Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reduktor gazu BRC w polonezie.

jopper 18 Lut 2005 17:48 3507 13
  • #1 18 Lut 2005 17:48
    jopper
    Poziom 14  

    Witam.
    Mam problem z reduktorem gazu BRC 70kW (elektronik) w polonezie 1.5 (gaźnik). Cieżko jest go na gazie zapalić tzn. jak już na benzynie zapali i przełącze na gaz to jest ok. Obroty, jazda itp. Ale jak chcę zapalić na gazie to nie da rady. Ale jak uderzam w reduktor i kręcę rozrusznikiem to zapali. Po prostu coś się w nim zacina. Membramy dobre i miękkie, wyczyszczony środek. Nie mam pojęcia jaka jest przyczyna.

    0 13
  • #2 18 Lut 2005 18:05
    zodiak318
    Poziom 34  

    Może elektrozawór "działa inacze" czyli jest uszkodzony (lub ma brudne konektory) i nie puszcza gazu.
    Mam nadzieję że nie jesteś "rzeźnikiem" i nie palisz zimego auta na gazie w takich temperaturach :) .

    0
  • #3 18 Lut 2005 18:43
    lewy_lowicz
    Poziom 12  

    Różne opinie o paleniu na gazie są, ale nie o tym temat.
    Wygląda na to, że będziesz musiał zregenerować albo wymienić reduktor.
    Do gaźnika ja chyba jednak polecałbym podciśnieniowy i koniecznie z elektrozaworem podania dawki gazu przed rozruchem na zimnym silniku.
    Chociaż mój szwagier jeździ podobnym zestawem co twój i pali na dotyk na elektronicznym reduktorze.

    0
  • #4 18 Lut 2005 20:31
    guciioo
    Poziom 15  

    Po pierwsze jaką masz centralke od gaz-benzyna z saniem automatycznym czy z saniem ręcznym??? jak z automatycznym to z tyłu centralki masz potencjometr do zwiększania lub zmniejszania czasu ssania
    Po drugie i najważniejsze czy jak podłączysz zasilanie do cewki na krutko czy elektro zawór od ssania ( ten na reduktorze) tyka jak nie to jest on do wyczyszczenia. trzeba wtedy ściągnąć plastik od góry cewki podważając go śrubokrentem i ściągnąc cewke następnie weź klucz i odkręć trzpień na kturym była cewka i jestam iglica puszczająca gaz przeczyś to wd 40 i kłopot z głowy. Osadza sie tam ciemna i lepkka maż z gazu i blokuje iglice. Miałem ten sam problem

    Trzpień ten ściągaj ostrożnie bo jest tam sprężyna i cieniutka podkładka kturą łatwo zgubić!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    0
  • #5 19 Lut 2005 08:13
    Mieczysław
    Poziom 21  

    zodiak318 napisał:
    Może elektrozawór "działa inacze" czyli jest uszkodzony (lub ma brudne konektory) i nie puszcza gazu.
    Mam nadzieję że nie jesteś "rzeźnikiem" i nie palisz zimego auta na gazie w takich temperaturach :) .

    ==================================
    ?????????????????????????????????????????????????
    Nie wiedziałem,że jestem rzeźnikiem juz od 10 lat :D
    W ciągu tego czasu w jednym autku po sześciu latach wymieniłem zestaw naprawczy do parownika LOVATO, który nabyłem od zaprzyjaźnionego ,,gaziarza'' za całych 50 PLN. Uważam,że odpalając tyle lat na paliwie LPG zaoszczędziłem na parę nowych parowników.

    0
  • #6 19 Lut 2005 19:57
    guciioo
    Poziom 15  

    Ja też zapalam tylko na gazie i już chodzi reduktor pare lat i wszystko jest oki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    0
  • #7 19 Lut 2005 20:52
    Adam700
    Poziom 22  

    ja tez pale na LPG w najgorsze mrozy:) jest ok ale z tym zaworkiem mialem przejscia bo przyklejal sie w reduktorze i na rozruch nie dawal mu dawki gazu po wyczyszczeniu calego reduktora jest o.k

    0
  • #8 20 Lut 2005 10:12
    jopper
    Poziom 14  

    Wszystkie zaworki są dobre bo czyściłem i sprawdzałem. Na krótko wszystkie elektrozawory działają ale nawet na krótko nie zawsze reduktro puszcza gaz bo to słychać. Ssanie mam automatyczne i jak nie jest zacięty reduktor pali bez problemu. A zacina się w środku bo jak włącze zapłon i jak jest zacięty to ssanie się załącza prawidłowo ale nie podaje gazu i wtedy gdy uderze w reduktor w czasie sania to coś się odblokowywuje bo słychać jak puści gaz. Cały reduktor rozkręcałem, wyczyściłem wszystki nagary chociaż nie było ich dużo. Membramy też są dobre. Może macie jakiś pomysł jeszcze?

    0
  • #9 20 Lut 2005 10:28
    Mieczysław
    Poziom 21  

    Witam.
    Sprawdź czy wężyk łączący króciec na kolektorze ssącym z parownikiem nie jest uszkodzony.
    Gdy jest nieszczelny, to parownik nie pusci gazu.

    0
  • #10 20 Lut 2005 18:56
    guciioo
    Poziom 15  

    To bedzie już reduktor elektronik a nie pneumatyk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    0
  • #11 21 Lut 2005 13:55
    jopper
    Poziom 14  

    No to że nie pneumatyk to pisalem juz. Węże dochodzące do kolektora są ok. A ma ktoś może jakiś schemat takiego reduktora. Który zaworek może się przycinać?

    0
  • #12 22 Lut 2005 14:47
    guciioo
    Poziom 15  

    Ten na reduktorze ( od ssania ).

    0
  • #13 23 Lut 2005 16:02
    jopper
    Poziom 14  

    Ten zaworek co na nim jest cewka wykręciłem i wyczyściłem już wcześniej. NIe zacina się na 100%. Musi być jakiś drugi w środku reduktora.

    0
  • #14 23 Lut 2005 23:31
    wieslaw125
    Poziom 11  

    ta niebieska cewka to nie zaworek od tz. ssania, to elektrozawór załączający parownik do pracy(w wersji pneumatyk jest to zawór tz. ssania ).Starsze modele BRC elektronik mają tą wadę ,zacinają się ponieważ pierwszy stopień redukcji podaje zbyt wysokie ciśnienie a słaby zaworek nie może się otworzyć(obecnie zaworek ma inny kształt i mocniejszą cewkę ) Jedyna rada, sprawdzić czy do cewki dochodzi pełne 12v jeśli tak to wymienić zestaw naprawczy(tego samego typu co parownik) powinno pomóc.

    0