Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 406 1.8 16V 1997 - Szarpie / dusi podczas jazdy

fatdaddy 04 Mar 2013 16:13 11832 14
  • #1
    fatdaddy
    Level 9  
    Witam,
    Mam problem ze swoim peugeotem od ok 2 lat.
    Odwiedziłem dziesiątki warsztatów, niestety żaden nie potrafi zdiagnozować usterki.

    Problem:
    Samochód dławi/dusi się podczas jazdy ostatnio gdy dojdzie temperatura silnika do 70oC i przy 90oC. Duszenie trwa chwilę włącza się wtedy pomarańczowa kontrolka silnika. Często dusi się przy redukcji biegu (np. na 2) w czasie manewru skręcania.
    Czasem zgaśnie przy hamowaniu.
    Nie ma problemu z rozruchem.
    Pół roku temu miał feler, (po 2 tyg. wizycie na stacji diagnostycznej) że po osiągnięciu pewnej temperatury silnika, wyłączał się podczas jazdy. Jeżeli później odpalił to nie miał siły ruszyć. Wymiana cewki i pompy paliwa pomogła, ale duszenie się jak w temacie pozostało.



    Diagnostyka komputerowa nic nie wykrywa

    Wymienione rzeczy na nowe:
    - świece
    - pompa paliwa
    - filtry
    - cewka zapłonowa
    - silnik krokowy
    - czujnik położenia przepustnicy
    - czujnik temperatury wody (zielony)
    - sonda lambda

    czujnik położenia wału tylko obczyszczony
    Nie mam pomysłu co może być z nim nie tak
  • #2
    jarciu_11
    Level 20  
    Pisząc czujnik przepływu powietrza co masz na myśli MAP sensor??
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    fatdaddy
    Level 9  
    @jarcu_11
    Miałem na myśli czujnik położenia przepustnicy

    @Mototronic
    To z piątek pozycji każdy na pierwszym miejscu wymienia jako uszkodzenie, widać błędnie.
    Po wymianie pompy trochę mu się polepszyło, nie gaśnie na amen w czasie jazdy.
    przed wymianą sprawdziłem ją jak "sika" kilka razy siknęła i stanęła, po czym już nie ruszyła. Dlatego wymieniłem.

    Nie to, że ludzie mają pieniądze i bezsensownie je wydają na części - dużo więcej kosztowały wizyty w warsztatach na bezsensowne porady i wymiany, które do niczego nie prowadziły. Więc jak znasz złoty środek na te samochody to podzieliłbyś się na forum.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    m_kusow1
    Level 12  
    Quote:
    Samochód dławi/dusi się podczas jazdy ostatnio gdy dojdzie temperatura silnika do 70oC i przy 90oC


    A sprawdzali kompresje na ciepłym silniku?
  • #7
    fatdaddy
    Level 9  
    Czy ta prosta i standardowa usterka w tym modelu wiąże się z pompą paliwa?
    W domu raczej nie zbadam ciśnienia paliwa, nie mam miernika - zakup takowego to kolejny wydatek. Jak już podjadę po raz setny do warsztatu to zbadam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    m_kusow1 wrote:
    A sprawdzali kompresje na ciepłym silniku?


    na diagnostyce sprawdzali, 2 tygodnie stał... i nic (chyba, że to tacy diagności...)
  • #8
    jarciu_11
    Level 20  
    Coś ciency ci diagności. W sumie najlepsza rada dla ciebie to oddać do prawdziwego fachowca. Wymieniłeś jednak już tyle części ,że następna w te lub we wte nie zrobi ci różnicy. Podmień sobie MAP sensor masz go w kolektorze ssącym na samym dole dostęp nie za wesoły ale idzie wymienic bez problemu. pozdrawiam Peugeot 406 1.8 16V 1997 - Szarpie / dusi podczas jazdy

    Szukaj w okolicy tej mizernej strzałki od dołu oczywiście.
  • #9
    fatdaddy
    Level 9  
    ^^
    MAP Sensor był podmieniony na próbę, niestety jest to samo
    Dziś doszła kolejna nowa część w samochodzie - termostat (oczywiście po wizycie w kolejnym warsztacie)
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    fatdaddy
    Level 9  
    ^^
    Tak, to się nazywa STACJA KONTROLI POJAZDÓW (to jest taka diagnostyka bez naprawy dla twojej wiadomości)
  • #14
    thomasfly
    Level 1  
    witam,

    czy użytkownikowi fatdaddy udało się może rozwiazać problem z Peugotem z pierwszego postu? Posiadam identyczny model, rocznik i ten sam problem i jestem bezsilny...
  • #15
    fatdaddy
    Level 9  
    @thomasfly
    wymieniłem cewkę zapłonową po raz drugi na nową i pomogło (tą, którą wcześniej założyłem musiała być wadliwa).