Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sygnalizacja Led ujemnej temperatury

MICHAŁ6201 03 Mar 2013 22:53 1374 7
  • #1 03 Mar 2013 22:53
    MICHAŁ6201
    Poziom 16  

Witam

Jestem początkujący jeśli chodzi o pisanie programów. Postanowiłem się przemóc i stworzyć coś prostego.
    To jest próba napisania mojego pierwszego programu w Bascom.

Układ oparty jest na Attiny13 i czujniku DS18B20. Jeśli temperatura spadnie poniżej -1st C, to ma się zaświecić LED.

Ustawiłem rodzaj mikrokontrolera, port do którego jest podpięty DS18B20 - PORT B3
    i odczyt temperatury, ale nie wiem jak napisać aby po spadku temp poniżej -1st C i niżej świeciła się LED, czyli ma być stan wysoki na PORTB4.

Poniżej wklejam kod, który napisałem:

Kod: basic4gl
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Proszę Was o korektę tego kodu jeśli są gdzieś błędy oraz pomoc dopisaniu funkcji zaświecenia LED jeśli temp spadnie poniżej -1st C.

Dziękuję z góry za pomoc

0 7
  • Pomocny post
    #2 04 Mar 2013 07:57
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

O tak:
    If temp < -1 then zaswiec else zgas end if

A jeszcze lepiej:
    If temp < -1 then zaswiec else if temp > -1 then zgas end if end if

Tylko najpierw musisz mieć dobrze odczytaną temperaturę w zmiennej temp - znajdziesz tu masę przykładów, bo temat wraca co tydzień.

0
  • #4 04 Mar 2013 20:17
    MICHAŁ6201
    Poziom 16  

Znalazłem kilka innych kodów źródłowych na elektrodzie i każdy jest inny jeśli chodzi o samo rozpoznawanie czujnika przez procesor i odczytywanie temperatury. Jak mogę sprawdzić czy poprawnie to piszę a czy nie?

Może to głupie pytanie, ale gdzie mogę znaleźć podstawy, bo mam książkę P. Górecki - Mikrokontrolery dla początkujących i tam nie ma podstaw. Dodam że nie jestem ani inżynierem, ani elektronikiem, ale chciałbym się czegoś nowego nauczyć.

Początek jest ok, bo nie pokazują się błędy: