Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 1.8 16V 1997 - Szarpie / dusi podczas jazdy

04 Mar 2013 16:13 10863 14
  • Poziom 9  
    Witam,
    Mam problem ze swoim peugeotem od ok 2 lat.
    Odwiedziłem dziesiątki warsztatów, niestety żaden nie potrafi zdiagnozować usterki.

    Problem:
    Samochód dławi/dusi się podczas jazdy ostatnio gdy dojdzie temperatura silnika do 70oC i przy 90oC. Duszenie trwa chwilę włącza się wtedy pomarańczowa kontrolka silnika. Często dusi się przy redukcji biegu (np. na 2) w czasie manewru skręcania.
    Czasem zgaśnie przy hamowaniu.
    Nie ma problemu z rozruchem.
    Pół roku temu miał feler, (po 2 tyg. wizycie na stacji diagnostycznej) że po osiągnięciu pewnej temperatury silnika, wyłączał się podczas jazdy. Jeżeli później odpalił to nie miał siły ruszyć. Wymiana cewki i pompy paliwa pomogła, ale duszenie się jak w temacie pozostało.

    Diagnostyka komputerowa nic nie wykrywa

    Wymienione rzeczy na nowe:
    - świece
    - pompa paliwa
    - filtry
    - cewka zapłonowa
    - silnik krokowy
    - czujnik położenia przepustnicy
    - czujnik temperatury wody (zielony)
    - sonda lambda

    czujnik położenia wału tylko obczyszczony
    Nie mam pomysłu co może być z nim nie tak
  • Poziom 20  
    Pisząc czujnik przepływu powietrza co masz na myśli MAP sensor??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    @jarcu_11
    Miałem na myśli czujnik położenia przepustnicy

    @Mototronic
    To z piątek pozycji każdy na pierwszym miejscu wymienia jako uszkodzenie, widać błędnie.
    Po wymianie pompy trochę mu się polepszyło, nie gaśnie na amen w czasie jazdy.
    przed wymianą sprawdziłem ją jak "sika" kilka razy siknęła i stanęła, po czym już nie ruszyła. Dlatego wymieniłem.

    Nie to, że ludzie mają pieniądze i bezsensownie je wydają na części - dużo więcej kosztowały wizyty w warsztatach na bezsensowne porady i wymiany, które do niczego nie prowadziły. Więc jak znasz złoty środek na te samochody to podzieliłbyś się na forum.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Cytat:
    Samochód dławi/dusi się podczas jazdy ostatnio gdy dojdzie temperatura silnika do 70oC i przy 90oC


    A sprawdzali kompresje na ciepłym silniku?
  • Poziom 9  
    Czy ta prosta i standardowa usterka w tym modelu wiąże się z pompą paliwa?
    W domu raczej nie zbadam ciśnienia paliwa, nie mam miernika - zakup takowego to kolejny wydatek. Jak już podjadę po raz setny do warsztatu to zbadam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    m_kusow1 napisał:
    A sprawdzali kompresje na ciepłym silniku?


    na diagnostyce sprawdzali, 2 tygodnie stał... i nic (chyba, że to tacy diagności...)
  • Poziom 20  
    Coś ciency ci diagności. W sumie najlepsza rada dla ciebie to oddać do prawdziwego fachowca. Wymieniłeś jednak już tyle części ,że następna w te lub we wte nie zrobi ci różnicy. Podmień sobie MAP sensor masz go w kolektorze ssącym na samym dole dostęp nie za wesoły ale idzie wymienic bez problemu. pozdrawiam Peugeot 406 1.8 16V 1997 - Szarpie / dusi podczas jazdy

    Szukaj w okolicy tej mizernej strzałki od dołu oczywiście.
  • Poziom 9  
    ^^
    MAP Sensor był podmieniony na próbę, niestety jest to samo
    Dziś doszła kolejna nowa część w samochodzie - termostat (oczywiście po wizycie w kolejnym warsztacie)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    ^^
    Tak, to się nazywa STACJA KONTROLI POJAZDÓW (to jest taka diagnostyka bez naprawy dla twojej wiadomości)
  • Poziom 1  
    witam,

    czy użytkownikowi fatdaddy udało się może rozwiazać problem z Peugotem z pierwszego postu? Posiadam identyczny model, rocznik i ten sam problem i jestem bezsilny...
  • Poziom 9  
    @thomasfly
    wymieniłem cewkę zapłonową po raz drugi na nową i pomogło (tą, którą wcześniej założyłem musiała być wadliwa).