak przewód się urwie to kontrolka się nie zapala nawet na włączonym zapłonie bez pracy silnika).

    Czasem pada sprzęgło jednokierunkowe i brak wtedy przeniesienia napędu na alternator (kręci się ale za wolno poniżej prędkości działania. Wtedy kontrola ładowania jest zapalona.

    Trzecią częstą awarią jest uszkodzenie regulatora lub koniec szczotek. Objaw brak ładowania lub szczątkowe ładowanie. Kontrolka zapalona.