Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reduktor gazu BRC w polonezie.

18 Lut 2005 17:48 3642 13
  • Poziom 14  
    Witam.
    Mam problem z reduktorem gazu BRC 70kW (elektronik) w polonezie 1.5 (gaźnik). Cieżko jest go na gazie zapalić tzn. jak już na benzynie zapali i przełącze na gaz to jest ok. Obroty, jazda itp. Ale jak chcę zapalić na gazie to nie da rady. Ale jak uderzam w reduktor i kręcę rozrusznikiem to zapali. Po prostu coś się w nim zacina. Membramy dobre i miękkie, wyczyszczony środek. Nie mam pojęcia jaka jest przyczyna.
  • Poziom 34  
    Może elektrozawór "działa inacze" czyli jest uszkodzony (lub ma brudne konektory) i nie puszcza gazu.
    Mam nadzieję że nie jesteś "rzeźnikiem" i nie palisz zimego auta na gazie w takich temperaturach :) .
  • Poziom 12  
    Różne opinie o paleniu na gazie są, ale nie o tym temat.
    Wygląda na to, że będziesz musiał zregenerować albo wymienić reduktor.
    Do gaźnika ja chyba jednak polecałbym podciśnieniowy i koniecznie z elektrozaworem podania dawki gazu przed rozruchem na zimnym silniku.
    Chociaż mój szwagier jeździ podobnym zestawem co twój i pali na dotyk na elektronicznym reduktorze.
  • Poziom 16  
    Po pierwsze jaką masz centralke od gaz-benzyna z saniem automatycznym czy z saniem ręcznym??? jak z automatycznym to z tyłu centralki masz potencjometr do zwiększania lub zmniejszania czasu ssania
    Po drugie i najważniejsze czy jak podłączysz zasilanie do cewki na krutko czy elektro zawór od ssania ( ten na reduktorze) tyka jak nie to jest on do wyczyszczenia. trzeba wtedy ściągnąć plastik od góry cewki podważając go śrubokrentem i ściągnąc cewke następnie weź klucz i odkręć trzpień na kturym była cewka i jestam iglica puszczająca gaz przeczyś to wd 40 i kłopot z głowy. Osadza sie tam ciemna i lepkka maż z gazu i blokuje iglice. Miałem ten sam problem

    Trzpień ten ściągaj ostrożnie bo jest tam sprężyna i cieniutka podkładka kturą łatwo zgubić!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Poziom 21  
    zodiak318 napisał:
    Może elektrozawór "działa inacze" czyli jest uszkodzony (lub ma brudne konektory) i nie puszcza gazu.
    Mam nadzieję że nie jesteś "rzeźnikiem" i nie palisz zimego auta na gazie w takich temperaturach :) .

    ==================================
    ?????????????????????????????????????????????????
    Nie wiedziałem,że jestem rzeźnikiem juz od 10 lat :D
    W ciągu tego czasu w jednym autku po sześciu latach wymieniłem zestaw naprawczy do parownika LOVATO, który nabyłem od zaprzyjaźnionego ,,gaziarza'' za całych 50 PLN. Uważam,że odpalając tyle lat na paliwie LPG zaoszczędziłem na parę nowych parowników.
  • Poziom 16  
    Ja też zapalam tylko na gazie i już chodzi reduktor pare lat i wszystko jest oki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Poziom 22  
    ja tez pale na LPG w najgorsze mrozy:) jest ok ale z tym zaworkiem mialem przejscia bo przyklejal sie w reduktorze i na rozruch nie dawal mu dawki gazu po wyczyszczeniu calego reduktora jest o.k
  • Poziom 14  
    Wszystkie zaworki są dobre bo czyściłem i sprawdzałem. Na krótko wszystkie elektrozawory działają ale nawet na krótko nie zawsze reduktro puszcza gaz bo to słychać. Ssanie mam automatyczne i jak nie jest zacięty reduktor pali bez problemu. A zacina się w środku bo jak włącze zapłon i jak jest zacięty to ssanie się załącza prawidłowo ale nie podaje gazu i wtedy gdy uderze w reduktor w czasie sania to coś się odblokowywuje bo słychać jak puści gaz. Cały reduktor rozkręcałem, wyczyściłem wszystki nagary chociaż nie było ich dużo. Membramy też są dobre. Może macie jakiś pomysł jeszcze?
  • Poziom 21  
    Witam.
    Sprawdź czy wężyk łączący króciec na kolektorze ssącym z parownikiem nie jest uszkodzony.
    Gdy jest nieszczelny, to parownik nie pusci gazu.
  • Poziom 16  
    To bedzie już reduktor elektronik a nie pneumatyk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Poziom 14  
    No to że nie pneumatyk to pisalem juz. Węże dochodzące do kolektora są ok. A ma ktoś może jakiś schemat takiego reduktora. Który zaworek może się przycinać?
  • Poziom 16  
    Ten na reduktorze ( od ssania ).
  • Poziom 14  
    Ten zaworek co na nim jest cewka wykręciłem i wyczyściłem już wcześniej. NIe zacina się na 100%. Musi być jakiś drugi w środku reduktora.
  • Poziom 12  
    ta niebieska cewka to nie zaworek od tz. ssania, to elektrozawór załączający parownik do pracy(w wersji pneumatyk jest to zawór tz. ssania ).Starsze modele BRC elektronik mają tą wadę ,zacinają się ponieważ pierwszy stopień redukcji podaje zbyt wysokie ciśnienie a słaby zaworek nie może się otworzyć(obecnie zaworek ma inny kształt i mocniejszą cewkę ) Jedyna rada, sprawdzić czy do cewki dochodzi pełne 12v jeśli tak to wymienić zestaw naprawczy(tego samego typu co parownik) powinno pomóc.